DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 13:00
Akumulator - metody zabezpieczenia przed niskimi temperatura
Autor Wiadomość
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-11-30, 19:39   Akumulator - metody zabezpieczenia przed niskimi temperatura

Pytanie jak w temacie. Czy oprócz doładowywania , ktoś z Was stosuje jakies rozwiązania. Garaż z blachy. Małe przebiegi itd. Chętnie wysłucham rad.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-11-30, 19:51   

Modlę się żeby rano odpalił ale doładowanie lepiej się sprawdza ;-)
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-30, 20:42   

Ja od czasu do czasu włączam doładowanie elektroniczną ładowarką, jak doładuje to podtrzymuje. Akumulatory lubią to! Oczywiście samochód garażowany, co jeszcze bardziej lubią samochody! :roll:
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 376
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-11-30, 21:17   

Czy was nie pokręciło czasem? Przypominacie mi czasy, kiedy ojciec wyciągał akumulator z Syreny, aby naładować go w domu, bo nie odpali...

Oryginalny, rumuński akumulator Dacii diesla z 2009 działa do dziś. Było -7 a samochód stał już 2 dni, bo mama uczy się nim jeździć (czyli nie jeździ) i "pali" bez problemu. Nikt go nie ładował, nie zabezpieczał, nie przytulał... Czy Wy nie przesadzacie?

To ni czasy Starów, Jelczy.. Diesle odpalają na raz, a akumulatory działają. Nawet zimą.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-11-30, 21:19   

Ikarusiarz, pojeździj non stop bardzo krótkie trasy to zrozumiesz że praw fizyki nie oszukasz :roll:
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-12-01, 05:51   

Czyli stare metody otulania odpadają. Zawsze wspominam poprzednie autko .Stało pod domem /okolice wygwizdowa/ czy;i wieczne wiatry. Potrafiła temp. zejść do 29 st. Wtedy tylko wystarczyło zabrać go do domu i stał krytyczne dni w domowych temp. Cała zima bez problemu. Tu jednak odległosc do garażu i ciężar ak. trochę zmieniają sytuacje. Jesli bedzie trzeba to na plecy i heja do haty.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2018-12-01, 09:10   

Takie zimowe krótkie trasy to i silnikowi nie służą... jak żona mało w tyg. jeździ to zabieram auto w weekend na dłuższą przejażdżkę i nie ma problemów z aku czy "majonezem" pod korkiem wlewu oleju.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-01, 11:36   

Przed zimą przeprowadzam pełne ładowanie aku, a po zimie ponownie - z dodatkową funkcją regeneracji. Unikam częstych krótkich wyjazdów zimą.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 376
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-01, 21:23   

Cytat:
Ikarusiarz, pojeździj non stop bardzo krótkie trasy to zrozumiesz że praw fizyki nie oszukasz


Poczytaj sobie moje posty w których opisuje jak to moje auto zajeżdża do Biedry, czasem do przedszkola... Oboje dreptamy na nóżkach do pracy. Trzeci diesel stojący pod chmurką... (Espace to jeżdżący pożeracz prądu) Nigdy jednak nie wpadłem na pomysł kombinowania z akumulatorami. Także
fizykę troszkę oszukałem.
 
m81wwski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-02, 22:50   

Niestety Dacia i zima się nie lubią. Ja w zeszłym roku (lub dwa lata temu) miałem problemy w te mrozy po -20 kilka stopni. Wtedy nic nie pomogło, tylko zabranie aku do domu i ładowanie. A aku miał 3 lata. Ale co się dziwić jak ona ma akumulator z Fiata 126p. Taki sam miałem w maluchu.
Żona pojechała wymieniła aku ale wcisnęli jej bannera tylko minimalnie mocniejszy i trochę pomogło ale mało. Nadal ledwo zipał i zastanawiałem się zawsze czy odpali czy nie. Pomogła wizyta w aso, czyszczenie przepustnicy i regulacja zaworów. Po tej kuracji auto odpalało normalnie.

Teraz w weekend było -12 i Dacia odpaliła po 3 obrotach ale bez ochoty.

Lipa normalnie auto nie przystosowane do klimatu czy co :)
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-12-02, 23:00   

Ikarusiarz, przekaż swoją wiedzę kurierom, złotem Cię obsypią :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3966
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 08:45   Re: Akumulator - metody zabezpieczenia przed niskimi tempera

Krystian67 napisał/a:
Czy oprócz doładowywania , ktoś z Was stosuje jakies rozwiązania?

Żadne. Dacia to mój czwarty samochód licząc od 1992r- wcześniejsze nie były garażowane i jeżdżone na krótkich odcinkach i w żadnym nie doładowywałem prewencyjnie akumulatora. Prostownika czasami w życiu użyłem- w przypadkach zostawienia włączonej lampki w kabinie na 3 doby w zimie i sporadycznie w okresach "kończenia się" akumulatorów (co miało miejsce co jakieś 5-6 lat).
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-03, 11:01   

m81wwski napisał/a:
Lipa normalnie auto nie przystosowane do klimatu czy co :)


Lodgy są produkowane w Afryce, więc cholera wie. :mrgreen:

W sobotę rano miałem -11 stopni na termometrze i bardzo ciekaw byłem jak mój diesel zagada. No i zagadał szybko i bez problemów. Jedynie chwilę po odpaleniu klekotał jak bocian. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
stepwayka 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączyła: 28 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: kujawy
Wysłany: 2018-12-03, 16:43   

Sandero Stepway 2011r. 117.000km. Akumulator klęknął w październiku. Ot tak, od dnia. Czy to dobry wynik? Myślę, że tak. Auto za każdym razem odpalało bez problemu, mimo iż nie było garażowane.
Musiałam się podzielić "swoją historią". :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez stepwayka 2018-12-03, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-12-03, 17:23   

stepwayka, każdy kolejny nowy aku będzie trzymać coraz mniej :-/
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-03, 18:34   

7 lat, to świetny wynik. Nigdy do takiego się nie zbliżyłem.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-12-04, 21:54   

U mnie akumulator niezmieniany od nowości (2010) - chyba, że ASO, które sprzedało mi samochód z przebiegiem 6000km w 2012 zmieniło z jakiegoś powodu. Ostatnio na mrozie -8C zapalił od dotknięcia, lepiej jak przy zerze ;-)

Inna sprawa, że niedawno zmieniałem świece żarowe ;-)
 
styrc 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 25
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-12-26, 15:48   

Właśnie po 10 latach padł mi wczoraj,jaki kupić?
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-26, 18:08   

styrc napisał/a:
Właśnie po 10 latach padł mi wczoraj,jaki kupić?

Jak poprzedni wytrzymał 10 lat , to szukaj podobnego, marka typ. Jeśli jeszcze takie produkują.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-12-27, 08:27   

styrc napisał/a:
Właśnie po 10 latach padł mi wczoraj,jaki kupić?

Osobiście od 1992 r. kupuję bezobsługowe Boscha ( bez korków !) Przy jeździe "wokół komina" wytrzymywały po 7 - 8 lat i sprawne były sprzedawane z samochodem, wyjątek - w Lagunie - kupiony w 2007 wymieniony w 2017 z powodu zużycia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne