Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana żarówki H4
Autor Wiadomość
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2007-11-06, 13:24   wredna sprężynka... (wymiana żarówek H4 reflektorów)

Hej,

Po 24kkm padla mi zarowka przednia lewa, i jak juz ktos tu opisywal, troche z tym gimnastyki dla palcow jest (aku, rurki, przewody, itp.). Wbrew oczekwianiom rozmontowalem wszystko ladnie i cacy, ale nie moge zalozyc z powrotem tej sprezynki. Jest tam taki maly wichajster, na ktory ta sprezynka ma zaskoczyc, ale za pioruna nie moge jej dociagnac. W ktora strone to ciagnac? Moze jakos ja scisnac? Jakies sugestie?
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-06, 18:13   

Dokładnie naciśnięcia do siebie i ruchu w lewo przy odpinaniu
_________________
GeRRaD
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2007-11-06, 18:20   

odpialem rano, teraz chce zapiac :)
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2007-11-07, 10:09   

No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.

Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-11-07, 16:16   

aaryt napisał/a:
No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.

Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...

Tylko ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-07, 16:47   

j.w.
zanim zakapowałem o co chodzi zajęło mi to ca. 30 min :oops: przy drugiej żarówce cała operacja do zamknięcia pokrywy silnika trwała już tylko 5 min.
Instrukcja być d o Bania (Luka)
 
stes 



Marka: Dacia
Model: Megane III 1.4 TCe , Logan Laureate 2006
Silnik: 1.4
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2007-12-28, 17:46   

Może durne pytanie
Jak wymienić żarówke. :oops:
Mało miejsca, ale jakoś dałem rade, po kilku próbach udało mi sie odpiąć sprężynke
Teraz już palce mie bolą , nie daje rady zapiąć sprężynki z powrotem.
To wyprofilowanie na sprężynie idzie pod czy nad tą wypustką którą namacałem.
Niestety głowy nie idzie włożyć.
Wiem że to kwestia chwili, tylko jak????
_________________
Pozdrawiam
Stes
 
stes 



Marka: Dacia
Model: Megane III 1.4 TCe , Logan Laureate 2006
Silnik: 1.4
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2007-12-29, 20:09   

Dzięki :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Stes
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-01-02, 07:01   

ja sam się nie babrałem w Norauto za 10zł wymienili mi żarówki na poczekaniu.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-01-29, 20:33   

Wymiana lewej żarówki H4 zajęła mi wczoraj blisko godzinę. Poczułem się jak sprawny inaczej. Dostęp niemal zerowy, nie ma jak dłoni wcisnąć. jak już wcisnąłem to plastikowa tylna zaślepka wpadła mi do komory silnika :-x . Musiałem wyjąć akumulator, aby ją sięgnąć. Dpiero wtedy miałem jakieś miejsce na manipulowanie. I chyba inaczej się nie da wymienić tej żarówki... Za konstrukcję haczyka utrzymującego żarówkę powiesiłbym rumuńskiego / francuskiego konstruktora za ... :shock: (ciach).
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-29, 21:21   

Fakt - te plastikowe kapselki zakładane na gumową osłonę to słabo trzymają :lol:

A tak przy okazji najlepsze żarówki jakie dotychczas używałem to NARVA Range Power White (cena 25 zł za 2 sztuki H4, UV free, super biały kolor - nie blue, nie żółty, prawie xenon) 8-) - tylko dostępność na rynku w PL słaba :cry:
_________________
GeRRaD
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-11, 23:28   wymiana H4

Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-11, 23:38   

Ciesz się że nie halogenk. Przy tej pogodzie jeśli ktoś nie dysponuje kanałem ... strach myśleć. Prócz tego potrzebny jest jeszcze kluczyk torx nie pamiętam jaki.


Nie wiem jaka pogoda w Lublinie ale do Łodzi wróciła zima, za to dzieci mają frajdę.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-11, 23:42   

Ale widzisz stempik halogenek nie jest konieczny do jazdy i wymienić go możesz wtedy jak będziesz miał dostęp do kanału.
A H4 to niestety musisz wymienić w miarę szybko.

W Sandero też nie jest lekki dostęp, ale da się i można to zrobić - są auta w których się nie da.
_________________

 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-11, 23:43   

czekam więc na info od ludzi , którzy mają już za sobą ów pierwszy raz z lewym H4 ;-)
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-12, 00:29   

Zajęło mi to 3 min.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-12, 00:35   

laisar napisał/a:
Zajęło mi to 3 min.


to jestem pełen podziwu
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-12, 00:43   

Ależ nie ma powodu - ja podziwiałem raczej prostotę daćki [:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-12, 01:23   

laisar napisał/a:
Zajęło mi to 3 min.

Mi podobnie.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-12, 12:08   

Prawda jest taka, ze w kazdym nowym samochodzie samodzielna (pierwsza) szybka wymiana jest praktycznie niemozliwa :-| Przy drugiej, tzreciej i nastepnej zarowce idzie juz znacznie lepiej :mrgreen: Chociaz bywaja i takie modele, ze trzeba zrzucic zderzak by wymienic zarowke :roll:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-12, 15:22   Re: wymiana H4

tomaszgebala napisał/a:
Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???


???? Wczoraj także samo wymieniałem lewą żarówę H4. Operacja trwała 1 minutę. Może diesel ma inny rozkład osprzętu? W benzyniaku dostęp jest bardzo dobry.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-02-12, 18:20   

Ja też kilka miesięcy temu miałem przyjemnośc dwa razy wymieniać, w jednym miesiącu lewą stronę. W obu przypadkach, uporałem się bez żadnych kłopotów w kilka minut. Narazie ten ostatni komplet, działa do dziś. Ale trzeba przyznać, że lewa strona jest gorsza od prawej. Ale jak sie człowiek zabierze za to spokojnie, to idzie jak po maśle
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-12, 21:10   

fakt, wszyscy wypowiadający się wymieniali, ale w benzyniakach. Może faktycznie w dieselku jest inaczej. Ja mam całe pozdzierane kostki - ręka się nie mieści
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-12, 21:17   

Ja też dCi, ale wymieniałem tylko prawą H4 (bez problemów). Zerkając na okolicę lewej H4 pomyślałem sobie tylko - oj, tu chyba tak łatwo nie będzie
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2009-02-19, 11:00   

Witam
I ja wymieniłem.Pierwszy zaz w życiu wykonywałem tę czynność i powiem jedno fajna zabawa , proste i łatwe wręcz intuicyjne.
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne