Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny skok pedału hamulca
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-19, 16:56   Dziwny skok pedału hamulca

Cześć wszystkim .Mam oto takiego mola ,klika dni temu jadąc samochodem wcisnąłem pedał hamulca cały czas trzymając nogę na pedale i poczułem tak jakby delikatnie jeszcze wpadło ok 1 cm w dół.Zaniepokoiłem sie trochę sprawdziłem płyn czy nie ubywa .Płyn w normie wszystkie przewody do zaciskiu czy nie ma jakiegoś wycieku ,brak wycieku.Na wyłączonym silniku wciskając pedał robi się twardy .Przy odpalonym silniku wciskając pedał jest dzwięk przy nim jakby ktoś pompował piłkę do gry ,czy to normalne ? ABS działa Teraz jestem wyczulony jakoś na to i gdy wciskam pedał wydaje mi się że jest jakiś miękki czyli trzymając nogę na hamulcu jeszcze można delikatnie nim dobić ten 1cm w dół .Hamulce działają ale jakoś wydaje mi się że było lepiej czyli dotykałem hamulca w miarę lekko i była żyleta.Chyba opisałem w miarę szczegółowo.Pytanie czy to normalne i tak mam być lub coś się zaczyna dziać jest zapowietrzony czy co lub jestem już przewrażliwiony na tym punkcie.pozdr
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-19, 19:16   

Syczenie może chyba pochodzić z serwa - dochodzi do niego podciśnienie. W poprzednich autach zdarzały się takie odgłosy, ale już nie pamiętam, co dokładnie było. Może przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-19, 19:17   

Syczenie może chyba pochodzić z serwa - dochodzi do niego podciśnienie. W poprzednich autach zdarzały się takie odgłosy, ale już nie pamiętam, co dokładnie było. Może przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-19, 20:00   

eplus napisał/a:
Syczenie może chyba pochodzić z serwa - dochodzi do niego podciśnienie. W poprzednich autach zdarzały się takie odgłosy, ale już nie pamiętam, co dokładnie było. Może przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa?


Ale myslisz że to coś z tym przewodem jest ?ten dzwięk jest wtedy gdy naciskam hamulec przy każdym naciśnięciu nie cały czas.Zauważyłem jedną następującą rzecz a mianowicie podczas włączonego silnika kilkakrotnie szybko naciskałem na pedał hamulca to zwiększały się obroty silnika Może to być objaw uszkodzonego serwa -zaworka zwrotnego, wężyka
generalnie nieszczelnośći ????
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2019-01-19, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-20, 09:18   

Z pewnoscią skoro zauwazyłeś zmiany trzeba to sprawdzić. Bywa że serwo leci i samo w sobie jest nieszczelne. Popatrz też czy nie ubywa płynu hamulcowego.Ubytki w okolicach któregoś koła.Czasem zawieszaja się klocki /cylinderki. Droga do powrotu klocka , szczęki się wydłuza .Co do syczenia koledzy sugerują posprawdzac doprowadzenie podciśnienia.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-20, 09:24   

Rzeczywiście dziura w membranie serwa mogła by być przyczyną ucieczki "próżni".
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-01-20, 10:40   

Lordi napisał/a:
eplus napisał/a:
Syczenie może chyba pochodzić z serwa - dochodzi do niego podciśnienie. W poprzednich autach zdarzały się takie odgłosy, ale już nie pamiętam, co dokładnie było. Może przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa?


Ale myslisz że to coś z tym przewodem jest ?ten dzwięk jest wtedy gdy naciskam hamulec przy każdym naciśnięciu nie cały czas.Zauważyłem jedną następującą rzecz a mianowicie podczas włączonego silnika kilkakrotnie szybko naciskałem na pedał hamulca to zwiększały się obroty silnika Może to być objaw uszkodzonego serwa -zaworka zwrotnego, wężyka
generalnie nieszczelnośći ????


Raczej wszystko w porządku.

Skok gwałtowny pedału hamulca podczas hamowania, może po prostu oznaczać, chwilowe zadziałanie ABSu. Jest zima, I takie rzeczy się zdarzają, a pojedyncze kopniecie ABSu potrafi zdziwić. Jeśli przy tym słyszałeś chrobot, to tym bardziej stawiałbym na ABS.

Syczenie, to efekt działania serwa I jest naturalne w tym systemie. Podciśnienie jest tam w sumie cały czas, ale w momencie wciskania pedału hamulca zamykasz wylot tego podcisnienia. Nie jest to fachowy opis, ale taki zebyś zrozumiał spób działania. Podczas jazdy, podcisnienie jest cały czas, ale nie naciska na membrane. Bo w przeciwnym przypadku, auto by cały czas hamowało. Wciskając pedał, przekierowujesz to ciśnienie na membrane. Jest to swego rodzaju zawór, I moment przekierowania to właśnie to syczenie.

Kontrola szczelności serwomechanizmu: gasisz silnik, po 10 minutach sprawdzasz siłę na pedale hamulca. Jeśli pierwsze wciśnięcie będzie w miarę normalne, a potem pedał sie usztywni. System szczelny...
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-20, 14:18   

Michał B24 napisał/a:
Lordi napisał/a:
eplus napisał/a:
Syczenie może chyba pochodzić z serwa - dochodzi do niego podciśnienie. W poprzednich autach zdarzały się takie odgłosy, ale już nie pamiętam, co dokładnie było. Może przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa?


Ale myslisz że to coś z tym przewodem jest ?ten dzwięk jest wtedy gdy naciskam hamulec przy każdym naciśnięciu nie cały czas.Zauważyłem jedną następującą rzecz a mianowicie podczas włączonego silnika kilkakrotnie szybko naciskałem na pedał hamulca to zwiększały się obroty silnika Może to być objaw uszkodzonego serwa -zaworka zwrotnego, wężyka
generalnie nieszczelnośći ????


Raczej wszystko w porządku.

Skok gwałtowny pedału hamulca podczas hamowania, może po prostu oznaczać, chwilowe zadziałanie ABSu. Jest zima, I takie rzeczy się zdarzają, a pojedyncze kopniecie ABSu potrafi zdziwić. Jeśli przy tym słyszałeś chrobot, to tym bardziej stawiałbym na ABS.

Syczenie, to efekt działania serwa I jest naturalne w tym systemie. Podciśnienie jest tam w sumie cały czas, ale w momencie wciskania pedału hamulca zamykasz wylot tego podcisnienia. Nie jest to fachowy opis, ale taki zebyś zrozumiał spób działania. Podczas jazdy, podcisnienie jest cały czas, ale nie naciska na membrane. Bo w przeciwnym przypadku, auto by cały czas hamowało. Wciskając pedał, przekierowujesz to ciśnienie na membrane. Jest to swego rodzaju zawór, I moment przekierowania to właśnie to syczenie.

Kontrola szczelności serwomechanizmu: gasisz silnik, po 10 minutach sprawdzasz siłę na pedale hamulca. Jeśli pierwsze wciśnięcie będzie w miarę normalne, a potem pedał sie usztywni. System szczelny...




Ostatnie kilka pytań dla uspokojenia .
Dzisiaj rano poszedłem do samochodu nagrać filmik i tak przed odpaleniem pedał twardy nic nie pompowane, po odpaleniu samochodu tak jak na filmiku. Jeżeli wszystko jest w normie to super.Skok pedału to od 13 cm w dół do 8 cm,czyli siła robocza 5 cm taki przedział wycieków żadnych ABS działa tylko ten miękki pedał mnie trochę martwi ogólnie hamulce sprawne.

https://youtu.be/jQEL0NqI5KY
Jeśli tak ma być czyli ten typ tak ma.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-01-20, 21:44   

Nie wiem, sprawdze w swoim, ale wzrost obrotow, jest normalny przy takim dzialaniu.

Tego syku tak wyraźnie nie powinno być słychać, coś z wygłuszeniem nie halo
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-01-21, 07:51   

Lordi czas zająć się tylnymi hamulcami,ten cm opadania oznacza koniec samoregulacji, co w tym roczniku ( we wszystkich markach ) jest normalne.Doraźnie i na chwilę możesz podciągnąć ręczny.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-21, 11:15   

A nie powinno to bardziej zależeć od przebiegu?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-21, 12:14   

Z tymi szczękami hamulcowymi to nie wiem ma zobaczyć mechanik ale termin dopiero 29 styczeń mają spor roboty.Ale miałem dzisiaj jadąc do pracy lepszy numer podczas jazdy zapaliły mi się obie kontrolki na raz ABS i ręcznego wcisnąłem hamulec samochód hamuje .Po przyjezdzie do pracy wyłączyłem samochód i odpaliłem kontrolki już się nie świeciły już głupieje czy to był mróz rano czy jednak jest jakaś awaria ,chociaż program DDT 2000 żadnego błędu w sobotę nie wykazywał płyn jest dziwne to wszystko jak dla nie.Zobaczę z powrotem jadą do domu czy znowu się włączą oby nie.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-01-21, 15:59   

E-plus - nie - wilgoć ,brud i czas powoduja zapiekanie.Do tego rzadkie zaciąganie ręcznego.A przebieg można zrobić na autostradach , nie używając zbyt intensywnie hamulcy.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-21, 18:40   

Lordi napisał/a:
Z tymi szczękami hamulcowymi to nie wiem ma zobaczyć mechanik ale termin dopiero 29 styczeń mają spor roboty.Ale miałem dzisiaj jadąc do pracy lepszy numer podczas jazdy zapaliły mi się obie kontrolki na raz ABS i ręcznego wcisnąłem hamulec samochód hamuje .Po przyjezdzie do pracy wyłączyłem samochód i odpaliłem kontrolki już się nie świeciły już głupieje czy to był mróz rano czy jednak jest jakaś awaria ,chociaż program DDT 2000 żadnego błędu w sobotę nie wykazywał płyn jest dziwne to wszystko jak dla nie.Zobaczę z powrotem jadą do domu czy znowu się włączą oby nie.


kontrolki nie zaświeciły się czyli w porządku
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-22, 20:25   

Dzis pokazałe filmik kol Lordi mojemu koledze wiloletniemu mechanikowi. I jasno wypowiedział się na temat syczenia z filmu. Ma być cicho. A kontrola serwa polega na wyłączonym i zapalonym silniku. W pierwszym ma być pedał twardy. Po zapaleniu ma wpaść . Oczywiscie każdy ma swoje zdanie .Ja przekazuję tylko spostrzeżenia.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-01-22, 22:22   

Ma wpaść? Jeśli tak, to układ jest zapowietrzony. pozdr
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-23, 13:26   

Niestety odświeżam dzisiaj kontrolki zaświeciły m się już drugi raz .Płyn jest ,normalnie hamuje błędów komputer nie wyłapał niby wszystko OK.Już nie mam pomysłów na tą przypadłością.Chyba najgorsza usterka jaka może się trafić
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-23, 13:48   

Lordi napisał/a:
Niestety odświeżam dzisiaj kontrolki zaświeciły m się już drugi raz .Płyn jest ,normalnie hamuje błędów komputer nie wyłapał niby wszystko OK.Już nie mam pomysłów na tą przypadłością.Chyba najgorsza usterka jaka może się trafić


https://www.fotosik.pl/zdjecie/be7787904330b801
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2019-01-23, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-23, 19:06   

A jednak coś w końcu wyłapałem jest jakiś błąd.

Kurcze muszę sprawdzić przewody może coś się zabrudziło albo robi wysiadkę chyba że się mylę .Ze sprawdzeniem hamulców i tego pedału ze syczeniem po niedzieli wizyta u mechanika(może też są do wymiany szczęki z tyły ).Dzięki serdeczne wszystkim za cenne uwagi i wskazówki .

DDT2000.png
po przetłumaczeniu :

Generyczny czujnik prędkości koła

Zakłócenia między jednym lub więcej kołami (4h)
Plik ściągnięto 36 raz(y) 59,44 KB

 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-23, 20:17   

Tak zrób , taka moja rada. Zrozumienie pedał ma wpaść zrozumie każdy mechanik. Ot tak.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-29, 14:01   

Chciałem odświeżyć temat. Mechanik stwierdził że wszystko z hamulcami i z serwem w porządku ale co do błędu to wykazuje mu to samo i nie wie co jest.
Czy może to być związane z czujnikami prędkości przewodami ABS czy coś innego ma ktoś jakiś pomysł.Dodam że po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie błędu nie ma zapala się po przejechaniu różnych długości tras i nie zawsze to jest dopiero zagadka.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-01-30, 20:16   

Dzięki powolny sprawdzę to .tylko niech mróz trochę zejdzie bo mi łapy odpadną Chciałem jeszcze dodać plik który do tłumaczyłem a wstawił
jackthenight_ to ABS8_X90_V1.2 do Dacii może komuś się nada a on nie będzie miał mi za złe jeżeli można prosić admina o przeniesienie w odpowiedni dział będzie super

ABS8_X90_V1.2.rar
Pobierz Plik ściągnięto 115 raz(y) 9,3 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne