Jak już pisałem na tym 4um miałem NIVE i jeździłem ją na co dzień ( nie jako 2 samochód ) . Produkowana jest cały czas, zamówiłem w w kwietniu 2017 roku sztukę ( oczywiście białą ) , ale czas oczekiwania w stylu może luty 2018 słabo się zapowiadał i po 2 miesiącach odwiedziłem salon Dacii po DD a wyjechałem MCV.
Niva to sprawdzona dobra konstrukcja której nie zmieniają pomijając jakieś detale.
Stały napęd na 4 łapy z prawdziwym reduktorem i blokada między-osiową
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-21, 12:19
Łada chyba zaczyna się rozwijać na zachód. Jest na Słowacji i na Węgrzech, może dojdzie do nas. Ta XRay wygląda fajnie, ale sympatyczna jest też Kalina, choć to chyba stare rozwiązanie (?).
Na marginesie - zaskakuje mnie, że na Ukrainie jest takie pomieszanie Dacii i Renault. Dość często widać Renault Sandero, równie często Dacię Sandero.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-02-21, 22:55
kn napisał/a:
Jest na Słowacji i na Węgrzech
Nom, jest w połowie europy, od Portugalii po Ukrainę, na niektórych rynkach jak np. Czechy, nie są oficjalnie a przez importera. Od niedawna eksportują również do Jordanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin (narazie tylko 4x4) a także na Kubę (tak, na Kubie można kupić sobie nowy samochód).
kn napisał/a:
może dojdzie do nas.
Nie dojedzie, polacy są jeszcze za biedni na Dacie a co dopiero na Ładę w tym rusofobicznym kraju, wielokrotnie czytałem na polskich portalach że Granta miała być w polsce, że Kalina miała być, nawet pisali że Datsun też będzie sprzedawany w polsce, ale jak poszuka się na rosyjskich portalach coś o ładzie i polsce, to nigdy nic nie pisali że chcą do nas eksportować. (widziałem 3 wzmianki ale nie dotyczyły eksportu a tego że np. Samara na targach w poznańskich jakieś nagrody zdobyła itp.)
Mimo wszystko czekam dalej, może za 40 lat...
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-22, 21:10
Nie sądziłem, że sytuacja na świecie to polityka. Myślałem, że zakaz dotyczy raczej tego, kto kogo lubi w sejmie i senacie :). Oczywiście akceptuję i obiecuję poprawę. Natomiast chętnie zobaczę salony Łady w Polsce.
... Natomiast chętnie zobaczę salony Łady w Polsce...
Było kilkanaście zostało kilka , ale nadal są .
A co do Nivy na świecie ( NIVY - WAZ 2121 i jego odmiany nie chevroleta który ma z nivą tyle wspólnego co chiński Ksinglingnang z Junakiem ) to jest jej więcej niż się wydaje .
1/3 produkcji eksportowej jedzie do niemiaszków reszta dalej w Europę . Dla nas zostaje to co zalega na stoku .
Na YT jest wiele reklam z Portugalii Włoch Niemiec Czech itd.itp
Pomyślcie zamówiłem Nivę 1 kwietnia 2017 i może teraz bym dopiero odbierał
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
Właściwie to nie są salony AvtoVaz'a, lecz polskich prywatnych importerów i oferują tylko i wyłącznie model 4x4 w jego czterech odmianach.
Oczywiście że importer, tyle zostało z tego co było , poza tym , sam AvtoVaz nie jest zainteresowany rynkiem Polskim , a Polska nie jest zainteresowana AvtoVazem.
Niby ma wejść znowu , ale Renault na to nie pozwoli ( ma udziały w AvtoVaz 67,1% i ma tez Dacie , która lepiej sie sprzedaje jak cokolwiek )
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2018-02-22, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Bazowy Logan czy Sandero też są w tej cenie. Nie sądzę żeby warto było kupować ten egzotyk tylko dlatego że ma jeden cylinder więcej. Zresztą sam silnik to jest antyk z czasów jeszcze Samary i 2105 czy 2107 , niby były dość trwałe ale wtedy to były gaźnikowce bez grama elektroniki ...
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-05-16, 13:58
DrOzda napisał/a:
Bazowy Logan czy Sandero też są w tej cenie. Nie sądzę żeby warto było kupować ten egzotyk tylko dlatego że ma jeden cylinder więcej. Zresztą sam silnik to jest antyk z czasów jeszcze Samary i 2105 czy 2107 , niby były dość trwałe ale wtedy to były gaźnikowce bez grama elektroniki ...
Jeżeli piszesz o Xray, to ma w ofercie 3 silniki, 1,6L ładowski silnik z 2015 (montowany również do Vesty), który jest rozwinięciem silnika z 2013 montowanego w Grancie, Kalinie i Priorze.
Drugi 1,6L jest silnikiem Renault-Nissan HR16DE-H4M produkowany również w Chinach przez Dongfeng. Silnik jest z 2006 roku i znajduje się w 13 Nissanach i 2 Renówkach. To już pewnie niektórzy forumowicze wiedzą, rozwinięcie K4M z 1999.
No i nowość w Ładach, 1.8L z 2016, pewnie rozwiercenie silnika VAZa 1,6L (Vesta również ma ten 1,8L w ofercie).
A wszystko to w Euro 5 i wytrzymałością 200-250+ tys. km (z należytą starannością 400 ale co to znaczy nie wiem). Na zachód E6 pewnie zrobili oprogramowaniem.
Tak, są to bardzo stare silniki.
Ostatnio zmieniony przez Czort 2018-05-16, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Zresztą sam silnik to jest antyk z czasów jeszcze Samary i 2105 czy 2107...
Silniki zbudowane specjalnie dla Samary to zupełnie nie było to, co było wcześniej z fiatowskim rodowodem aż do Lady 2107. Zupełnie inne silniki. Zresztą jeszcze w Samarach w latach 90-tych silniki rozstały się z gaźnikami.
Ostatni silnik montowany w Ladach Westa, który bazuje na konstrukcji pierwszych silników Samary, to silnik 1,6l 8V o oznaczeniu BA311189. Ten rzeczywiście jest rozwinięciem gażnikowca, którego pamiętamy z Samary:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-16, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum