Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 2019 1,6 4x4 - Przebieg użytkowania
Autor Wiadomość
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 35
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-04-10, 11:49   Dacia Duster 2019 1,6 4x4 - Przebieg użytkowania

Nowy nabytek nowy temat :-)

5,04,2019 odebrany nowy Duster

1,6 4x4 , prestige orange + kamery multiview, grzanie tyłka i hak holowniczy.

Pierwsze wrażenia:

Nie ma się do czego przyczepić zbytnio. Stosunkowo wygodna, zaskakująco cicha, miejsca dość ( 192cm ) chociaż słupki A i lusterko skutecznie ograniczają widoczność.

Pierwszy przebieg 600km za mną. Silnik trochę słaby ale da rade się pozbierać kręcąc go na każdym biegu a przed wyprzedzaniem redukować. Nie ma jakiejś wielkiej tragedii. Na razie docieranie więc delikatnie.

- bardzo mocne wspomaganie kierownicy, dobrze że utwardza się gdzieś ok50km/h
- ruszając dynamicznie silnik utrzymuje obroty po wciśnięciu sprzęgła przez jakąś sekundę z hakiem, przez co puszczenie kolejnego biegu powoduje szarpnięcie. Trzeba odczekać albo wcześniej puszczać gaz, nikt tego do sportu nie projektował ;)
- coś delikatnie postukuje przy zmianie biegów jakby delikatny luz był na krzyżaku "przedniego mostu" bądź twardo wchodzi. do obserwacji ew. przyzwyczajenia się
- plus za dobre opony a nie Nexena...

Bardzo pozytywnie zaskoczyło spalanie. Trasa w okół zakopanego + krakowskie korki 2+2 delikatnie ale nie na emeryta i komputer pokazał 7.3 litra leje pod korek i weszło 35litrów na 520km = 6,75 ;-) zakładałem dwa litry w plus lekko.

Pierwsza jazda z przyczepą: dwie osie - jakieś 600kg na haku no i było trzeba redukować do 4 żeby 75-80 utrzymać pod lekką górkę a nie męczyć silnika. Ogólnie jakoś nerwowo reagowała na przyczepę, cały czas ją czułem, bujała lekko samochodem - w dokkerze tego nie ma.

GPS mapa - kurde nie dość że kapkę stara bo nie widzi kilku ekspresówek w mojej okolicy to w dodatku aż polska czecho-słowacja hehe i węgry. Muszę poszukać już aktualizacji i rozbudowy. Patent z "plumkaniem" przy przekroczeniu prędkości i intensywnymi alertami o fotoradarach na plus aczkolwiek uporczywe trochę ( jeden fotoradar zdarzył się mi pominięty w mapach, trzeba zachować czujność i tak )

Szukam folii ochronnej na progi bo zaraz będą wydarte do blachy,

pod koniec miesiąca płukanko, zmiana oleju i zaczniemy jeździć "normalnie" majówka zapowiada się ok2000km więc będzie większy test ciągiem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6898
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-10, 12:18   

Jeżeli chodzi o przyczepkę to w niej jest problem. Po prostu nie jest pewnie gabarytami nie dopasowana. W dokkerze możesz wyższą zapiąć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 12:19   

Nosek86 napisał/a:
w dokkerze tego nie ma

Zapewne dzięki twardszym sprężynom.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 139
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-10, 13:32   

Ogólnie pierwsze odczucia podobne do moich (za wyjątkiem przyczepki- bo nie mam haka). Po pół roku użytkowania dodam, że silnik stał się trochę bardziej dynamiczny, na lekkie podbicie obrotów przy zmianie biegów w zasadzie nie zwracam już uwagi ( w moim egzemplarzu jakoś od początku ledwo zauważalne - w egzemplarzu na jeździe testowej znacznie bardziej to czułem ale tamto był 4x2 więc może stąd różnica), do wyprzedzania z redukcją jestem przyzwyczajony bo prawie zawsze jeździłem wolnossącą benzyną, spalanie u mnie wg. kompa 7,4-7,6 litra, a co najważniejsze jazda nadal sprawia mi wielką frajdę :-) i Tobie życzę tego samego.
 
miela 



Marka: Dacia / Skoda
Model: Duster 4x4 / Fabia
Silnik: 1.6 SCe / 1.4 MPI
Rocznik: 2019 / 2000
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 143
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-04-10, 13:44   

Zadowolenia z jazdy. Ja drugi miesiąc nie mogę się przyzwyczaić do tych zwiększonych obrotów ;)

W sensie jakie płukanko? Wymiana oleju i filtra? Polecasz to zrobić po jakim przebiegu?
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
Fabia 1.4 MPI
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 35
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-04-10, 14:12   

zawsze robię docieranie - pierwsze 2000km bez przekraczania 4000obr i bez zbytniego obciążania. Ogólnie spokojna jazda, raczej wyższe obroty niż męczenie niskimi.
Zlanie oleju, nowy filterek nalanie czegoś taniego rundka na kilkadziesiąt km zlanie i docelowo dobry elfik + drugi nowy filterek. Zawsze samemu pod domem ;) nie dam zarobić ździercą z ASO
a dlaczego, ot moja fanaberia. 200zł na wszystko ( przy moich cenach ) nie tragedia a zawsze jakiś syf wyleci.

widzieli np. to:
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

także tego. Wolę zawsze zlać po dotarciu.
Później co 15tyś więc co druga wymiana będzie własnoręczna. Na myśl o wymianach co 30tys lub później mam gęsią skórkę ;) temat rzeka.

Mnie tam kilka złotych nie grzeje, w myśl kto bogatemu zabroni a może kiedyś komuś się to odwdzięczy.

ps. jakby kto potrzebował jakieś części to dajcie znać, nie handluje zawodowo bo ja dostawcą jestem ale zawsze mogę coś ogarnąć. Rabaty w IC AP i Elit mam na granicy 40-50% czasem da się zejść niżej niż na allegro a i części pewne ( a nie np. lane w baniaki nie wiadomo jakie oleje sprzedawane jako firmowe )
Ostatnio zmieniony przez Nosek86 2019-04-10, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6898
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-10, 15:07   

Jest jeszcze jedna, ważna różnica.
W dusterze masz z tyłu wahacze, a dokkerze belkę.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 335
Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-10, 15:35   

Nosek86 napisał/a:
Zlanie oleju, nowy filterek nalanie czegoś taniego rundka na kilkadziesiąt km zlanie i docelowo dobry elfik + drugi nowy filterek. Zawsze samemu pod domem ;) nie dam zarobić ździercą z ASO
a dlaczego, ot moja fanaberia. 200zł na wszystko ( przy moich cenach ) nie tragedia a zawsze jakiś syf wyleci.

Myślalem o zrobieniu płukania tanim olejem w moim Loganie MCV. Ale kiedy zobaczyłem że stary olej na bagnecie był czysty (nie zmienil koloru od nowosci) to zrezygnowałem. Teraz od 3 mcy jest nowy olej.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 290
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-10, 18:38   

Ja mam inne odczucia co do przyczepy. Co prawda na Duster I. Przyczepa jest wyżej zapięta i na haku jest raczej mały nacisk. Dokker ma bardzo nisko zawieszona kule i o wiele mocniej dociska tył.
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 73
Skąd: PL
Wysłany: 2019-04-10, 20:04   

Cytat:
plus za dobre opony a nie Nexena..


Czekam na odbiór DD2. Z jakimi oponami otrzymałeś auto?
Całoroczne czy letnie?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 362
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-10, 22:56   

Prestige`a dają na Bridgestone Dueler Sport H/P Sport AS. Jest to opona letnia do aut typu SUV.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 165
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-11, 09:10   

Obywatel MK napisał/a:
Prestige`a dają na Bridgestone Dueler Sport H/P Sport AS. Jest to opona letnia do aut typu SUV.

Jest to opona wielosezonowa - dopisek AS( all season )
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 73
Skąd: PL
Wysłany: 2019-04-11, 11:28   

A czy nie jest to ta opona, która ma kiepską opinie jako wielosezonowe i już o niej pisano na forum, kiedy to wielu nowych nabywców DD2 wymieniało ją?

Czy wersja comfort otrzymuje te same opony? Oczywiście nie mam na myśli rozmiaru ;-) .
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 362
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-11, 11:31   

To chyba chodzi o Continentala, z Bridgestone nikt nie zgłaszał problemów.
Comforty są na 16" i tam przychodzi inna opona.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-11, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3868
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-11, 11:53   

Continentale są całkiem niezłe na asfalcie i poza nim np na szutrach, na śniegu i lodzie sprawują się bardzo słabo - chyba, że ma ktoś 4x4, wtedy nieco lepiej, ale i tak eksploatując auto w gorszych warunkach warto mieć zimówki
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 126
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-04-11, 12:38   

Szerokości i gratulacje.
Ja do 3kkm nie cisnę silnika powyżej 3k obrotów. Mam już prawie 2 tysie km, więc po weekendzie majowym wymiana oleju. Następna w ASO w lutym, powinno być wtedy około 15kkm.
Co do obrotów, zauważyłem, że ten silnik nie lubi być na luzie, oprócz podbijania/trzymania obrotów przy zmianie biegów, zdarza mu się na luzie podbijać je do 2-2,5k właśnie na luzie.
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 35
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-05-07, 09:26   

Pierwsze 3000km za mną.Po 1600 zmiana oleju przed dłuższą trasą, ogólnie żur już bardzo ciemny lecz bez opiłków jak w BMW :-)

- bardzo dużo konserwacji ... cała osłona pod silnikiem wszystkie śruby, kawałek zderzaka, tłumika i nawet jeden zacisk hamulcowy zarzucony jakimś bitexem - albo grubo albo wcale ;-)

wygłuszenie od wewnątrz osłony pod silnikiem zaskoczyło, tarcze klocki ATE hmm wcale ta daćka po taniości składana nie jest.

Spostrzeżenia z jazdy:
- klocki przy minimalnych prędkościach trochę dziwnie chroboczą jakby kamień w klocku był ale tarcze równe, muszą się ułożyć i dotrzeć widocznie.

- 6bieg plus tempomat dość znacznie podbija spalanie, przez 3km przyspieszała ze 115 do 120km/h trzymając chwilowe 11.5l, każde przyspieszanie poniżej 120/130 zalecana redukcja do 5 bo tak wyjdzie dużo szybciej i ekonomiczniej. Poza długą szóstką nie ma się co przyczepić do przyspieszania i elastyczności, trzeba kręcić od 4tyś w górę i wtedy w końcu idzie jak należy.

- jak to daćka brak regulacji "czasówki" na wycieraczkach, trochę irytujące ale juz przywykłem w dokkerze.

- nadkola wypadało by przelecieć barankiem po 1 antykorozyjnie ( mimo że jest fabrycznie ok ) po drugie aby wyciszyć je trochę i zlikwidować stukanie kamieni.

- spalanie w koło komina 8.5 litra, minimalne jakie udało się zrobić ( bez eko na klimie i bez zamulania - śred. pręd. 57km/h ) równe 6,0
autostrada 130-160 podbija średnią do 10 litra, z całej trasy na 1600km z tankowań wyszło 7,6 z komputera 7,9

- trochę zabrakło mi bagażnika na tygodniowy wyjazd 2+2

- GPS przeprowadził mnie "szutrową" drogą, potem miedzami i przez rzekę by po zrobieniu kółka na 8km wrócić na asfalt prawie w tym samym miejscu hehe była okazja pojeździć w terenie, normalnie bym zawrócił.

Ogólnie wygodnie cicho, kamery się przydają, dynamika wystarczająca byle nie na 6biegu.
Klimatronik równo trzyma nastawę nie ma efektu raz zimno raz ciepło. Plecy nie bolą a zdarzyło się ciągiem prawie 1000km

- o dość spory minus za mały zbiornik paliwa. Realnie 400-450km i trzeba tankować :-( głupio na autostradzie by było zostać. Przydało by się ze 20litrów więcej.

Nawijamy km dalej.
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 126
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-08, 15:21   

Nosek86 napisał/a:

- o dość spory minus za mały zbiornik paliwa. Realnie 400-450km i trzeba tankować :-( głupio na autostradzie by było zostać. Przydało by się ze 20litrów więcej.


Klima bardzo dociąża silnik, stąd takie spalanie i problem z przyspieszaniem na tempomacie, ale zgadzam się chociaż trochę większy zbiornik przydałby się. Na rezerwie powinieneś koło stówki zrobić, ja na stacje podjeżdżam po 500 km.
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 35
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-05-09, 15:30   

"śmieszne" jest to że dochodzi do 100km zasięgu, oświeca rezerwę i zasięg znika.
ze 20km i trzeba lać żeby jutro nie zapomnieć.

ps. kiedyś transitem firmowym przejechałem sobie stacje na A1... rezerwa = zasięg 50km, grzecznie 90 potem metr za tirem 80... zasięg 0... do stacji dojechałem jeszcze 18km, udało się zjechać w jakąś wioskę i zatankować "na pegeerze" już się zapowietrzał i poszarpywał, nie polecam emocji hehe

teraz się oduczam od gazu... całe życie do zera, potem na benzynie kto by myślał o tankowaniu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne