Wysłany: 2019-01-08, 08:58 Zmiana oporu skrzyni po 1kkm ?
Witajcie,
zauważyłem u siebie pewną różnicę w pracy skrzyni biegów. Minęło już 1000 km przebiegu (DD2, manual, benzyna), zauważyłem, choć to subiektywna opinia, że każdy bieg wchodzi "ciężej". Budyniowa skrzynia zamieniła się z dnia na dzień na delikatny opór/przeskok przy wbiciu każdego biegu. Pracuje teraz jak skrzynia w Focusie, ale pracowała inaczej
Nie zrozumcie mnie źle, nie ma żadnego zgrzytu, skrzynie czuje się inaczej niż po wyjechaniu z salonu. Myślałem nagrać film, ale ani to dźwięku nie ma, ani nie pokażę oporu Wydaje mi się, że drążek przestał też przekazywać drgania, na początku wyraźnie czuć było i widać, że na 3, 4 i 5 biegu podczas przyspieszania skrzynia przenosiła drgania. Teraz zmniejszyły się do minimum
interesuje mnie komentarz, czy to możliwe aby powstała jakaś różnica w jej pracy? Myślałem, że może to wina spadku temp. jednak nawet po rozgrzaniu i przejechaniu 50km nic się nie zmienia. Olać temat do pierwszego przeglądu?
można też się śmiać ze mnie jeśli to nic takiego, pozwalam
Ostatnio zmieniony przez chmurzasty 2019-01-08, 09:01, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam podobne objawy z pewnymi różnicami. Po pewnym czasie w pozycji luz przy przesuwaniu dźwigni w krańcowe lewe i prawe położenie słychać było dźwięk jakby sprężynowej zapadki. Zgłosiłem w ASO, ale w przeddzień wizyty dźwięk ustał. W ASO powiedzieli, abym zgłosił się jak coś się zmieni. Niedługo potem dźwignia biegów przestała na luzie wracać do środkowego położenia i wyraźnie ciężej chodziła. Ponownie zgłosiłem w ASO i wyznaczono mi wizytę na 25 listopada 2018 r. W trakcie tej wizyty stwierdzono zatarcie linki zmiany biegów, lecz z powodu jej braku naprawy nie wykonano. Poinformowano mnie, że linka została zamówiona i jak przyjdzie to mnie zaproszą. Mamy już 8 stycznia a linki w dalszym ciągu brak. Postraszyłem interwencją w Renault, więc wstępnie umówiono mnie na 9 stycznia (podobno linka ma dotrzeć). Niby można jeździć, ale strach ruszyć w dalszą trasę z obawy przed całkowitym zablokowaniem dźwigni zmiany biegów. Mój samochód wyprodukowano w czerwcu 2018 r. Jaka jest data produkcji Twojego? Może mieli partię wadliwych linek w tym okresie.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejD 2019-01-08, 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2019-01-08, 09:54 Re: Zmiana oporu skrzyni po 1kkm ?
chmurzasty napisał/a:
... Myślałem, że może to wina spadku temp...
Chyba jednak tak. Ja wyczuwam podobną różnicę po nocnym parkowaniu 'pod chmurką", a w ogrzewanym garażu.
@AndrzejD też może mieć rację - mam jednak nadzieję, że u mnie ten problem nie występuje ( i oby o Ciebie też nie).
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-01-08, 09:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-08, 11:00
Może być różnica temperatury, a może też być różnica po "ułożeniu się" auta (choć to nieco za wcześnie - ale zawsze to już jakiś przebieg od nowości). Nie tylko silnik zaczyna mniej palić i lepiej przyspieszać, ale wszystkie mechanizmy pracują inaczej. M.in. właśnie machanizm zmiany biegów.
Poczekaj do wiosny, to zobaczysz ki czort.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-01-08, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
@maugu faktycznie, dopiero teraz duster zobaczył u mnie minusowe temperatury
W związku z tym, że mój DD był (jest) ostatnio mocno bebeszony (różne dodatki) zapytałam „bebeszyciela” o Twój (i trochę też mój) przypadek. Dostałam fotki z opisem potencjalnie możliwego miejsca „przytrzymywania” drążka. Ponoć w miejscu zaznaczonym strzałkami jest jakiś kulowy „zawias – mocowanie” mocno nasmarowane. To jest w kanale (tunelu) i przy niskich temperaturach może się szybko nie nagrzewać, a z uwagi na dużą powierzchnie styku i prawdopodobne zwiększenie lepkości smaru w tych warunkach może też lekko „przytrzymywać” manewry drążkiem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-08, 23:10
U mnie w MCV kulka wydawała się zupełnie sucha.
Przy okazji.. Ma ktoś zdjęcie albo rysunek poglądowy tego "mechanizmu" z kulką z puszki pod drążkiem? Śrubki sobie zakleiłem wygłuszeniem i nie mam motywacji by to zrywać, a jestem ciekawy czy jest tam co zepsuć.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-09, 11:55
Fruxo napisał/a:
w skrzyni nic sie nie dociera ...
Nie dociera, a układa się. To subtelna różnica, na którą mało kto zwraca uwagę. Tak w skrzyni, jak i w silniku jest masa ruchomych części, które muszą się do siebie dobrze dopasować. A najlepiej się to robi podczas normalnej eksploatacji, a nie fabrycznie. Póki mechanizmy są nowe to wszystko oczywiście działa i jeździ, ale właśnie z większym oporem. Różnice mogą być niewielkie, ale zauważalne.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum