Te w/w rysunki mogą się też przydać komuś kto szuka stałego plusa z tyłu DD2 zdolnego do obciążeń aż do 20A. Swoją drogą ciekawe czy przypadkiem moduł z instalcji 7 pinowei i tej 13 pinowej nie jest taki sam, a tylko część kabelków w 7 pinowym nie jest podłączona?
Znajomy ma tego typu hak ale firmy Westfalia. Duster II w wersji 4x2 ale do 4x4 jest taki sam. Dla mnie rewelacja - praktycznie niewidoczny gdy nieużywany i nie zmniejsza prześwitu auta.
Znajomy ma tego typu hak ale firmy Westfalia. Duster II w wersji 4x2 ale do 4x4 jest taki sam. Dla mnie rewelacja - praktycznie niewidoczny gdy nieużywany i nie zmniejsza prześwitu auta.
O, na tego jeszcze nie trafiłem. Ale jak patrzę na instrukcję montażu ze strony producenta do DD2:
https://www.westfalia-aut...0+%20316366.pdf
to w punkcie 18 widzę wyrzynarkę i cięcie zderzaka Ale... w całej instrukcji są rysunki tyłu DD1
Piszesz też, że w ogóle go nie było widać, więc sam nie wiem...
Za to w Steinhofie w instrukcji:
Cytat:
1. Montaz zaczepu nie wymaga demontazu ani podcinania zderzaka tylnego samochodu
Czyli na podstawie instrukcji można gdybać, że te dwa haki są na różnych wysokościach.
Nie wiem czy zderzak był podcinany ale jeśli tak to tego nie widać. Istnieją takie właśnie sposoby montażu niektórych haków - z podcięciem w niewidocznym miejscu. Mogę to sprawdzić ale dopiero za około dwa tygodnie. W każdym razie według mnie to najlepszy hak do dustera jaki do tej pory widziałem.
Jestem ciekawy o ile zmniejsza się prześwit z wpięta kulą oraz bez kuli w stosunku do auta bez zamontowanego w ogóle haka?
Nie wiem o ile zmniejszy się i czy wogóle się zmniejszy. Moim zdaniem tylny zderzak dustera ucieka do góry co skutecznie "odejmuje dodatkowych" centymetrów od tego haka. Może być tak że prześwit się nie zmienia również dlatego że tył dustera jest generalnie chyba podniesiony odrobinę w stosunku do tyłu co w połaczeniu z tym uciekajacym zderzakiem sprawia że cały hak mieści się powyżej przeswitu który jest najmniejeszy jednak pod silnikiem. Bardziej moim zdaneim powinieneś się martwić o kąty natarcia i zejścia.
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-09, 10:38
areckis, ja mam hak wypinany pinowo AutoHak Słupsk. Ma zamknięcie na klucz. Zderzak nie był cięty. Po wypięciu kuli i schowaniu gniazda elektrycznego nic nie widać.
Może być jak pisze Łukasz, że dzięki profilowi zderzaka hak jest skutecznie "schowany". O kąty natarcia tak się nie martwię, bo jeśli przeszkoda przejdzie za/pod zderzak (w sensie ukosu), to chyba już hak nie powinien przeszkadzać.
Może ktoś (@Hipolit) by cyknął kilka fotek jak to wygląda w naturze.
AutoHak Słupsk też OK, dzięki. To już trzy firmy do wyboru.
A z AutoHak Słupsk się dowiedziałem, że mam chyba Dustera 3, a nie 2 jak cały czas myślałem.
Ostatnio zmieniony przez areckis 2020-10-09, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
1. Montaz zaczepu nie wymaga demontazu ani podcinania zderzaka tylnego samochodu
....
Obawiam się, że bez demontażu zderzaka się nie obędzie - zobacz jak przechodzą przewody w zwykłym fabrycznym haku (foto i rys z instrukcji). Ja mam właśnie taki zwykły hak, ale myślę, że belka i przewody są b. podobnie mocowane. Zamieszczałam już kiedyś na forum więcej fotek o montażu haka (zwykłego - nie pionowo demontowalnego), ale nie pamiętam gdzie. Zwróć uwagę przy montażu by Ci po oskrobaniu powierzchni w miejscu przykręcenia mocowania belki ponownie to zabezpieczyli antykorozyjnie (na foto czerwony podkład) - często firmy montażowe to zaniedbują.
Może być jak pisze Łukasz, że dzięki profilowi zderzaka hak jest skutecznie "schowany". O kąty natarcia tak się nie martwię, bo jeśli przeszkoda przejdzie za/pod zderzak (w sensie ukosu), to chyba już hak nie powinien przeszkadzać.
Hak zwiększa zwis tylny oraz zaburza profil zderzaka więc z pewnością po podniesieniu przodu gdy oś tylna nadal będzie na równym to tak przedłużony tył przy mniejszym niż katalogowym kącie może wejść w kontakt z podłożem. Pół biedy jak będzie to trawa, miękka gleba. W przypadku bardziej utwardzonego terenu można doświadczyć niemiłego przytarcia.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-10-09, 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Hak zwiększa zwis tylny oraz zaburza profil zderzaka więc z pewnością po podniesieniu przodu gdy oś tylna nadal będzie na równym to tak przedłużony tył przy mniejszym niż katalogowym kącie może wejść w kontakt z podłożem. Pół biedy jak będzie to trawa, miękka gleba. W przypadku bardziej utwardzonego terenu można doświadczyć niemiłego przytarcia.
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Pisząc hak miałem na myśli samo mocowanie, bez zdjętej kuli.
Montujecie sobie sami Haki, zlecacie to w firmie gdzie kupujecie hak czy może w ASO?
Ja zapytałem w ASO to powiedzieli mi że mogę u nich kupić albo może im przywieźć hak-komplet (najlepiej Steinhof - który kosztuje jakieś 550zł) i za 300zł mi go zamontują. Czy to dobra opcja?
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SSCE
Dołączył: 12 Lut 2020 Posty: 31 Skąd: Kobyla Góra
Wysłany: 2020-12-14, 15:23
czy po zamontowaniu haka stałego przez siebie/ serwis/aso po wrzuceniu wstecznego wykrywa Wam go w czujnikach parkowania i pika? Chcialbym samemu to zrobic i kupić zestaw Steinhof, ale nie wiem czy jezdząc z nim i cofając nie będzie zakłamywał czujnik parkowania.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-14, 15:30
Jeśli czujnik nie jest za hakiem jak w Lodgy to nie ma problemu. Warto kupić moduł z opcją deaktywacji czujników - wpina się wtedy przewód od modułu w kabel sygnałowy czujników i przy zapiętej przyczepie wtyczka w gnieździe deaktywuje czujniki.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-12-14, 15:31, w całości zmieniany 1 raz
W przyszłym tygodniu mam umówiony montaż haka w serwisie ASO. Hak chciałbym wykorzystywać do zwykłej przyczepki jak również do holowania przyczepy kempingowej.
Mam prośbę o porady: jakiego rodzaju wiązkę powinienem zamówić, na co zwrócić uwagę po montażu ?
Logicznym wyborem będzie wiązka 13 pin. Z tą 7 pinową nie wszystkie światła przyczepy lub bagażnika rowerowego będą działać
Dzięki za odpowiedź , wiem,że 13 pin to teraz standard.
Może ktoś ma doświadczenia z montażu w serwisie, jakie problemy, na co zwrócić uwagę, jakie były koszty ?
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-04-21, 09:39
JERY, Ja nie zdecydowałem się na montaż w ASO. Chcieli mi założyć tylko swoje haki (skręcany na śruby, albo szybkiego montażu, ale bez zamknięcia na klucz), bo podobno tylko "ich" haki wtedy dało się założyć do DD2. Kupiłem więc oryginalny moduł z wiązką 13pin w ASO, coś koło 500 zł i hak ze Śłupska wertykalny i zamykany na klucz. Całość założył mi zaprzyjaźniony warsztat. ASO nigdy nie robiło problemów. Wiązka jest oryginalna i dedykowany moduł wpinany w instalację. Hak montuje się w oryginalne otwory. Żadna filozofia. Najwięcej roboty z podciągnięciem wiązki z aku do tyłu. Tyle z moich doświadczeń.
Z praktyki wieloletniej. Bierz wiązką 13 pinową jest praktyczniejsza. Teraz większość przyczep ma wtyczki 13pin. Przy takiej samej wiązce masz prąd w przyczepie kempingowej i światła cofania i każdej przyczepce, bagażniku czy boxie na hak. Światła cofania bardzo się przydają.
Sprawdź też jaki rodzaj haka masz mieć zamontowany. Najpraktyczniejsze są wypinane, ale warto, żeby miały zamknięcie na klucz, bo trudniej go odpiąć z gniazda. Kiedy nie używasz przyczepy możesz zdemontować i nie ma śladu, spodnie się nie brudzą o kulę... Przy haku demontowanym sprawdź, czy gniazdo elektryczne też się chowa za zderzak (ja tak mam). Jak zdejmiesz hak takie samotne gniazdo nie wygląda estetycznie. Dowiedz się też, czy do tego haka, co Ci proponują będą cięli zderzak. bo to może szpetnie wyglądać.Mój hak jest zamontowany tak, że nie było ingerencji w zderzak. Chyba tyle z najważniejszych. Poza kwestią ceny.
Jeśli ma być do kempingu to tylko 13 pin.
W pełni funkcjonana wiązka elektryczna posiada jeszcze dodatkowe zasilanie.
Jest to ładowanie akumulatora w przyczepie i zasilanie lodówki 12V w czasie jazdy. Wiązka ta prowadzona jest bezpośrednio z akumulatora samochodu. Raczej wątpliwe żeby ASO wykonało powyższą dodatkową instalację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum