Ta funkcja jest opisana w instrukcji ND na str.2.5-2.6 z zaznaczeniem "jeżeli pojazd ma takie wyposażenie". Myślę, że kol. przypuszcza, że taka funkcja może być w każdym egzemplarzu tylko nie aktywna, ew. łatwa do doinstalowania. (Było to w temacie "Odśnieżanie Dustera" - konkluzja kolegów - taka ew. praktyka jest niezgodna z prawem).
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-01-21, 22:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-21, 23:07
Nie widzoalem instrukcji ND , ale przypuszczam, ze omawiany przypadek to odpalanie przez MN. W starszych modelach moglismy aktywowac to w MN, ale nie wiedzielismy z jskim BIC to wspolpracuje. W twoim przypadku moze jest to realne, ale trzeba sie pobawic. No i jeszcze jedna sprawa:
MN posiada gps i wie gdzie sie znajduje, wiec moze nie uruchamiac tego ze wzgledu na przepisy. No ale to tylko podejrzenia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ja tylko chciałbym zauważyć, że za kilka lat wejdzie Duster III i jak będziecie go skracać, dla odróżnienia od pozostałych?
JND (Jeszcze Nowszy Duster)?
Nie lepiej DD2?
Wystarczyłoby 5min wcześniej odpalić autko z pilota, Żeby rozpoczęcie dnia było odrobinę przyjemniejsze.Ale jak nie można to pozostaje zimne auto i skrobaczka z rana.
Tak na marginesie to ci mówi prawo na temat stosowania ogrzewania postojowego, które też emituje spaliny??
Niezgodność z prawem to jedno, a trzymanie silnika na ssaniu gdy jego rozgrzewanie jest znacznie wolniejsze z powodu braku obciążenia i co za tym idzie negatywny wpływ na żywotność tegoż to drugie.
Prawo nie nadąża za technologią. Parkowanie autonomiczne to już jest jazda autonomiczna. Niestety nie ma do tego regulacji prawnych i przepisów jeśli chodzi o autonomię pojazdu. Ale myślę że zostało by to scedowanie na osobę operującą, choć trudno tu mówić o kierowcy.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-01-23, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-23, 11:13
Te przepisy jak dla mnie sa bez sensu.np. Nie mozna grzac silnika na postoju i drapac szyb ale wolno drpac szyby i miec wlaczone webasto lub zostawic webasto nawet na cala noc.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Prawo nie nadąża za technologią. Parkowanie autonomiczne to już jest jazda autonomiczna. Niestety nie ma do tego regulacji prawnych i przepisów jeśli chodzi o autonomię pojazdu. Ale myślę że zostało by to scedowanie na osobę operującą, choć trudno tu mówić o kierowcy.
Uważasz, że tylko wyjątkowo można przyjąć odpowiedzialność osoby siedzącej za kierownicą takiego auta? Czyli zdanie się na funkcję pojazdu zwalnia z myślenia? Dlaczego tylko w przypadku parkowania -- czemu nie w przypadku auta wyposażonego w gadżety wyręczające przy hamowaniu, wyprzedzaniu, kontrolowaniu pasa, etc.?
Wydaje mi się, że my ten problem mamy od dawna tylko go nikt nie dostrzega. Mamy np. ESP (lub podobne), który jest jakoś tam oprogramowany, ale jeżeli to zawiedzie i zadziała opacznie w trakcie normalnej jazdy ściągając np. samochód na czołowe to nikt nawet nie będzie szukał przyczyny innej niż błąd kierowcy. To może być ułamek sekundy i kierowca nie zdąży skorygować - jak np. przy parkowaniu. No, chyba, że się mylę i biegły odczytuje (jeżeli gdzieś to jest przechowywane) ostatnie wskazania wszystkich systemów kontroli jazdy.
@shrek masz rację, że niektóre przepisy są głupie, ale jak ich nie ma to też nie lepiej.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-23, 21:19
shrek napisał/a:
Te przepisy jak dla mnie sa bez sensu.np. Nie mozna grzac silnika na postoju i drapac szyb ale wolno drpac szyby i miec wlaczone webasto lub zostawic webasto nawet na cala noc.
Bo Webasto - nazwa firmy to ogrzewanie postojowe. A co kierowca ciężarówki ma spać na mrozie bez ogrzewania ?
OK, shrek, ale załóżmy coś takiego:
1. Zima, lekko rozgrzane auto (na tyle, że S&S będzie działać). Zatrzymuję się na skrzyżowaniu, wrzucam luz, puszczam hamulec (stoję poziomo), puszczam sprzęgło. S&S aktywuje się - auto gaśnie.
2. Na stojącym aucie wrzucam (bez wciskania sprzęgła) 1. (choć może to być dowolny) bieg.
3. Za jakiś czas super czujniki w aucie rozpoznają, że trzeba odpalić auto, bo temperatura płynu spadła na tyle, że musi się odpalić.
I teraz pytanie:
4a. Auto odpala na biegu i wjeżdżam z impetem w pojazd stojący przede mną.
czy może
4b. Auto nie odpala jednak, bo ma czujnik wrzucenia na luz i wie, że tego luzu nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum