Dzień dobry
Jestem od prawie dwóch lat użytkownikiem MCV 0,9tce LPG.
Jestem zadowolony, przejechane prawie 40000.
Zaczynam powoli myśleć o nowym aucie. Czy dalej iść w Logana czy może teraz Duster.
Pytanie brzmi, czy w Dusterze jest porównywalna ilość miejsca z tyłu jak w Loganie.
Jak wygląda sytuacja z bagażnikiem, wizualnie wydaje się mniejszy w Dusterze.
Jak Duster to oczywiście LPG, jak się sprawuje ten silnik do którego robią fabryczne LPG.
Dziękuję za rady i pozdrawiam grupę.
Grzegorz Zawada
Ja bym strzelał w MCV.
Na pewno większy bagażnik, a 0,9tce będzie jechało lepiej niż 1.6sce i tym samym mniej paliło.
Poza tym prawie w cenie biednego Dustera masz MCV w wersji Techroad.
Z gazu bym zrezygnował, jeśli robisz 20tys. km rocznie i po 2 latach myślisz nad zmianą auta.
Nie bierz tego do siebie, ale ja nie rozumiem, jak można sprzedawać prawie nowe auto, żeby przesiąść się na takie same. Gdybym chciał stracić dużo pieniędzy, to straciłbym je na coś o wiele przyjemniejszego niż wymiana auta.
Kupując Logana kupisz sobie dokładnie ten sam samochód tylko dwa lata młodszy, gdzie tu sens?
Duster to zupełnie coś innego, jego przewagę widać najbardziej na słabych drogach, gruntówkach, tam gdzie jest ciężki dojazd.
Nie bierz tego do siebie, ale ja nie rozumiem, jak można sprzedawać prawie nowe auto, żeby przesiąść się na takie same. Gdybym chciał stracić dużo pieniędzy, to straciłbym je na coś o wiele przyjemniejszego niż wymiana auta.
Ja natomiast rozumiem. Tutaj w chodzi w grę kilka czynników, sposób kredytowania, czy auto jest prywatne czy na firmę, jakie przebiegi robi rocznie itp.
Nie chcę być złośliwy, po prostu, punkt widzenia się zmienia wraz z punktem siedzenia.
W astronomicznym skrócie, prowadzisz firmę, wrzucasz w koszty auto w leasingu, odliczasz vat i zmniejszasz podatek dochodowy. Po czemu masz jeździć dwu letnim autem jak możesz zupełnie nowym w tych samych pieniądzach? Naprawdę jeździłbyś dwulatkiem? Nie sądzę...
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-02-08, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam Dustera i MCV, oba z 2015r.
Duster wersja laureate a mcv golas...
Duster jest bardziej komfortowy, Logan ma większy bagaznik,
Duster jest większym mułem niż Logan, Logan pali ok 7.5 gazu a Duster ok 9.5 gazu. Mi oboma autami jeździ się ok, żona mówi że Duster lepszy.
W astronomicznym skrócie, prowadzisz firmę, wrzucasz w koszty auto w leasingu, odliczasz vat i zmniejszasz podatek dochodowy. Po czemu masz jeździć dwu letnim autem jak możesz zupełnie nowym w tych samych pieniądzach? Naprawdę jeździłbyś dwulatkiem? Nie sądzę...
Wywal ten kalkulator i to szybko...
Jest samochód, którego:
- nie trzeba już spłacać,
- nie ma ryzyka kosztownej awarii, bo ma symboliczny przebieg i gwarancję,
- najgorszy etap spadku wartości ma za sobą,
- dalszy spadek wartości obniża podstawę opodatkowania przy odsprzedaży,
Ale wg Ciebie lepiej:
- pakować się w nowe zobowiązanie finansowe,
- dopłacać za odsetki, ponowną rejestrację, droższe ubezpieczenie, itp.
- wrócić do etapu największego spadku wartości,
- na koniec mieć ponownie droższe auto, od którego będzie do zapłaty pełny dochodowy i vat,
Super interes...
Ktoś tam po rodzinie kiedyś do mnie:
- Musiałem wziąć auto na firmę, bo podatki, więc auto mam za darmo.
- Co podatki? Ratujesz 1/4 kwoty, resztę i tak jesteś w plecy.
- Yyy, mam inne zdanie... muszę iść...
Niemniej jeśli taki koszt ratuje Cię przed wejściem w 2. skalę podatkową, to już obliczenia wyglądają nieco inaczej (ów "zysk" obejmuje także rozliczenie podatkowe).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2019-02-09, 10:25
Autorowi tematu chodzi o odpowiedzi na jego pytanie. Ma on swoje powody by zmienic auto, którymi nie musi się dzielić.
gregorexon, zwrociłeś uwage na kilka cech kierujac się wyborem modelu - miejsce z tylu dla pasażerów, bagażnik i spalanie (stad pytanie o LPG w DD). Takie informacje możesz znaleźć w broszurach modeli. Streszczając - MCV w tym zakresie daje troche wiecej niż DD.
Pozostają inne aspekty w użytkowaniu:
- bezpieczeństwo - kombi (MCV) z zasady (niski środek ciężkości) lepiej sobie radzi z nagłymi podmuchami bocznych wiatrów, gdy wyjeżdżasz ekspresówką najpierw w lasach, a później wśród pól, albo na łukach drogi. Do tego w kolizjach przy uderzeniu w bok SUVy są bardziej narażone na przekoziołkowanie.
- wygoda - z jednej strony na plus w DD bo kierowca siedzi wyżej i więcej zobaczy przed sobą, a z drugiej na minus w DD choćby z odsnieżaniem dachu (trzeba drabinkę dokupić - kolejny klamot w bagażniku), i trudniej niż w MCV korzystać z bagażnika na dachu.
- koszty użytkowania i napraw wyższe w DD. Ale jeśli auta zmieniasz co 2-3 lata, to to nie ma znaczenia.
A może warto się przejść do salonu i pomacać?
W bezpośrednim zestawieniu DD2 mocno zyskuje i przyćmiewa swoje "braki" względem MCV.
Ludzie mówią - ten sam twardy i gówniany plastik.
Ale jak się przesiądziesz z DD2 do dowolnej innej Daćki, że to jednak trochę inna liga.
Do tego nieupośledzone fotele i lepszy komfort akustyczny.
Oraz fakt, że możesz atakować dowolny krawężnik w mieście.
I nagle większy bagażnik czy mniejsze spalanie przestają być priorytetem. :)
Z tymi dywagacjami odnośnie odnośnie prowadzenia i koziołkowania to można sobie porównywać co najwyżej Sandero do Sandero Stepway.
DD2 całkiem dobrze się prowadzi, nie czuć jakiś nadmiernych wychyłów nadwozia czy nurkowania podczas hamowania.
Stawiam 5zł, że MCV wcale nie będzie pewniejszy w prowadzeniu przy bocznym wietrze.
defunk napisał/a:
Niemniej jeśli taki koszt ratuje Cię przed wejściem w 2. skalę podatkową, to już obliczenia wyglądają nieco inaczej (ów "zysk" obejmuje także rozliczenie podatkowe).
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-02-10, 11:11 Re: Duster czy MCV ???
gregorexon napisał/a:
Zaczynam powoli myśleć o nowym aucie. Czy dalej iść w Logana czy może teraz Duster.
Po pierwsze do kiedy musisz "kupić" nowe auto? Po drugie to od września obowiązuje kolejna norma euro emisji spalin co może przekładać się na ciekawe promocje u różnych producentów. Zresztą dzisiaj też kupując "ubiegłoroczne" auto są fajne upusty - kwestia kwoty jaką planujesz przeznaczyć na nowe auto. Rozejrzyj się po dealerach lokalnie i przejrzyj otomoto zaznaczając auta z 2018- 2019 roku. Może trafić się coś ciekawego bez przebiegu z roku 2018.
Wcześniej jeździłem Astrą G kombi, obecnie Dusterem. Jeśli chodzi o boczne podmuchy wiatru, to w kombi problem nie był zauważalny, w Dusterze jest i trochę przeszkadza, zwłaszcza na ekspresówce.
Przed zakupem przymierzałem się do Lodgy i do Logana i tu zgodzę się, że jeśli chodzi o wnętrze, to Duster (w wersji Prestige) to w porównaniu do nich to trochę wyższa liga. Mówię o wersji Prestige, która była w salonie, bo w moim Essentialu wykończenie wnętrza jest uboższe i bardziej plastikowe.
Ostatnio zmieniony przez pawelcioh 2019-02-10, 11:51, w całości zmieniany 2 razy
Też wybierałem między MCV a Dusterem i w zasadzie przed wizytą w salonie bardziej skłaniałem się ku MCV Stepway. Nawet po wejściu do zwykłego Logana zrobił na mnie spore wrażenie. Dealer jednak machnął ręką na MCV i kazał wsiadać do Dustera, który od razu kupił moją żonę. A po jeździe próbnej już zupełnie.
Ostatecznie przekonały mnie właściwości Dustera na złej nawierzchni i to że mieszkam w takim miejscu, gdzie bez napędu 4x4 zimą jest dosłownie dramat a przynajmniej ciężko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum