Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 10:25
Brak prawego tylnego światła pozycyjnego.
Autor Wiadomość
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2019-01-18, 17:54   Brak prawego tylnego światła pozycyjnego.

Przeszukałem różne tematy ale tego co mnie interesuje nie znalazłem.

O usterce dowiedziałem się przypadkowo. Wieczorem parkowałem auto tyłem do garażu to ojciec, który akurat był w pobliżu zauważył, że nie świec mi prawe tylne światło pozycyjne.

Od razu dobraliśmy się do klosza lampy bo myśleliśmy, że spaleniu uległa żarówka (ta z dwoma drucikami) no ale nie, druciki wyglądają na całe. Wszystkie inne żarówki w prawym kloszu działają poprawnie. Natomiast lewe światło pozycyjne działa normalnie (każda inna żarówka w lewym kloszu też).

Przecież gdyby się przepalił bezpiecznik to podejrzewam, że oba światła by nie świeciły, a nie tylko jedno. Piny od kotki wydają się być proste. Podpowiedzcie co sprawdzić bo sam nie wiem.
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-01-18, 18:08   

Raczej lewe i prawe są na osobnych bezpiecznikach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2300
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-01-18, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-18, 18:18   

Pozycyjne i mijania mają osobne bezpieczniki na lewą i prawą stronę, aby nie doszło do nagłego black-outu. Czasem prawy przód i prawy tył pozycyjne mają wspólny bezpiecznik, możesz zajrzeć do przedniej lampy. Ale bezpieczniki nie przepalają się bez powodu.
I co to za stwierdzenie: drucik wygląda na cały? Zmień żarówkę albo sprawdź miernikiem czy zasilaczem 12V.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-19, 06:18   

Według mojej wiedzy światła pozycyjne swieca naprzemiennie. Czyli lewy przód, prawy tył. Jesli świeci tylko przód to , a tyłu brak to problem lezy w większosci z tyłu pojazdu. W tym przypadku bezpiecznik nie wchodzi w grę. Bywa ,ze zapetla się w tu podświetlenie tabl. rejestracyjnej. Ostatnie czasy owszem lecą bezpieczniki , lub żarówki bo to chiny. I żródłem sa słabe stopki żarników. Ciekawostka z mojej wymiany żarówki H7 w iveco. Po wymianie trzeba zresetowac system. Czyli ponownie wyłączyć i załączyć swiatła , zeby dostać napiecie. Temat oczywiscie jest w instrukcji. Ale i tak mnie to zdziwiło.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-19, 10:02   

Może to duchy - ducha nie da się sfotografować. Dlatego przy fotografie kierownica była prosta.
Sprawdź zawczasu to zdjęcie halogenów, żebyś się w ASO nie ośmieszył. I skopiuj na inny nośnik. :idea:
Kiedyś byłem w podziemiach kredowych w Chełmie Lubelskim i jedną z atrakcji zwiedzania jest facet przebrany w prześcieradło wyskakujący z ciemności. Spod prześcieradła wystawały trampki, więc starym Zenitem walnąłem kolesiowi z lampy błyskowej między oczy. U fotografa przerzucam odbitki (Zenit nie miał podglądu zrobionych zdjęć) - ducha nie ma! Co jest? Rozwijam kliszę, już chcę bić gościa zza lady, a klisza do połowy pęknięta na tej klatce! Nigdy wcześniej ani później klisze mi nie pękały. A to przecież nawet nie był prawdziwy duch...
Nie zmyślam, autentycznie to mi się zdarzyło, mógłbym przysiąc, choć moja religia zabrania.
:idea:
Jestem przeciętnie religijny, ale z Twoimi, Powolny, problemami, chyba już dawno odstawiłbym Dustera do egzorcysty.
Przepraszam za off, ale póki co autor wątku nie daje żadnych wskazówek co do swojego problemu.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-01-19, 10:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2019-01-19, 10:49   

Właśnie byłem posprawdzać to co umiałem.

Wypiąłem prawy tylny klosz i podpiąłem jego zawartość pod kostkę od lewego tylnego klosza. Na kostce od lewego tyłu wszystko działa tak jak należy.

Sprawdziłem też czy normalnie świeci pozycja z przodu - tak świeci normalnie.

Dla pewności sprawdziłem jeszcze bezpieczniki - bezpieczniki są w porządku.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-19, 11:15   

Sprawdź płytkę z gniazdami. Często coś nie styka. Omomierzem! Jeśli napięcia pojawiają się na gnieździe to dalej jest tylko płytka drukowana, mikropęknięcie, kontakt z żarówką itp.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-19, 11:19   

No to problem w instalacji . Bywa z mojego doświadczenia , że samochody maja np hak , a co za tym idzie dodatkowe wiązki. Czy Ty masz nie wiem . Problem jak pisałem tyczy w wielu przypadkach tyłu instalacji . Np. warunki na drogach np. sól wilgoć lubią tu działac. Jesli nie dasz rady poprostu musi zadziałac elektryk . Dzis jak patrzę na zastosowane przewody itd. w tych instalacjach nie wróże sobie życia bez takich problemów jak Ty.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-19, 11:27   

Pomiędzy przodem a tyłem z prawej strony jest w starych wersjach jakaś złączka, R2BA tor nr 2, być może jest to przejście wiązki między silnikiem a kabiną, licho wie.
pierwszy post http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-19, 11:29   

Sprawdź ciągłość obwodu przy wypiętej klemie "-" aku.
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2019-02-09, 12:15   

Problem został rozwiązany. Zostawiłem auto u elektryka - robiło się jakieś zwarcie przy lampie, koszt naprawy 20,00 zł.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne