Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Duster II 2018. Wymiana na Focal Comfort i wygłuszenie drzwi
Autor Wiadomość
radwoc 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-10, 13:43   Duster II 2018. Wymiana na Focal Comfort i wygłuszenie drzwi

Temat wymiany oryginalnych głośników na Focal Comfort w Dusterze II (2018-2019) pojawiał się już na forum.
Opisuję go, bo w wielu wątkach padały pytania jak to zrobić własnoręcznie.
Przeglądałem zarówno fora "dusterowe" i car-audio, dopytywałem też dostawców i producentów.
Do samodzielnej wymiany nakłoniły mnie dwa czynniki:
- wysoka cena wymiany (w moim ASO ok. 1000 zł),
- podczas wymiany w ASO nie jest wykonywana jakakolwiek adaptacja akustyczna.

Ponadto, ceny kompletnych rozwiązań w salonach car-audio wynoszą 4-5 tysięcy, a umówmy się, jak ktoś kupił Dustera, to znaczy, że 5 tys. na audio, to dla niego dużo kasy ;-)
Całkowity koszt mojego rozwiązania zamknął się w granicach 1000 zł (z czego 470 to koszt Focali z vouchera) plus 12 własnych roboczogodzin.

Jeżeli udało Ci się zrealizować voucher "dla przyjaciela", to głośniki zestaw Focal Comfort zamiast katalogowych 1270 można było kupić za 470 zł.
Osobiście uważam, że cena bez promocji jest mocno wygórowana i mimo, że jestem fanem marki Focal, to głośniki nie są warte 1270 zł.

W moim Dusterze było fabrycznie zamontowanych 6 głośników, które na forach zwane są "papierowymi". W tylnych drzwiach są to głośniki 2-drożne, natomiast w przednich 1 drożne (basowe ;-) oraz po dwa tweetery (gwizdki) na podszybiu.

Zestaw Focal Comfort katalogowy numer (77 11 785 780) to w rzeczywistości dwa zestawy Focal Music Drive:
- IFR 165-4 - składa się z kompletu na przód, czyli 4 głośniki (dwa basowe i dwa tweetery), różne kable, zwrotnice, dodatkowe obudowy do tweetera w przypadku braku otworów (w innych modelach samochodów)
- IFR 165-2 - dwa głośniki dwudrożne z obracaną kopułką.

Zestawy Focala są przewidziane do kilkunastu modeli samochodów koncernu Renault (wyposażonych w Media Nav), zatem może się wydawać, że części jest ciut za dużo.
Warto zauważyć, że zestawy są opisane plug-and-play, to znaczy, że wszystko, co jest potrzebne (oprócz narzędzi) jest załączone do zestawów. W zestawach są również nity zrywalne (5 x 14mm).
Pojawiały się na różnych forach głosy, że przecież trzeba wymienić wzmacniacz. No właśnie tu zdania są podzielone. W zakresie mocy i pasma przenoszenia Media Nav Evolution bez problemu obsłuży i zaspokoi zapotrzebowanie na moc tych głośników. Ale mówimy o mocnej poprawie audio w samochodzie, a nie o zestawie audiofilskim.

Ogromną pomocą posłużyły mi 3 z filmy umieszczone na kanale LZParts:
Wymiana przód https://youtu.be/7ZV4Nsmldd4
Wymiana tył https://youtu.be/GHHREBpBA_M
Adaptacja akustyczna https://youtu.be/uSRAS81V6ck

Po analizie materiałów na forum zdecydowałem się na materiały firmy stp, co trzeba kupić/mieć:
- zestaw Focal comfort (IFR 165-4 i IFR 165-2)
- 10 sztuk maty butylowo-aluminiowej StP Black Gold 2,3mm (wystarczy 9 mat)
- Pianka Aeroflex 6mm rolka 350x100 cm samoprzylepna (wystarczy połowa rolki)
- rolka dociskowa (używana sporadycznie - mata dobrze się układa dociskiem palców)
- nitownica do nitów zrywalnych (większych niż 4,8 mm) - około 50 zł
- zestaw ściągaczy do tapicerki (taki zestaw za 25 zł)
- wkrętarka/wiertarka
- wiertła do metalu 8 i 12 mm
- klucze/końcówki/bity torx T20 i T30 i krzyżak
- dobre nożyczki
- nożyk do tapet/wykłądzin



Trzeba przyznać, że praca z materiałami wygłuszającymi (zarówno z matą jak i pianką) jest naprawdę przyjemna, łatwo się formują, dobrze kleją i tnie się je nożyczkami.
To, co jest charakterystyczne podczas tej wymiany:
- należy zachować dużą ostrożność przed zniszczeniem tapicerki podczas podważania ściągaczami,
- delikatnie podważać tapierkę, aby nie zerwać spinek podczas ściagania,
- rozwiercanie nitów jest wyjątkowo nieprzyjemne - wiertło ucieka z wgłębienia i rysuje blachę wokół,
- dostęp do tylnej ścianki drzwi jest niewygodny, możliwe są drobne skaleczenia dłoni.
Rady: cierpliwość, spokój, dobra muzyka w tle.

Warto pamiętać, że tapicerka nie lubi zimna, więc prace należy zaplanować w ogrzewanym garażu, aby samochód był w temperaturze pokojowej.

Kolejność czynności jest dowolna, ja wymieniłem lewy przód, lewy tył, prawy przód, prawy tył, prawy gwizdek, lewy gwizdek.

Na zdjęciach tapicerki (kilka zdjęć poniżej) widać lokalizację spinek - można się z nią zapoznać, aby uniknąć problemów. Jeżeli spinka zostanie w drzwiach (charakterystyczny okrągły kształt - należy ją wyjąć z drzwi (najlepiej ściągaczem z zestawu ściągaczy) i osadzić w tapicerce.

LEWY PRZÓD:
Odkręcamy 3 śruby/wkręty: nad zamkiem po lewej z boku, od spodu, za klamką


Podważamy od góry plastik na wysokości lusterka (widać spinkę)


Wyciągamy klamkę


Podważamy od dołu zaślepkę uchwytu - są tu 3 blaszane spinki


Podważamy panel przycisków - uwaga - od pokazanej strony


Odłączamy 3 przewody i odkręcamy 2 śruby w klamce


Tapicerkę drzwi ściągamy od dołu - zaczynamy od zatrzasków pod drzwiami i delikatnie odczepiamy kolejne idąc w górę.

Ukazują nam się odsłonięte drzwi z charakterystyczną białą pianką w miejscu mechanizmu opuszczania szyby


Rozwiercamy nity wiertłem 12 mm i demontujemy głośnik


Rozwiercamy nity wiertłem 8 mm - pozostałości nitów wyciągamy z wnętrza drzwi


Białą piankę odklejamy nacinając czarny klej nożykiem. Dolną część pozostawiamy.
Wnętrze drzwi i belką wyklejamy matą. Najłatwiej wsuwać mniejsze fragmenty np. 3x4 kratki.
Większymi trudno manewrować i przyklejają się do przypadkowych elementów. Staramy się, aby mata możliwie dobrze przylegała.
Na ten etap zużyjemy 1 całą matę i trochę drugiej




Otwieramy zestaw FOCAL 165-4


Obręcz głośnika szykujemy jak na obrazku (kabelki kostki trzeba przeciągnąć pod uszczelką)


Przy pomocy nitownicy montujemy obręcz głośnika zwracamy uwagę na lokalizację kostki (u góry)


Przyklejamy z powrotem białą piankę (klej będzie trzymał). Wycinamy i przyklejamy matę na zewnętrzną część drzwi. Na ten etap zużyjemy resztę drugiej maty.


Montujemy zwrotnicę (kabel z pogrubieniem)


Przykręcamy głośnik 4 wkrętami. Nie zapominamy o podłączeniu kostki


Docinamy matę, żeby nie wystawała poza obręb tapicerki


Na stole rozkładamy jakiś dywan i kładziemy tapicerkę drzwi


Wyklejamy pianką wygłuszającą


Zakładamy tapicerkę od góry, od spodu ręką naprowadzamy kable elektryki, aby wylądowały w otworze panelu


Przykręcamy śruby uchwytu i przed założeniem plastiku uchwytu należy przełożyć 3 blaszki na część tapicerki.
Pamiętajmy o połączeniach elektrycznych i połączenie mechaniczne klamki z zamkiem


Przykręcamy pozostałe śruby i montujemy zaślepki



LEWY TYŁ:
Odkręcamy 4 śruby i wkręty: u góry za zaślepką, pod drzwiami, w panelu przycisku szyby, w klamce otwierania


Wyciągamy panel przycisku szyby - uwaga - w drugą stronę niż przedni, czyli ciągniemy w górę lewą


Charakterystyczną biała pianką odklejamy nacinając nożykiem w górnej części i dolnej (kremowego plastiku nie ruszamy) - pianka pozostanie w tym miejscu przymocowana


Powtarzamy czynności z demontażem głośnika i nitów

Wyklejamy matą wnętrze drzwi, znowu - ze względu na wielkość otworów - kawałkami 3x4 kratki



Otwieramy zestaw FOCAL 165-2
Jak widać głośniki od razu są zamontowane do pierścieni i maja wyprowadzoną kostkę


Nitujemy zwracając uwagę na położenie kostki


Ustawiamy tweeter w górę obracająć go


Tapicerkę rozkładamy na miękkim stole


Wyklejamy pianką wszystkie płaskie powierzchnie oraz dodatkowo pierścień z pianki wokół krawędzi styku z głośnikiem


Zakładamy od góry, dociskając delikatnie składamy, zatrzaskujemy, montujemy i skręcamy


PRAWY PRZÓD (już bez opisów - same zdjęcia)








PRAWY TYŁ (już bez opisów - same zdjęcia)









PRAWY TWEETER:
Ściągamy plastikową kratkę - zaślepkę (od lewej strony), wyciągamy głośniczek i blokujemy kabelek przed wypadnięciem.
Jeżeli nam wypadnie, to dostęp do niego jest poprzez górną pokrywę w schowku


Z głośniczka ściągamy siatkę, montujemy plastikową obejmę, następnie montujemy kostkę, zwrotnicę i głośnik (należy zwrócić uwagę na cyferki na kabelkach (u nas montujemy kabelek z cyfrą "2")


Wciskamy głośnik w pasujące miejsce


Zakładamy plastikową kratkę/zaślepkę



LEWY TWEETER:
Tu jest nieco więcej problemu, ponieważ wiązka jest zbyt krótka, aby wyciągnąć ją przez otwór. Kroki:
1. odczepiamy głośniczek i wrzucamy go do otworu
2. z nowego głośniczka demontujemy siatkę, montujemy plastikową ramkę, montujemy zwrotnicę (z cyferką "2") i kostkę
3. kable wrzucamy do otworu i montujemy głośniczek
4. schylamy się pod kierownicę, znajdujemy stary głośnik, demontujemy i wpinamy do jego kabelka wiszącą wiązkę z nowego głośnika przed chwilą zamontowanego.
Ostatnio zmieniony przez radwoc 2019-02-10, 14:16, w całości zmieniany 12 razy  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 457
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-02-10, 23:05   

Wielkie dzięki - zaoszczędzone kilka godzin szukania po forach i internecie, a dla Nowego Dustera to chyba jedyna tak wyczerpująca publikacja. Brawo.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1185
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-10, 23:19   

Mate należy kłaść w jak największych kawałkach dobrze podgrzewać a potem bardzo mocno dociskać wałeczkiem. Ja jestem zwolennikiem położenia 1 kawałka a następnie docinaniem już na samochodzie.

Po roznitowaniu należy obowiązkowo pomalować otwory farbą antykorozyjną.
 
radwoc 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-11, 00:15   

Kilka uwag dotyczących dźwięku po zmianie na Focale.

Po pierwsze, zdaję sobie też sprawę, że dołożenie wytłumienia stp gold ma wpływ na ogólną masę samochodu - tu około 13 kilogramów, a co za tym idzie na pogorszone osiągi i zwiększone spalanie. Jest to jednak konieczny kompromis.
Można zastosować materiały lżejsze/gorsze lub lżejsze/droższe, starałem się zachować balans, jeśli chodzi o stosunek jakość/masa/cena.

Po drugie, wytłumienie drzwi zwiększyło komfort jazdy, mniej słychać dźwięki z zewnątrz. Duster nie ma opinii świetnego wygłuszenia wnętrza, choć i tak w wersji 2018 jest o wiele lepiej, niż we wcześniejszych modelach.

Po trzecie, nie napisałem tego w tekście, ale Media Nav Evolution, do którego podłączyłem Focale, to wersja tzw. "v2" albo "late 2018", oparta na Linuksie.
Nie wiem, jaki to ma wpływ na dźwięk, bo nie wiem na ile zmieniony został sprzęt, a na ile oprogramowanie odtwarzacza.

JAK TO GRA?
W stosunku do zestawu "seryjnego", zdecydowanie poprawiło się ogólne brzmienie zestawu, przestał hałasować, zaczął grać.
Można z przyjemnością słuchać muzyki. W poprzednim trzeba było przełączać niektóre piosenki, bo źle brzmiały (bardzo brzydko brzmiały w okolicach 150-250 Hz")
Zestaw Focali nie ryczy jak seryjny, można rozmawiać mając całkiem głośno muzykę w tle.
Basy schodzą o wiele niżej i są bardziej precyzyjne.
Wygląda na to, że projektanci zestawu Focal tak ustawili te zwrotnice nakablowe, aby głośniki w drzwiach przednich grały niskim basem i pełnym środkiem, a tweetery górą.
Natomiast dwudrożne głośniki w tylnych drzwiach grają niską średnicą i bardzo wysoką górą. Ogólnie brzmieniem tylnych głośników jestem nieco zawiedziony,
oczekiwałem szerokiego pasma i "kompletności" brzmienia.
Widocznie albo nie są one tak dobrze skrojone jak przedni zestaw albo mają służyć jako dopełnienie sceny dźwiękowej, a nie niezależne źródło dla słuchaczy na tylnych fotelach.
Trudno mi sobie wyobrazić, że to dzieło niedopracowania (Focal jest marką, która nie może sobie na to pozwolić), a raczej celowy zabieg, aby zestaw uzyskał zbalansowane brzmienie.
Trzeba zatem powiedzieć (jak to mawiają szefowie z Apple), że to cecha, a nie wada.

Wszystkie problemy związane z pasmem środkowym i wysokim zniknęły,
pozostał jedynie problem wzbudzania się basu w okolicach 90Hz, słyszalnym głównie z dysproporcji między głośnością przedniego i tylnego zestawu.
Wzbudzony bas pochodzi oczywiście z wnętrza drzwi, które działają jak skrzynia bass reflex. Pewnie można by się pokusić o odpowiednie wyliczenie litrażu i nawet przygotowanie otworów bass reflex ;-)

Głównym problemem jest brak precyzyjnej korekcji (equalizacji) w Media Nav Evolution v2. (Chyba po cichu wszyscy czekają na odblokowanie urządzenia i wysyp niezależnych aplikacji - m.in. do EQ czy video)

Testowałem zestaw na kilkunastu dobrze znanych mi profesjonalnie zmiskowanych i zmasterowanych utworach i na ten moment poniższe ustawienie daje najlepsze rezultaty.




POMIARY:
Wykonałem zestawem Zoom H6 + mikrofon DPA 4006 z kapsułą UA0777. Mikrofon ustawiłem w środku samochodu, na wysokości ramienia, przy SPL około 85dB.
Analiza FFT w Adobe Audition (FFT Size: 2048, window: Blackman-Harris)
Wygenerowałem plik z białym szumem, który odtwarzałem z pendrive'a przez odtwarzacz.

Kilka wniosków dotyczących samej pracy Media Nav Evolution v2:
Na podstawie analizy FFT ustaliłem, jakie pasma regulują poszczególne
suwaki w menu dźwięk:
Basy - zakres 30-150Hz
Średnie - zakres 300Hz - 2,5KHz
Wysokie - zakres 2,5KHz - 20 kHz
Można ocenić, że dobroć filtrów wynosi Q = 1,5 - 2, (stąd niepokryte żadnym filtrem pasmo 150-300Hz)

WYNIKI POMIARÓW zestawu Focal Comfort:
Dla czystego białego szumu linia powinna być pozioma.

Dla całości zestawu:


Tylko dla głośników przednich


Tylko dla głośników tylnych (trzeba pamiętać, że musiałem podnieść głośność)


Pomiar przy ustawieniu, które podałem jako preferowane:


WNIOSKI:
Przednie głośniki grają już od około 35 Hz, ale skuteczność wykazują od około 51 Hz. Widać rezonans drzwi w okolicy 90Hz i dodatkowe podbicie w okolicach 650Hz

Tylne głośniki "buczą" już od 60Hz ale brzmią dopiero przy 80Hz, podbijają w okolicy 230Hz

W PRAKTYCE:
Trzeba pamiętać, że pomiar wykonywany białym szumem pokazuje możliwości przenoszenia pasma przez głośniki,
jednak preferowane przez człowieka jest pasmo zbliżone do wykresu szumu różowego, i tak właśnie projektowane są systemy audio dla konsumentów
(zarówno głośniki jak i wzmacniacze).
Ostatnio zmieniony przez radwoc 2019-02-11, 00:27, w całości zmieniany 5 razy  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 457
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-02-11, 08:39   

Po tym tekście już wiem, że nic nie wiem o akustyce, ale teraz chociaż wiadomo do kogo się zgłosić po poradę :)
_________________
Od f126p do Dustera
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 708
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-11, 08:59   

Robiłem tak samo tyle, że w MCV 2018r. i muszę powiedzieć, że zestaw gra o wiele lepiej niż seryjny.
Według mnie Media Nav brakuje trochę mocy z Focalami. Podam przykład.
Słucham jakiegoś utworu na głośności 21-22, robię głośniej na max, głośniki wcale głośniej nie grają, a basów robi się mniej.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1464
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-11, 10:47   

Super poradnik- dotąd temat głośników traktowany był raczej marginalnie a dokładniejsze porady "głośnikowe" na forum pochodzą z okresu dobrych kilku lat wstecz. Na pewno się przyda.
Montowałem Focale w Sandero, stąd mam dodatkowo 3 uwagi.
1. Przy rozwiercaniu nitów fabrycznych nie zauważyłem problemu z "uciekaniem" wiertła, prawdopodobnie dlatego, że wierciłem dwustopniowo od mniejszej średnicy, zmieniając wiertła.
2. Podczas montażu zestawu IFR165-2, (czyli tylny, dwudrożny, głośnik fabrycznie zmontowany z pierścieniem redukcyjnym) zalecam uwagę podczas nitowania. Gdy ustawimy kostkę połączeniową od góry w wygodnej pozycji, sprawdźmy najpierw czy ruchomy tweeter da się w tym położeniu odpowiednio skierować, bo może się okazać, że są problemy i wtedy trzeba po prostu odkręcić głośnik od redukcji i po obróceniu głośnika przykręcić go ponownie w innej pozycji. Ja tak miałem dla prawych drzwi.
3. W innych modelach Dacii ten zestaw dwudrożny montuje się w przednich drzwiach (z tyłu są zestawy 130mm), stąd dziwi mnie krytyka brzmienia tych głośników. Prawdopodobnie chodzi o usytuowanie w tylnych drzwiach lub może o inną charakterystykę wzmacniacza dla tylnych głośników. Ale ja również potwierdzam- dźwięk z tylnych Focali jest o wiele gorszy niż z przodu, powiedziałbym nawet, że oprócz dodania wysokich częstotliwości nie słyszę żadnych plusów wymiany. Natomiast z przodu jest duży progres a przypomnę- z przodu mam ten sam zestaw, który w Dusterze2 montuje się z tyłu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-11, 10:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 123
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2019-02-11, 12:55   

Tak sobie czytam i czytam i przypominają mi się stare czasy i pytanie
Jaki jest sens montowania bardzo dobrej jakości głośników do lichej jakości wzmacniacza wbudowanego w media Nav?

Kiedyś montowałem tej firmy głośniki w innym aucie i dopiero po wymianie radia na takie o super jakości dźwięku (bez wbudowanego wzmacniacza ) plus wzmacniacz to dopiero dało odpowiednią jakość dźwięku
 
radwoc 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-11, 13:27   

Cytat:
3. W innych modelach Dacii ten zestaw dwudrożny montuje się w przednich drzwiach (z tyłu są zestawy 130mm), stąd dziwi mnie krytyka brzmienia tych głośników. Prawdopodobnie chodzi o usytuowanie w tylnych drzwiach lub może o inną charakterystykę wzmacniacza dla tylnych głośników. Ale ja również potwierdzam- dźwięk z tylnych Focali jest o wiele gorszy niż z przodu, powiedziałbym nawet, że oprócz dodania wysokich częstotliwości nie słyszę żadnych plusów wymiany. Natomiast z przodu jest duży progres a przypomnę- z przodu mam ten sam zestaw, który w Dusterze2 montuje się z tyłu.


W mojej ocenie masz rację zarówno w zakresie usytuowania jak i w zakresie wzmacniacza.

Jeśli chodzi o wzmacniacz, to ewidentne różnice słychać w ogólnej głośności tylnego zestawu, jak i pasma przenoszenia (zmierzone w poprzednim poście). Wygląda na to, że moc wzmacniacza jest głównie dystrybuowana do przedniego zestawu. Być może chodzi też o rezystancję głośników (tego nie sprawdziłem wcześniej), ale przede wszystkim nie wiem, co producent głośników wmontował w kable połączeniowe dla przedniego zestawu. Były tam spore pogrubienia otoczone izolacją termokurczliwą (widać je na zdjęciach zestawy po rozpakowaniu IFR 165-4 oraz podczas montażu głośników z przodu i zwłaszcza tweeterów). Na tych kablach było napisane "crossover", można zatem przypuszczać, że są w nich proste filtry pasmowe (kondensator plus cewka, ew. rezystor)



W kwestii usytuowania, zwróciłem przede wszystkim uwagę na różnice w konstrukcji tapicerki dla drzwi tylnych i przednich.
Dla przednich głośnik zamyka się w miarę szczelnie poprzez gąbkę pomiędzy tapicerką, a obręczą głośnika, natomiast dla tylnych jest spora szczelina
i oryginalnie nie ma gąbki uszczelniającej, widać to na zdjęciach. Wygląda na zaprojektowaną celowo, może właśnie w celu "połykania" dźwięku.

Drzwi przednie (zdjęcie pierwsze lub po lewej) i tylne (drugie lub po prawej). W tylnych widać kilkucentymetrową lukę w profilu tapicerki, w miejscu styku z rantem głośnika. Oryginalnie nie ma tam żadnego izolatora, ten okalający pasek gąbki nakleiłem w trakcie wygłuszania.
Ostatnio zmieniony przez radwoc 2019-02-11, 13:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1464
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-11, 15:14   

radwoc napisał/a:
Dla przednich głośnik zamyka się w miarę szczelnie poprzez gąbkę pomiędzy tapicerką, a obręczą głośnika, natomiast dla tylnych jest spora szczelina
i oryginalnie nie ma gąbki uszczelniającej, widać to na zdjęciach. Wygląda na zaprojektowaną celowo, może właśnie w celu "połykania" dźwięku.

Drzwi przednie (zdjęcie pierwsze lub po lewej) i tylne (drugie lub po prawej). W tylnych widać kilkucentymetrową lukę w profilu tapicerki, w miejscu styku z rantem głośnika. Oryginalnie nie ma tam żadnego izolatora, ten okalający pasek gąbki nakleiłem w trakcie wygłuszania.

W Sandero/Logan nie ma żadnego uszczelnienia pomiędzy głośnikiem a tapicerką ani z tyłu, ani z przodu. W obu przypadkach głośniki mają tam luz i szczelinę wokół kosza.
Robiłem porównanie brzmienia z zamontowaną tapicerką i bez niej- różnice w dźwięku naprawdę minimalne. Najpewniej takie uszczelnienie specjalną gąbką mogłoby trochę pomóc.
Dodam jeszcze, że moje optymalne ustawienia MNE (optymalne na słuch) to: Basy +5, Średnie -1, Wysokie +4 a Fader mam na +1, ale w stronę głośników przednich.
Ja odczuwam przede wszystkim niedostatek najniższych tonów, więc będzie dyskretny subwoofer w kole zapasowym. Z montażem czekam na cieplejsze dni.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-11, 15:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne