Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-02, 19:56   


POWERBOX do DUSTER-a 1.6 V16

Uzupełniając poprzednią informacje dziś instrukcja montażu i regulacji (Niestety bez wersji polskiej) oraz informacja o ewentualnym problemie przy montażu (dopasowanie wtyczki)


miejsce podłączenia wtyczek




różnica w budowie wtyczek (konieczna jest drobna poprawka w celu dopasowania)


Tak jak pisałem wcześniej montaż to naprawdę kilka minut nawet przy drobnych poprawkach które trzeba wykonać.
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Ostatnio zmieniony przez ekundayo 2012-12-02, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-12-02, 21:07   

Wersja angielska pisana niestety chyba przez Chińczyka... Zawsze zastanawiam się, czemu fabryka jest taka cienka i konstruuje jakieś turbiny, TCe, zmienne rozrządy - a tu proszę, Chińczyk robi interfejs czujnika w cenie 10 dolarów i silnikowi przybywa 16 koni... Tak zupełnie za darmo, bez zwiększenia spalania, bez uszczerbku na trwałości?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-12-02, 21:55   

Wg mnie, to ustrojstwo oszukuje czujnik temp. i silnik dostaje większą dawkę paliwa. Na pewno osiągi się trochę polepszą, ale kosztem sporo zwiększonego zuzycia paliwa. Takie bzdety to na Allegro widziałem po kilkadziesiąt zl. Mogę się oczywiście mylić, ale nie sadzę. pozdr Nawiasem mówiąc, żaden uczciwy tuner benzyny bez turbo nie czipuje, bo to bezsens. W takim przypadku tylko przeróbki mechaniczne i to dość kosztowne / wałek, stopień sprężania, dolot , wylot i wydech.
Ostatnio zmieniony przez jurek 2012-12-02, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-02, 21:57   

Krótka ilustracja montażu podobnego urządzenia Polskiej firmy ProRacing X z Legnicy
:arrow: Instrukcja montażu Chip Boxa ProRacing model „120” oraz kilka słów o urządzeniu – zasada działania
Jako uzupełnienie jeszcze jeden sposób trochę mniej inwazyjny Tuningu:
:arrow: PedalBox Dacia Duster 1.6L 16V 77kW Gasdpedal Tuning Chip
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Ostatnio zmieniony przez ekundayo 2012-12-02, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 10:04   

jurek napisał/a:
ustrojstwo oszukuje czujnik temp. i silnik dostaje większą dawkę paliwa

Dokładnie.

Jednocześnie można modyfikować sygnał dla przepustnicy, jeśli jest elektroniczna, żeby sterować składem mieszanki - ale to z kolei kończy się nietrzymaniem parametrów spalin.

Jakby nie patrzeć - d*** zawsze z tyłu...


jurek napisał/a:
benzyny bez turbo nie czipuje, bo to bezsens

Tzn. fizycznie da się - hamownia + dostrojenie kompa z ustawień fabrycznych na szczegółowo dostosowane do tego konkretnego egzemplarza - ale tak jak piszesz: to bez sensu, bo nakład pracy duży, a zysk co najwyżej paruprocentowy. I to nie w całym zakresie obrotów/obciążenia a tylko miejscowy - na co dzień w zasadzie nie do odczucia.

"Nie ma darmowych obiadów".
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 10:49   

laisar napisał/a:
na co dzień w zasadzie nie do odczucia

odczucia są najważniejsze - szczególnie te subiektywne :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 11:14   

Dar1962 napisał/a:
szczególnie te subiektywne

Autosugestia jako szczytowe osiągnięcie autotechniki? To jest myśl! Od jutra sprzedaję pudełeczka do wpinania w silnik / OBD / zapaliniczkę, które ma w środku skomplikowną, ale do niczego nie podłączoną elektronikę.

100% gwarancji braku negatywnego wpływu na silnik, spaliny i osiągi!

Pokrętło wyboru mocy - w wersji Pro, za 99, 99 zł: OFF, Sport, Eko. Wersja Super Pro (199,95 zł) : OFF, SuperSport, SuperEko.

Oraz promocja - zrobiona z ekologicznej stali nierdzewnej wersja Diamond, normalna cena 999 zł, teraz tylko 499zł!, posiadająca tylko guzik OFF/MEGA-POWER!

©®™ 2012 by Laisar, w sprawie licencji proszę o PW. (Na pewno wymyśliłem to pierwszy).



d;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-03, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 11:30   

mam już nawet nazwę i sprzedam ci ją za darmo - Elektroniczne Urządzenie Do Poprawy Wielu Parametrów W Tym Głównie Samopoczucia Kierowcy (w skrócie EUDPWP-WTGSK-001/2012/PN) będzie niemal tak samo skuteczne, a jeśli nawet mniej, to z pewnością w 100% bezpieczne dla trwałości jednostki napędowej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-03, 11:37, w całości zmieniany 9 razy  
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2012-12-03, 13:19   

rozmawiałem z firmą vgaraż z pierwszej bodajże strony.
Powiedziano mi że z wolnossącego silnika to można niewiele max parę koni wyciągnąć. wiec wszelkie zabiegi to max10koni i to tak przy sprzyjających wiatrach.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-03, 17:36   

matysz napisał/a:
Powiedziano mi że z wolnossącego silnika to można niewiele max parę koni wyciągnąć. wiec wszelkie zabiegi to max10koni i to tak przy sprzyjających wiatrach.


Wystarczy zmienić wałek rozrządu na sportowy o wybranej charakterystyce wg upodobań czy ma ciągnąć z dołu czy z góry do tego się planuje głowicę żeby trochę doprężyć silnik oraz cały układ wydechowy należy zmienić potem tylko dograć zmodyfikowane mapy zapłonu. Można jeszcze odelżyć koło zamachowe efekt szybsze wkręcanie na obroty swego czasu modyfikowałem silnik z maluszka włożony miałem wałek sportowy + głowica splanowana 3,5mm + większe dysze w gaźniku + tłumik o większej przepustowości + koło zamachowe odelżone z około8kg do 3,5kg i jeszcze jakieś drobnostki efektem było to że jechał na równo z SC 900 a spalanie może pomińmy :lol: przejechałem nim 30tys bez awarii
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-12-03, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 17:55   

Lukas87 napisał/a:
Wystarczy ...
[lista jak stąd do Australii]

He.

He.

He...


(Tzn. wszystko racja - i jak najbardziej podkreśla, że "nie ma darmowych..." itd).

TSD coś dla miłośników: http://www.chojnacki.com.pl
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-03, 18:06   

Wałki też są
http://www.stuninguj.pl/i...rod_id=6267&p=2
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 18:33   

Mi się marzy obecnie tuning polegający na tym, żeby sprzęgło i dodawanie/odpuszczanie gazu nie szarpało tak strasznie samochodem. :| Doprowadziwszy do perfekcji wszystkie inne aspekty prowadzenia samochodu :> , ostatnimi czasy koncentruję się na zapewnieniu pasażerom możliwie płynnej, nieszarpiącej i nieabsorbującej podróży. Zmienić bieg, żeby nie było najmniejszego szarpnięcia, a mimo to zmiana biegu trwała mniej niż 30 sekund - awykonalne. ;)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-12-03, 18:56   

Lukas, a cały koszt tego.....wystarczy? pozdr
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-03, 19:31   

cena wałka do przetrawienia
jedynie zmartwienie jest takie ,że trzeba przy okazji inne rzeczy powymieniać a to
już mocno podnosi koszty i na koniec trza zamontować -zaś koszta :-( :-(

tak z ciekawości ile trzeba elementów wymienić żeby wyciągnąć z 1,6 140 koni (bez turbo)
ciekaw jestem czy silnik to wytrzyma
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-12-03, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-03, 19:37   

marszelest napisał/a:
cena wałka do przetrawienia
jedynie zmartwienie jest takie ,że trzeba przy okazji inne rzeczy powymieniać a to
już mocno podnosi koszty i na koniec trza zamontować -zaś koszta :-( :-(

tak z ciekawości ile trzeba elementów wymienić żeby wyciągnąć z 1,6 140 koni (bez turbo)
ciekaw jestem czy silnik to wytrzyma


nie lepiej Swap z Twingo 1,6 133KM :?:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-03, 20:08   

marszelest napisał/a:
...tak z ciekawości ile trzeba elementów wymienić żeby mieć te 140 koni ...

Njlepiej widok pod maską i to co najmniej na taki: :lol:



bebe napisał/a:
Mi się marzy obecnie tuning polegający na tym, żeby sprzęgło i dodawanie/odpuszczanie gazu nie szarpało tak strasznie samochodem. :| Doprowadziwszy do perfekcji wszystkie inne aspekty prowadzenia samochodu :> , ostatnimi czasy koncentruję się na zapewnieniu pasażerom możliwie płynnej, nieszarpiącej i nieabsorbującej podróży. Zmienić bieg, żeby nie było najmniejszego szarpnięcia, a mimo to zmiana biegu trwała mniej niż 30 sekund - awykonalne. ;)


Mi się poprawiło ale to chyba jest autosugestia :?: , lepsze Samopoczucie :?: , i co tam jeszcze zdiagnozowano na forum. :mrgreen:
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Ostatnio zmieniony przez ekundayo 2012-12-03, 20:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-03, 20:27   

trochę małe te zdjęcie ,mam badziewiasty ekran i nie za wiele widzę,
wygląda to na 2,0
chciałbym mieć taki silnik w dusterze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-17, 09:54   

@ ekundayo
czy z perspektywy czasu (niedługiego co prawda) zauważyłeś już jakieś wymierne efekty?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-12-17, 09:54   

Poza tym patrząc na zwiększone spalanie i dużo większe zadymienie, to prymitywne, nieprofesjonalne zwiększenie dawki paliwa. pozdr
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-17, 10:22   

"Mały raport" ;-) po spaleniu ok 65 l E95
Miejsce wykonywania "pomiaru" - miasto powyżej 500 000 mieszkańców
Rodzaj tras (max. długość star - stop) - 10 km
Charakter jazdy - 'raczej spokojny" (ale nie ostatni na światłach :lol: )
Temperatura podczas 'badań' - od -13 st. C do +2 st. C
Zużycie E95 wg. wskazań komputera, dane kasowane po każdym tankowaniu - od 9.2 do 8.2 l/100 km
Zachowanie DD - wyczuwalny wzrost przyspieszenia podczas ruszania, samochód stał się bardzie 'zrywny"

Podsumowanie

Jak napisał kiedyś bebe:
...Mi się marzy obecnie tuning polegający na tym, żeby sprzęgło i dodawanie/odpuszczanie gazu nie szarpało tak strasznie samochodem...

Te wymienione przez bebe: i zauważalne przez użytkowników mankamenty DD 1.6 V16 poprawiły się a przy tym nie ma znaczących zmian w zużyciu paliwa. Samochód nie jest tak bardo "mułowaty". Nie dokonywałem do tej pory żadnych regulacji urządzenia ze względu na aurę i brak czasu :cry: .
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 10:41   

Zaraz, zwiększenie mocy chipem zmieniło charakterystykę pracy sprzęgła i przepustnicy? Coś mnie ominęło?
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-17, 10:54   

bebe napisał/a:
Zaraz, zwiększenie mocy chipem zmieniło charakterystykę pracy sprzęgła i przepustnicy? Coś mnie ominęło?


Skoro uważasz że zwiększenie momentu obrotowego wału silnika nie ma wpływu na pracę sprzęgła i działanie skrzyni biegów :?: to przepraszam za cytat, ale w taki razie twój poprzedni post bebe powinien znaleźć się w dziale :arrow: co was najbardziej irytuje, denerwuje w waszej daci?
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Ostatnio zmieniony przez ekundayo 2012-12-17, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 13:59   

ekundayo napisał/a:
Skoro uważasz że zwiększenie momentu obrotowego wału silnika nie ma wpływu na pracę sprzęgła i działanie skrzyni biegów :?:

Wedle mojej wiedzy - na charakterystykę pracy, czyli skok sprzęgła, na jakiej wysokości "łapie", jak silnik wchodzi na obroty/schodzi z obrotów po otwarciu/zamknięciu przepustnicy - wpływu nie ma. Ale może nie wiem wszystkiego. Natomiast na pracę sprzęgła, a konkretnie jego zużycie - jak najbardziej, wpływ ma.
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-12-17, 15:51   

bebe napisał/a:
Wedle mojej wiedzy - na charakterystykę pracy, czyli skok sprzęgła, na jakiej wysokości "łapie", jak silnik wchodzi na obroty/schodzi z obrotów po otwarciu/zamknięciu przepustnicy - wpływu nie ma. Ale może nie wiem wszystkiego. Natomiast na pracę sprzęgła, a konkretnie jego zużycie - jak najbardziej, wpływ ma.

Aby trochę uporządkować wiedzę (to tylko taki krótki mało naukowy opis za co z góry przepraszam)
Praca sprzęgła to przeniesienie momentu obrotowego z wału napędowego na odbiornik (w naszym przypadku jest to skrzynia biegów i koła). Zbyt mały moment obrotowy powodować może złe synchronizowanie pracy sprzęgła z zespoloną skrzynią biegów i szybsze jego zużycie. (części ciernych) Zużycie to wynika z konieczności zwiększenia ilości obrotów a przez to zwiększenie temperatury występujących na częściach ciernych. Często stosowane określenie „palenia się sprzęgła” to wynik złego doboru obrotów i momentu obrotowego wału w układzie silnika-przęgła-skrzyni biegów. Wiele sprzęgieł ciernych jest wstępnie "przypalanych" w celu utwardzenia ich powierzchni z zarazem zwiększania żywotności. Jednak długotrwałe rozgrzewanie powoduje iż dokonuje się utwardzenia w głąb części materiału który nie powinien zostać utwardzony a przez to utratę zakładanych parametrów ciernych sprzęgła. Podsumowując występujący niekiedy zbyt mały moment obrotowy w stosunku do obrotów eliminowany przez zwiększenie obrotów silnika powoduje szybsze zużycie sprzęgła i utratę jego sprawności a przez to jego niewłaściwą pracę . Szarpanie zrywanie to wynik zarówno zużycia wynikającego z naturalnej eksploatacji jak i niewłaściwego doboru obrotów wału i jego momentu obrotowego w układzie silnik - sprzęgło – skrzynia biegów.
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne