Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2013-11-02, 20:06   

Witam,

Odkopuję temat

@Mikele
Jak tam się zakończyła sprawa?

Sam posiadam 1.6 16v w sedanie i mnie ostatnio takie same myśli nachodzą :)

Pozdrawiam
Tomektls
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 20:30   

laisar, na czym ma polegać te elektryczne Turbo?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 22:00   

@maciek: To powyżej to akurat nie było turbo, ale one też są możliwe - np http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6369 a ostatnio było też coś w prasie o pracach bodajże Audi nad hybrydą turbo-elektro-sprężarki.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-11-02, 22:31   

Z chipowaniem na razie sprawa zakończyła się nijak.
Po drodze zrobiłem kilka rzeczy, które wydawały mi się bardziej potrzebne niż te 10 KM więcej, teraz też myślę raczej o wyciszeniu oraz o założeniu porządnego haka, niż o żyłowaniu silnika.

Może jeśli nagle stanę się bardziej majętnym człowiekiem... Chociaż nie, wtedy pewnie kupiłbym sobie Lodzię :mrgreen:
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-20, 22:34   

Witaj :-)
zainteresował mnie założony przez Ciebie post dotyczący "lekkiego" usprawniania fabryki. Mnie również chodzi po głowie dłubnięcie silnika w mojej drakulce, a jako że znam osobiście Pana Jacka Chojnackiego i wiem jak sprawują się autka robione przez niego (w rodzinie mam 2 samochody, które ratował po "cudownych" mechanikach a są to Polonez Caro plus i Peugeot 207 i oba auta chodzą lepiej niż wyjechały z fabryki). Wiem że opinie na temat tuningu mechanicznego są podzielone bo po co płacić nie wiadomo ile za stosunkowo niewielki przyrost mocy ale tu pojawia się pytanie zasadnicze: czym jeździmy ?? Co sprawia że auto ma odejście ?? Moc czy NIEDOCENIANY moment obrotowy ?? To co powoduje że auto fajnie się zbiera to moment obrotowy dobrze zgrany z resztą a nie MOC. Zobacz jak się to ma na wykresie z hamowni, który zamieściłem poniżej. Silnik 1.6 16V (co prawda w Renault) ale Daćki przecież mają identyczne silniki. Z Peugeota rodziców Chojnacki wyciągnął 80 KM (silnik 1.4 8V) niby niewiele, ale przy zmienionym momencie obrotowym autko zdecydowanie lepiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu a i spalanie zmalało. Ze swojej strony szczerze polecam usługi Jacka Chojnackiego - to jeden z tych niewielu ludzi, którzy wiedzą gdzie włożyć ręce i posiadają naprawdę ogromną wiedzę na temat mechaniki. Takich fachowców jak on już u nas niestety coraz mniej.

Wykres z hamowni CHMS.JPG
Plik ściągnięto 206 raz(y) 90,26 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 07:50   

Tuning mechaniczny na przykładzie SANDERO 1.6 16V TURBO - dołożona turbosprężarka



http://www.drive2.ru/l/4899916394579315418/#post

http://www.drive2.ru/l/4062246863888598963/#post




a tu wątek:
http://www.logan-club.ru/...835b2cfc2915d82
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 11:16   

można po polsku poczytać
http://megane.com.pl/topi...ne-ii-16-turbo/
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 19:27   Tuning benzyna 1.6 L 16v Dacia Duster

Hej,

Przeglądając ebaya, natknąłem się na ofertę powerboxa do Dacii Duster 1.6 16v benzyny.
Jak myślicie czy faktycznie jest taki upgdrade uzyskanej mocy ?

Duster 1,6 16V 105ps/148Nm mit powerbox 114ps/175Nm



Trochę tani ten powerbox bo tylko 70E za prawie 10% przyrostu momentu I mocy


http://www.ebay.pl/itm/Da...=item418f4dc35d
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-10, 19:54   

To przecież żałosny stary kawał, wpina się to z czujnik przepływu powietrza, fałszuje odczyt na plus i daje trochę za bogatą mieszankę. Wyobraź sobie, jak zmienią się osiągi, a jak spalanie - tragedia... Nie mówiąc o wpływie na trwałość silnika i kata.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 20:27   

koszt 1000 zł
http://vtech.pl/katalog/c...-1.6-77kW-105KM
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-10, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-02-14, 15:31   

Smiech na sali fotomontaż. Jak uzyskasz z tego 0,5% w porywach 1% to wszystko.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-02-14, 15:54   

Po to są tworzone takie dziwactwa żeby wyciągnąć kasę od klienta, a ten żeby myślał po zamontowaniu, że mu przybyło mocy.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-15, 13:36   

Taki motoryzacyjny efekt placebo.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-02-15, 14:06   

A to przywołane na forum tu http://www.daciaklub.pl/f...1662505#1662505 ktoś może już próbował?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-02-15, 14:38   

to pewno to samo co magnetyzery.. z ciekawosci kupilem firmowy oryginalny magnetyzer firmy "magnetizer". mialem, go w Hyundai Accent1.3 beznyna i w Nissanie Almerze 2.0 diesel... szczerze mowiac - roznic nie stwierdzielm...a mialo dodawac mocy i obnizac zuzycie paliwa poprzez magnetyczne porzadkowanie atomow..czyjakos tak...
 
rimek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi FAP
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-15, 19:44   

znajomy miał takie coś w innym aucie:

1) lekki wzrost mocy
2) uszkodzony katalizator
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-02-15, 20:41   

Do nowego nie zakładał. Więc kat pewnie dożywał kresu swojego żywota. W japońcach trwałość kata jest niska.
 
aria 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 75KM + LPG ZENIT
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Cze 2016
Posty: 24
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-07-08, 16:48   CHIP TUNING

Szukałam tematu o chip tuningu i widzę, że były poruszane grupowe chip tuningi. Myślę, że nie głupi pomysł, może ktoś z Was myślał o zwiększeniu KM w swojej Dacii Logan? Nie powiem, że jedyne czego mi brakuje w mojej Dacii to jednak większej mocy przy wyprzedzaniu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 16:56   

aria napisał/a:
może ktoś z Was myślał o zwiększeniu KM w swojej Dacii Logan?

Myślał, ale chipem niewiele się wymyśli - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1728
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-08, 16:58   

wolnossące silniki benzynowe (w przeciwieństwie do turbodoładowanych Pb i ON)- szczególnie o tak rewelacyjnych parametrach, jak wywołana do tablicy 1,2 16V 75 KM pomyślana raczej do dostojnego taczania się, są tak mało podatne na tuning,że łączny koszt zabiegów (które obiektywnie podniosły by moc a co ważniejsze - moment obrotowy - filtr, dolot, wydech itp) byłby niewspółmiernie duży do dość skromnych (przy tej jednostce napędowej) efektów, a poprawa osiągów raczej mało satysfakcjonująca. Ergo? łatwiej już kupić auto z mocniejszym motorem :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-08, 17:08, w całości zmieniany 6 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 18:50   

Jedyne co można zrobić to redukcje masy , reszta nie przyniesie żadnych efektów .
_________________
Moje auto
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-12, 23:54   

Mam kilka pytań odnośnie silników K4M ważnych ze względu na okoliczność podnoszenia mocy.
1.W jaki sposób ECU wyznacza masa powietrza ? (brak przepływomierza )
2. Czy w dolocie jest czujnik temp zasysanego powietrza ?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-13, 13:14   

Z MAP sensora i temperatury powietrza oblicza ilość powietrza, bo czujnik jest w dolocie.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-13, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-26, 19:00   Tuning-upgrade silnika w Dacii

Pojeździłem trochę moją Lodgy i już zaczyna mi doskwierać brak mocy w motorku 1.6 83Km. W mieście jako tako, ale poza nim jazda już się robi trochę nerwowa. Pytanie, czy takie wynalazki są w ogóle coś warte:

BOX do LODGY 1.6

???

A może warto odżałować trochę grosza na indywidualny program do ECU? Ile w ogóle takie zabiegi kosztują i kto robi to sensownie na Dolnym Śląsku?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-12-26, 19:47   

Niemal wszystkie tego typu wynalazki to kilka oporników zwiększających po prostu dawkę paliwa. Jedyna korzyść z nich płynąca w przypadku silników wolnossących to poprawa samopoczucia kupującego oraz stanu konta sprzedającego. W przypadku silników z turbiną spotyka się boxy regulujące również parametry pracy turbiny, ale nawet takie nie umywają się do profesjonalnego programu dopasowanego do konkretnego egzemplarza silnika i robionego w czasie pomiarów na hamowni.
Możesz wymienić filtr na sportowy, tłumik, przepolerować dolot, zmienić wałek rozrządu, itd... i zyskasz kilkanaście KM.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne