Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-26, 20:06   Re: Tuning-upgrade silnika w Dacii

zeneksekendhend napisał/a:

A może warto odżałować trochę grosza na indywidualny program do ECU? Ile w ogóle takie zabiegi kosztują i kto robi to sensownie na Dolnym Śląsku?


Masz kasę to jak najbardziej. Koszt około 1600zł.
Na przykład tutaj
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-26, 21:34   

Marek1603 napisał/a:
Masz kasę to jak najbardziej.

Bzdura - w wolnossącym silniku efekt będzie żaden.
_________________

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-26, 21:44   

Dlaczego żaden ? Skoro stary 1,6 16V 110 KM od tego 87KM róznił się w zasadzie softem bo to że część osprzętu była innego producenta w sumie ma niewielkie znaczenie
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-26, 21:44   

https://m.youtube.com/watch?v=q-z5lVd9958 tu na dieslu testowane i też porażającego przyrostu mocy nie było. Zabaweczka taka.

jas_pik napisał/a:
Dlaczego żaden ? Skoro stary 1,6 16V 110 KM od tego 87KM róznił się w zasadzie softem bo to że część osprzętu była innego producenta w sumie ma niewielkie znaczenie


W zasadzie to ten 1.6 z Lodgy ma 8V a nie 16, więc różnica to coś więcej niż soft.
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-12-26, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-12-26, 21:59   

W wolnossącym soft zmiana softu to tylko kosmetyka i samopoczucie. Te 23 koniki wynikają z mechaniki /się rymneło/. Na pewno inny wałek, który zmienia fazy rozrządu, pewnie zawory, wtryski i dolot. Może coś jeszcze. pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-26, 22:52   

K4M miał twingo RS 150KM ale okupione to było przesunięciem momentu w górne zakresy obrotów i awaryjnością.
Temat trzeba zakończyć póki się da , najlepsze podniesienie mocy to wymiana silnika ewentualnie silnika z karoserią i podwoziem.

I żeby nie ciągnąć tego tematu odpowiem od razu że aby podnieść moc w 1.6 8v trzeba poprawić napełnianie cylindrów czyli większe zawory ssące , polerowanie kolektorów i mapę a do tego wydech może zyskasz 10 koni
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-26, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-26, 23:55   

zeneksekendhend napisał/a:
czy takie wynalazki są w ogóle coś warte

Nie.

Jedyna opcja tuningu to zmiany mechaniczne - albo coś w rodzaju wersji GT (w miarę rozsądne), albo dołożenie sprężarki (raczej bez sensu ekonomicznie).

Alternatywnie - po prostu wymiana silnika (ale ekonomia też taka sobie przy rozważaniu rozsądnego budżetu).


Realistycznie pozostaje albo przyzwyczaić się do tego silnika i nauczyć się nim jak najlepiej jeździć, albo po prostu wymienić auto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-26, 23:59   

jas_pik napisał/a:
1,6 16V 110 KM od tego 87KM róznił się w zasadzie softem

Absolutnie nie - 87/84 KM to ośmiozaworowiec i cała głowica i połowa osprzętu jest inna (a do tego soft, oczywiście).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-27, 00:25   

turbo to rzeźba , kompresor jest łatwiejszy w sterowaniu bo ma przyrost liniowy i nie potrzeba wielkich przeróbek , do tego moment jest od samego dołu
są firmy które się tym zajmują od 10 tyś można dostać gotowe rozwiązanie
Są gotowe zestawy w cenie prawie nowej daci ale kto bogatemu zabroni
https://tomson.com.pl/pol_m_Turbo_Kompresor-329.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-27, 00:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-12-27, 03:44   

Chciałem napisać cały esej na temat bezsensowności chipowania wolnossących silników, ale zajeździłbym klawiaturę, a i tak nie wiadomo czy ktokolwiek by coś z tego zrozumiał.
Więc pokażę to na obrazkach.
Dwa wykresy - 1.6 87KM w Dacii oraz 1.6 172KM w podrasowanym Civicu.
Tylko zamiast skupiać się na wartościach maksymalnych przeanalizuj przebieg momentu obrotowego w zakresie najczęściej używanym (tj. zapewne 1800-3000obr/min).

Tyle właśnie będzie warte grzebanie w silniku wolnossącym, czyli g*wno.



 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-27, 06:41   

Kubuch napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Masz kasę to jak najbardziej.

Bzdura - w wolnossącym silniku efekt będzie żaden.


A kto bogatemu zabroni.

Gdzieś na jednym z for renault czytałem, że wyciągnął gość z niego aż albo tylko 114KM. Chyba też mechaniczny tuning. Na pewno w porównaniu do 87 to jest sporo i całkiem inna jazda z takim silnikiem.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-27, 09:13   

Kupując Lodgy 1,6 kolega musiał ze bedzie ona zapierd....ć przecież wiadoma sprawa że nie :) modyfikować auto 6 letnie bez sesu, bo sie nic nie wyciagnie za parę złotych, trzeba było kupić DCI założyć chipa i ponad 130 koni pod maską było by bez wiekszego problemy.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 10:12   

A jak już podgoni te kuce to zaraz będzie temat - czemu przy 180 km/h jest tak głośno w kabinie :)
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 11:32   

Cytat:
trzeba było kupić DCI założyć chipa i ponad 130 koni pod maską było by bez wiekszego problemy


W drugim aucie mam 160KM i to bez chipa. W poprzednim miałem 170KM. Nie w tym rzecz. Kupiłem benzynę, bo diesla mi szkoda odpalać na odcinki kilkukilometrowe, a takie w większości robię po mieście. Rzecz w tym, że Dacią też czasem zjeżdżam na kawałek obwodnicy, czy innej autostrady i te parę koni by się przydało, bo pasa startowego czasem brakuje, by się włączyć do ruchu. :-)

Cytat:
Kupując Lodgy 1,6 kolega musiał ze bedzie ona zapierd....ć przecież wiadoma sprawa że nie


Miałem też kiedyś Hondę 1.4 75KM (podciągnięte do 90KM przez wyjęcie zwężki) i mimo podobnej wagi przyspieszała jak mały gokart.
Dacia nie ma osiągać prędkości startowych jumbojeta, ale w zakresie prędkości miejskich i podmiejskich, czyli tak do 100kmh mogłaby trochę lepiej przyspieszać z tej pojemności.
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2017-12-27, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-27, 11:50   

zeneksekendhend napisał/a:
Miałem też kiedyś Hondę 1.4 75KM (podciągnięte do 90KM przez wyjęcie zwężki) i mimo podobnej wagi przyspieszała jak mały gokart.


A ja myślę, że to psychologia.

Pamiętam jaka nieprawdopodobnie zrywna była Ibiza 1,4 / 60 KM (maks. moment 107 Nm / 2800 obr.). Jednak albo Newton się mylił, albo czas robi swoje -- i nie mam na myśli skutku dla techniki, lecz dla naszej pamięci... ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-27, 12:15   

zeneksekendhend napisał/a:
bo pasa startowego czasem brakuje, by się włączyć do ruchu. :-)



Czasem warto zredukować. ;-) :mrgreen: Ot taki żarcik.

Na poważnie to na początek wywal ten plastikowy kawałek dolotu powietrza do filtra i powiedz czy coś się zmieniło. Będzie troszkę słychać "basowo" silnik ale za to łatwiej zaciągnie powietrze.

Tylko nie grzmijcie jak nie macie dowodów, bo wam pokażę wykres z hamowni i różnicę. Zresztą jak poszukacie na forum to znajdziecie z mojej poprzedniej MCV-ki z tym samym silnikiem.
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 13:47   

Marek1603, Jak możesz, to podlinkuj, bo nie udało mi się dogrzebać. Za dużo postów piszesz. ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-27, 15:26   

Wygładziło załamanie na charakterystyce.

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-12-27, 15:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-27, 22:26   

apetyt rosnie w miarę jedzenie honda 1,4 to nie lodgy 1,6 to sa inne silniki inne auta i nie ma co porównywac ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 22:54   

W wolnossącym z 75KM zrobić 90KM czyli 20% dodać bez głębszej ingerencji mechanicznej, metodą garażową, dobre :mrgreen:
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 23:02   

Cytat:
W wolnossącym z 75KM zrobić 90KM czyli 20% dodać bez głębszej ingerencji mechanicznej, metodą garażową, dobre


Mało w życiu widziałeś. Akurat w tym silniku (D14A3) była celowo moc tłumiona do 75KM na rynek niemiecki (kwestie opłat od mocy silnika). Wyjęcie zwężki, to nie był jakiś specjalny tuning, tylko oddanie silnikowi, co fabryka dała.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-28, 20:46   

zeneksekendhend kolega ma rację. Mój znajomy z pracy ma taką hondę i z ciekawości poczytałem sobie troch e o tym silniku. W wersji idącej na rynek niemiecki były wkładane tz. zwężki do w układ dolotowy. A dokładnie była to inaczej wyprofilowana uszczelka przepustnicy, która zwężała dopływ powietrza idący przez przepustnicę. Wystarczyło kupić w ASO Hondy za 20zł uszczelkę przepustnicy , zamontować ją w miejsce starej, zresetować komputer auta ( ECU) i po takiej operacji z 75km robiło się 90km. Nawet w ASO Hondy o tym wiedzieli.
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-28, 21:01   

Cytat:
Wystarczyło kupić w ASO Hondy za 20zł uszczelkę przepustnicy


Albo za 0 zł wyciąć z okładki od zeszytu kształt wyjętej zwężki - oczywiście z odpowiednio większą dziurą w środku i po zamontowaniu ów uszczelki w miejsce "ogranicznika mocy" cieszyć się z dodatkowych KM. :-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-29, 00:04   

wieza napisał/a:
apetyt rosnie w miarę jedzenie honda 1,4 to nie lodgy 1,6 to sa inne silniki inne auta i nie ma co porównywac ;)

Dokladnie.
Honda byla zajebistym wozidlem na tamte czasy, byla niska, dobrze wybierala zakrety, mocna.
Lodowa to stodola, auto rodzinne przy 140( bez balastu) biega po calej drodze jak Zyd po pustym sklepie, a w zaktretach trzeba sie kiery trzymac, zeby przez okno nie wyleciec. :mrgreen:
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-29, 17:20   

jaka róznica w wysokości Hondy do Lodgy 20-30cm ? a to juz robi róznicę.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne