Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 20:56   

zeneksekendhend napisał/a:
Dacia nie ma osiągać prędkości startowych jumbojeta, ale w zakresie prędkości miejskich i podmiejskich, czyli tak do 100kmh mogłaby trochę lepiej przyspieszać z tej pojemności.

Use the Gearbox, Luke (;
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-12, 13:41   Chip Tuning Box DACIA DUSTER 1.6 16V 105KM

Hej
Czy ktoś zakładał https://allegro.pl/chip-tuning-box-cs2-do-dacia-duster-1-6-16v-105km-i7082856001.html
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-12, 13:52   Re: Chip Tuning Box DACIA DUSTER 1.6 16V 105KM

robo1973 napisał/a:
Hej
Czy ktoś zakładał https://allegro.pl/chip-tuning-box-cs2-do-dacia-duster-1-6-16v-105km-i7082856001.html


widze ze ma tu ktos za duzo kasy :)
jeszcze nie spotkalem zeby ktos podkrecal benzyne bez turbo ale moze cos w tym temacie sie zmienilo :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-08-12, 13:59   

Chipboxa to sobie możesz włożyć ale wiesz gdzie. ;-)

Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-08-12, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-12, 16:04   

ja ci 100 zł mogę taki tuning zrobić po co przepłacać
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-12, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-12, 18:20   

oj tm Zapytałem i już afera O ile moc wzrośnie w tym profesjonalnym tuningu 10 KM ? Jak tak to szkoda robić
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-08-12, 18:28   

Nie afera tylko sprowadzenie na ziemię. ;-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-12, 21:58   

przewidywalny przyrost będzie ujemny.
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-11-01, 13:10   

Marek1603 napisał/a:
Chipboxa to sobie możesz włożyć ale wiesz gdzie. ;-)
Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.

Ktoś z forumowiczów chipował silnik 1,6 SCE u profesjonalistów?
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-01, 13:17   

nie da to żadnego efektu
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-11-01, 14:45   

Bukfast napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Chipboxa to sobie możesz włożyć ale wiesz gdzie. ;-)
Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.

Ktoś z forumowiczów chipował silnik 1,6 SCE u profesjonalistów?


Na forum nikt.
Cenę podałem dla 1,6MPI z tym, że przyrost mocy to cos około 4KM.

Podobno (gdzieś czytałem) do 1,6 są gotowe kity z turbiną ale nie wiem czy dotyczy to naszego Sce.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-01, 16:05   

Bukfast napisał/a:
Ktoś z forumowiczów chipował silnik 1,6 SCE u profesjonalistów?


Jeśli ktoś się na to zdobył, to raczej się nie przyzna, bo to jak leczenie grypy suplementami diety.
 
askr_poz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-22, 15:00   Zwiększenie mocy 1.6 SCe

Czy ktoś już czynił jakieś rozważania na temat zwiększenia mocy w 1.6 SCe? W moim wypadku w DD2.

Powoli dojrzewam do pomysłu albo turbo albo kompresora, ale jestem też otwarty na dyskusje i inne pomysły.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2020-01-22, 15:17   

Ponoć można zmienić mapę silnika, na bardziej agresywną i można w ten sposób o 20KM więcej wyciągnąć - informacją tą podzielił mi się serwisant w Renault, ale powiedział, że tego nie robi, bo może stracić robotę, ja gwarancję, ale ponoć silnik dysponuje potencjałem.

Turbo, czy kompresor ja bym nie próbował, bo chyba ten silnik nie przeżyje tego - to też info od tego gościa. A patrząc na inną markę, to za dużo zachodu by mnie to kosztowało.
_________________
Moja galeria
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-22, 15:20   

No chyba ekonomicznie nie opłacalne. Sam chip niewiele da, a ładować turbo+IC+ kolektory+ wydech+ zawor+ niezliczona liczba przewodow, kolanek, opasek,+ nowy giltr+ zgranie tego wszystkiego to zajebisty koszt. Pisze tu o częściach nowych a nie ze szrotu.

Ja swego czasu chciałem uturbić seja 1.1 . Zrezygnowałem. Taniej jest kupić np. Punto hgt.
No ale kto bogatemu zabroni.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2020-01-22, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-22, 17:22   

Jedyne sensowne podnoszenie mocy to montaż lpg i użytkowaniu pedału gazu bez oszczędności.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-22, 18:17   

Poważnie? Przez 7 stron jest tutaj dywagowanie nad "tuningiem" wolnossącej benzyny :)
Co do Pana mechanika co to 20 koni z 1,6 wyciąga. Jak taki mądry to dlaczego tego nie wykona bez gwarancji i na gębę dla znajomego?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-22, 18:38   

michele napisał/a:
Ponoć można zmienić mapę silnika, na bardziej agresywną i można w ten sposób o 20KM więcej wyciągnąć - informacją tą podzielił mi się serwisant w Renault, ale powiedział, że tego nie robi, bo może stracić robotę, ja gwarancję, ale ponoć silnik dysponuje potencjałem.
20KM, z wolnossaka, tylko zmieniając mapę??? :shock: :shock: :shock: . Od cudów to, dawno temu, był taki jeden. Po wodzie chodził :lol: :lol: :lol: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2020-01-23, 08:40   

Dlatego pisałem ponoć, bo tak twierdził i nie brałem tego za pewnik, A teraz muszę poczytać, bo go nie widziałem wcześniej.

EDIT: Trochę poczytałem, powiem tak, Jak byłem kiedyś w salonie to gadałem o różnicy daci 1.6 SCe 110 od 1.6 SCe 100 co były oferowana z LPG (lodgy) i właśnie wtedy mi ten gościu to mówił, że silniki są takie same, a jedynie programowo to zmieniają i ten co mam to mógłbym o 20KM podnieść, ale tego on nie robi, choć wie jak, bo jakby to wyszło... - taka tajemna wiedza.

Ogólnie to nie sprawdziłem, czy te silniki czymś się różnią.

Ale nie ważne, bo i tak nie miałem zamiaru tuningować. Dla mnie to co mam jest ok, chociaż czasem wiadomo korci, ale przez to jestem "normalny" na drodze.

Jeśli da się mapę zmienić, a wyczytałem i poszukałem, że mój silnik mapą da się zmienić +7KM, +9KM (zależy od firmy), to czy tych dodatkowych 11KM też nie dałoby się wyciągnąć? Ale w rezultacie, czy ten silnik coś pożyje, a jeśli tak, to czy na paliwie nie zbankrutuję. Podejrzewam, że będzie masę problemów z silnikiem po takich zabiegach, a zresztą nie jestem inżynierem od silników, więc bardziej zaufam innym, bo racja jest, że chip lepiej działa na uturbionych motorach i to widać w dostępie do chipów.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2020-01-23, 09:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-23, 13:42   

1.6 102KM w Lodgy i 1.6 115KM w np. Dusterze z tego samego rocznika to tylko kwestia oprogramowania.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-23, 14:07   

buladag napisał/a:
1.6 102KM w Lodgy i 1.6 115KM w np. Dusterze z tego samego rocznika to tylko kwestia oprogramowania.

Dokładnie tak jak piszesz. Zazwyczaj bezpiecznym dla wolnossącego silnika o pojemności 1,6 litra jest podniesienie mocy o około 20 do 30 KM. Zakładając więc że bazowa wersja miała około 100KM, dochodzimy do wniosku że producent podniósł już moc silnika K4M dość sporo bo najmocniejsze wersje fabryczne mają 117KM. Tak więc wychodzi nam, że bezpiecznie można by podnieść moc tej jednostki jeszcze zaledwie o kilka KM, do wartości około 125 do max 130 koni mechanicznych. Wymaga to oczywiście testów i stworzenia zupełnie nowych map zapłonu, pytanie więc czy warto ryzykować dla tak niewielkiego zysku.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-23, 14:21   

Oraz co da nam te +10 KM w codziennym użytkowaniu uzyskiwane w najwyższym rejestrze obrotów, skoro moment obrotowy pozostanie ten sam. Jak ktoś nie wyprzedza na krajówkach to nie zauważy różnicy, co innego dodanie turbiny, albo można wykonać tuning poprzez odpowiednio
zestrojoną instalację LPG. Z tym że tu gniazda zaworowe mogą nie dać rady ze względu na wyższą temperaturę zapłonu gazu.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce

Wysłany: 2020-01-23, 14:22   

buladag napisał/a:
1.6 102KM w Lodgy i 1.6 115KM w np. Dusterze z tego samego rocznika to tylko kwestia oprogramowania.
Po środku jest jeszcze moc 109KM dla wersji z LPG :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2020-01-23, 15:29   

Czyli jednak ten chłop wiedział co mówi, że można podkręcić o 20KM akurat 102KM, przy czym bezpiecznie to te 15KM.

EDIT:
Ale kolega chciał modyfikować DD2, a tam już chyba ten silnik na tyle mu nie pozwoli :), bo już jest podkręcony w stosunku do Lodgy.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2020-01-23, 15:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-23, 15:36   

O ile rzeczywiście jest w ogóle jakakolwiek różnica to jedynym uzasadnieniem jest wyłącznie różnicowanie modeli bo silniki są identyczne. w sumie nie zdziwiłbym się gdyby rozróżnienie było tylko na papierze w katalogu a tak naprawdę oprogramowanie silnika było takie samo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne