Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 15:27   

No to ja się dziwię, że ktoś się dziwi - to po prostu postęp techniczny. "Gołe" pojemności silników już od bardzo dawna nie świadczą praktycznie o niczym...
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2009-09-14, 11:01   Jak chipować - silniki benzynowy

Czy ktoś z Was próbował już coś takiego. CHodzi mi o uzyskanie większej mocy silnika przez np. aktualizację komputera, lub coś podobnego.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-23, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-14, 11:11   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php

+

"chip" (lub lepiej: "chip*"

=

(np)

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1728

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1041
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-14, 20:35   

infos napisał/a:
, lub coś podobnego.


1.6 MPI - Sprężarka 136PS

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2009-09-14, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-14, 20:45   

@eastcowboy: Zapewne raczej nie turbo - więc to klasyczny kompresor (napęd paskiem) czy może elektryczny?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-15, 10:59   

Wow, 50 koników więcej, już zaczyna mi się podobać :mrgreen:
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-09-15, 19:10   

Pytanie brzmi tylko jak długo silnik i przeniesienie wytrzyma te dodatkowe stado koni :)


Pozdr.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-15, 20:43   

Zależy jak często będzie się z nich korzystać. :-)
_________________
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-15, 21:22   

No i można dopisać jak w mesiu : COMPRESOR
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2009-09-15, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-15, 22:51   

albo GSI :mrgreen:
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-16, 04:07   

ELIA - RS 100
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 09:23   

Cytat:
to klasyczny kompresor (napęd paskiem) czy może elektryczny?

Klasyczny.

Cytat:
Pytanie brzmi tylko jak długo silnik i przeniesienie wytrzyma te dodatkowe stado koni

Wbrew pierwszym pozorom - dla silnika nie musi być wcale tak źle, bo doładowanie to w sporej części przede wszystkim ograniczenie "strat" (czyli zmniejszenie pracy sprężania).

Ale przeniesienie to oczywiście inna bajka - chociaż ono z kolei jest stosunkowo łatwiejsze do wzmocnienia niż silnik.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-16, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-20, 05:49   

Takie pytanie, czy:

0-100 km - 10,4s

dotyczy auta przed tuningiem, czy po?
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
Ostatnio zmieniony przez sami-99 2009-09-20, 05:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-24, 08:59   

Jakby się ktoś wybierał do Rumunii, to może się umówić na wizytę: http://www.loganclub.ro/f...ernova-t60.html - a dla nieplanująych wycieczki w tamte okolice jest też opcja zamówienia "magicznego pudełko" z dostawą do domu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-17, 23:21   

Mikele napisał/a:
Zostają mi w takim razie hamulce i pasy...

Jakieś wieści z frontu? Bo skoro sterownie szyb już z głowy, to może idąc za ciosem... ((((;
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-10-18, 07:26   

Niestety muszę poczekać na dopływ większej gotówki :)

Teraz skoro idzie zima muszę kupić opony, oczywiście letnie, jakiejś porządnej firmy, żeby na Dębicach nie jeździć gdy nadejdzie wiosna. Z pasami niestety chyba nie da rady...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-18, 14:56   

Cytat:
Z pasami niestety chyba nie da rady

Dlaczego? Nie pasują jednak, czy po prostu nikt się nie podjął sprawdzenia tego?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-10-18, 15:10   K4M ...

laisar napisał/a:


Cytat:
Silnik z meganki ma oznaczenie fabryczne K4M 812, a loganowski to po prostu K4M.
Może Dacia ma starszą wersję tego silnika, a może w ramach taniości oszczędzają na literkach w danych technicznych...

Po prostu spojrzałeś w jakieś uproszczone dane techniczne - w większości jest wzmianka, że K4M Dacii ma dodatkowe oznaczenie 690.


[img]htg]

logan :

mcv / van :

[img]

sandero:


[img]h
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-04-08, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-10-18, 20:10   

laisar napisał/a:
Dlaczego? Nie pasują jednak, czy po prostu nikt się nie podjął sprawdzenia tego?


Rozmawiałem na ten temat kiedyś z p. Nazarukiem i usłyszałem "opinię eksperta", że pasów od Sandero nie da się zamocować do Logana MCV bo wszystko jest inne poczynając od mocowań pasów, a kończąc na plastikach, które je zasłaniają. Wszystko to jak sądzę bez jednorazowego nawet zadania sobie trudu sprawdzenia czy części przypadkiem nie mają tych samych numerów, czyli mówiąc prostu nie są identyczne...

Niestety, taka karma.
W Jaszpolu specjalista powiedział mi, że nie da się podnieść mocy jednostki 1,6 16v chiptuningiem o więcej niż 3 KM, okazało się że jednak się da (na podstawie holenderskiej relacji), w Nazaruku stwierdzono, że pasy na pewno nie dadzą rady i chyba potraktuję to jako eleganckie w formie stwierdzenie: "daj pan spokój, nie chce nam się"...
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-18, 21:11   

Ahoj!
Co prawda te tabele rozumiem piąte przez dziesiąte, ale widzę że to co mnie interesuje, to
K4M 697 - bo DP0 (de-pe-zero) to ASB.
Widzę, że i Sandero takie robią ...
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2009-10-18, 21:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 01:13   

Cytat:
"daj pan spokój, nie chce nam się"

No to trzeba będzie sprawdzić kiedyś samemu, na następnym - miejmy nadzieję: odpowiednio długim - zlocie (:
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-12-02, 11:30   

Zmotywował mnie kolega Wieża do nasilenia starań w kierunku tuningu mojego "maleństwa" :)

Napisałem to właściciela tej holenderskiej strony o MCV, który zrobił chiptuning w swoim Loganie i mam wielką nadzieję, że jesli podzieli się ze mną informacjami to w końcu uda mi się w Jaszpolu, albo gdziekolwiek indziej, przekonać ludzi żeby zabrali się za chipa w moim aucie...

Rozmawiałem tez trochę z bratem który "siedzi" w samochodach dużo bardziej niż ja i z tego co się dowiedziałem wychodzi mi, że jeśli udałoby się zachipować silnik na dodatkowe 10 KM, to razem ze zrobionym dolotem i wydechem wycisnęłoby się w sumie 120 - 125 KM.

Pewnie, pieniędzy na to pójdzie co niemiara, a potem jeszcze więcej bo trzeba będzie hamulce wymienić na jakieś porządne, ale opracowałem już plan odzwyczajenia siebie, żony i dzieci od jedzenia i myślę, że fundusze się znajdą :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-02, 12:15   

A może jakieś działania niestandardowe? Np coś w rodzaju http://www.gaprojects.com...upercharger.htm (ale jest też sporo innych rozwiązań tego pomysłu).


Przy okazji - sprawdziłem dokładnie pasy: zwykłe w Sandero są identyczne jak w reszcie Daciek... Zatem skoro takie z napinaczami pasują w Sandero w to samo miejsce, co zwykłe, to będą pasowały i do innych modeli "by Renault".

Oczywiście zupełnie odrębną sprawą jest podłączenie napinaczy - ale moduły też pasują (choć zdaje się, że dodatkowo wymagają jeszcze zakodowania do konkretnego egzemplarza auta).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-02, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-18, 10:43   

Trochę a propos wspomnianego wcześniej tuningu Elii: http://forum.fordclubpols...read.php?t=2579
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 15:18   

Znalazłem coś takiego http://www.youtube.com/wa...eature=related. Ktoś się zajmuję tym w Polsce?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne