No to ja się dziwię, że ktoś się dziwi - to po prostu postęp techniczny. "Gołe" pojemności silników już od bardzo dawna nie świadczą praktycznie o niczym...
to klasyczny kompresor (napęd paskiem) czy może elektryczny?
Klasyczny.
Cytat:
Pytanie brzmi tylko jak długo silnik i przeniesienie wytrzyma te dodatkowe stado koni
Wbrew pierwszym pozorom - dla silnika nie musi być wcale tak źle, bo doładowanie to w sporej części przede wszystkim ograniczenie "strat" (czyli zmniejszenie pracy sprężania).
Ale przeniesienie to oczywiście inna bajka - chociaż ono z kolei jest stosunkowo łatwiejsze do wzmocnienia niż silnik.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-16, 09:54, w całości zmieniany 1 raz
Jakby się ktoś wybierał do Rumunii, to może się umówić na wizytę: http://www.loganclub.ro/f...ernova-t60.html - a dla nieplanująych wycieczki w tamte okolice jest też opcja zamówienia "magicznego pudełko" z dostawą do domu...
Niestety muszę poczekać na dopływ większej gotówki :)
Teraz skoro idzie zima muszę kupić opony, oczywiście letnie, jakiejś porządnej firmy, żeby na Dębicach nie jeździć gdy nadejdzie wiosna. Z pasami niestety chyba nie da rady...
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-10-18, 15:10 K4M ...
laisar napisał/a:
Cytat:
Silnik z meganki ma oznaczenie fabryczne K4M 812, a loganowski to po prostu K4M.
Może Dacia ma starszą wersję tego silnika, a może w ramach taniości oszczędzają na literkach w danych technicznych...
Po prostu spojrzałeś w jakieś uproszczone dane techniczne - w większości jest wzmianka, że K4M Dacii ma dodatkowe oznaczenie 690.
[img]htg]
logan :
mcv / van :
[img]
sandero:
[img]h
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-04-08, 18:13, w całości zmieniany 1 raz
Dlaczego? Nie pasują jednak, czy po prostu nikt się nie podjął sprawdzenia tego?
Rozmawiałem na ten temat kiedyś z p. Nazarukiem i usłyszałem "opinię eksperta", że pasów od Sandero nie da się zamocować do Logana MCV bo wszystko jest inne poczynając od mocowań pasów, a kończąc na plastikach, które je zasłaniają. Wszystko to jak sądzę bez jednorazowego nawet zadania sobie trudu sprawdzenia czy części przypadkiem nie mają tych samych numerów, czyli mówiąc prostu nie są identyczne...
Niestety, taka karma.
W Jaszpolu specjalista powiedział mi, że nie da się podnieść mocy jednostki 1,6 16v chiptuningiem o więcej niż 3 KM, okazało się że jednak się da (na podstawie holenderskiej relacji), w Nazaruku stwierdzono, że pasy na pewno nie dadzą rady i chyba potraktuję to jako eleganckie w formie stwierdzenie: "daj pan spokój, nie chce nam się"...
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-18, 21:11
Ahoj!
Co prawda te tabele rozumiem piąte przez dziesiąte, ale widzę że to co mnie interesuje, to
K4M 697 - bo DP0 (de-pe-zero) to ASB.
Widzę, że i Sandero takie robią ...
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2009-10-18, 21:15, w całości zmieniany 2 razy
Zmotywował mnie kolega Wieża do nasilenia starań w kierunku tuningu mojego "maleństwa" :)
Napisałem to właściciela tej holenderskiej strony o MCV, który zrobił chiptuning w swoim Loganie i mam wielką nadzieję, że jesli podzieli się ze mną informacjami to w końcu uda mi się w Jaszpolu, albo gdziekolwiek indziej, przekonać ludzi żeby zabrali się za chipa w moim aucie...
Rozmawiałem tez trochę z bratem który "siedzi" w samochodach dużo bardziej niż ja i z tego co się dowiedziałem wychodzi mi, że jeśli udałoby się zachipować silnik na dodatkowe 10 KM, to razem ze zrobionym dolotem i wydechem wycisnęłoby się w sumie 120 - 125 KM.
Pewnie, pieniędzy na to pójdzie co niemiara, a potem jeszcze więcej bo trzeba będzie hamulce wymienić na jakieś porządne, ale opracowałem już plan odzwyczajenia siebie, żony i dzieci od jedzenia i myślę, że fundusze się znajdą
Przy okazji - sprawdziłem dokładnie pasy: zwykłe w Sandero są identyczne jak w reszcie Daciek... Zatem skoro takie z napinaczami pasują w Sandero w to samo miejsce, co zwykłe, to będą pasowały i do innych modeli "by Renault".
Oczywiście zupełnie odrębną sprawą jest podłączenie napinaczy - ale moduły też pasują (choć zdaje się, że dodatkowo wymagają jeszcze zakodowania do konkretnego egzemplarza auta).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-02, 12:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum