Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-15, 11:34   Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący

Jako że już mam swoje nowe autko korci mnie, żeby nieco poprawić to, co dała fabryka. Niestety nie mam żadnego doświadczenia albo wiedzy na temat tuningu, więc proszę o poradę.

Chciałbym zrobić chiptuning silnika (1,6 16V), żeby dodać do standardowych 105 KM może jakieś 10 dodatkowych i zmodyfikować moment, żeby silnik reagował jeszcze żwawiej i tutaj mam kilka pytań: czy warto, to znaczy czy taki wzrost będzie zauważalny i przede wszystkim czy jest rzeczywiście możliwe zrobienie tego bez wzrostu spalania ?

Dodatkowo planuję zamontowanie dystansów, żeby samochód stabilniej się prowadził oraz wymianę tylnych hamulców na tarcze.

Wiem, że żeby nie stracić gwarancji w zasadzie muszę te wszystkie rzeczy robić w Jaszpolu i tu kolejna sprawa- czytałem pozytywne opinie na temat salonu, czy ktoś robił coś w kierunku tuningu tam ?

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-15, 12:22   

Nie idż tą drogą Mikele. Chiptuning w wolnossącym, to wyrzucone pieniądze. Zmian prawie nie odczujesz. Tutaj tylko ingerencja w głowicę, dolot i wydech u dobrego fachowca. A to kosztuje i nie warta skórka za wyprawkę. pozdr
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-15, 12:59   

Niestety w tym przypadku "dobry fachowiec" = "utrata gwarancji", a tego jednak wolałbym uniknąć ;-)

Że będzie kosztowało wiem, ale spodobał mi się mój Logan i wychodzę z tego samego założenia co z mieszkaniem - nie zmieniam na nowe, ale nowy mebelek od czasu do czasu może być.

Z silnika faktycznie nie da się przez przeprogramowanie wycisnąć 10 koników ?

Ale abstrahując od silnika, co sądzicie na temat dystansów i tarcz w tylnych kołach ?

Pozdrawiam.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-15, 13:46   

Do tych osiągów, które masz teraz, seria spokojnie wystarczy. Gdybyś zrobił tuning, to tak. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-16, 01:07   

Jesli jest to nowy silnik, to moze to wystarczy: http://chojnacki.com.pl/i...w&id=3&Itemid=4
W zasadzie to tylko "poprawienie" fabryki, wiec o zywotnosc bym sie nie martwil.
Gdzies juz na naszym forum, ktos o tym wspominal chyba...

Mikele napisał/a:
Dodatkowo planuję zamontowanie dystansów

IMO samymi dystansami wiele nie poprawisz prowadzenia samochodu, a na zywotnosci ukladu przeniesienia napedu moze sie to odbic juz zauwazalnie. Choc, gdy w gre wchodzi po 5, gora 10 mm na strone, to kolosalnej straty w zywotnosci nie powinno byc, tyle, ze na prowadzeniu tez nic nie odczujesz. Lepiej chyba zaiwestowac w obrecze 16".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-16, 09:35   

Tak naprawdę można pewnie wszystko - ale czy to się opłaca?

Silnikiem się nie interesowałem, bo nawet mój w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się. Jeśli zmiany będą tanie, to na pewno odbije się to na czymś innym - najpewniej na trwałości. Jeśli będą kosztowały więcej - to i tak nie zmienią aż tak wiele, żeby usprawiedliwiało to zysk w osiągach.

Również z jakości układu jezdnego jestem w pełni zadowolony - porobiłem nawet trochę testów i nigdy mnie niczym nie zaskoczył, ani nie zawiódł.

Interesowałem się za to kiedyś poprawieniem hamowania, ale okazało się, że lepiej zainwestować w jakieś porządne klocki i szczęki, niż inwestować niebotyczne kwoty dla osiągnięcia trochę lepszych rezultatów dzięki tarczom z tyłu. Jakąś wersją pośrednią może być ewentualnie powiększenie tarcz przednich, ale to i tak wymaga jeszcze np zmiany zacisków i pewnie mnóstwa innych drobiazgów - wciąż pozostawiając duuuży znak zapytania względem efektywności utopionych pieniędzy...


Ale oczywiście: jeśli naprawdę nie masz co robić z gotówką, to - patrz pierwsze zdanie (:

(Żeby się tylko nie okazało, że "apetyt rośnie w miarę jedzenia", a "lepsze wrogiem dobrego" - bo wtedy auto może się okazać studnią bez dna...).
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-16, 10:18   

Wiesz, jakbym nie miał co robić z gotówką, to pisałbym teraz nie na forum Dacii, ale na przykład Audi A6 Allroad ;-)

Tym niemniej nie wychodzę z założenia "czy to się będzie opłacać", bo odpowiedź prawie zawsze będzie "nie", traktuję to jak zakup czegoś, bez czego oczywiście sobie poradzę, ale z czym będzie fajniej i być może także bezpieczniej w mojej Dacii. I na coś takiego jestem w stanie przez jakiś czas pooszczędzać.

Na pierwszy rzut faktycznie najlepiej chyba będzie zrobić hamulce, będę musiał dokładnie rozejrzeć się w cenach i pogadać w salonie co można zrobić nie w ASO żeby nie było później kłopotów z gwarancją.


Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-16, 11:15   

Cytat:
akbym nie miał co robić z gotówką, to pisałbym teraz nie na forum Dacii, ale na przykład Audi A6 Allroad

A właśnie chyba niekoniecznie - jako samochód stosunkowo niedrogi i prosty w konstrukcji wydaje się właśnie doskonale nadawać jako "baza" do realizacji własnych pomysłów. Zwłaszcza, że np ja nigdy nie byłem (delikatnie mówiąc) wielkim fanem grzebania przy aucie, a muszę przyznać, że daćka "ma coś w sobie", co wręcz do tego prowokuje [:

Cytat:
nie wychodzę z założenia "czy to się będzie opłacać", bo odpowiedź prawie zawsze będzie "nie"

No właśnie rzecz w tym klasycznym "prawie"... (; I jeszcze oczywiście, dla każdej osoby inne jest ta granica, kiedy "przestaje się opłacać".


Jeśli właśnie środki finansowe kiedyś pozwolą, to ja osobiście też planuję sprawdzenie możliwości poprawy hamulców oraz wymianę przednich pasów bezpieczeństwa na takie z ogranicznikami napięcia, bo sądząc po wynikach testów zderzeniowych Sandero w porównaniu do Logana różnica jest spora.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 14:34   

A propos chip-tuningu loganowej szesnastozaworówki: http://www.dacia-logan-mcv.org/vtune.html (w skrócie: da się, choć nie za wiele).
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-17, 16:26   

Ufff... ktoś to robił przede mną :)

Już myślałem, że jestem jedynym na świecie wariatem, który chce podkręcić 16V Logana.
10 koni wspomniane w tekście w zupełności mi wystarczy, pod warunkiem że nie wzrośnie przy okazji apetyt silnika na benzynę.

Poza tym ten sam, który oferują w Loganie MCV ze 105 KM w Renault Megane miał 110 KM (jechałem i widziałem papiery), więc te 5 KM to powinno być bez już żadnych problemów.

Choć mój ukochany tata twierdzi, że nie kupiłem sobie samochodu, tylko coś co go udaje, to ja się chyba zakochałem w mojej Daćce. I tuningować będę :-D

Pozdrawiam.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-02-17, 16:36   

Uważam że szkoda wyrzucać pieniądze, na ten chiptunning, gdyż, on nie wiele da, wybulić tyle kasyza marne kilka koni, i ciut większy moment. Nie warte świeczki, moim zdaniem.
Dla przykładu, powiem że kumpel kupił, w tamtym roku Leona 2,0TDI, dał go (z)Chipować, goście wyskrobali z niego ponad 30 koni więcej i teraz jest ich 155 według parametrów z chamowni. I mam mieszane uczucia, do tego co on zrobił, zapłacił za to 3500zł. Ostatnio miałem ochotę sprawdzić co potrafi to niemieckie pudło. Wyskoczyliśmy wieczorem u mnie na autostradę, było pasto, wręcz idealnie. Była niezła zabawa mój peugeot 406 2,2 158 kucyków pod maską i jego szwarcwagen w hiszpańskim ubranku. Na początku trochę odstawałem, Leon pokazywał pazury na niskich obrotach jak to diesel, ale potem mój bęzyniak wpadł w szał. na spalanie nie miałem odwagi spojrzeć, bo chyba dostałby zawału, napewno palił w tym momencie jak T72 na poligonie. I gdyby nie ta cholerna ciężarówka na poboczu, to zeżarłbym tego hiszpańskiego byczka. Dieselek jest fajny ciągnie, od samego spodu i to jest jego zaleta, tego nie ma benzyna, ale z kolei jak benzyniak wskoczy na wysokie obroty, to zaczyna się niezła zabawa.
Więc moje zdanie jest takie że szkoda pieniedzy na takie pierdoły, pozatym z tych paru koni więcej, Logan nie stanie się absolutnie bolidem F1.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-17, 16:53   

Widzisz, ja nie chcę zrobić z Logana bolidu i ścigać się z Kubicą :-P
Nie mam ambicji, by ścigać się spod świateł z właścicielami rozsypujących się, nastoletnich, ale mocnych Calibrów i innej maści "sportowcami"...

Kilka koników więcej o które mam zamiar zawalczyć ma uprzyjemnić mi wyprzedzanie i wprawić ogólnie w lepszy nastrój. A jakbym wychodził z założenia, że 10 czy odrobina więcej koników nie robi żadnej różnicy, to chyba nie dopłacałbym do 16V, w końcu od 8V dzieli go "zaledwie" 18 KM :-)

Na razie poważnie myślę też o nowych pasach, będę musiał się dowiedzieć ile za to chcą w salonie i dlaczego aż tak drogo.


Pozdrawiam.

Update:

Silnik z meganki ma oznaczenie fabryczne K4M 812, a loganowski to po prostu K4M.
Może Dacia ma starszą wersję tego silnika, a może w ramach taniości oszczędzają na literkach w danych technicznych... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Mikele 2009-02-17, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-02-17, 17:00   

Tak na prawdę warto chipować tylko auta z turbo..może w daciach będzie silnik 1.2 TCE, z tym to już by dało się coś zrobić:)
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-17, 17:03   

Ten silnik TCE to dla mnie klęska.

Przymierzając się do nowego samochodu rozważałem też Grand Modusa z taką jednostką, ale zrezygnowałem. Oczywiście głównie z powodu wielkości, ale także przez to, że turbosprężarka włącza się po 4.000 obrotów, a na takich obrotach to ja rzadko jeżdżę...

Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 19:12   

Cytat:
Na razie poważnie myślę też o nowych pasach, będę musiał się dowiedzieć ile za to chcą w salonie i dlaczego aż tak drogo.

Pasy z Sandero kosztują podobnie jak w innych Daćkach - ok. 400 zł.

Cytat:
Silnik z meganki ma oznaczenie fabryczne K4M 812, a loganowski to po prostu K4M.
Może Dacia ma starszą wersję tego silnika, a może w ramach taniości oszczędzają na literkach w danych technicznych...

Po prostu spojrzałeś w jakieś uproszczone dane techniczne - w większości jest wzmianka, że K4M Dacii ma dodatkowe oznaczenie 690.

Cytat:
Ten silnik TCE to dla mnie klęska.
[...] turbosprężarka włącza się po 4.000 obrotów, a na takich obrotach to ja rzadko jeżdżę...

No bez przesady z tą "klęską' - po prostu, jak każdy typ silniki, ma pewne cechy wymagające konkretnego sposobu eksploatacji. A np przy wyprzedzaniu 4000 obr. nie jest niczym niezwykłym. Z kolei przy 3000 sprężarka i tak właściwie nie jest potrzebna, a chyba w mało którym aucie z benzyniakiem czuć że działa jeszcze niżej.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-17, 20:10   

NO to silnik TSI, tam masz dwie sprężarki. pozdr
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-17, 20:31   

Silnik w Daćce bardzo chcę pozostawić ten, który jest obecnie ;-)

Po prostu dołożę mu nieco mocy i już będę szczęśliwy.
Dzięki za ceny pasów, czy masz je z jakiegoś oficjalnego źródła ? Będę miał oręż w ręku jeśli mój sprzedawca "zawoła" nieco więcej...

Próbowałem wysłać maila do Jaszpolu, ale odbiło mi go, podobnie było jak pisałem do sprzedawcy na jego firmowego maila z serwisu o2.pl. Jutro po prostu zadzwonię do Łodzi i popytam jak oni to wszystko widzą i na jakie pieniądze mam się szykować.

Żona twierdzi, że mi kompletnie odbiło. Całe życie śmiałem się z tuningowców, a teraz sam siedzę na necie i kombinuję co by tu ulepszyć :mrgreen: Wszystko przez Dacię...


Pozdrawiam.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 21:24   

Mikele napisał/a:
....Całe życie śmiałem się z tuningowców, a teraz sam siedzę na necie i kombinuję co by tu ulepszyć :mrgreen: Wszystko przez Dacię...

Nie przejmuj się też tak mam :lol: Jednak co do prostego tuningu silników wolnossących to raczej opiera się to na efekcie placebo :-? Żal pieniązków - chcesz poprawy - wymień silnik i osprzęt :-D Pytanie tylko czy z uwagi na koszty ma to sens - lepiej niestety wyjdzie zmienić auto ;-)
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 21:35   

Cytat:
No to silnik TSI

M.in. one mieściły się właśnie w sformułowaniu "w mało którym aucie" (:

Cytat:
Dzięki za ceny pasów, czy masz je z jakiegoś oficjalnego źródła ?

Najoficjalniejszego (; - po prostu z cennika ASO (aczkolwiek wersja z grudnia 2008).

Bez ogranicznika napięcia: nr referencyjny 8200934797, z ogranicznikiem: 8200751266, dokładna cena obu wersji: 408,92 zł brutto.

Należy tylko pamiętać, że one pochodzą z Sandero i pasują prawdopodobnie na pewno - ale jednak dobrze byłoby najpierw sprawdzić...
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-02-17, 22:30   

A swoją drogą popularny ostanio downsizing powoduje, że dziwne "twory" (nie mówię o wyglądzie) się pojawiają jak np. Skoda Superb czy Vw Passat 1.4 TSi :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 23:04   

Jeśli tylko jeżdżą jak powinny, to czemu "dziwne"???
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-02-18, 10:51   

No i wszystkie moja ambitne plany wzmocnienia silnika wzięły w łeb.

W Jaszpolu pan Bartkiewicz powiedział mi, że przyrost mocy jaki da się osiągnąć przez przeprogramowanie chipa to max. 3 KM, a różnica między silnikiem 1,6 16V z Logana i z Megane Grandtour jest taka, że ten drugi ma zmienne fazy rozrządu, a Dacia nie...

Jednym słowem szkoda pieniędzy... A już widziałem swoją MCV-kę przemalowaną na czerwono i ze znaczkami od Ferrari ;-)

Zostają mi w takim razie hamulce i pasy...
I za to planuję się w najbliższym czasie zabrać, choć napiszę jeszcze do tego holenderskiego zakładu, może się pochwalą co zrobili temu Loganowi, że moc poszła w górę o 10 KM.


Pozdrawiam.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-02-18, 11:15   

Cie kawe co by dało zamontowanie turbiny i intercooler-a w Loganie i czy wogóle byłoby to możliwe. :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 12:09   

J.w. - wszystko jest możliwe, to tylko kwestia funduszy... A efekty byłyby pewnie zgodne z oczekiwaniami (;
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-02-18, 13:56   

Dziwne, w tym znaczeniu, iż pojemność silnika jak na tak duże pojazdy w pierwszym momencie trochę zaskakuje. W poprzednich modelach w przypadku Passata najmniejszą jednostką było 1.6, w Superbie 1.8. Wiem jaką 1.4 TSi ma moc, jednak mimo wszystko to 1.4 póki co jeszcze lekko szokuje..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne