Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 10:34   

jackthenight napisał/a:
Trochę mało

To zależy, bo tak naprawdę bardziej interesujący jest przebieg wykresu trakcyjnego niż jego wartości maksymalne...

Zatem:
laisar napisał/a:
chciałbym zobaczyć jakieś przykładowe wykresy trakcyjne [1.6 MPI] przed i po modyfikacji (bo jak rozumiem, skoro model znajduje się w ofercie, to był już przerabiany?).


tuning_AT_vtech napisał/a:
Niestety taki model był wykonywany u przedstawiciela, który nie posiada hamowni, z racji tego nie mamy w naszej bazie danych wykresu. Można skorzystać z okresu próbnego (do 14 dni). Klient uiszcza cała kwotę i testuje rozwiązanie pod względem dynamiki i elastyki. Jeżeli nie jest zadowolony, pobieramy kwotę 250zł a resztę zwracamy i wgrywamy program fabryczny.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 10:45   

Ciekawe jak się sprawdza moc i moment po tuningu bez hamowni ?
Jakaś amatorka totalna ....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 10:51   

Sczytują mapę, poprawiają wg Własnej Najlepszej Wiedzy i wgrywają...

Z jednej strony: faktycznie pachnie trochę prowizorką, ale... z drugiej strony to nie jest to też w końcu jakaś supertechnika - może więc rzeczywiście coś daje? No ale ja jakoś wolę jednak twarde dane, stąd pytanie o wykres.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 15:02   

Czasem silnik się od tego szybciej nie zużywa ? albo samochód więcej nie pali ?
bo gdyby tak nie było to producent by już tak robił w fabryce
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2012-04-11, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 15:10   

Czasem się zużywa, a czasem... nie.

Fabryka robi tak, żeby było jak najtaniej dla niej i w miarę dobrze dla możliwie wielu klientów przez jak największy okres czasu w najróżniejszych sytuacjach - więc teoretycznie silnik można podstroić optymalniej pod konkretną osobę, która będzie wiedział co zostało zmienione i jakie się z tym wiążą wymagania i ograniczenia.

Szersze wyjaśnienia na stronie Vtechu.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 15:47   

Jak będę miał wolny tysiąc pińcet, to chyba się skuszę. :) Chociaż jak widzę, ile wyciągają z daciowych dCi, kupno 1.6 16v wydaje się tym większą pomyłką... :/
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-04-11, 16:11   

bebe napisał/a:
Chociaż jak widzę, ile wyciągają z daciowych dCi, kupno 1.6 16v wydaje się tym większą pomyłką... :/

Nieprawda! Nie licząc spalania, 1.6 ma wszystko lepsze! Szczególnie dlatego, że nie klekocze jak autobus! :mrgreen:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-11, 16:19   

bebe napisał/a:
Jak będę miał wolny tysiąc pińcet, to chyba się skuszę. :) Chociaż jak widzę, ile wyciągają z daciowych dCi, kupno 1.6 16v wydaje się tym większą pomyłką... :/


może dociągną do 121KM i 170 Nm
http://vtech.pl/katalog/c...-16V-79kW-107KM
http://vtech.pl/katalog/c...1.6i-77kW-105KM
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-04-11, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 16:32   

Ciekawe, czy w ramach indywidualnej mapy można sobie zażyczyć wymianę KM na Nm? W końcu minuty na SMSy się da. ;) Na mocy nie zależy mi zupełnie, ale moment obrotowy, ooo, pane kochane, tego zawsze jest mało. :]
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-04-11, 16:54   

bebe napisał/a:
Na mocy nie zależy mi zupełnie, ale moment obrotowy, ooo, pane kochane, tego zawsze jest mało. :]

Szczególnie jakby maksymalny moment objawiał się wcześniej...

Nawiasem mówiąc ten hurraoptymizm względem "podkręcania" dCi wydaje mi się dyskusyjny. Jeśli silnik miewa problemy z panewkami, to nie jestem pewien, czy dobrze zrobi mu obciążenie wyższe o 25%... Rzecz jasna nikt nie każe go potem butować non stop...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-11, 17:05   

Marmach napisał/a:
Szczególnie dlatego, że nie klekocze jak autobus!

Domową kuchnią można GO dopachnieć!
Ekologią to nazywają jedni, inni ekonomią.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
48piotr
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-11, 17:35   

http://autokult.pl/2012/0...o-mowia-wykresy
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-12, 07:58   

Mapa jest ileś-wymiarowa - jest to dawka paliwa i wyprzedzenie zapłonu w funkcji ilości powietrza, prędkości obrotowej, położenia przepustnicy, które pewnie pośrednio określa ilość powietrza przy danych obrotach, sygnału z sondy lambda, temperatury silnika... Więc gdyby to tak działało, to można byłoby dodać Nm w zakresie dolnych obrotów bez ruszania górnych obrotów i ich koni, bo to inny obszar mapy. Więc nie byłoby coś za coś, tylko dwa w jednym. Chyba, że ktoś wstawi nowy wałek rozrządu albo wyprzedzi o ząbek na pasku - wtedy max. moment i moc przesunie się w kierunku wyższych obrotów nieodwołalnie i nowa mapa ma tylko zoptymalizować parametry pracy do tej sytuacji. Ale konieczna jest wtedy ingerencja mechaniczna.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-12, 08:45   

Marmach napisał/a:
silnik miewa problemy z panewkami

No nie do końca - jeśli to się już zdarza, to nie jako wada projektowa, tylko wykonawcza, a to może dotknąć nawet hiper-mega-wypasionego silnika-potwora 5,5 litra 666 KM...
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-11-29, 21:16   

Witam
Po kilku dniach oczekiwania dotarła do mnie przesyłka z urządzeniem POWERBOX dedykowanym do silnika 1.6 V16 benzyna Kupiony TU na Ebay-u

Krótki opis zamieszczony przez sprzedającego :

Powerbox to dodatkowy moduł wykorzystujący pomiar temperatury do sterowania dawką podawanej do wtrysków benzyny.
Za pomocą PowerBox-a jest możliwy:
- Wzrost mocy
- Wzrost momentu obrotowego
-Zmniejszenie zużycia benzyny
- Zwiększenie prędkości maksymalnej
W Powerbox wbudowany został mały potencjometr do regulacji. Jest w tym momencie opcja wyboru pomiędzy ekonomią jazdy a zwiększaniem mocy silnika. PowerBox nie wykazuje negatywnego oddziaływania na silnik


Po kilku minutowym montażu „urządzonko” dziś znalazło się pod maską DD. Zbyt krótki okres użytkowania nie pozwala mi na jego ocenę jednak już po kilku kilometrach można było odczuć ze DD jest wyraźnie „żwawszy”.
Czy próbował już ktoś takiego rozwiązania?
A może są już użytkownicy tego modelu? POWERBOX-a do DD 1.6 V16
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-29, 21:35   

Czekamy na konkretne dane. Najlepiej przed i po zamontowaniu.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-11-29, 21:42   

no na obiecane 114km i 170nm to bym nie liczył.
Kurcze... nie boicie się podpinać "czegość" za niespełna 300zł do samochodu za kilkadziesiąt tysięcy ? To już lepsze są magnetyzery - też teoretycznie mogą podnieść moc i moment o 10%, ale przynajmniej wiadomo że na 100% nie zaszkodzą ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-11-29, 22:26   

Marek1603 napisał/a:
Czekamy na konkretne dane. Najlepiej przed i po zamontowaniu.

Bez hamowni o "konkretnych danych" nie ma mowy.

Dla uzupełnienia mogę jedynie przekazać że DD prawie wyłącznie porusz się po terenie zurbanizowanym. A w takim przypadku podawanie zużycia paliwa czy prędkości maksymalnej trochę mija się z celem. Jestem zupełnie na początku użytkowania tego "wynalazku" a zgodnie z załączoną instrukcja wymaga on dokonania pewnych regulacji dla osiągnięcia zakładanych parametrów. Jeżeli będzie taka potrzeba umieszczę tu instrukcje w języku niemieckim jaką do niego otrzymałem.

r70 napisał/a:
Kurcze... nie boicie się podpinać "czegoś" za niespełna 300zł do samochodu za kilkadziesiąt tysięcy ?

Oczywiście że się boimy ale tego typu rozwiązania nie są niczym nowym. Sterowanie wtryskiem za pomocą zmiany parametru temperatury jest pewnym standardem przy takim prostym tuningu. Są rozwiązania analogowe i cyfrowe tu jest to trochę lepsze bo cyfrowe. Reszta to regulacja nad którą należy zapanować.
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-29, 22:44   

Wpadnij za rok na Zlot ogólnopolski renault to może będzie hamownia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-29, 22:53   

Hamowni jest jak mrówków, prawie w każdym mieście można znaleźć - stówka czy nawet dwie za dokładne, bezpieczne i rzeczywiste sprawdzenie "wynalazku" to chyba nie jest jakaś horrendalna kwota...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-29, 22:55   

r70 napisał/a:
To już lepsze są magnetyzery

tu masz rację - magnetyzer jest w 100% bezpieczny :mrgreen:
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-11-29, 23:29   

laisar napisał/a:
Hamowni jest jak mrówków, prawie w każdym mieście można znaleźć - stówka czy nawet dwie za dokładne, bezpieczne i rzeczywiste sprawdzenie "wynalazku" to chyba nie jest jakaś horrendalna kwota...

Tu się z tobą zgadzam kwota nie jest wysoka. I tak jak Ty czekam na pierwsze opublikowane wyniki z hamowni przez naszych kolegów z forum.
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-30, 00:18   

ekundayo napisał/a:
czekam na pierwsze opublikowane wyniki z hamowni przez naszych kolegów z forum

Eeee... A ktoś jeszcze ma to wspaniałe urządzenie?

Bo bazowy wykres - fakt, zgrubny, ale wystarczający na początek - jest tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-30, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
ekundayo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: PL
Wysłany: 2012-11-30, 00:47   

laisar napisał/a:
Eeee... A ktoś jeszcze ma to wspaniałe urządzenie?

Tak ale w bardziej cywilizacyjnie rozwiniętych krajach.
U nas na "drzewie" jeszcze tego nie znają
_________________
Ekundayo - smutek staje się szczęściem
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2012-12-02, 01:51   

ekundayo napisał/a:
Witam
Po kilku minutowym montażu „urządzonko” dziś znalazło się pod maską DD. Zbyt krótki okres użytkowania nie pozwala mi na jego ocenę jednak już po kilku kilometrach można było odczuć ze DD jest wyraźnie „żwawszy”.
Czy próbował już ktoś takiego rozwiązania?
A może są już użytkownicy tego modelu? POWERBOX-a do DD 1.6 V16



No ja Ci ekundayo kibicuję i czekam na twoja opinię.
PS Jak to się montuje w kilka minut ?


R
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne