Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG: Sandero Stepway /Lodgy ? Proszę o komentarze:)
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-20, 13:45   LPG: Sandero Stepway /Lodgy ? Proszę o komentarze:)

Załozenie - auto ma być w LPG.
Żonie podoba się Stepway, mi - Lodge. Remis.
Cena - w gruncie rzeczy podobna - remis.

Zatem zostaje najwazniejsza kwestia techniczna - sa w tych autach rózne silniki. Być może jeden z nich jest uważany za bardziej nieodpowiedni do LPG a drugi - mniej nieodpowiedni. I być może opinia wszystkich mi pomocnych na forum moze mieć znaczenie w wypadku, gdy inne argumenty są bliskie pół na pół pomiędzy tymi modelami.


Pozdrowienia z Lublina od (być może) przyszłego użytkownika (być może) nowej dacii w LPG
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-20, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-20, 14:45   

Na początek- TCe90 w Sandero sprzedawane są z LPG od kilku już lat. Bezproblemowo.
W Lodgy SCe110 z LPG od 2018...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-20, 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-20, 15:22   

Zawsze mogę powiedzieć kobiecie:
Kochanie, tym razem niech będzie jak sobie życzysz. Stepway a nie lodgy.
Poświęcę się i kupimy stepwaya... :) a że argumenty techniczne moga byc też istotne... to zbieg okoliczności:)



Jej reakcja zapewne będzie taka, że za wszystko inne da się zapłacić kartą MASTER:)
To jest jakiś plus na osłode przy rezygnacji z lodgy...

No ale czekam na inne opinie.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-20, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-20, 15:30   

Kup Lodgy Stepway, to i wilk będzie syty i owca cała. 8-) :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-20, 15:35   

Niekoniecznie... Lodgy Stepway z LPG nie występuje... :roll:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-20, 15:47   

Oj... faktycznie. No to nie pomogę. Mimo najszczerszych chęci. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
ms-kola 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II MCV Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 20 Gru 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-20, 15:56   

Jeszcze nikt nie polecił Dustera :shock: Dziwne :lol:
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-20, 16:01   

Jak powiedziałem w pracy, że dacię rozważam o dziwo nie było negatywnych uwag. Powiedzieli, bym dusters brał, bo
cytuję
"laski jak widza SUVa albo coś co SUVa przypomina, to mają od razu mokro".
Jak powtórzyłem to kobiecie powiedziała
a) chyba się znają
b) KATEGORYCZNIE nie duster:)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-20, 16:04   

pikodat napisał/a:
"laski jak widza SUVa albo coś co SUVa przypomina, to mają od razu mokro".


Kiedyś jak będę stał przed przejściem dla pieszych to specjalnie wysiądę i sprawdzę. 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-20, 21:33   Re: LPG: Sandero Stepway /Lodgy ? Proszę o komentarze:)

pikodat napisał/a:
Załozenie - auto ma być w LPG.
Żonie podoba się Stepway, mi - Lodge. Remis.
Cena - w gruncie rzeczy podobna - remis.

Zatem zostaje najwazniejsza kwestia techniczna - sa w tych autach rózne silniki. Być może jeden z nich jest uważany za bardziej nieodpowiedni do LPG a drugi - mniej nieodpowiedni. I być może opinia wszystkich mi pomocnych na forum moze mieć znaczenie w wypadku, gdy inne argumenty są bliskie pół na pół pomiędzy tymi modelami.


Pozdrowienia z Lublina od (być może) przyszłego użytkownika (być może) nowej dacii w LPG


To jeszcze napisz, do czego to potrzebne? Czy jesteście we dwoje, czy jednak dzieci są?

Stepway jest oszczędniejszy, zwinniejszy, zrywniejszy. Ale ciaśniejszy, mniej pojemny bagażnik. Stepway lepiej trzyma cenę przy odsprzedaży.

Stepway nie jest kojarzony z Taxi...
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-21, 08:48   

pikodat napisał/a:
Powiedzieli, bym dusters brał, bo
cytuję
"laski jak widza SUVa albo coś co SUVa przypomina, to mają od razu mokro".


Chyba się znają, więc decyzję już masz ;]
A poważnie, ile osób na pokładzie maksymalnie? Bo jak dla mnie jeśli maksymalnie 4 to Sandero będzie idealna.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 10:26   

pełny to on rzadko będzie jeździć. No czasem 5 osób na 10 km.
W trasę czasem (raz- dwa w roku) 4 osoby z bagażem - ale kufer na dach za 1000 zet by chyba to załatwił.
Ogólnie to na co dzień 2-3 osoby max.


Czyli teoretycznie stepway wystarczająco duży. W lodgy więcej miejsca na jakieś klamoty, incydentalne potrzeby ...


Najbardziej mniej interesuje kwestia w miarę długoterminowej wspólpracy silnika z LPG.
W Lodgy podobno koszmarnie drogie jest regulowanie zaworów. A jak to wygląda w tym silniku 0.9? Wiem, że nie jest hydraulicznie z zaworami - ale nie-hydrauliczne tez są tańsze i dorższe no i silniki dłużej działajace bez regulacji i krócej...

Drugi topic założę z tym związany...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 11:29   

Sęk w tym, że w przypadku TCe producent w ogóle nie zakłada "prewencyjnej" regulacji luzów zaworowych... Najlepiej by było, gdyby odezwał się jakiś wieloletni posiadacz Dacii/Renault z tym silnikiem z LPG.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 11:38   

Widze, że masz autko z tym silnikiem. Z gazem czy bez gazu? A jak z gazem ile przebiegu juz masz i jakie uwagi?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 12:15   

Ja nie mam gazu i nigdy nie miałem w żadnym samochodzie...
Teraz widzę, że w silniku TCe90 (dostępnym od 2012r), gaz fabryczny był montowany seryjnie od 2016, więc też nie tak znowu dawno.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 12:30   

No zgadza sie. Ale w 3 lata to mozna zrobić 30 000 jezdżąc mało albo 60 000 jeżdżąc średnio. A po 40 000 czy 50 000 już cos powiedziec można. Jasne, że niewielu ma 100 000 (choć w 3 lata tyle zrobić to tez dla niektórych nie problem).
Jest sobie u dealera używana logdy z 2017 roku (lipiec) z przebiegiem 95 000 czyli i w rok 100 000 niekórzy robią...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 14:10   

pikodat napisał/a:
jak to wygląda w tym silniku 0.9?

Tak samo, bo technicznie rzecz biorąc to jest ten sam silnik co 1,2 TCe, tylko pozbawiony 1 cylindra.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 14:43   

Ja bym rozróżnił operację "sprawdzenia luzów zaworowych" od operacji "regulacji luzów zaworowych", bo to będzie miało kluczowy wpływ na cenę. Zakładając, że silnik ma "szklanki", to do sprawdzenia wystarczy ściągnięcie pokrywy i dostęp do wałków. Ale ewentualna regulacja to już wymiana danej szklanki a to oznacza rozbiórkę napędu rozrządu i demontaż wałka/wałków.
Jak podejrzewam w obu silnikach cena za daną operację będzie zbliżona.
I pomyśleć, że w starych silnikach wystarczyło popchnąć "szklankę" i wymienić tylko, leżącą na niej, cieniutką wkładkę regulacyjną (pastylkę)...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-21, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartek_kie 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: ---
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2019-02-21, 15:28   

Sam jeszcze nie mam Sandero stepway TCe 90 z LPG, czekam cały czas.

Odnośnie informacji z internetów i forum, dość mocno trzepałem i negatywnych rzeczy wiele nie znalazłem, z tych które znam z "poczytania":

- hipotetyczny problem z regulacją luzów zaworowych, niestety nigdzie nie znalazłem, aby był z tym problem - auto niby jeździ i już. Gdzieś migła mi informacja, że w silnikach od 2018 roku są już hydrauliczne popychacze, serwis przy zamówieniu nie potwierdził mi tego - zatem zapytam raz jeszcze.

- silnik, daje rade w mieście, pali od 6 do 8 litrów gazu.

- nie lubi pałowania, jak każda benzyna z turbiną. Warto chwilę po jeździe dać ochłonąć silnikowi, a właściwie turbinie, aby ostygła.

- problem występuje z LPG, zakodowany sterownik, od 2018 roku w sterowniku silnika(?!). Same akcesoria można podpiąć pod staga - to już informacja od gazownika.

- temperatura LPG ustawiona fabrycznie na 40-60'C, w serwisie "umio" zmienić na 15-25'C wedle widzimisię.

- silnik grzeje się dość szybko, minus taki - ciepło na szybe w pierwszej fazie bardzo niewyczuwalnie leci.

- jedynka krótka, trzeba uważać, aby nie palić jej. To też zaobserwowałem na jeździe próbnej przy "agresywnym" ruszaniu.

Silnik jest montowany również w Renault i Smarcie - tam użytkownicy też zbytnio nie narzekają. W smarcie problemem cały czas jest silnik diesla, ale nie o nim tutaj.

To tak co udało mi się znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez bartek_kie 2019-02-21, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 15:47   

Zastanawiałem się długo nad Dacią, wybrałem Corsę E 1.4 z fabryczną lpg. Pomijam już dyskusję czy Dacia czy Opel lepiej wykończone. W Corsie masz przy fabrycznym gazie całą dostosowaną głowicę do lpg inną niż w wersji tylko na pb, regulacja hydrauliczna. Przekraczam właśnie 10 tys km, problemów brak, realne zużycie gazu przy dynamicznej jeździe lato ok 8.5 zima do 10 nawet na krótkich trasach.
Jeżeli jak ktoś napisał 0.9 zejdzie do 6 litrów to nic tylko brać bo wówczas to koszt ok 3l pb czy on na 100km czyli prawie za darmo. Od wielu lat jeździłem dieslami i powiem szczerze że lpg bije koszta na głowę.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 15:49   

laisar napisał/a:
pikodat napisał/a:
jak to wygląda w tym silniku 0.9?

Tak samo, bo technicznie rzecz biorąc to jest ten sam silnik co 1,2 TCe, tylko pozbawiony 1 cylindra.


Tyle, że pytałem o Lodgy. A dziś lodgy z LPG jest na silniku 1.6 a nie 1.2 i Sce a nie Tce. Zatem mała szansa, by było dokładnie tak samo. A na pewno dziś proponowany silnik w lodgy rózni się dużo bardziej niż 1 cylindrem więcej.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 15:55   

bartek_kie napisał/a:
Sam jeszcze nie mam Sandero stepway TCe 90 z LPG, czekam cały czas.

A...... z tym problem - auto niby jeździ i już. Gdzieś migła mi informacja, że w silnikach od 2018 roku są już hydrauliczne popychacze, serwis przy zamówieniu nie potwierdził mi tego - zatem

B....... - nie lubi pałowania, jak każda benzyna z turbiną. Warto chwilę po jeździe dać ochłonąć silnikowi, a właściwie turbinie, aby ostygła.

C......- problem występuje z LPG, zakodowany sterownik, od 2018 roku w sterowniku silnika(?!).

D... - silnik grzeje się dość szybko, minus taki - ciepło na szybe w pierwszej fazie bardzo niewyczuwalnie leci.

To tak co udało mi się znaleźć.


ad A. sprzewdawca dziś telefonicznie mi mówił , że zawory hydrauliczne. Albo bełkot marketingowy i kłamstwo albo coś zmienili
ad.B. co rozumieć przez DAĆ OCHŁONĄĆ? kilkaset metrów na niskich obrotach po szybszej jeżdzie? 20 sekund pracy silnika po zatrzymaniu? czy coś jeszcze innego?
ad. C w sterowniku silnika sterowanie LPG MUSI być by silnik miał prawo spełniac EURO 6 - tak wyczytałem
ad D teraz jeżdżę scenikiem (wiekowym i stąd pomysł zmiany autka) i pierwszy kilometr w zimie często jeżdże w kółko po osiedlu by ładnie wszystko rozmarzło.
 
bartek_kie 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: ---
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2019-02-21, 16:06   

pikodat napisał/a:
bartek_kie napisał/a:
Sam jeszcze nie mam Sandero stepway TCe 90 z LPG, czekam cały czas.

A...... z tym problem - auto niby jeździ i już. Gdzieś migła mi informacja, że w silnikach od 2018 roku są już hydrauliczne popychacze, serwis przy zamówieniu nie potwierdził mi tego - zatem

B....... - nie lubi pałowania, jak każda benzyna z turbiną. Warto chwilę po jeździe dać ochłonąć silnikowi, a właściwie turbinie, aby ostygła.

C......- problem występuje z LPG, zakodowany sterownik, od 2018 roku w sterowniku silnika(?!).

D... - silnik grzeje się dość szybko, minus taki - ciepło na szybe w pierwszej fazie bardzo niewyczuwalnie leci.

To tak co udało mi się znaleźć.


ad A. sprzewdawca dziś telefonicznie mi mówił , że zawory hydrauliczne. Albo bełkot marketingowy i kłamstwo albo coś zmienili
ad.B. co rozumieć przez DAĆ OCHŁONĄĆ? kilkaset metrów na niskich obrotach po szybszej jeżdzie? 20 sekund pracy silnika po zatrzymaniu? czy coś jeszcze innego?
ad. C w sterowniku silnika sterowanie LPG MUSI być by silnik miał prawo spełniac EURO 6 - tak wyczytałem
ad D teraz jeżdżę scenikiem (wiekowym i stąd pomysł zmiany autka) i pierwszy kilometr w zimie często jeżdże w kółko po osiedlu by ładnie wszystko rozmarzło.



A - no właśnie, dlatego też chcę to potwierdzić. Logicznie rzecz biorąc w silniku 0,9 TCe jest zmienna faza rozrządu, stąd śmiem twierdzić, że popychacze hydrauliczne to podstawa przy tej technologii - chwile temu skontaktowałem się z Dacia Polska, czekam na odpowiedź,

B - dosłownie kilkaset metrów spokojnej jazdy po jeździe autostradowej,

C - chodzi o to, że kiedyś sterownik LPG był osobno, a teraz podobno (?!) jest zintegrowany ze sterownikiem benzynowym. Tyle, że chętnie to zobacze.. u siebie mam osobno komputer silnika i sterownik LPG, a nie zintegrowany, norma EURO6 nic nie ma do rzeczy.

D - na jeździe próbnej miałem okazje to odczuć. Brak wskaźnika temperatury, z nawiewów specjalnie puściłem max ciepłe i było tak jak ludziska piszą w internetach - najpierw chłodno i nagle gorąc, wg. mnie tragedii nie ma - porównując do mojego obecnego jeździdła peugeot 206 1.4 benzyna - silnik nagrzewa się szybko.
Ostatnio zmieniony przez bartek_kie 2019-02-21, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 16:51   

bartek_kie napisał/a:

A - no właśnie, dlatego też chcę to potwierdzić. Logicznie rzecz biorąc w silniku 0,9 TCe jest zmienna faza rozrządu, stąd śmiem twierdzić, że popychacze hydrauliczne to podstawa przy tej technologii - chwile temu skontaktowałem się z Dacia Polska, czekam na odpowiedź,


OBOWIĄZKOWO podziel się wiedzą:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-21, 18:17   

pikodat napisał/a:
odgy z LPG jest na silniku 1.6 a nie 1.2 i Sce a nie Tce. Zatem mała szansa, by było dokładnie tak samo

Owszem, to właśnie jest to samo, włącznie z 1.0 SCe i nowym 1.3 TCe - plus minus dodatkowy osprzęt w postaci sprężarki:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine
https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne