Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:24
Przekroczony poziom oleju silnikowego w ASO
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-12-20, 14:03   Przekroczony poziom oleju silnikowego w ASO

Ja sam tego doświadczam i wiem, że na forum kilka osób poruszało tę kwestię. Chodzi mi o to, że fachowcy w ASO nagminnie leją olej ponad max. Inna sprawa, to, to, że za ten nadmiar każą nam płacić (do silnika wchodzi, np. 4,1 l oleju, a na fakturze jest 5 l). Może by tak nasze władze wystosowały odpowiedni liścik do RP o zdyscyplinowanie serwisów pod tym kątem? Dodam, że w Fordzie serwisy również stosowały taką "politykę".
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-20, 16:01   

Rozwiązanie - dawać własny olej i patrzeć na ręce
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-12-20, 16:17   

Podaj mi sposób na to, by w każdym ASO wpuścili mnie na halę

Z drugiej strony - tysiące posiadaczy samochodów na gwarancji (zwłaszcza posiadających turbiny), którym raczej świadomie uszkadza się samochody. Dotyczy to tych, którzy rzadko sprawdzają poziom oleju (a nigdy po przeglądzie - auto przecież było w rękach fachowców).
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-12-20, 20:10   

wox napisał/a:
Podaj mi sposób na to, by w każdym ASO wpuścili mnie na halę

Z drugiej strony - tysiące posiadaczy samochodów na gwarancji (zwłaszcza posiadających turbiny), którym raczej świadomie uszkadza się samochody. Dotyczy to tych, którzy rzadko sprawdzają poziom oleju (a nigdy po przeglądzie - auto przecież było w rękach fachowców).


Nie ma takiego sposobu!!To ich taka słodka tajemnica zawodowa :-P
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-21, 01:02   

Cytat:
Podaj mi sposób na to, by w każdym ASO wpuścili mnie na halę

Grzecznie o to proszę i nigdy mi nie odmówiono. A jeśli próbowano by tego poszukał bym innego warsztatu. I to nawet nie dlatego żebym nie miał zaufania ale poprostu lubię raz na jakiś czas zerknąć pod autko, pokręcić kółkami czy nie blokują. To jeśli chodzi o aso bo w swoim warsztacie zostawiam autko przed pracą i po południu odbieram.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-25, 20:53   Poziom oleju od "nowości"

Jutro moja ST43 jedzie drugi raz do serwisu. Pierwsza naprawa to wymiana żaróweczki podświetlającej pokrętło nawiewu, natomiast jutro pędzę bo mam za dużo oleju.. To co pisze w książce przyprawia mnie o bezsenność:- zakaz przekraczania poziomu max na bagnecie i w razie cóś skontaktuj się z warsztatem.(jakoś to groźniej brzmiało w oryginale)

Moje pytanie do posiadaczy: Czy odbierając nowe auto też mieliście 1cm ponad max na bagnecie? Ja teraz dopiero zerknąłem i troszkę się zdziwiłem.. Może ktoś kompetentny opisać co się mogło narobić w czasie eksploatacji z takim stanem?
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-08-25, 21:19   

Mam sandero z takim samym silnikiem,łacznie z od nowosci mam trzeci raz olej w silniku i za kazdym razem w aso reno wlewaja mi 5 litrów oleju co daje ok 1 cm. ponad max pozom na bagnecie.Na moje pytania oparte tak ja twoje na książce obsługowej że to za duzo odpowiadaja w serwisie że tak robią zawsze i tak jest bardzo dobrze.Na razie te zapewnienia mi wystarczają, bo mam inne problemy do załatwienia w końcu jest na gwarancji, a po siedmiu miesiacach widzę że jest bardzo przydatna.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-25, 21:32   

Ikarusiarz napisał/a:
1cm ponad max na bagnecie


Ja po prostu wsadziłem przez otwór po barnecie wężyk i spuściłem olej do odpowiedniego poziomu.
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-08-25, 21:37   

ja natomiast następnym razem na przegladzie dam do serwisu własny olej w ilosci 4,3 litra,bo będzie taniej(bo dla aso lepiej skasowac za 5 litrów,zwłaszcza że mają elfa i to drogiego)i pozim oleju bedzie zgodnie z bagnetem prawidłowy.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-08-25, 21:38   

Ja z nadmiarem oleju po przeglądzie stykam się od 5 lat (wcześniej to samo było w ASO Forda). Po przyjeździe do domu odciągam zwykle 300 - 500 ml. (przy poziomie oleju około 0,5 cm ponad max.). Ostatni przegląd był już bez odciągania - byłem na hali w momencie gdy mechanik nalewał olej.
Skutki? Np. http://www.motofakty.pl/a..._w_silniku.html
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-26, 06:59   

Panowie: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=165 :!:
_________________
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-08-27, 20:26   

to samo miałem - nalewali na fakturze 5l, a kiedy przywiozłem swój mobil wlano 4,1l a 0,9l mam na ewentualne dolewki; na szczęście jeszcze niepotrzebne :-)
_________________
1,5 dci Laureate
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-02, 04:17   

U mnie "fabrycznie" też był 1 cm powyżej max., więc widzę że to nie tylko mojej przypadłość... Mój drugi pojazd ma duże przepały, często zdarza się, że coś się zamyślę i bagnet suchy, ale jednak kontrolka smarowania się nie zapala. Więc analogicznie, w przypadku jakiegoś przekroczenia ilości oleju ponad max producent zostawia "zakres bezpieczeństwa" czy nie wiem jak to nazwać ;)
_________________
 
waldemar 


Marka: dacia
Model: oj mcv
Silnik: 1.5/68
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-01-31, 21:44   poziom oleju

mam problem auto 40.000 i znów olej na miarce powyżej górnej kreski ,auto po przeglądzie czy tak może być,czy nie uszkodzi jakiejś uszczelki np między silnikiem a skrzynią biegów ,mechanik nie robi tego celowo?
_________________
mcv super bryka grafit 68KM arktica
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-31, 22:28   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1483

Pojawiło się to już nie raz na forum (m. in. w linku, który podałem) i nie wiem dlaczego, ale zazwyczaj ten problem zgłaszają użytkownicy dCi.

Zasadniczo powinno się odciągnąc olej do odpowiedniego poziomu.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-31, 23:24   

Ja odciągałem strzykawką z wężykiem przez otwór bagnetu. Tylko raz zdarzyło się (jak stałem przy mechaniku w czasie nalewania), że poziom był właściwy.
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-01-31, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-01, 09:06   

wox napisał/a:
Tylko raz zdarzyło się

W moim poprzednim samochodzie przelewali permanentnie i skończyło się uszkodzeniem uszczelki pod głowicą. Teraz pilnuje jak ..... i przygotowałem się; kupiłem strzykawkę i obkurczyłem koszulkę termokurczliwą - na wsjakij słuczaj.
Może jestem przewrażliwiony ale nie przejadę kilometra z przelanym olejem :evil:
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-01, 12:07   

Bagnet w naszych 1,4 jest jaki jest , poprowadzony zawijasami i ciężko jest precyzyjnie dokonać pomiaru. Olej rozmazuje się na bagnecie i po jednej stronie i po drugiej ( bagnetu ) są różne poziomy , ale z tego co wydedukowałem u mnie 1-2 mm ponad stan od nowości ,ale to chyba dopuszczalne ? :lol:
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-01, 20:03   

Jarosław P napisał/a:
Bagnet w naszych 1,4

W 1,6 też :-(
Jarosław P napisał/a:
ciężko jest precyzyjnie dokonać pomiaru.

Nawet bardzo trudno szczególnie na tym plastyku :-(
Jarosław P napisał/a:
u mnie 1-2 mm ponad stan od nowości

Ja bym wolał poniżej górnej kreski... ale tak poważnie to słyszałem, że stan w zimie powinien być niski (w miarę możliwości) by była jak najmniejsza masa do rozgrzania (pojemność cieplna)... a pozostałym okresie ... dowolnie :lol:
Ja preferuję stan 80 do 90% :roll:
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-01, 21:38   

To teraz po przejechaniu 4000 km lepiej żebym odciągnął trochę oleju ?
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-02, 08:24   

Moim skromnym zdaniem "odciągnij" trochę oleju. Operacja będzie trwała może 5 minut a do przeglądu został 11 tys. km, co prawda przelanie nie jest duże ale tak na wszelki wypadek ..... (to chyba przewrażliwienie :oops: )
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-02, 10:57   

Potworny napisał/a:
Moim skromnym zdaniem "odciągnij" trochę oleju. Operacja będzie trwała może 5 minut a do przeglądu został 11 tys. km, co prawda przelanie nie jest duże ale tak na wszelki wypadek ..... (to chyba przewrażliwienie :oops: )



A jakiej długości wężyk jest potrzebny i jakiej średnicy ?
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-02, 12:30   

Jarosław P napisał/a:
A jakiej długości wężyk jest potrzebny i jakiej średnicy ?

Kupiłem koszulkę termokurczliwą (średniej średnicy - wieczorem mogę określić dokładnie -nie pamiętam + zdjęcie) i strzykawkę (największa jak była więc u mnie była "20"). Zestaw około 2 zł. Następnie "obkurczyłem" całą koszulkę "zaciskając" jeden z końców na "końcówce" strzykawki i "organoleptycznie" :lol: przez włożenie do przewodu bagnetowego do oporu określiłem długość w taki sposób by po obcięciu strzykawka wystawała ok. 10 cm.
Operacja przygotowawcza ok. 10 minut, wyciągnięcie zbędnego oleju ok. 5 minut.
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-02-02, 12:56   

Ja się przyznaję, że zawsze mi nalewali nieco powyżej maxa, ale nigdy nie chciało mi się bawić w odciąganie. Na razie zero problemów, ale przy następnej okazji - jeśli nie zapomnę - to zwrócę im na to uwagę.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-02-02, 13:26   

Nie tylko w Dackach tak robią, myślę że to wygoda i brak myślenia mechaników - przy wymianie oleju leją prawie pod max zapominając że olej ścieknie po tej operacji ze ścianek silnika do miski i koniec końców - będzie go ponad max... mam tak samo w Corolli, auto serwisuję w ASO i też tak leją - z tą różnicą że silniki VVTi lubią olej więc ta kilku milimetrowa nadwyżka po jakimś czasie zostanie skonsumowana przez silnik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne