Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-02, 21:59
jazda na suwak
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-17, 22:42   

Czyli co? Kwestia mentalności. Żadne przepisy nic nie zmienią jak pierwszy lepszy z brzegu szeryf, czy inny Janusz będą wiedzieć lepiej jak się jeździ i będą ciągle pokazywać innym, że on lepiej wie jak się jeździ. A policji już od kilku lat nie widzę, by robiła co innego, niż stała w krzakach z radarem w dobrze znanym kierowcom miejscach.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-17, 22:55   

eplus napisał/a:
A to znaczne spowolnienie na którym pasie ma być? Bo wolnym pasem może sznur aut śmigać 100km/h, na zanikającym sznur aut może stać, średnia prędkość 50, to chyba nie ma obowiązku nikogo wpuszczać :?: :shock:

Musi występować na obu pasach. Jeśli na pasie który się nie konczy auta jadą ze znaczna prędkością - to w takiej sytuacji jazda na suwak nie obowiązuje (nawet jeśli jest tam ustawiony taki znak).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-18, 12:03   

No to kto pierwszy zwolni na tym szybkim pasie, ten d..a :!: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-01-25, 16:49   

Miesiąc minął od wprowadzenia obowiązkowego suwaka. Obserwując kierowców zauważyłem różne ich zachowania na drodze. Jedni spokojnie wpuszczają innych na swój pas / inni spokojnie, bez spiny, wjeżdżają na ten pas. Ale też są tacy, którzy twardo egzekwują "swoje nowe prawo" i ostro przyspieszają by na koniuszku pasa wjechać przed maską auta na głównym pasie, zmuszając wyprzedzanego do hamowania. Inni - szeryfowie, przyśpieszają na pasie, by nie ustąpić pierwszeństwa. A mogłoby być spokojnie, bez walki na drogach.
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2020-01-28, 19:54   

Mój matematyk w szkole mówił do nas : "czytaj ze zrozumieniem" . Polonistka też była tego zdania. I co z tego że na wyświetlaczu bramowym na A4 pojawiają się : "Jazda na suwak obowiązkowa" ; "Pamiętaj o korytarzu życia" ; " JEDŹ PRAWYM PASEM" ---> jeszcze trzeba umieć czytać i to ze zrozumieniem. Niestety rozumienie poprawia się tylko na chwilę gdy działa opcja finansowo-punktowa potwierdzana wcześniej migającym niebieskim światłem po wyprzedzeniu STOP ---jedż za mną.

Wielu kierowców zapoznaje się z nowym prawem czytając to co inni napisali w Internecie nie sprawdzając daty emisji dokumentu. Porównajcie np w Radiozet o suwaku a Motofakty

Istotą jest "znaczne zmniejszenie prędkości" w skrócie 'KOREK' :
Motofakty:
"Jednak jazda na suwak wymaga spełnienia pewnych warunków. Pierwszeństwo na zanikającym pasie dotyczy tylko niektórych sytuacji. Po pierwsze, musi występować znaczne zmniejszenie prędkości, a więc zazwyczaj będzie to spowolnienie „zatorem drogowym", w którym pojazdy stoją lub poruszają się z niewielką prędkością (czyli korek, kolizja bądź awaria pojazdu).
Po drugie, miejsce wjazdu zostało wyraźnie określone jako końcowy odcinek pasa ruchu bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem jego zanikania. Chodzi o to, aby uniknąć próby zmiany pasa ruchu jednocześnie przez kilku kierowców w kilku miejscach, co nie sprzyja płynności ruchu. I w żadnym wypadku nie daje pierwszeństwa."

W zmianach wprowadzonych w Kodeksie Drogowym w art22 w ust 4a i 4b wyraźnie zaznaczono kiedy obowiazuje suwak --->W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości <--- ale jak zwykle nie precyzując kiedy to następuje a interpretacja to już nasza narodowa specjalność .
Jesli nie występują warunki znacznego zmniejszenia .... to nadal obowiązuje ust 4 "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.” i tyle.
PS Nawet WIKIPEDIA dała wyjaśnienie bez uwypuklenia "znacznego zmniejszenia" nie zwracając uwagi na istotę ust 4 .
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2020-01-28, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-01-28, 21:47   

Grzechub napisał/a:
PS Nawet WIKIPEDIA dała wyjaśnienie bez uwypuklenia "znacznego zmniejszenia" nie zwracając uwagi na istotę ust 4 .
Wiki to nie jest dobre źródło, bo autorem wpisu może być każdy kto chce cos wpisać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne