Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowietrzanie układu hamulcowego
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-03-02, 16:31   Odpowietrzanie układu hamulcowego

Zamierzam wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć układ mam ze systemem ABS
czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu z tym systemem czy robi się to tradycyjnie, proszę o jakieś wskazówki instrukcje.Szukałem w internecie ale jest mnóstwo różnych opinii każdy pisze inaczej co do tego tematu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-02, 16:40   

Tradycyjnie, a przynajmniej tak robiliśmy u kolegi kuba_maleństwo.
W poniedziałek robię serwis u siebie i tak samo będę robił.
Dolewasz do pełna zbiorniczek i pompuje hamulcem jedna osoba i trzyma wciśnięty. Druga osoba odkręca odpowietrznik, pedał wpada w podłogę i zakręcasz. Zaczynasz od koła najdalej od pompy. Powtarzasz do czasu aż nowy płyn dojdzie do zacisku odpowietrzanego.
Następnie zaczynasz kolejne zaciski odpowietrzać.
Pamiętaj. Co chwilę kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj. W przeciwnym razie zapowietrzysz układ.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-03-02, 20:08   

Marek1603 napisał/a:
Tradycyjnie, a przynajmniej tak robiliśmy u kolegi kuba_maleństwo.
W poniedziałek robię serwis u siebie i tak samo będę robił.
Dolewasz do pełna zbiorniczek i pompuje hamulcem jedna osoba i trzyma wciśnięty. Druga osoba odkręca odpowietrznik, pedał wpada w podłogę i zakręcasz. Zaczynasz od koła najdalej od pompy. Powtarzasz do czasu aż nowy płyn dojdzie do zacisku odpowietrzanego.
Następnie zaczynasz kolejne zaciski odpowietrzać.
Pamiętaj. Co chwilę kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj. W przeciwnym razie zapowietrzysz układ.


Ok jeżeli to tak się odpowietrza to bez problemu dam radę w kilku samochodach jakie miałem wcześniej tak robiłem.
Myślałem że z tym ABS-em są jakieś dziwne procedury.dzięki za odpowiedz
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-02, 21:18   

Nie wiem czy tak się robi ;-) ale ja tak robiłem i działają hamulce.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-03-05, 19:35   

Jeszcze układu nie odpowietrzałem zamierzam w tym tygodniu to zrobić
Znalazłem jeszcze taki sposób na odpowietrzanie z systemem ABS



Jeżeli podczas wykonywania tej czynności poziom płynu w zbiorniku za bardzo spadnie, to do układu hamulcowego dostanie się zassane powietrze, które w dalszej kolejności może trafić do pompy. Jeśli tak się stanie, należy przerwać odpowietrzanie i udać się z autem do serwisu.

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich
1. Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Napełniamy zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego do pełna.
3. Nakładamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. Drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym.
2. Pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. Świadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.
3. Po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.
4. Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.
5. W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór.
6. Powtarzamy operacje 2, 3, 4, 5 do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
7. Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.
Powtarzamy te czynności dla drugiego koła przedniego.

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół tylnych
1. Wyłączamy zapłon i naciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
3. Włączamy zapłon, zakładamy przewód i odkręcamy zawór odpowietrzający. Zamykamy zawór dopiero wtedy, gdy w przewodzie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
4. Wyłączamy zapłon i przygotowujemy drugi hamulec do odpowietrzenia.
5. Odpowietrzamy drugie koło, powtarzając czynności 1–5.
6. Włączamy zapłon i czekamy, aż pompa ABS sama się wyłączy.
7. Uzupełniamy płyn hamulcowy do maksymalnej wskazanej wartości.


Pompa układu ABS nie może pracować dłużej niż dwie minuty. W związku z tym najlepiej robić dziesięciominutowe przerwy, aby ją schłodzić.

Spotkał się ktoś z taką procedurą ewentualnie tak zrobił ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne