Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe zasady serwisowe???
Autor Wiadomość
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-03-15, 22:38   

Armoth napisał/a:
Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego

Ja odbierałem 11 lutego i mam przegląd/wymianę co rok.
 
papse 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 56
Skąd: KR
Wysłany: 2019-03-16, 18:30   

Armoth napisał/a:

Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego.

To ja zamieszam trochę, odebrałem auto 26 lutego i przeglądy mam co roku - sprawdzone przy okazji, dzisiaj w serwisie.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 102
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-16, 21:54   

Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.
Ja zrobiłem 24400km i olej wymieniłem ostatnio 3 raz, przy czym ASO się dziwi że tak robię.
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Kolega w Rzeszy ma Clio 0.9 TCe, 5 lat i 150.000km nalatane, olej tylko co 30.000km, coś się zepsuło w aucie to serwis powiedział ze zbyt rzadko wymieniał olej bo wszędzie masa nagaru w silniku.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-03-16, 22:57   

sasio napisał/a:
Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.


Niekoniecznie. Z moimi papierami Dacii wystawionymi 11.02 br. dostałem następujący plan serwisowy:
Przegląd
Kod:

Przy każdych km lub lat:          1r   2l  3l  4l  5l
Wymienić filtr kabiny     20000   *    *    *   *
Wymienić filtr oleju      20000   *    *    *   *
Wymienić olej silnikowy   20000   *    *    *   *
Wymienić filtr powietrza  20000   *    *    *   *
Wymienić świece zapłonowe 60000                 *
Wymienić płyn hamulcowy   120000                *


dacia-przeglady.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 70,96 KB

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-17, 10:06   

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.

Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Nie wierzę w to, albo wlane wynalazki typu Mobil1 lub inny Castrol. Wymieniałem olej w Loganie z LPG co 30.000 km. Olej zmieniał barwę przy przebiegu 25.000 km. Na całe 30.000 km dolewałem 0,7 litra oleju. Jeden warunek - olej ELF.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-17, 20:48   

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.
To chyba musiała by uszczelka strzelić...
Nie twórzcie bajek! Olej po tych 30 tysiącach nie robi gęsty, nie tworzy się szlam, ani nie zbiera centymetr nagaru. Tak to nie działa.
Olej po długim przebiegu po pierwsze traci właściwości termiczne. Gorzej odprowadza ciepło. Po dużym przebiegu łatwiej jest zerwać film olejowy i silnik może się przytrzeć. Widać to pięknie na gładziach cylindrowych, które potrafią być wypolerowane po jeździe na oleju LL. Olej zbiera cały syf z silnika. Spaliny, resztki paliwa, opiłki metalu itd. Ale nie trzeba go wybijać śrubokrętem! Gdyby tak było, to silnik by nie odpalał.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 102
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-17, 22:08   

W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 305
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-18, 07:52   

macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 102
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-18, 08:17   

Clio IV - 60.000km / 4 lata
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-18, 09:17   

sasio napisał/a:
W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH


Wygląda masakrycznie :-/
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-18, 10:33   

Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania (nie anegdoty), że zmienianie oleju częściej, niż według zaleceń producenta czyni silnik zdrowszym? Mam na myśli normalną eksploatację (co pewnie oznacza w moim przypadku mniej niż 200 tysięcy kilometrów przed sprzedażą), a nie bicie rekordów trwałości.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-03-18, 10:56   

tAboon napisał/a:
macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.


Faktycznie, bo u góry pominąłem pierwszą pozycję "Przegląd". Na pewno na obrazku jest poprawnie. Niestety nie mogę już edytować starego posta.
Ostatnio zmieniony przez macminer 2019-03-18, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 102
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-18, 13:23   

A co do zmian oleju, mój przypadek .
Miałem Twingo, 1.2 D4F, zmieniałem olej co 10.000km i nic się nie działo.
Kupiłem Lagunę, 4 właścicieli ale książka i bileciki olejowe, naklejki, co 10.000km wymiana i nic się nie działo.
Kupiłem VelSatisa, idealny 2.0T,, usiadłem w domu, auto 187.000km nalotu, książka, trochę faktur głównie olejowych...i nie dowierzam, olej zmieniony pierwszy raz w Holandii po 47.000 i 3 latach, druga wymiana przy 85.000 i 5 latach. Trzecia wymiana przy 102.000 i 8 latach. Holendrzy tylko serwis ASO więc raczej nie zmieniali gdzie indziej. Dotarłem do poprzednich właścicieli i wymieniali co 30.000km olej czyli wg faktur : w Polsce zmieniony przy 125.000 przy 11 latach, później przy prawie 160.000 w 2015 robił już ostatni właściciel.
Ja kupiłem go, to Pan stwierdził ze trzeba już zmienić bo zaraz 30.000 stuknie tak jak mówi książka . Ogólnie auto od fabryki do mnie, w ciągu 14 lat i 187.000km miało tylko 5 razy wymieniony olej. (Dane pisane z głowy, musiałbym odnaleźć stare posty dla dokładniejszego podania przebiegów ale liczba 5 jest poprawna).

Efekt przy zakupie pokazało 4/6 kresek oleju bo uszczelka miski do zrobienia.
Po dojechaniu do domu już było tylko 3/6.
Dojechałem do domu, 500km, po kolejnych 500km pojechałem na serwis aby obejrzeć go i dramat, spuściliśmy olej to leciała taka woda z glutami. Zalaliśmy najtańszy olej 5W40 i po 1000km sprawdziliśmy bagnet - był już ciemny jak w dieslu. Płukanka silnika i później leciały skrzepy jakich mało, zrzucona miska, zdjęta góra do uszczelnienia i silnik tak strasznie brudny, ze słów brakowalo.
Realnie silnik po zakupie okazało się ze bierze 4/5L / 10000km.
Wg mechanika może być tak pozalepiane tam wszystko że aż mogły pierścienie się zastać, kolejna wymiana oleju i płukanka ale nic to nie pomagało,

Najprostszy przykład silnik 1.9dCi w Lagunie 2 jest napisane olej co 30.000km i panewki z turbina nie wyrabiały przy 60.000km przebiegu. W Mitsubishi Carisma jest ten sam silnik ale interwał skrócony do 15.000km i nic sie nie dzieje. Nawet samo Renault obecnie zaleca skrócenie ale dla wymogów Unii zaznacza ze 30.000km.

Niestety wszystko się rozbija jak sie jeździ.
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 904
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-18, 13:28   

sasio napisał/a:
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami


I to ma sens. W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-03-18, 13:59   

Belphegor napisał/a:
W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście

I jest to również uwzględnione w planie serwisowym Dacii. Nie będę skanował całego dokumentu, ale jest tam szereg warunków, w których należy skrócić okres/przebieg serwisowy o połowę. M.in.:
- Co najmniej 50% przejazdów odbywa się ze średnią prędkością poniżej 30 km/h (przewaga jazdy w mieście)
- Długotrwała eksploatacja (ponad 5.000 km rocznie) w temperaturze przekraczającej 30 oC lub niższej niż 15 oC.
...
Podzielić przez 2 częstotliwość wymiany zalecaną dla normalnych warunków eksploatacji (wymiana oleju silnikowego, filtra oleju, filtra powietrza, filtra kabiny)
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 102
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-18, 14:04   

Masz racje, tylko żaden serwis tego nie respektuje.
Nikt mnie nie pyta jak jeżdżę, kiedy i co.
Co więcej serwisy maja realnie gdzieś aby połączyć się z bazą.
Przy 4k po zakupie (03.2018) zrobiłem wymianę oleju, na stronie MyRenault serwis olejowy w czasie trwania gwarancji się zaliczył (30.000/2 lata) i dopiero wymianę ustawiono na 03.2020.
Przy rocznym przeglądzie 11.2018 sprzedawca stwierdził, ze mam rok auto i 16.000km nalatane, wiec do 31.05.2019 muszę wymienić olej bo tak system każe.
Mówię ze mam odwalona wymianę oleju przez inny serwis to pozostał na to głuchy.
Pomijam ze przy 14.000 tez wymieniłem olej, i kilka dni temu wymieniałem przy 24.000 ale dziwne podejście maja.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 293 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15655
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-18, 14:26   

gfedorynski napisał/a:
Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania

Tak, tylko w drugą stronę - zbytnie wydłużanie interwałów statystycznie zawsze skutkuje problemami.

W dodatku standardowe okresy serwisów są tak naprawdę podane dla warunków idealnych - jakiekolwiek dodatkowe obciążenie (ruch miejski, ruch terenowy, ruch autostradowy) powinno skutkować ich skróceniem o połowę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne