Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Dołączył: 06 Mar 2019 Posty: 19 Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-22, 17:49
Mi w RRG jak zapytałem właśnie o zmiany w tej usługi to sprzedawca mi powiedział, że zmianił się przebieg na 30 tys. km lub 1 rok. Więc czy nie wprowadził mnie w błąd ? Sandero Stepway.
3 lata jak było, ja wykupiłem ES na 5 lat i 80 000 km.
Tak to teraz wygląda.
Jak wspominałem wcześniej, czekam na odbiór. Auto w leasingu wiec jeszcze mam czas co do decyzji o ewentualnym ES i jego długości.
Napisałem do mojego sprzedawcy pytanie o te nowe zasady gwarancji i serwisu.
Oto odpowiedź przesłana mi na mail:
„Przegląd samochodu będzie co rok lub 30000 km.
Natomiast interwał wymiany oleju zmienia się na 2 lata lub 30000km. Będą 2 typy przeglądów A i B (tzw. przegląd mały i duży) jeśli Pan po roku przyjedzie na przegląd (tak jak do tej pory to występowało i występuje w niektórych modelach)
będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.
Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-23, 07:09
[quote="tommylee1"]
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?
będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.
Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”
Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.
Od teraz serwis po roku to będzie tylko wyciąganie kasy na pseudo sprawdzenie auta. Kabinowy co 2 lata tylko na małym przeglądzie
Sprzedawca ściemnia w kwestii dużego przeglądu po 20 000 - po to wprowadzili 2/30 000 żeby tego nie robić Zwykłe mydlenie oczu, za dwa lata gość może tam już nawet nie pracować a jak nawet to powie że się pomylił że takie wytyczne z centrali.
Ostatnio zmieniony przez franius 2019-03-23, 07:17, w całości zmieniany 1 raz
będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.
Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”
Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.
Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.
No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?
Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.
Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-23, 08:56, w całości zmieniany 1 raz
będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.
Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”
Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.
Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.
No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?
Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.
Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.
Ja planuję sprzedać auto po 3,5 roku i brać następne. Jednak jednocześnie planuje co 10000 km robić wymiany oleju i filtrów. Auto będzie z LPG.
Wcześniej myśląc o easy service na 5 lat, jego koszt 2300 zł po części mógł pokryć koszty związane z moją dodatkową częstotliwością wizyt serwisowych.
Przy nowych zasadach - 30000, nawet roniąc ponad 5
60000 km w ciągu trzech lat nie ma on sensu.
Lepiej te pieniadze przeznaczyć właśnie na te dodatkowe wizyty.
Zadałem mailowo pytanie sprzedawcy, czy te zasady, które oposano mi (mały, duży przegląd), są uregulowanej jakimś dokumentem.
Jeżeli ktoś wam mówi że olej należy zmieniać co 30 tyś km to chce tylko i wyłącznie zarznąć szybciej wasz silnik. Dziś prawie każdy motor może zrobić milion km jeżeli będzie się dbać o smarowanie, zużycie będzie marginalne.
Dlaczego więc producenci to robią ? odpowiedz jest bardzo prosta dziś klient detaliczny to margines całość idzie na floty a tam główny aspekt przetargowy to koszty eksploatacyjne dlatego przeglądy wydłuża się w kosmos.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-03-24, 00:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-24, 21:44
Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.
Mam też auto, które kupiłem za 1000 zł, wyremontowałem za 2.500 (opony, płyny, rozrząd, końcówki drążków, zbieżność itp.). Nalatane ma 200.000 (realnie pewnie z 400.000) - zmieniam w nim olej co dwa lata i jest git (choć przebiegi to 3.000 rocznie - za to tylko zimą i na dystansie 2x5 km). Nic się złego nie dzieje. Nie można dać się zwariować.
Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.
Witajcie,
Ja w swoim obecnym samochodzie - Skoda Roomster LPG - (czekam na odbiór dustera), wymieniam olej co ok 20-25kkm (dokładnie co rok), z tym że jest to Mobil 1 Long Life. Od czasu nabycia samochodu (miał 3 lata) zrobiłem nim 240kkm i wszystko jest ok. Z tego co wiem to do daci leją Elfa 5W40, nie wiem czy też jest to olej typu "long life".
Gdy zamawiałem samochód w grudniu zeszłego roku to przeglądy co 20kkm nie zrobiły na mnie 'wrażenia', ale wachałbym się wymieniać olej co 30kkm, dodatkowo 'rozbiło' mnie podejście dilera który twierdzi że pierwszy przegląd po 20kkm, ale można sobie wcześniej podjechać (po dotarciu) aby wymienić olej.
Sam już nie wiem co myśleć o polityce firmy ... pozostaje tylko zdrowy rozsądek chyba.
Jako były (do niedawna) właściciel identycznego samochodu (tyle że 1.6 MPI), obecnie - Dustera 2, mogę tylko powiedzieć, że te VAGowe MPI to były wyjątkowo pancerne silniki. Przez 11 lat eksploatacji nie było z moim absolutnie żadnego problemu. Wymiana oleju co rok na jakikolwiek, byle spełniał normy.
Silnik 1.6 SCe w Dusterze jest z pewnością delikatniejszy, nie ma hydraulicznego kasowania luzu zaworowego, więc nie zamierzam czekać do 30.000 z wymianą oleju. Na szczęście zdążyłem jeszcze odebrać samochód na starych zasadach serwisowych, ale gdybym odbierał teraz, również nie czekałbym do przejechania 30 tys. km.
Wysłany: 2020-07-07, 08:10 Pierwszy serwis wg nowego planu - auto rocznik 2019
Witam. Poczytałem interesujące mnie wątki na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji.
Mam auto z lipca 2019, więc zaraz będzie kończyć rok. Wedle karty przeglądów wymiana oleju jest w drugim roku. Czy faktycznie na pierwszym rocznym przeglądzie ASO nie wymienia oleju? Czy wobec tego sam przegląd jest tańszy, niż kwoty, które znalazłem na forum - 700, 800 zł?
Taka kwota za wymianę filtra kabinowego i czynności sprawdzające wydaje się niesamowicie wysoka (nie mam wykupionego easy service).
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-07, 08:18
Nie ma wymiany oleju po roku, jest co 30 tys/km lub co 2 lata. Tak u mnie przynajmniej jest. A przegląd na pewno jest tańszy bo tylko wymiana filtra kabinowego jest.
Pierwszy przegląd w maju, w ASO w Ładnej k/Tarnowa. Cena brutto - 354,74. Z tym że ja wymieniałem też olej ( olej, filter i uszczelkę miałem swoje), więc na pewno doliczyli więcej czasu.
Edit.
Jeszcze mi się przypomniało; koszt filtra przeciwpyłkowego w serwisie to ok. 50 zł. Jeśli kupisz go sam, taniej, to koszt przeglądu też będzie niższy .
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-07-07, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.
Wysłany: 2020-07-10, 11:38 Re: Pierwszy serwis wg nowego planu - auto rocznik 2019
dzarek napisał/a:
Wedle karty przeglądów wymiana oleju jest w drugim roku. Czy faktycznie na pierwszym rocznym przeglądzie ASO nie wymienia oleju?
Oczywiście pieniądze, które oszczędzisz na przeglądzie, zdecydowanie powinieneś przeznaczyć na wymianę oleju i filtra -- nie ma cudów, nawet jeśli Renault stara się doszlusować do konkurencji w tej niechlubnej praktyce serwisowej.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1708 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-13, 19:30
Zmieniono interwały nie ze względu na wytrwałość silników, ani super olejów, ale ze względu na niskie koszt serwisowania auta dla flotówek.
Jest różnica czy auto zrobi 30 tysięcy od wymiany do wymiany, czy tylko 20 jak kiedyś. Większość aut w leasingach to i po 3 latach firma się nie martwi już tym autem, a póki auto ma gwarancję to raczej się nie psuje.
Natomiast wymiana oleju + filtra za 450zł?
Olej to jakieś 150zł + filtr 30zł to chyba przegięcie kasować 250zł za wymianę oleju.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-07-13, 19:56
Możesz wymieniać gdzie i za ile chcesz.
Pytanie było o kwotę w ASO
Jeżeli rocznie robisz np. 15k, to co to za problem wymienić olej co 12m, dla świętego spokoju ?
A czy kwota w ASO jest jakaś wygórowana w porównaniu do utraty wartości przez 3 czy 5 lat ?
Wykładacie 40, 60 lub więcej pln przy odbiorze w salonie a bidolicie o 250 zł raz w roku na wymianę oleju
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-07-13, 20:02, w całości zmieniany 2 razy
Ostatnio wymieniałem olej i dostałem w ASO wycenę 651 zł ich olej filtr i podkładka w czym 154 zł robocizna. Przy tym dostałem zawrotny rabat 1 zł 36 gr. Nie zdecydowałem się ale kupiłem Castrol GTX 5W30 RN17 filtr oleju Purflux L1089 i zadzwoniłem a Kobieta wyliczyła mi robociznę na 220 zł z ich podkładką. To sie pytam czy ta podładka kosztuje 70 zł, Dopiero jak powołałem sie na poprzednią ofertę to nagle 'system' wyliczył robociznę na 154 zł tak że trzeba uważać bo golą bezczelnie. Zresztą i 154 zł okazało się za dużo bo padło stwierdzenie że 1 RBH to koszt 250 zł a wymiana oleju jest liczona jako 0.5 RBH
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-07-13, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-14, 13:15
tomek73 napisał/a:
W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.
Ale jak to? Chcesz powiedzieć że masz wykupiony easy service i jeszcze Cię skasowali 275 zł na przeglądzie?
Ja swoim przechodziłem już dwa przeglądy serwisowe (po 20 i 40kkm) i nawet złotówki nie zapłaciłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum