Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana tarcz i klocków - razem czy osobno
Autor Wiadomość
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2019-03-27, 15:34   wymiana tarcz i klocków - razem czy osobno

witam
mam jedno pytanie , w sumie chyba nie czas na wymianę hamulców ale , oglądam czasem " kup i zrób auto marzeń" na TVN turbo ,
mówią tam że klocki hamulcowe należy wymieniać wraz z tarczami hamulcowymi jak wy robicie ?,
czasem bywa że klocki są dojechane a tarcze jeszcze mogą "być ", ale narracja autorów programu wydaje mi się rozsądna
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-27, 15:52   

Wystarczy zmierzyć grubość tarcz i jeśli jest większa od minimalnie dopuszczalnej a jej powierzchnia w miarę równa to po prostu zmienić klocki. Ja wymieniałam przy 75 tys km wraz z drugim kompletem klocków.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-27, 16:15   

Nie licząc ich ewentualnie ogólnie złego stanu to tarcze wymienia się tylko jeśli miałyby osiągnąć limit zużycia wcześniej niż aktualnie wymieniane klocki. W innym przypadku nie ma sensu - każde nowe klocki muszą się dotrzeć do tarcz, obojętnie, starych czy nowych.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-27, 17:01   

Nie padło to jeszcze, więc napiszę oczywistą oczywistość, że przy wymianie zużytych tarcz na nowe trzeba wymienić klocki, nawet jeśli klocki nie są jeszcze całkiem zużyte.

Ta oczywista oczywistość jest tak oczywista, że oczywiście nikt mi nigdy nie wytłumaczył dlaczego :shock:
Śmiem przypuszczać, że używane klocki po "ułożeniu" się do starej tarczy będą do nowej przylegały tylko na bardzo małej powierzchni, w miejscach, gdzie stara tarcza miała wgłębienia.
Przez co początkowo siła hamowania była by znikoma, aż do ułożenia się klocków do nowych tarcz...
Czy dobrze myślę?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-27, 17:51   

SWilk napisał/a:
Nie padło to jeszcze, więc napiszę oczywistą oczywistość, że przy wymianie zużytych tarcz na nowe trzeba wymienić klocki, nawet jeśli klocki nie są jeszcze całkiem zużyte.

Ta oczywista oczywistość jest tak oczywista, że oczywiście nikt mi nigdy nie wytłumaczył dlaczego :shock:
Śmiem przypuszczać, że używane klocki po "ułożeniu" się do starej tarczy będą do nowej przylegały tylko na bardzo małej powierzchni, w miejscach, gdzie stara tarcza miała wgłębienia.
Przez co początkowo siła hamowania była by znikoma, aż do ułożenia się klocków do nowych tarcz...
Czy dobrze myślę?


Zmiana tarczy oznacza, że nie jest ona gładka. Jest powycierana i wygląda jak pierścienie Saturna.
Klocki dotarły sie do tarczy i są równe jak powierzcnia morza podczas wietrzenej pogody..
Dasz gładką tarczę, klocki są dostosowane do kijowej starej tarczy.
Zanim sęi wytrą do płaskiej tarczy ( i będą do wymiany) będą hamować jakby chciały a nie mogły. Z naciskiem - nie mogły.

Ergo - całkowicie poprawnie myślisz:)
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2019-03-27, 19:51   

witam
więc przymierzając się do wymiany tych elementów najpierw by należało ocenić stan zużycia , np. liniałem sprawdzić " równoległość " tarcz i wówczas zdecydować " razem czy osobno
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-27, 19:57   

pikodat napisał/a:
Zanim się wytrą do płaskiej tarczy

...to ją też porysują.

trybik napisał/a:
najpierw by należało ocenić stan zużycia

To zawsze jest kwestia podstawowa.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-27, 20:01   

W związku z tym że znowu w wakacje wyruszam do Albanii wymieniam tarcze i klocki ale tylko i wyłącznie na sportowe GT . Widziałem w ubiegłym roku jak wyglądały tarcze po jeździe górami albańskimi. Niektórzy chłodzili tarcze wodą mineralną. jakby nie napęd na 4 to cienko by to wyglądało. Tarcze tylko ATM Mikoda + klocki Bosch . Wymieniam o 77 k km tylko ze względu na wyjazd bo jeszcze by pojeździł na fabrycznych. Bębny z tyłu ok Po zdjęciu wyglądają jak nowe
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-03-27, 20:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne