Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Falujące obroty i zapalające sie kontrolki Sandero 1.2 gaz
Autor Wiadomość
Witek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 gaz
Rocznik: 2016
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2019-03-29, 15:11   Falujące obroty i zapalające sie kontrolki Sandero 1.2 gaz

Witam. Jakiś czas temu kupiłem uszkodzoną po kolizji Dacię Sandero 1,2 + gaz Landirenzo 2016r., 11500tyś przebieg. Z części przy silniku był założony tylko drugi filtr oparów paliwa, gdyż tamten popękał. Po naprawie blacharskiej auta borykam się z problemem falujących obrotów.Wygląda to tak, że na postoju na biegu jałowym nagle zaczynają falować obroty dosyć mocno i wtedy zapalają się jeszcze kontrolki ABS, ESP i na żółto zygzak w prostokącie. Jak obroty wracają do normy to kontrolki też gasną. Czasem też zapali się silniczek z błędem P0420. Nieraz jest tak że tydzień jeżdżę i wszystko jest ok, a nieraz dzień w dzień mam ten problem. Ostatnio zaprowadziłem auto do mechanika co zajmuję się Renault, który zmapował mi benzynę i powiedział żebym zrobił 100km na benzynie i później dopiero na gazie bo fabryczna instalacja gazowa ma feler i coś z mapowaniami się dzieje. Zrobiłem jak mówił i było dobrze 2 dni. Problem ten występuje na benzynie jak i na gazie. Do tej pory wymieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę, wyregulowałem zawory i wymieniłem akumulator.
Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-29, 15:37   

Hmm, wygląda jakby sam ECU świrował, więc albo ucierpiał w kolizji, albo na złączach coś nie styka do końca.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-29, 20:22   

ja bym zaczął od podmiany przepustnicy
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-29, 20:38   

http://fault-code.com/bla...ganej-wartosci/
Cytat:
Możliwe przyczyny
• Uszkodzony katalizator
• Wycieki powietrza wlotowego
• Wtryskiwacze paliwa mogą być wadliwe
• Wycieki wtryskiwaczy paliwa
• Świece zapłonowe mogą być uszkodzone
• Niewłaściwy czas zapłonu
• Uszkodzenie modułu sterującego silnika (ECM)
• Brudny filtr powietrza

Uwagi techniczne
Jak sugeruje opis kodu, kod P0420 oznacza, że moduł sterujący pojazdu wykrył, że trójdrożny katalizator nie działa prawidłowo (nie jest tak wydajny, jak tego oczekuje fabryka). Wymiana czujników tlenu (O2) może czasami naprawić kod, ale w większości przypadków należy wymienić katalizator, aby naprawić problem. Jeśli kod P0420 jest połączony z innymi kodami, spróbuj najpierw naprawić inne kody.

Kiedy zostanie wykryty kod?
• Trójdrożny konwerter katalityczny Bank 1 nie działa prawidłowo.
• Trójdrożny konwerter katalizatora Bank 1 nie ma wystarczającej zdolności magazynowania tlenu.

P0420 Opis
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje stosunek częstotliwości przełączania dla podgrzewanych czujników tlenu 1 (przedni czujnik O2) i podgrzewanych czujników tlenu 2 (tylny czujnik O2). Trójdrożny konwerter katalityczny (kolektor) o wysokiej pojemności magazynowania tlenu będzie wskazywać na niską częstotliwość przełączania podgrzewanego czujnika tlenu 2. Gdy pojemność magazynowania tlenu spadnie, częstotliwość przełączania czujnika 2 podgrzewanej tlenu będzie wzrastać. Gdy stosunek częstotliwości podgrzewanych czujników tlenu 1 i 2 zbliża się do określonej wartości granicznej, diagnozuje się wadliwe działanie katalizatora trójdrożnego.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-29, 23:17   

Teraz po naszemu.
P0420 oznacza że sygnał z drugiej sondy lambda jest poza zakresem. Może to oznaczać walnięty katalizator, ale może to być równie dobrze dziura w kolektorze wydechowym, lewe powietrze, lejące wtryski, wypadanie zapłonu, uszkodzenie sterownika itd. Generalnie wszystko to, co zmienia skład mieszanki. Może też być to walnięta lambda.
Ale... Pytanie czy check znika? W kompie siedzi to jak błąd permanentny czy tymczasowy?
Sprawdź przepustnicę i silniczek.
Jeżeli to byłby rozwalony katalizator, to auto by mogło więcej palić, ale nie falowałyby obroty.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-03-29, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Witek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 gaz
Rocznik: 2016
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2019-03-30, 08:01   

Błąd wyskakuje jako stały. Nadmienię jeszcze że po tym jak zaprowadziłem na czyszczenie przepustnicy i adaptacje (mechanik jeszcze przy okazji mnie skusił na regulacje zaworów) to miałem miesiąc spokoju. Bo po tym miesiącu wymieniłem sprzęgło i znów problem powrócił. Zaprowadziłem do tego samego mechanika co czyścił przepustnicę i powiedział że było dużo błędów i adaptacje znów zrobił. Po tym na drugi dzień problem powrócił. Spalanie na gazie w normie około 8l. a na benzynie ciężko powiedzieć bo tylko do odpalania jest. Nie wiem czy silniczek krokowy był czyszczony ale chyba mechanik powinien to zrobić przy czyszczeniu przepustnicy
Ostatnio zmieniony przez Witek 2019-03-30, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-31, 08:54   

Witek napisał/a:
Nie wiem czy silniczek krokowy był czyszczony ale chyba mechanik powinien to zrobić przy czyszczeniu przepustnicy


w tym silniku krokowy jest zintegrowany z przepustnicą, mnie niedawno wywaliło check + esp i byla walnieta cewka
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-03-31, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Witek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 gaz
Rocznik: 2016
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2019-03-31, 16:57   

Nie wiem czy mechanicy mają takie olewcze podejście czy co ale powinni chyba sami dojść do problemu a nie żebym ja musiał pytać na forum. Wczoraj auto zaprowadziłem do komisu i okazało się że gaz mam nie wbity w dowód rejestracyjny. Przy kupnie jakoś tego nie sprawdziłem bo instalacja gazowa była fabryczna i nie przyszło mi to do głowy. Nadmienię że oczywiście w komisie byłoby zaznaczone że jest taki problem z autem bo jeszcze później by mi wydzwaniali z jakimiś zwrotami czy coś. Dojdą mi teraz jeszcze koszty rejestracji i przeglądu bo nie przerejestrowywałem auta bo zaraz po zakupie żona zaszła w ciążę z 3 dzieckiem i to auto byłoby już za małe. Same problemy mam z tym autem. Chyba Dacię będę omijał dużym łukiem
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-31, 17:34   

Witek napisał/a:
Jakiś czas temu kupiłem uszkodzoną po kolizji Dacię Sandero 1,2 + gaz Landirenzo 2016r., 11500tyś przebieg.


Witek napisał/a:
Po naprawie blacharskiej auta borykam się z problemem falujących obrotów.


Z tego co widzę, to problemy tego auta mogą mieć głębsze podłoże :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-31, 18:02   

Witek napisał/a:
okazało się że gaz mam nie wbity w dowód rejestracyjny. Przy kupnie jakoś tego nie sprawdziłem bo instalacja gazowa była fabryczna i nie przyszło mi to do głowy

Same problemy mam z tym autem. Chyba Dacię będę omijał dużym łukiem


Raz kupiłem auto . W dowodzie jest gaz. Kwitku na badanie techniczne (koniec miejsca w dowodzie) gościo podobno nie miał przy sobie. Dał mi przy kupnie. Okazało sie, że gościo pojechał do punktu przedłużyc przeglą i ZADEKLAROWAŁ, że zdemontuje gaz. Więc zapłącił 60 zł mniej i miał w badaniu , że gaz zdemontowany.

Same problemy z tym były. Ale nie obarczam tym marki samochodu, tylko oszusta, któy mi sprzedawał. Zresztą kolejne dwa auta były tej samej marki i o dziwo, jeśłi sprawdziłęm kupując, że gaz jest w dowodzie i data przegladu jest wbita - to może nie uwierzysz - ale nie miałem problemów w wydziale komunikacji.

Ostatnie auto kupowałem 20 minut. 10 minut dokłądne przejrzenie dokumentów i dopiero, gdy nie było widać żadnego prawdopodobieństwa problemów - jazda próbna.
Wcześniej miałęm problem, bo numer napodwoziu był niewyraźny. Od tego czasu PIERWSZA RZECZ JAKĄ SPRAWDZAM to dowód rejestracyjny i zgodnośc ze stanem faktycznym. Jeśli cokolwiek jest nie tak, to nawet jeśli będą dopłacać a felgi beda ze złota - to najwyżej mogę wziać felgi - ale umowy kupna - nie podpiszę.

Jaki z tego morał? Kupiłeś PO WYPADKU auto, nie sprawdziełse dokumentów - i masz pretensje do marki=> do producenta. zmiast po części do siebie a po cześci do sprzedającego.
Jeśli był fabryczny i nie było w dowodzie, to poprzedni właścicle to niezły kombinatori skoro tak potrafił znisczyc poprawność prawną auta, to mógł wszystko zrobić.

Ale predzej mozęsz sprawdzić narodowosć sprzedawcy i powiedieć, że więcje od takiego człowieka nie kupisz niż wnioski jakiekolwiek mieć do marki.
Auto po wypadku wymaga bardzo wnikliwej - i zatem nietaniej - naprawy.
Oszust, który dla oszczędnosci na przeglądzie auto rejestruje w wydziale komunikacji jako bez-gazowe mógł wszystkie cześci łątwo dostępne zmienic na używane.To jednoznacznei człowiek bez skrupułów, który pojęcie uczciwość widuje czasem na filmach.

Ale to mogło się zdarzyc z każdym autem każdej marki.
Mój kolega kupił BMW. Sprzedawca sprzedał na starych oponach , lekko wybulonych. Zatem jak telepało na trasie, to każdy mysłał, że wystarczy opony zmienić. Opony zmieniono a auto nadal telepie jak na kołach totalnei niewyważonych.
Czy to wina a) sprzedawcy, że oszukał? b) mojego kolegi, że dał się zrobic w bambuko i kupił auto z wadą, którą widział- ale dał sobie wmówić, że to wina tylko starych opon c) firmy BMW
?

Jeśli odpowiesz a lub b - to wnioski co do omijania dacii (aczkolwiek być moze prawdziwe) nie maja żadnego wsparcia w Twoich doświadczeniach.
Jeśli c - to gdybym był nieuczciwy, to zazdrościłbym tym, którzy bedą Ci wciskać kolejne auta.
 
Witek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 gaz
Rocznik: 2016
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2019-04-01, 07:11   

Gaz jest niewbity z czyjegoś niedopatrzenia bo auto jeździło dużo w leasingu i nikt by nie ryzykował żeby przy kontroli Policji dowód był zatrzymany a możliwe że nawet zakaz dalszej jazdy. Poza tym mam wszystkie dokumenty od gazu + oddzielną książkę serwisową do gazu z wpisami do przebiegu 85tyś km w salonie gdzie auto było kupione. Może o marce się źle wyraziłem bo ogólnie autem przyjemnie się jeździ. Podjadę jeszcze dzisiaj do 3 mechanika i zobaczę czy coś stwierdzi. Miałem nadzieję że pisząc tutaj ktoś miał podobny problem ale mam chyba odosobniony przypadek
Ostatnio zmieniony przez Witek 2019-04-01, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Vadym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 MPI
Rocznik: Marki
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd: Marki
Wysłany: 2020-02-16, 15:32   Re: Falujące obroty i zapalające sie kontrolki Sandero 1.2 g

Witek napisał/a:
Witam. Jakiś czas temu kupiłem uszkodzoną po kolizji Dacię Sandero 1,2 + gaz Landirenzo 2016r., 11500tyś przebieg. Z części przy silniku był założony tylko drugi filtr oparów paliwa, gdyż tamten popękał. Po naprawie blacharskiej auta borykam się z problemem falujących obrotów.Wygląda to tak, że na postoju na biegu jałowym nagle zaczynają falować obroty dosyć mocno i wtedy zapalają się jeszcze kontrolki ABS, ESP i na żółto zygzak w prostokącie. Jak obroty wracają do normy to kontrolki też gasną. Czasem też zapali się silniczek z błędem P0420. Nieraz jest tak że tydzień jeżdżę i wszystko jest ok, a nieraz dzień w dzień mam ten problem. Ostatnio zaprowadziłem auto do mechanika co zajmuję się Renault, który zmapował mi benzynę i powiedział żebym zrobił 100km na benzynie i później dopiero na gazie bo fabryczna instalacja gazowa ma feler i coś z mapowaniami się dzieje. Zrobiłem jak mówił i było dobrze 2 dni. Problem ten występuje na benzynie jak i na gazie. Do tej pory wymieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę, wyregulowałem zawory i wymieniłem akumulator.
Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki



Mam ten sam problem Dacia Sandero II 2016 1.2 + LPG Landirenzo, bezwypadkowe.
Widzę ze problem się powtarza u niektórych posiadaczy, czy można z nim jakoś poradzić?
Z góry dziękuję.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-16, 16:10   

Jesli masz wgrany najnowszy soft i oczyszczone czujniki to pewnie trzeba sprawdzić także luzy zawarowe.
I najważniejsze kable WN ( to możesz sprawdzić sam w nocy popsikując mgiełka wodną) na kable WN i sprawdzać czy wtedy rozpoczyna się falowanie).
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Vadym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 MPI
Rocznik: Marki
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd: Marki
Wysłany: 2020-02-17, 08:31   

jas_pik napisał/a:
Jesli masz wgrany najnowszy soft i oczyszczone czujniki to pewnie trzeba sprawdzić także luzy zawarowe.
I najważniejsze kable WN ( to możesz sprawdzić sam w nocy popsikując mgiełka wodną) na kable WN i sprawdzać czy wtedy rozpoczyna się falowanie).


Dzięki. Czujniki abs? Kable, świece, cewka, wtryski wymienione.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-17, 09:35   

Czujnik wału
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Vadym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 MPI
Rocznik: Marki
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 3
Skąd: Marki
Wysłany: 2020-02-20, 09:40   

jas_pik napisał/a:
Czujnik wału


Czujnik wymieniłem, problem został...
Ciekawie jak sobie Witak poradził z tym, bo mamy identyczny w 100% problem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne