Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster na 1. miejscu sprzedaży w PL. Dacia jako marka na 4.
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-09, 15:36   

cowcar napisał/a:
Ale zaraz...Pikodat i Miela używacie tempomatu czy ogranicznika? Bo to dwa różne systemy.


Tak. Jedno to tempomat drugie to ogranicznik prędkości. W dacii zdaje się albo są oba albo żadnego nie ma więc z punktu widzenia użytkownika to jeden rodzaj udogodnienia mającego na dwie funkcje dwie rózne nazwy.

Przy jeździe w małej miejscowości można na upartego dąc tempomat na 5x km/h i przynajmniej nie trzeba ciągle naciskac pedału gazu - jeśli ruch na ulicy nie za duży. A tak czasem bywa. Więc tempomat -tempomat tez się czasem przyda.
Aczkolwiek w ruchu po mieście to nie tak często. Sens tempomatu wg mnie jest gdy masz te chociaż ten 1- 2 km drogi , gdzie jest duża szansa, że nic się dziac nie będzie na drodze - szczególnie byłoby to często wykorzystywane, gdyby włączenie było ruchem palca , jak zwiększenie głośności w radiu.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-09, 15:39   

Belphegor napisał/a:
A ogranicznika jeszcze rzadziej. Ten mam w głowie.


Niestety ten w głowie wymaga częstego sprawdzania. Nie jest tak łatwo jechać DOKŁADNIE 50 km/h.
Co prawda w krajach bez poszanowania prawa i bogactwaludzi jeżdżących szybko, ale dla siebie bezpiecznie majacych innych to w d..., to jest mniej to istotne, ale w takiej Słowacji to przed wjazdem do kazdej miejscowości powinno się albo ogranicznik, albo gdy rcuhu prawie nie ma , tempomat, włączyć.
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-04-09, 16:00   

Ja w zasadzie korzystam tylko z ogranicznika.
W mieście by nie przekraczać 50km/h - Bardzo często zwalniam albo się zatrzymuję więc jazda z tempomatem była by mniej wygodna.

Poza miastem na 2 pasmówce mam ogranicznik na 110 tak by 3 tys. obrotów nie przekraczać - samochód na dotarciu.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-09, 16:29   

pikodat napisał/a:
Niestety ten w głowie wymaga częstego sprawdzania. Nie jest tak łatwo jechać DOKŁADNIE 50 km/h.


Pewnie, że nie. Ogranicznik, który miałem na myśli to po prostu myślenie za kierownicą. Nie potrzebuję ograniczenia prędkości na znaku, gdy np. widzę bawiące się na poboczu dzieci. To dla mnie aż nadto wyraźny znak, że trzeba zwolnić i dużą uwagę skupić na tym co robią te dzieci.

Ogranicznik prędkości w Dusterze to urządzenie, z którego chyba najrzadziej korzystam. Jeszcze rzadziej, niż z funkcji ECO i S&S. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-09, 17:38   

Tempomat w trasie to bajabongo. 120km/h ustawione i jedziesz prawym. Kiedyś udało mi się przejechać 30km bez dotykania sprzęgła i hamulca na samym tempomacie + pedał przyspieszenia.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-09, 20:15   

pikodat napisał/a:
Dlaczego uważasz sterowanie szybą na drzwiach za odmienne ergonomicznie (mniej ergonomiczne) niż na środku?

Nie ja, tylko ergonomiści - z powodów jak niżej:

Obywatel MK napisał/a:
W Dusterze sterowanie szybami uważam że jest cofnięte za bardzo do tyłu

Wygoda umiejscowienia tego elementu jest bardzo mocno zależna od rozmiarów danego człowieka. Auta projektuje się dla osobników średnio-średnich. Tyle że nawet przy tym samym wzroście poszczególne części ciała mają spory rozrzut wymiarów i proporcji. Na szczęście ludzie są jednocześnie także dość elastyczni, choć potrzebują do tego trochę miejsca. A jego jest więcej właśnie nad tunelem środkowym, niż między fotelem i podłokietnikiem na boczku drzwi.

Do tego większość ludzi jest praworęczna, więc tym łatwiej manipulować im przyciskami z tej strony.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-09, 21:52   

Uhmm. Umiejscowienie przycisków szyb na panelu środkowym to było i jest nieporozumienie. O tylnych szybach dla Daci przed 2013 - dla Dustera nie wspomnę. Trzeba mieć wtedy dodatkowe zginanie w ręce żeby to zrobić. W praktycznie każdym aucie sterowanie szyb jest na drzwiach i tam powinno pozostać.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-09, 22:12   

Panel środkowy to co innego niż tunel. Może być niewygodny z powodu zbyt dużej odległości od oparcia siedzenia, co wymaga oderwania od niego pleców - ale to i tak mniejszy problem, niż próba wciśnięcia łokcia między fotel i drzwi w przypadku zbyt blisko położonego panelu na boczku.

Przyciski tylnych szyb na końcu konsoli na tunelu faktycznie są całkowicie nieergonomiczne i znajdowały się tam wyłącznie z powodów ekonomicznych.


Natomiast fakt, że w niemal każdym aucie sterowanie jest teraz na boczku, niczego nie zmienia w kwestii mniejszej ergonomii tego rozwiązania, niż kiedy znajdowało się na tunelu w zasięgu swobodnie opuszczonej ręki, jak to bywało kiedyś (vide foto).
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-10, 06:18   

Cytat:
Oczywiście, że jest - przecież ta cała toyo-coś-tam to typowa japońska jednorazówka <;
ta jednorazówka przejechała bezproblemowo/ bezremontowo ponad 260 tys. km , spokojnie została oddana w ręce córki , która od znajomych usłyszała same komplementy na temat auta . Pogłoski o niezawodności toyoty nie są w tym przypadku mitem
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-10, 08:43   

Koledzy, ja na trasie Barwinek-Satoraljaujhely przez Havaj, Kucin, Sacurov, Secovce mam średnią 78,6km/h od lat bez mandatu. A wasze wynalazki jaką dadzą średnią :?: :mrgreen: :lol:
Również wolę wyłączniki szyb na środkowej konsoli, żeby nie było offtopu. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 11:21   

pikodat napisał/a:
...I umiejscowienie na kierownicy uznałbym za słuszne. Ewentualnie jako dodatkowe przyciski na joysticku do radia przy kierownicy.

pikodat- ale przełącznik tempomatu/ogranicznika nie jest przyciskiem "chwilowym" i po jednorazowym włączeniu tempomatu masz możliwość wyłączania i włączania go (przywracania) przyciskami na kierownicy. Wyłączony tempomat sobie czuwa, ostatnia ustawiona wartość prędkości jest zapamiętana i w każdej chwili włączasz ponownie tempomat za pomocą przycisku RES.
Nie musisz co chwilę używać przełącznika na konsoli.

A co do sterowania szybami- również szanuję przyciski umieszczone na tunelu, ewentualnie na konsoli środkowej, przynajmniej od tylnych szyb. Poza "ergonomią prawej ręki" (którą kierowca i tak używa do różnych czynności poza kierowaniem), ogromną tego zaletą jest możliwość sterowania szybami również przez pasażera z przodu. Przykładowo- przez małżonkę czuwającą nad dzieckiem z tyłu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-10, 11:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 14:25   

Kto chce jeździć przepisowo i ma na trasie odcinkowy pomiar prędkości, jak ja, będzie wiedział, że ogranicznik się przydaje 8-)
Sam kiedyś miałem wątpliwości do czego to potrzebne, aż do teraz.
I uważam, że umiejscowienie przycisku jest totalnie do bani. Rękę trzeba powykrzywiać, żeby to włączyć i jeszcze zgadywać w która stronę to ogranicznik, a w którą tempomat..
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-10, 14:49   

a ja uwazam ze dobrze jest umiejscowione - raz wlaczylem tempomat i od tamtej pory tylko na kierownicy sobie ustawiam predkosc, wlaczam, wylaczam. zapamietanie w ktorej pozycji jest tempomat a w ktorej ogranicznik to generalnie mozna po tygodniu jazdy ogarnac wydaje mi sie, a przelaczenie go bez patrzenia, udaje sie juz za trzecim razem ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-10, 21:43   

Dymek napisał/a:
Wyłączony tempomat sobie czuwa, ostatnia ustawiona wartość prędkości jest zapamiętana i w każdej chwili włączasz ponownie tempomat za pomocą przycisku RES.
Nie musisz co chwilę używać przełącznika na konsoli.


Jako, że jeździłem z tym tempomatem tylko podczas kilkugodzinnej jazdy próbnej , to nie doszedłem jeszcze do tego jak dokładnie działa tempomat.
Wpadłem na to jak włączyć i jak plusem i minusem zmieniać prędkość.
Bardzo mi brakowało możliwości po np. zahamowaniu powrotu do tempomatu - wyłączalem tempomat i włączałem od nowa, pomimo, że domysłałem się, że być może jest inna metoda - ostatecznie na wyświtlaczu była informacja bodajżę REC sugerująca, że auto pamięta, że do niedawna miało jazdę z tempomatem.
Piszesz, że można to zrobić przyciskiem RES.
Gdzie on się znajduje?????
Plus i minus jest na kierownicy po lewej stronie... a RES?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-10, 21:48   

Chyba chodzi o literkę R która jest analogicznie po drugiej stronie. A przynajmniej na starej kierownicy tak było.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 22:10   

pikodat napisał/a:
a RES?

RES i O są obok strzałek do regulacji prędkości - na prawo. RES wraca do ostatniego ustawienia.

W sumie dziś rzeczywiście nie wyłączałem ogranicznika, to go z kierownicy mogę odpalać. Szkoda, że nie pamięta ostatniego ustawienia po wyłączeniu stacyjki, ale ogólnie ok. Tylko pomarańczowa kontrolka jest taka.. nom.. jej kolor zbliżony do awarii, przepalonej żarówki, wyblakniętego check'a czy coś.. :evil: mam nadzieję, że się przyzwyczaję.

Ostatnio kilka prostych i zdawałoby się oczywistych porad mi przypasowało. Jedna laisara z zapinaniem pasów przed złożeniem tylnej kanapy, druga z niewyłączaniem ogranicznika, skoro codziennie z niego korzystam. A dezaktywuje się go z kierownicy przyciskiem "O"
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 23:44   

picodat napisał/a:

Piszesz, że można to zrobić przyciskiem RES.
Gdzie on się znajduje?????
Plus i minus jest na kierownicy po lewej stronie... a RES?

Jak rozumiem pytasz o Sandero. Po lewej masz + i - a po prawej O i RES. Przyciskiem O zapamiętujesz prędkość jednocześnie wyłączając tempomat/ogranicznik a RES włączasz ponownie przywracając zapamiętaną prędkość. Działanie przycisku O w przypadku tempomatu jest takie samo jak dodanie gazu lub wciśnięcie sprzęgła- wyłącza tempomat.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-10, 23:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-11, 08:34   

Koledzy, przecież to wszystko jest napisane w instrukcji - prosto i klarownie. Nie wyobrażam sobie jazdy nowym samochodem chociażby bez przejrzenia instrukcji. Pomimo tego, że przesiadałem się ze starego Dusera na NDD (więc generalnie prawie żadna różnica) jeszcze w czasie oczekiwania na termin odbioru uzyskałem instrukcję do samochodu oraz radia i tym samym poznałem wszystkie niuanse nowego Dustera jeszcze przed jego odbiorem. Tak więc moje pierwsze zetknięcie się z samochodem oraz jazda nie miała dla mnie żadnych tajemnic, a zwłaszcza tych dotyczących rozmieszczenia przycisków i funkcjonowania poszczególnych układów pojazdu.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 08:47   

BLACHA_997 napisał/a:
Koledzy, przecież to wszystko jest napisane w instrukcji - prosto i klarownie. Nie wyobrażam sobie jazdy nowym samochodem chociażby bez przejrzenia instrukcji. Pomimo tego, że przesiadałem się ze starego Dusera na NDD (więc generalnie prawie żadna różnica) jeszcze w czasie oczekiwania na termin odbioru uzyskałem instrukcję do samochodu oraz radia i tym samym poznałem wszystkie niuanse nowego Dustera jeszcze przed jego odbiorem. Tak więc moje pierwsze zetknięcie się z samochodem oraz jazda nie miała dla mnie żadnych tajemnic, a zwłaszcza tych dotyczących rozmieszczenia przycisków i funkcjonowania poszczególnych układów pojazdu.


Jak zaznaczyłem, dostęp do auta miałem na jeździe próbnej:) czyli dostałem kluczyki i mogłem kilka godzin potestować auto - instrukcji nie dostałem do reki i nie miałem mozliwości ani czasu czytać. A tempomat używałem pierwszy raz w życiu, na znaczenie przycisków + i - wpadłem metodą testowania co może do czego służyć.
A swoje auto odbieram dopiero w końcu czerwca. Od salonu do domu spokojnie dojadę z posiadana wiedzą (skoro na jeździe próbnej zrobiłem 160 km, to jakoś dam radę) i dopiero wtedy sobei na spokojnie przejrzę instrukcję by zobaczyć niuanse. I wiedzieć, jak wykorzystać wszystkie możliwości.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 08:53   

Prezes napisał/a:
druga z niewyłączaniem ogranicznika, skoro codziennie z niego korzystam. A dezaktywuje się go z kierownicy przyciskiem "O"


O wlaśnie takie proste uwagi (będące w sumie wnioskami z lektury instrukcji) są najbardziej cenne na forum z punktu widzenia obserwatora (osoby, która weszła do wątku w sumie z przypadku i sobie czyta - i nagle widzi, ze gdzies może być problem albo że gdzieś można sobie ułatwić życie w jakis sposób.
jak się czyta instrukcję opisujaca 7564 różne funkcje w tym taką, ze po naciśnięciu przycisku klakson rolegnie się dźwięk, po naciśnięciu sprzęgła - o dziwo, rozsprzęgli się silnik i mozna zmienić bieg, naciśnięcie dzwigni kierunkowskazu w dól włączy kierunkowskaz w lewo a jak przesunięcie do góry - to w prawo, to po przeczytaniu 345 takich całkiem oczywistych, człowiek ma stępioną wrażliwosć na kolejną funkcję, którą można zastosować w życiu.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-11, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 09:01   

pikodat napisał/a:
... instrukcji nie dostałem do reki i nie miałem mozliwości ani czasu czytać.

Mimo wszystko namawiam do wcześniejszego przejrzenia instrukcji w PDF. A później i tak wyczytane informacje muszą zderzyć się z rzeczywistością- opis nie wszędzie oddaje sposób działania, choćby tempomatu. Ale mamy przynajmniej "podstawy teoretyczne" :mrgreen:
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-11, 09:13   

pikodat napisał/a:
instrukcji nie dostałem do reki i nie miałem mozliwości ani czasu czytać


Ja też nie dostałem instrukcji do ręki, ale wystarczyło napisać do Renault Polska i przysyłali na maila wersję PDF więc dla chcącego... Bardziej raczej jednak chodzi o brak czasu...:)
Istotnie (jak pisze Kol. pikodat) część wpisów instrukcji adresowana jest chyba do osób, które auto widzą pierwszy raz w życiu, ale osobiście znam osobę, która biegi w samochodzie próbowała wrzucać manetką wycieraczek, a i tutaj na Forum są osoby, które po jakimś czasie użytkowania samochodu dowiadywały się, że jest on wyposażony w lewarek...

Bardzo ciekawy wątek powstał za sprawą Kol. tAboon : http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17584
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 09:16   

Dymek napisał/a:
pikodat napisał/a:
... instrukcji nie dostałem do reki i nie miałem mozliwości ani czasu czytać.

Mimo wszystko namawiam do wcześniejszego przejrzenia instrukcji w PDF. A później i tak wyczytane informacje muszą zderzyć się z rzeczywistością- opis nie wszędzie oddaje sposób działania, choćby tempomatu. Ale mamy przynajmniej "podstawy teoretyczne" :mrgreen:


Wolę sprawdzać instrukcję siedząc w aucie na jakiejś bocznej drodze typu serwisówka. I po otrzymaniu auta na pewno instrukcję dokładnie przejrzę.

A jadąc do salonu na jazde próbną jeszcze nie bylismy przekonani na 100% ze kupimy. Były obawu chocby co do tgo, czy miejsce pasażera jest wystarczająco wygodne dla żony (ma chorobę kręgosłupa) - 160 km bez powodów do narzekań po , w większości bocznych drogach Roztocza, spowodowało , że decyzja została zapięta.

Podobnie nie ściągam pdfu do megane, mimo, ze 24 kwietnia w ramach akcji testowania renault bedę go miał na 24 h.

Tak więc - mimo, że nie widzę nic dziwnego w przeczytaniu instrukcji przed otrzymaniem auta - jestem daleki od uznania tego za niezbędne.
Jesli auto (do codziennego użytku) jest tak skomplikowane, że bez przeczytania instrukcji nie jesteś w stanie dojechać z salonu do domu nie robiąc sobie i autu krzywdy.... to znaczy, że jest przekombinowane i go nie kupuj.
Ale: jeśli nie przeczytasz/uważnie przekartkujesz instrukcji w czasie pierwszych 500..1000 km , to znaczy, ze jesteś bufonem przesadnie pewnym swojej wiedzy. I kiedyś okaże sie, że brak wiedzy o jakimś niuansie spowoduje problemy.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-11, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-11, 09:18   

pikodat napisał/a:
Prezes napisał/a:
druga z niewyłączaniem ogranicznika, skoro codziennie z niego korzystam. A dezaktywuje się go z kierownicy przyciskiem "O"


O wlaśnie takie proste uwagi (będące w sumie wnioskami z lektury instrukcji) są najbardziej cenne na forum z punktu widzenia obserwatora (osoby, która weszła do wątku w sumie z przypadku i sobie czyta - i nagle widzi, ze gdzies może być problem albo że gdzieś można sobie ułatwić życie w jakis sposób.
jak się czyta instrukcję opisujaca 7564 różne funkcje w tym taką, ze po naciśnięciu przycisku klakson rolegnie się dźwięk, po naciśnięciu sprzęgła - o dziwo, rozsprzęgli się silnik i mozna zmienić bieg, naciśnięcie dzwigni kierunkowskazu w dól włączy kierunkowskaz w lewo a jak przesunięcie do góry - to w prawo, to po przeczytaniu 345 takich całkiem oczywistych, człowiek ma stępioną wrażliwosć na kolejną funkcję, którą można zastosować w życiu.


Tak... po odfiltrowaniu tego typu informacji dostaniemy to, czego szukamy. :mrgreen: Ale wtedy instrukcja miałaby może z 50 stron. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 13:23   

Teraz, jako że się człowiek starzeje i nabiera doświadczenia, czasem instrukcje czytam. Ale w aucie lubię wszystko poklikać i samemu poodkrywać - co znajdę fajnego to cieszę się jak dziecko..

Pralka kiedyś wydawała się mi oczywista.. zerwałem taką wielką czerwoną kartkę z nowej pralki i ją podłączyłem.. Skubana wyszła mi z łazienki - nie odkręciłem kołków transportowych trzymających bęben :mrgreen: Od tamtej pory czasem zerknę, szczególnie na te kolorowe instrukcje 8-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-04-11, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne