Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-28, 14:06   

Dzięki, a jakie ledy polecisz? Generalnie przeszkadza mi słabe oświetlenie bagażnika a przy okazji chcę zmienić schowek i górę. Prawą górę dam kierunkową, jak jadę w nocy to żarówka przeszkadza.
_________________
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-01-02, 18:28   

Do bagażnika to najlepiej samemu coś wrzucić. gotowe żarówki z allegro świecą bardzo zimną barwą (nawet 8000K) do tego ich żywotność jest kiepska (ledy często są "przewoltowane")

Pomysl nad paskami diodowymi o ciepłej barwie.
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-03, 10:21   

Profilaktycznie przestrzegam przed zakupem tego badziewia (załącznik). To się ledwo żarzy!
P.S. 8zł za 2 szt.

Schowek-1.jpg
Plik ściągnięto 17403 raz(y) 15,33 KB

_________________
 
Farurej 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-01-03, 11:11   

Oj tam, oj tam zaraz badziewie. Te mikrodiodki świetnie się nadają do podświetleń - nie dają po gałach.
Natomiast mocniejsze modele można zastosować również do oświetlenia tablicy rejestracyjnej - miałem tak w poprzednim autku i nikt nigdy żadnych homologacji nie żądał. Zastosowałem fluxy o żółtawej (ciepłej) barwie świecenia, więc wyglądało jak żarówki, a 8W oszczędzane ciągle - nie miałem DRL.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-05, 21:47   

jja do żarówek led podchodze ostrożnie z powodu mojego starego auta. otóż moje stare punto 2 jak dostało ledy to zapaliła sie choinka na desce rozdzielczej ze spaliły sie pozycyjne, oświetlenie tablicy itp. Panz serwisu powiedział mi ze jest to normalne gdyż komputer mierzy napiecie na obwodzie i te ledy biorą mniej prądu a dla kompa to sygnał spalonej żarówki--ciekawe jak jest w DD?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 23:07   

bossboss napisał/a:
ciekawe jak jest w DD?

Pod tym względem znacznie lepiej, niż w Punto - nie ma żadnej sygnalizacji spalonych żarówek, jakichkolwiek. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 23:58   

bebe napisał/a:
nie ma żadnej sygnalizacji spalonych żarówek, jakichkolwiek

Hmmm, a kontrolka kierunkowskazów i ich pipek nie działają szybciej w razie spalenia kierunków? Czy coś mi się tylko zdawało, że tak ma być...?

A jak nie świeci tylny przeciwmgłowe, to już na pewno jego kontrolka też nie - (nie) widziałem na własne oczy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-06, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-01-06, 11:06   

laisar napisał/a:

Hmmm, a kontrolka kierunkowskazów i ich pipek nie działają szybciej w razie spalenia kierunków? Czy coś mi się tylko zdawało, że tak ma być...?

Bo kodeks wymaga...
laisar napisał/a:

A jak nie świeci tylny przeciwmgłowe, to już na pewno jego kontrolka też nie - (nie) widziałem na własne oczy.

To trzeba było załączyć to przeciwmgłowe, żeby się żarówki zapaliły... ;)
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-09, 21:39   

Kupiłem następne żarówki W5W:
9 ledowe 5050 8zł
1W high power 3zł
5W na diodzie cree 20zł

9 ledowa żarówka odpadła na początku, jest za długa i nie mieści się w żadnej oprawie (chociaż świeci ładnym "zimnym" światłem).
"1W high power" pasuje (na długość) do kabiny i bagażnika chociaż świeci tylko z 10% lepiej od żarówki, bardziej nadaje się jako zamiennik z "zimnym" światłem.
Najlepiej w teście wyszła żarówka na diodzie cree (też "zimna"). Ma bardzo silne światło, może nawet za silne do kabiny. Niestety nie wchodzi do oprawy w bagażniku bo jest za długa. Dodatkowo jest bardzo kierunkowa.
Na razie zostawiłem 1W w bagażniku oraz 5W i 1W w kabinie. Pierwsze testy (zdjęcia) zamieszczę w następnym poście.

w5w-9smd-5050_wm.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 26,38 KB

W5W-1W_wm.jpg
Plik ściągnięto 130 raz(y) 35,17 KB

w5w_5w3 (1)_wm.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 64,96 KB

_________________
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-09, 21:42   

Na zdjęciach diody 1W i 5W

IMAG1094m.jpg
Plik ściągnięto 244 raz(y) 29,64 KB

IMAG1095m.jpg
Plik ściągnięto 236 raz(y) 57,97 KB

_________________
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-09, 21:43   

I jeszcze cree bez oprawy:

w5w5w_wm.jpg
Plik ściągnięto 251 raz(y) 27,8 KB

_________________
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-01-09, 22:00   

Tak naprawdę teraz już nie ma problemu z mocą diod, tylko ile tak naprawdę jest potrzebne.
Sam mam latarkę Felix tk35, która ma 1 diodę, 850 lumenów i spokojnie oświetla pole na 300m.
Montujmy tyle ile potrzebujemy.
Jak ktoś chce "żarówkowe" światło to weźmie diody o barwie świecenia do 2700k, powyżej są coraz bardzie "jarzeniówkowe", aż do niebieskawych.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-09, 01:58   

szykuje się rewolucja w oświetleniu Laser + LED - http://www.autokrata.pl/a...-swiatla_a18837

A tu skuteczność oświetlenia - http://www.autokrata.pl/g...W_g18625/foto_4
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2014-01-09, 01:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 10:49   

Już widze wysyp czerwonych żarówek na allegro i wieśmaków którzy je będę zakładać .
Potem oślepia cie taki w 20 letnim szrocie i myśli że każdy się nabierze że ma lasery/xenony .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-09, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-01-12, 15:52   

W te moce ledów to tak nie wierzcie za bardzo. Ledami się zajmuję od wielu tak i conieco już o tym wiem.

Podana moc 5W to moc max jaka może iść w leda a rzeczywiście idzie może z 1W. Gdyby faktycznie szło 5W to led szybko by padł bo radiator nie był by wstanie odprowadzić tyle ciepła.

Zaprezentowane ledy 1W to tan naprawdę najczęście 0,3 lub 0,6W.

Ledy na 5050 teżdo najlepszych nie należą - są klepane na 12V bo chińczyk wciąż nie wie że w aucie jest wyższe napięcie.

Moim zdaniem lepiej jest zrobić postojówkę samemu lub resztę. Kumplowi do golfa 3 robiłem pełne oświetlenie kabiny w ledach i wyszło genialnie i taniej niż gotowce.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-12, 17:40   

Jak ktoś ma gotowe sprawdzone rozwiązanie na ciepłych LEDach do kabiny i bagażnika, to bardzo proszę, bo często zostawiam otwarte drzwi (Duster).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-12, 22:04   

Kupiłem u tego allegrowicza. Faktycznie ciepłe, przyjemne światło. Wymieniłem w oświetleniu kabiny oraz bagażnika.

http://allegro.pl/postojo...3839425095.html
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 00:52   H4 LED

Słuchajcie, czy takie półprzewodnikowe LEDowe "żarówki" o świetle 1800lumenów , są dozwolone w światłach mijania ?
Jeśli tak to ja kupuje.

Z tego co pamiętam Prawo ruchu drogowego wymagało w przypadku światła mijania z mocą > 2000 lumenów, mechanizmu oczyszczania reflektorów . Czy ktoś zna dokładnie jakie są obecnie przepisy ?

Zobaczcie jaka różnica w nocy w stosunku do seryjnych żarówek...
http://www.youtube.com/wa...d&v=jGrXZAPZlSY
http://www.tutorialelogan...800-lumeni.html
Cena takich "ledów" to ok. 300pln
http://allegro.pl/zarowka...3892745174.html
http://allegro.pl/h7-led-...3904485497.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 05:32   

Super sprawa sam bym coś takiego zrobił tylko jak to się ma do gwarancji bo każdy problem z instalacją elektryczną został by podciągnięty pod ten "tuning"
a co twojego pytania
Oczywiście polskie przepisy to tragedia sama w sobie
Przepisy są jak to zwykle maksymalnie nie precyzyjnie i to pełnego uznania urzędnika .
Niektórzy twierdzą że przepisy niżej zamieszczone odnoszą się tylko do nowych a niektórzy że do wszystkich
Kod:
Wytyczne te zawiera Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ). Poniżej wybrane punkty tego regulaminu:

5.15. Barwy światła emitowanego przez poszczególne światła są następujące:
światła drogowe: biała
światła mijania: biała
(...)

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)

6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

Warto jednak zwrócić uwagę, iż regulamin ten dotyczy homologacji nowych aut w celu dopuszczenia do sprzedaży. W związku z tym nasuwa się pytanie czy wolno samodzielnie modyfikować swoje światła samochodowe. Niektórzy twierdzą, że jest to regulowane przez Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:

Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;

Jeżeli "przepisy szczegółowe" można odnieść do Regulaminu nr 48 EKG ONZ, to lampy ksenonowe można montować jedynie uwzględniając wyszczególnione parametry - barwę, system poziomowania oraz oczyszczania.

Tutaj inna interpretacja

Kod:
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

 To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych

 6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.

http://forumprawne.org/dy...non-pomocy.html


Moja rada : montuj nie przejmuj się bo w naszym małym piekiełku prawniczym nikt nie jest niczego pewny :evil: a ustawy pisali chyba pod budką z piwem .
Po 1. nie łapiesz się na te ustawowe 2000 lx
Po 2. Duster to stosunkowo nowe auto więc milicjant uzna że mogli do niego fabrycznie montować to nie jest 20 letnie bmw z niebieskimi żarówkami niby bi ksenon
Po 3. Nawet jak byś montował do starego złoma nikt tego nie sprawdza :roll:
Po 4. Jedyny przepis który łamiesz to homologacja ale nikt tego nie sprawdzi i chyba połowa dodatkowych rzeczy do auto jest nielegalne
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-28, 05:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 12:37   

corrado napisał/a:
Słuchajcie, czy takie półprzewodnikowe LEDowe "żarówki" o świetle 1800lumenów , są dozwolone w światłach mijania ?

Nie są, o ile pamiętam to homologacja lamp mówi, że źródło światła musi być żarowe.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-01-28, 13:57   

skoro te LED mają 2x25W czyli 50 W (na jedną żarówkę rozumiem) to oszczędności żadne, bo standardowe mają podobną moc..
Tyle, że może dają bardziej białe światło i są trwalsze.
Ale nie wiem, czy ryzykowałbym ich założenie 9mimo, że bajeranckie). Podczas kolizji czy wypadku starali by się udowodnić, że to wina świateł (nie homologowane, oślepiły, nie było ich widać. itp)

edit

doczytałem, że to jednak 1 żarówka ma jedną diodę 25W. Czyli dwukrotnie mniej niż tradycyjna żarówa.

Ale ciekawi mnie jak to światło się "rozkłada" na odbłyśniku reflektora. Przecież tradycyjne zarówki a nawet planiki xenon świecą "dookoła", a taka dioda tylko z jednej strony...

Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"

Miałem kiedyś takie żarówki NARVA POWER RANGE (dawały niebieskie światło) i tak właśnie było napisane na pudełku ;)

narva.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 72,62 KB

Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-01-28, 14:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 15:27   

Keikan , w tym przypadku to było zrozumiałe bo prawo r.d. dopuszcza tylko żarówki mijania o mocy do 55/60W , a na zdjęciu są o mocy 85W...
Tamte ledy świecą fajnie, wstawiłem tam link do youtuba z filmikiem z testów ...
http://www.youtube.com/wa...GrXZAPZlSY#t=81
Prąd zasilania tej LEDy :
intensitate curent: 2,2A ± 0,1A
Moc w takim razie się zgadza około 25W
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 17:36   

corrado napisał/a:
Keikan , w tym przypadku to było zrozumiałe bo prawo r.d. dopuszcza tylko żarówki mijania o mocy do 55/60W , a na zdjęciu są o mocy 85W...
Tamte ledy świecą fajnie, wstawiłem tam link do youtuba z filmikiem z testów ...
http://www.youtube.com/wa...GrXZAPZlSY#t=81
Prąd zasilania tej LEDy :
intensitate curent: 2,2A ± 0,1A
Moc w takim razie się zgadza około 25W


Jednak się rozmysliłem, to był zły pomysł w lampach bez soczewek nawet jeśli byłyby legalne. :oops:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 22:25   

keikan napisał/a:
Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"

Problem w tym, że nie tylko żarówki muszą być dopuszczone do stosowania, ale również homologacja lamp musi obejmować inne źródła światła, niż żarowe. Więc nawet, jeśli pojawią się już homologowane "żarówki" oparte na LEDach, to i tak nie będzie ich można stosować w starych kloszach.

No chyba, że "żarówki" LED okażą się tak wspaniałe, że zostanie wymyślony na ich cześć jakiś specjalny przepis, wedle którego będą mogły być oficjalnie traktowane jako "żarowe źródło światła". Ale nie nastawiałbym się na to. :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-01-29, 06:58   

bebe napisał/a:
keikan napisał/a:
Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"

Problem w tym, że nie tylko żarówki muszą być dopuszczone do stosowania, ale również homologacja lamp musi obejmować inne źródła światła, niż żarowe. Więc nawet, jeśli pojawią się już homologowane "żarówki" oparte na LEDach, to i tak nie będzie ich można stosować w starych kloszach.

No chyba, że "żarówki" LED okażą się tak wspaniałe, że zostanie wymyślony na ich cześć jakiś specjalny przepis, wedle którego będą mogły być oficjalnie traktowane jako "żarowe źródło światła". Ale nie nastawiałbym się na to. :)


Albo stanie się nagle to co stało się z żarówkami 100W (tymi normalnymi do gospodarstw domowych).
Unia wyda zalecenie, żeby rezygnować z "żarnikowych" źródeł światła na korzyść tych "eko energooszczędnych".
To byłoby ciekawe posunięcie... Zresztą jestem zdania, że w LEDach przyszłość wszelkiego oświetlenia.
Kiedyś ledy były kiepskie i słabe, teraz mam w garażu lampę z jedną diodą i czujnikiem ruchu (koszt 60 PLN z alledrogo) i powiem szczerze, że w drugim garażu mam halogen 150W - świecą bardzo podobnie (oczywiście LED trochę słabiej z naciskiem na "trochę").
Tylko , że jedna bierze 150W a druga tylko 10W.
Więc kto wie, czy za kilka lat wszystkie auta nie będą miały świateł mijania LED (skoro już większość ma takie postojówki i do jazdy dziennej)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-01-29, 06:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne