Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-05, 06:41   

no to co, ...
chipka trzeba zrobic, wywalic koncowy tlumiczek, pociagnac powietrze z zimnego zrodla i dobry nadmuch na intercooler jezeli takowego nie ma :-) i jakos to pojedzie
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-08-05, 07:14   

corrado napisał/a:
no to co, ...
chipka trzeba zrobic, wywalic koncowy tlumiczek, pociagnac powietrze z zimnego zrodla i dobry nadmuch na intercooler jezeli takowego nie ma :-) i jakos to pojedzie

No. Pytanie tylko jak długo?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-30, 13:13   

Jaki tam jest rozrząd w 1.0 tce bo na animacjach jest łańcuch z napinaczami a w opisach pasek rozrządu, co ile się go wymienia ma ktoś już nowego Dustera?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-31, 14:31   

Na razie to tylko Clio z tym silnikiem i w wersji do testów.
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-13, 13:11   Duster 1.0 TCE

Dziwne, że tego jeszcze nie przetestowano. Rzadko, która premiera silnika w produkowanym modelu wzbudza takie zainteresowanie. Mnie się wydaje, że 1.0 turbo powinno dawać radę Dusterowi, tak jak dawało radę 0.9 turbo w Renault Captur. Nie będzie szaleństw, ale zwykła jazda miejsko - podmiejska, może na autostradzie trochę za słaby, ale jak ktoś kupuje Dustera, to nie po to, żeby pomykać nonstop po highwayach.
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-19, 11:24   

Rysiob napisał/a:
Zapewne obawy przed 1.0 TCe biorą się z tego, ze:
- ma 3 cylindry,
- zastępuje 1.6 SCe a nie jest tylko alternatywą,
- litr pojemności w sporawym nadwoziu Dustera faktycznie pozostawia pewne wątpliwości, co do tego jak sobie poradzi.

Poradzić sobie poradzi, tak jak 1.0 tsi np w Skodzie Karoq, ale o trwałości wypowiemy się dopiero za parę lat.


Jeśli trwałość będzie na poziomie 0.9 TCE, a kto wie może być lepsza (VAG poprawił znacznie swoje TSI), to nikt nie będzie pamiętał 1.6 SCE poza koneserami cylindrów.
 
wrona86 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Sander/Logan
Silnik: 1.0tce/1.tce
Rocznik: 2020/2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 2019-10-25, 09:12   

A ja w czwartek 31.10 odbieram rakietę z silnikiem o rozmiarze kartonu mleka, założę osobny temat gdzie poruszę temat jazdy,spalania,i ogólnych wrażeń. Jedno pytanie, jest ktoś jeszcze odważny na nowy silnik ? 😁
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-25, 10:13   

wrona86 napisał/a:
A ja w czwartek 31.10 odbieram rakietę z silnikiem o rozmiarze kartonu mleka, założę osobny temat gdzie poruszę temat jazdy,spalania,i ogólnych wrażeń. Jedno pytanie, jest ktoś jeszcze odważny na nowy silnik ? 😁


Gratulacje, czekamy. :-)
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-25, 12:04   

Ja bym był gdyby mnie było stać. Lepsze to niż 1.6.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 20:26   

Jak mówi stare przysłowie Jeden lubi śledzie drugi jak mu z mordy jedzie. Pojemność jest pojemność. Porównując silnik tej samej mocy ale różnej pojemności na prostej ok ale pod górkę silnik o mniejszej pojemności nie jedzie po prostu widzi górkę dużo wcześniej.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-25, 20:34   

Uhmm. Chyba że mały litraż ma turbo. Myślę że moje 115 1.2tce idzie lepiej pod górę niż 1.6sce.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 20:43   

W tym przypadku Ty porownujesz wolnossącą benzynę z turbo a to inna bajka. Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną. Nie porównuj dwóch różnych silników
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-25, 20:45   

Nigdzie nie pisałeś o porównaniu uturbionych
Silników.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 20:47   

Ok może nieprecyzyjne napisałem ale porównujmy turbo o mniejszej pojemności z turbo o większej a nie z wo!noszącym bo to różne silniki
Ostatnio zmieniony przez wuju 2019-10-25, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-25, 20:49   

Ja mam już 11 k km zrobione 0,9 tce i powiem że super to idzie jedynie przy 140-150 konsumpcja paliwa rośnie ostro 11 l/100 km ale za to LPG
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-26, 01:44   

wuju napisał/a:
Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną.

Czyli jak mamy 2 różne pojemnościowo silniki o takim samym momencie w takim samym zakresie obrotów to jeden z nich będzie oszukiwał i udawał, że go nóżki bolą, tak?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-26, 06:31   

No właśnie, jeśli porównamy te same parametry to nie ma opcji żeby wynikało coś z mniejszego litrażu. Warunek musi być jeden. Takie same środowisko dla obu silników.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-26, 08:30   

Proces zmniejszania pojemności jakiś czas temu zaczęto stosować w ciężarówkach. I nie do końca się sprawdził np. auto z silnikiem o tej samej mocy a mniejszej pojemności z pełnym obciążeniem widzi górkę dużo wcześniej niż auto z silnikiem o większej pojemności.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-26, 08:43   

wuju napisał/a:
W tym przypadku Ty porownujesz wolnossącą benzynę z turbo a to inna bajka. Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną. Nie porównuj dwóch różnych silników


I to jest właśnie bajka (zakładając, że pozostałe parametry będą podobne, bo przecież te dwa pojazdy mogą różnić się np. masą).

Natomiast nie jest bajką różnica pracy silnika o podobnej pojemności skokowej ale różnych parametrach tłoka (szerokość x wysokość) -- ten szerszy będzie miał wyższy moment obrotowy, ten wyższy będzie "lubił" wyższe obroty.

(A i tak warto pamiętać, że 'there's no displacement for replacement' ;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-10-26, 11:07   

Wydaje mi się, że silniki nadkwadratowe są wysokoobrotowe (te o szerokim cylindrze i krótkim skoku tłoka).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-10-26, 11:18   

Porównując jakieś silniki niby o takich samych parametrach pamiętajcie o przebiegu krzywej momentu i mocy bo to ich przebieg ma decydujące znaczenie jak samochód jedzie.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-27, 22:15   

Dodajcie jeszcze do tego umiejętności kierowcy, stan opon... Można tak dywagować.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-28, 04:06   

wuju napisał/a:
Proces zmniejszania pojemności jakiś czas temu zaczęto stosować w ciężarówkach. I nie do końca się sprawdził np. auto z silnikiem o tej samej mocy a mniejszej pojemności z pełnym obciążeniem widzi górkę dużo wcześniej niż auto z silnikiem o większej pojemności.

I jednocześnie zapewne jadąc z górki i nie dotykając gazu pozwala przejechać dłuższy odcinek, right?
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-28, 08:25   

wuju napisał/a:
Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną

Trudno się z tym zgodzić - dwa auta o zbliżonych parametrach (moc, moment, masa) będą jechały niemal identycznie pod górkę. Mniejsze wymiary = mniejsza żywotność, a nie zaniki mocy. Wrażenie, że mały silnik bardziej męczy się pod górę może wynikać z dziwnie przeprowadzonej krzywej momentu, inaczej zestopniowanej skrzyni, właściwości samego auta (zbyt mała moc względem coraz większej masy aut), a nie z samego faktu małego litrażu.

Ale najwięcej robią przyzwyczajenia. Przykład - ktoś kto nigdy nie jeździł wolnossącą benzyną będzie się zarzekał, że 170 konna pięciocylindrówka Volvo (2.4-2.5) bardziej się męczy pod górę, niż uturbione 0,9. Dlaczego? Bo tam sensowna moc pojawia się dopiero powyżej 3,5-4 tys obrotów, a moment w ogóle jest śmiesznie niski (230 przy 4,5 tys) i trzeba mocno zredukować bieg.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-10-28, 12:47   

adam.nn napisał/a:
Ale najwięcej robią przyzwyczajenia.


I tu jest pies (albo raczej koń mechaniczny) pogrzebany. Istotne jest, przy jakich obrotach pojawia się moment obrotowy pozwalający na przyspieszenie lub utrzymanie prędkości pod górę. Jeśli ktoś przyzwyczaił się do tego, że ten moment występuje od samego dołu, będzie miał wrażenie, że auto nie jedzie. Jedne silniki mają ten moment "nisko", inne trzeba kręcić, żeby pojazd nabrał dynamiki.

Ja do niedawna jeździłem autem ze starym volkswagenowskim 1.6 bez turbo (105KM). Po przesiadce do Dustera, gdzie też jest 1.6 SCe (115KM) miałem wrażenie, że samochód gorzej przyspiesza. Ale po pewnym czasie nauczyłem się nie bać wyższych obrotów i redukowania biegów i teraz jeżdżę równie dynamicznie. Dodam, że bryła poprzedniego auta była mało opływowa (Roomster), silniki o tej samej pojemności, więc ogólne wrażenie powinno być zbliżone. A jednak VAGowski 1.6 nie przepadał za wysokimi obrotami - w okolicach 4 tys. było już bardzo głośno i nie czuć było ani większego momentu, ani mocy. W przypadku 1.6 SCe silnik między 3 a 4 tys. obrotów robi się żwawy i dobrze ciągnie.

Zapewne inaczej była zestopniowana skrzynia biegów - w Roomsterze była "długa trójka" i "krótka czwórka", tak że z jednej strony bez dławienia silnika mogłem brać zakręty 90stopni na trójce, a z drugiej w mieście nieraz zdarzało mi się wrzucać piątkę w okolicach 50km/h. W Dusterze mam wrażenie, że jedynka jest krótsza, a potem już równo.

Z uturbionymi silnikami jeździłem niewiele, ale rzeczywiście czuć było pod nogą, że pożądany moment obrotowy pojawia się dużo szybciej. Chyba tego chcą współcześni kierowcy, do tego się przyzwyczajają i raczej trudno będzie zmienić to przyzwyczajenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne