Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-28, 22:20   

I jednocześnie zapewne jadąc z górki i nie dotykając gazu pozwala przejechać dłuższy odcinek, right?[/quote]

A prowadziłeś kiedykolwiek 40 tonowy zestaw? Bo jeśli nie to raczej nie masz o tym pojęcia
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-03, 10:47   Karton mleka

wrona86 napisał/a:
A ja w czwartek 31.10 odbieram rakietę z silnikiem o rozmiarze kartonu mleka, założę osobny temat gdzie poruszę temat jazdy,spalania,i ogólnych wrażeń. Jedno pytanie, jest ktoś jeszcze odważny na nowy silnik ? 😁


Ja przymierzam się do zamówienia takiego cuda, ale obiór pewnie 2020 r. zatem czekam z niecierpliwością na pierwszą opinię.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2019-11-03, 18:35   

ha na pocieszenie dodam że kolega z innego działu pisał o padnięciu takiego silnika w MCV , no cóż takie małe silniczki wymagają szczególnej opieki
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-11-03, 19:31   

Tylko że tam padł wolnossący 1.0 SCe.
_________________
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-03, 20:57   

trybik napisał/a:
ha na pocieszenie dodam że kolega z innego działu pisał o padnięciu takiego silnika w MCV , no cóż takie małe silniczki wymagają szczególnej opieki

1 na 50000 z wadą. Faktycznie to świadczy o jego awaryjności.
Pytałem już kilka razy. Jaka pojemność jest uznawana za mała, a od jakiej mówimy o dobrym silniku z odpowiednią pojemnością?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-03, 21:02   

toka93 napisał/a:
trybik napisał/a:
ha na pocieszenie dodam że kolega z innego działu pisał o padnięciu takiego silnika w MCV , no cóż takie małe silniczki wymagają szczególnej opieki

1 na 50000 z wadą. Faktycznie to świadczy o jego awaryjności.
Pytałem już kilka razy. Jaka pojemność jest uznawana za mała, a od jakiej mówimy o dobrym silniku z odpowiednią pojemnością?


Można uznać za takowe przedziały przy ubezpieczeniach.
Do 900 cm - bardzo mały, nawet przy kilometrażówce jest mniej kasy za km
od 1500 - normalne
od 2000 - duży silnik (możńa dyskutować czy z 2000 czy bez 2000)

ALe pod żadnym pozorem nie jest to wypowiedź, co to jest dobry silnik z odpowiednia pojemnością. Czasem dobry z odpowiednią może byc silnikiem małym.
To tylko propozycja uznawania za mały (lub nie) silnik
_________________
Spritmonitor.de
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2019-11-07, 09:00   

Mój teść od tygodnia albo dwóch jeździ Dusterem 1.0, w niedzielę ma być u mnie to porównam jak się ma do 1.6 i 1.2tce
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2019-11-07, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-11-07, 14:05   

W Clio V ten silnik to rakieta :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-08, 18:14   

Pozwolę przyłączyć się do dyskusji i powiem tak: Miałem Dustera 105 km zK4M, miałem Captura z 0.9 Tce 90 km, żona ma Clio IV z 0.9 Tce 75 km, którym tez czasami jeżdżę. Mam też Dustera z 1.6 Sce i tym jeździ mi się najlepiej:) Cieszę się, że kupiłem ostatni wypust przed 1.0:)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2019-11-08, 18:29   

Dodam jeszcze, że jak dostałem zastępczego Captura swojego czasu z 1.2 Tce to prawie płakałem jak odebrałem swojego 0.9 z naprawy blacharskiej. W Clio to jakoś jeździ, tak po mieście i wokół komina jest ok. Tyle, że posiadacze importowanych Audików i tak patrzą na Dustera jak na UFO i jak bym takiemu powiedział, że ma 1.0 to bym pewno usłyszał, że 500 tysięcy jak moje Tdi to to nie dojedzie.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2019-11-08, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-11-09, 19:21   

tomala72 napisał/a:
... to bym pewno usłyszał, że 500 tysięcy jak moje Tdi to to nie dojedzie.

A najlepsze jest to, że nawet nie wiedzą, iż ich auta do tych 500 tysięcy już dawno dojechały. :lol:
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2019-11-10, 11:59   

Cześć. Mam takie pytanie nie mogę znaleźć tabeli skrzyni biegów tej wersji zresztą do 1.3 też nie widzę. interesują mnie prędkości obrotowej silnika na danych biegach do porównania i podjęcia decyzji czy nowa daćka czy coś innego. Jak macie to udostępnijcie na forum.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2019-11-10, 15:48   

Miałem okazję przejechać się dziś Dusterem 1.0 i ogólnie mieszane uczucia. Jest tak z 10% żwawszy od 1.6 ale z 25% mniej zrywny od 1.2/1.3tce.. Turbo jest dość nieodczuwalne, tzn. nie daje kopa, po prostu w miarę poprawnie jedzie. Terkotanie 3cylindrowca to coś pomiędzy sprawnym dieslem a niesprawną benzyną. Ogólne wrażenie takie, że lepsze to niż ospały 1.6 ale do 1.3tce to podejścia nie ma pod żadnym względem..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
AndBB 


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-10, 22:47   

Mam takie pytanie: czy 1.0 tce montowany do Dustera czy Clio to dokładnie ten sam silnik co 1.0 z Mikry oznaczany tam jako IG-T ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-10, 23:56   

AndBB napisał/a:
czy 1.0 tce montowany do Dustera czy Clio to dokładnie ten sam silnik co 1.0 z Mikry oznaczany tam jako IG-T ?

Tak.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2019-12-04, 15:01   Jazda 1.0 Tce

Wczoraj potestowałem trochę na jeździe próbnej Dustera Prestige 1.0, wprawdzie bez gazu, ale chodziło mi głównie o silnik.
Nie wyjeżdżałem na drogę szybkiego ruchu, bo i bez tego wiem, że nie będzie łatwo, a zresztą autostrady to maksymalnie 20% rocznie moich przebiegów.

Testowałem głownie dlatego, żeby zbadać, czy w przeciętnym codziennym użytkowaniu (zaznaczam: typowym dla mnie, gościa z siwizną, bez nieprzerwanego dostępu do superowych dróg II lub II kolejności odśnieżania) silnik od razu na wejściu wpędzi mnie w depresję, że muł, że kicha, że rozpacz, że "nyndza i bryndza", czy pozostawi jakąś nadzieję, że da się tym jeździć całkiem normalnie.
Stało się to drugie: jazda porównywalna do 1.6 SCe z LPG (takim śmigam od 2 lat). Silniczek zbiera się dość żwawo, bez większych jęków i innych dziwnych odgłosów typowych dla 3-cylindrowca. Duster nie jest mały i przesadnie lekki, ale nie powinno być źle.
Obawiałem się nawet wcześniej, jeśli ten 1.0 okaże się dramatem lub nie będzie do niego LPG, że skończę na dieslu dCi (fajny, ale to nie moja bajka z powodu trybu jazdy), stąd dość pilny test tego benzyniaczka, ale trochę się uspokoiłem. Naprawdę jeździ się tym sympatycznie - oczywiście bez szans na zrywanie asfaltu, przecież jednak - poza autostradami i innymi drogami szybkiego ruchu - codzienna jazda po przeciętnych drogach jest coraz bardziej utrudniona i wolniejsza. Wczoraj np. jechałem do Torunia: rano 60-70, bo ślisko jak piorun, w powrotnej drodze - 80 a nawet miejscami 90, bo codzienny tłok i tak nie pozwala przyśpieszyć (no chyba że na trzeciego, podwójna ciągła, po przejściach dla pieszych i wysepkach).

O zużyciu paliwa się nie wypowiadam, bo komputer podaje wartości teoretyczne, a realne zużycie - i Pb, i LPG - wyjdzie naprawdę później, zresztą na pewno zapłacę mniej niż za benzynę. O trwałości się nie wypowiadam, bo tego nikt nie wie - oprócz tego, że pewnie dystans 200.000 km będzie sukcesem dla tych silników. Ale to może już nie być mój problem - z powodu postępującego peselu...

Rzeczywiście na stronach słowackich jest już 1.0 z LPG. Ja go wezmę, bo Duster jest fajny. Obawiałem się nieco, że LPG dadzą tylko do wybranych poziomów wyposażenia (poprzednio tylko odpowiednio Essential i Comfort, czyli Laureate i ta niższa wersja), ale Słowacy mają dla wszystkich, zatem celuję w Prestige + plastiki na drzwi i nadkola i pewnie karta Hands Free.

Podobno na przełomie 2020/21 ma być drobny lifting, więc może uda mi się wziąć na wstrzymanie i nieco poczekać. Ostatecznie mój obecny Duster ma dopiero 53000 km.

Pozdrawiam i czekam i na uwagi od posiadaczy tego cuda 1.0 (to sympatia - może z nieznaczną nutką autoironii)!
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-12-04, 15:13   

Jakbym miał dwuletniego Dustera to chyba zaczekałbym jeszcze kilka lat na hybrydę i nie pakowałbym się w gaz typu Landi Renzo nieustawialnym poza ASO. No chyba że co trzy lata nówka, ale to mało opłacalny biznes.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-12-04, 17:45   

Cytat:
Jakbym miał dwuletniego Dustera to chyba zaczekałbym jeszcze kilka lat na hybrydę

Jeśli wierzyć doniesieniom o planach pojawienia się hybrydowej wersji Sandero już na najbliższym salonie motoryzacyjnym w Genewie, to myślę że na hybrydowego Dustera nie trzeba będzie czekać kilka lat a co najwyżej dwa.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2019-12-04, 18:32   

No właśnie to Landi Renzo jest najsłabszym punktem moich wyborów, ale gdzieś na daciowych forach wyczytałem, że chyba w Szamotułach spokojnie to rozkminiają z wejściem do systemu. Pożyjemy, zobaczymy.
A co do hybryd, to trochę się obawiam, czy Duster udźwignie (w każdym znaczeniu: i wagowo, i technologicznie) te nowinki. Jakoś też nie ufam systemowi państwowych dopłat: trudno mi znaleźć wśród przykładów aut objętych dopłatami miejsce dla czegokolwiek z Dacii. A ceny? Zoe ma cenę kosmiczną, a te półelektryki dla plebsu (czyli m.in. dla mnie), które niebawem się zrodzą w głowach projektantów (i księgowych!), mogą pokazać, że zyski (dla klienta oczywiście) nie będą takie, jak reklamowano, czyli skórka za wyprawkę. Ale czekam cierpliwie (choć to trudne słowo).

Macie rację także i w tym, że zbyt szybkie wymiany auta na pewno nie są opłacalne. Wiem, bo trochę liczę nawet bez kalkulatora, ale skąd mam wiedzieć także i to, ile jeszcze uda mi się nabyć nowych aut? Pesel nie zna litości, a i sytuacja życiowa/finansowa może się niekorzystnie zmienić. Dlatego właśnie to małe carpie diem...
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-04, 19:26   

Obywatel MK napisał/a:
Jakbym miał dwuletniego Dustera to chyba zaczekałbym jeszcze kilka lat na hybrydę i nie pakowałbym się w gaz typu Landi Renzo nieustawialnym poza ASO. No chyba że co trzy lata nówka, ale to mało opłacalny biznes.


Odważna deklaracja. Według utartej opinii, ASO nie daje rady z LPG a czekasz na hybrydę Daci. Myślisz, że w tym temacie będą lepsi :-) ?
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-12-04, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-04, 21:28   

tommylee1 napisał/a:
Odważna deklaracja. Według utartej opinii, ASO nie daje rady z LPG a czekasz na hybrydę Daci. Myślisz, że w tym temacie będą lepsi :-) ?
Miękką hybrydę obsłużyłaby nawet ameba. Po prostu jedną urządzenie więcej na pasku, dodatkowy akumulator i trochę kabli. Nic nie ustawiasz, nic nie regulujesz. Silnik elektryczny + bateria + sterownik. Koniec.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-12-04, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-04, 21:52   

Tak tak, w szczególności że pracownicy ASO świetnie radzą sobie z normalnymi pojazdami mechanicznymi bez dużego zaawansowania technologicznego :-D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-05, 00:04   

Jednak pojawia się ten demon - sterownik :-) :-) .

Tak serio, miękka hybryda pewnie podniesie cenę auta o 4-6k zł.
Jeżeli ktoś serio myśli o ekologii to wyprodukowanie i utylizacja ogniw do takiego auta więcej zanieczyszcza środowisko niż zysk z redukcji spalania.
Bo chyba tylko ekologia jest argumentem do kupna hybrydy.
Raczej nie jest to ekonomia.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-05, 20:31   

tommylee1 napisał/a:
Jednak pojawia się ten demon - sterownik :-) :-) .

Tak serio, miękka hybryda pewnie podniesie cenę auta o 4-6k zł.
Jeżeli ktoś serio myśli o ekolo.
gii to wyprodukowanie i utylizacja ogniw do takiego auta więcej zanieczyszcza środowisko niż zysk z redukcji spalania.
Bo chyba tylko ekologia jest argumentem do kupna hybrydy.
Raczej nie jest to ekonomia.

Miękka hybryda
a)Zwiększa moc przy ruszaniu (raczej moment).
To minimalnie ale zwiększa wytrzymalóść silnika spalinowego
b) przy hamowaniu jakiś % energii wraca

Wniosek = przy jeździe po mieście , szczegónie krótkie odcinki, pewna oszczędność na paliwie jest. Poprawia się dynamika pzt ruszaniu z jednoczesnym odciążeniem silnika. Szcxególnie zimnego
Czyli taki mieszczuch nieco zaoszczędzi na paliwie. Nieco poprawi się kultura jazdy. I nieco zwiększy się wytrzymalość silnika - ale o tym przekonają się użytkownicy po wielu latach.
Ten ostatni czynnik może spowodować, że oszcędności na srodowisku mogą być większe niż tylko z paliwa zaoszczędzonego.
_________________
Spritmonitor.de
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-14, 12:11   TCE 1.0

Czy ktoś to już przetestował na własnej skórze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne