Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Blokada zapłonu po całkowitym rozładowaniu aku.
Autor Wiadomość
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-14, 20:20   Blokada zapłonu po całkowitym rozładowaniu aku.

Ładowanie telefonu w aucie doprowadziło do rozładowania akumulatora.
Po trzeciej próbie uruchomienia rozrusznik zakręcił z pół obrotu, kontrolki mignęły, wycieraczki same się włączyły a na radiu pokazały się poziome paski(media nav).
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Na popych też nie.
Bezpieczniki sprawdziłem - są ok.
Przepustnica otwiera się.
Wykręciłem z baku pompę paliwa - nie pompuje. nawet nic w niej nie cyknie.
Świece też nie iskrzą.
Na wyświetlaczu nie świeci żadna dodatkowa kontrolka oznaczająca awarię.
Sprawdziłem na obu kluczykach.

Wygląda to na jakąś elektryczną blokadę zapłonu.
Czy ktoś miał podobny problem? I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-14, 21:08   

proqress napisał/a:
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Wymieniłeś akumulator bo stary się rozładował? Nie dało się go naładować?
proqress napisał/a:
I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?
Odczytaj błędy. Takie zachowanie może powodować kilka czynników.
1. Immo się rozkodowało. Trzeba zakodować kluczyki.
2. Czujnik położenia wałków rozrządu wywala błąd (co po rozładowaniu akumulatora jest normalne) i nie pozwala na odpalenie.
Odczytaj błędy, spisz jakie są i je skasuj. Jeżeli było to spowodowane rozładowaniem akumulatora to skasowanie błędów powinno pomóc.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-04-14, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-14, 21:18   

telecaster1951 napisał/a:
proqress napisał/a:
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Wymieniłeś akumulator bo stary się rozładował? Nie dało się go naładować?
proqress napisał/a:
I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?
Odczytaj błędy. Takie zachowanie może powodować kilka czynników.
1. Immo się rozkodowało. Trzeba zakodować kluczyki.
2. Czujnik położenia wałków rozrządu wywala błąd (co po rozładowaniu akumulatora jest normalne) i nie pozwala na odpalenie.
Odczytaj błędy, spisz jakie są i je skasuj. Jeżeli było to spowodowane rozładowaniem akumulatora to skasowanie błędów powinno pomóc.


Co prawda mnie to nie dotyczy (teraz) ale.... tak na przyszłość... Jak się koduje kluczyki? Bo błędy by skasować to zapewne trzeba sobie kupić odpowiednie urządzenie ?
 
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-14, 22:11   

Akumulator sprawiał mi problemy już zimą więc jego wymiana była nieunikniona i niepotrzebnie odkładana.

A co do błędów domyślam się że potrzebne do tego są odpowiednie kable i oprogramowanie. Ja takich nie posiadam więc zostaje mi tylko odstawić auto do mechanika.

Czy zakodowanie kluczyków to jakieś wielkie wyzwanie? Mechanik z laptopem powinien sobie z tym poradzić? Czy tylko autoryzowany serwis?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-15, 01:09   

pikodat napisał/a:
Jak się koduje kluczyki?

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + kodow* klucz* = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13628
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-04-15, 03:00   

proqress napisał/a:


Czy zakodowanie kluczyków to jakieś wielkie wyzwanie? Mechanik z laptopem powinien sobie z tym poradzić? Czy tylko autoryzowany serwis?

Jezeli nie masz narzedzi odstaw auto do elektryka. Kumaty powinien poradzic sobie bez problemu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-15, 06:54   

Nie bardzo sobie wyobrażam w jaki sposób brak napięcia z akumulatora mógłby spowodować usunięcie wpisów z pamięci eprom immobilizera.
Sam odpinałem akumulator na kilka godzin przy jakichś tam pracach , w w warsztatach blacharskich wozy stoją w takim stanie tygodniami.
Ba , nawet zaleca się przy dłuższym wyłączeniu z eksploatacji odłączyć akumulator i go podładowywać co jakiś czas prostownikiem.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-15, 07:26   

DrOzda napisał/a:
Nie bardzo sobie wyobrażam w jaki sposób brak napięcia z akumulatora mógłby spowodować usunięcie wpisów z pamięci eprom immobilizera.
Sam odpinałem akumulator na kilka godzin przy jakichś tam pracach , w w warsztatach blacharskich wozy stoją w takim stanie tygodniami.
Ba , nawet zaleca się przy dłuższym wyłączeniu z eksploatacji odłączyć akumulator i go podładowywać co jakiś czas prostownikiem.

Dokładnie co pisze DrOzda, też miałem odłączony akumulator na prawie miesiąc czasu w warsztacie, po naprawie auta i podłączeniu aku silnik normalnie odpalił bez problemu.
Więc na bank to nie rozkodowane immo tylko coś innego.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-15, 08:35   

Z dobrego źródła wiem, że pełne rozładowanie czy odłączenie nie jest groźne, natomiast stany przejściowe - tak. Próba zapalenia przy 8-4-3V może spowodować błędne działanie komputera i błędny wpis do pamięci.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-15, 09:51   

route2000 napisał/a:

Dokładnie co pisze DrOzda, też miałem odłączony akumulator na prawie miesiąc czasu w warsztacie, po naprawie auta i podłączeniu aku silnik normalnie odpalił bez problemu.
Co innego odłączenie akumulatora a co innego odpalanie auta na rozładowanym. Wtedy robią się jaja.
 
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-15, 10:02   

Auto odstawione do mechanika.
Napiszę co z nim było jak już będzie wiadomo.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-04-15, 14:36   

Podobnego tematu doświadczyłem u kolegi w reno clio. Po wymianie aku już nie zapalił. Wystarczyło kluczykiem zakodować imobilaizer. Polegało to na wielokrotnym przekręcaniu kluczyka z stanu 0 do zapłonu. Ile nie pamiętam. Nie kazdy to wie. A tak jest. Brak pradu niczego nie rozkoduje w kompie. Ma przecież swoją pamięc . Wielokrotnie zimą w moim Kangoo wyciągałem aku na noc. I nic. Przyznam że co jakis czas wskutek eksplatacji pokazywały się błedy sondy. Resetowałem to poprzez wielokrotne odciecie + na bateri. Dawało to tyle ze zdarzyło się czasem zablokować imobilaizer. Ale metoda na kluczyk działała. Miałem tez alarm na odciecie. Tyle ze to zawsze było dezaktywowane w czasie działania.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-04-16, 05:03   

eplus napisał/a:
Z dobrego źródła wiem, że pełne rozładowanie czy odłączenie nie jest groźne, natomiast stany przejściowe - tak. Próba zapalenia przy 8-4-3V może spowodować błędne działanie komputera i błędny wpis do pamięci.


Dokladnie tak.
O ile odpiecie aku nie jest groznie to w/w przypadek juz tak.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-04-17, 19:12   

Ciekaw jestem co ów mechanik stwierdzi .Swoja droga aku który kreci rozrusznikiem przy 8-4-3V jest dla mnie magią. Sory , ale krece sie w temacie.
 
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-18, 15:49   

Mechanik stwierdził że uszkodzony jest moduł silnika. Dokładnie taki:

https://allegro.pl/oferta/sterownik-dacia-lodgy-dokker-1-6-237102071r-7865611445

Wymieniając sam moduł konieczne jest "zakodowanie" go do reszty auta.
A gdybym wymienił wszystko z tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/dacia-lodgy-2013-1-6-komputer-237102071r-komplet-7854520112

Auto odpali czy nadal trzeba będzie coś kodować???
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-04-18, 21:48   

Odpali pod warunkiem ze ma te same numery i sterowal tym samym silnikiem.
Sprzedawca uczciwy kupowalem u niego caly przod do lodgu i dwa kompy.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-19, 00:40   

Powiedzcie mi czy w obecnych autach (nie Dacia) jak aku padnie na totalne zero to nawet z kabli nie zapali?
 
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-19, 08:58   

Dzisiaj samochód przewiozłem do innego elektro-mechanika.
Wykręcił sterownik i zawiezie go do jakiegoś czarownika-elektryka w celu naprawy. Jeżeli to nie pomoże zamówią inny sterownik i przeprogramuje go do mojego auta, imo, kluczyków itd.

Po świętach napiszę czy udało mi się uruchomić moją Dacię.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-19, 09:27   

proqress napisał/a:
Dzisiaj samochód przewiozłem do innego elektro-mechanika.
Wykręcił sterownik i zawiezie go do jakiegoś czarownika-elektryka w celu naprawy. Jeżeli to nie pomoże zamówią inny sterownik i przeprogramuje go do mojego auta, imo, kluczyków itd.

Po świętach napiszę czy udało mi się uruchomić moją Dacię.

Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2019-04-19, 13:21   

Pedros napisał/a:
Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.

To zależy. Może tylko wsad na EPROM trzeba ponownie wgrać. Dodam, że u ojca w mercedesie coś takiego się stało, że częściowo rozładowany aku uwali sterownik. Wgrali soft i do dziś jeździ a minęło z 15 lat.
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-19, 15:03   

Pedros napisał/a:

Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy


To zależy. 4 lata temu naprawiałem kompa do wronka z 94r i jeździ m. in. po błocie do dzisiaj.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-20, 00:17   

aro_rdrg napisał/a:
Pedros napisał/a:
Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.

To zależy. Może tylko wsad na EPROM trzeba ponownie wgrać. Dodam, że u ojca w mercedesie coś takiego się stało, że częściowo rozładowany aku uwali sterownik. Wgrali soft i do dziś jeździ a minęło z 15 lat.

Całkiem możliwe w przypadku gdy chodzi tylko o soft. W przypadku konieczności grzebania w elementach elektroniki już nie jest zazwyczaj tak różowo.
 
proqress 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2019-04-28, 22:06   

24 Kwietnia odebrałem sprawne autko. Jak narazie jeździ jak dawniej.
Ponowne wgranie oprogramowania do sterownika silnika rozwiązało problem.
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i udzielone rady.
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne