Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Brak Duster LPG w ofercie
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-10, 09:30   Re: DD II - jakie silniki z LPG ?

dusiek napisał/a:

- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).


a) mało prawdopodobne, ale możliwe
b) nierealne. We wszystkihch krajach, gdzie sa robione "odznako-winiety" ekologiczne dla aut sam fakt LPG stawia auto wśród najbardziej ekologicznych spalinowych. Zatem teza, że jakis silnik teraz dostępny z LPG będzie dostępny tylko bez LPG i to z przyczyn norm spalania to absolutna bzdura. Wręcz w którymś z krajów niedawno któryś z silników był konfigurowalny TYLKO z LPG.
c) najbardziej prawdopodobny wariant. Gdybym miał stawiać zakłady u bukmachera na to czy, kiedy i jak będzie wygladać sprawa LPG to na podstawie choćby wypowiedzi zarządu renault postawiłbym, że będzie z jakimś nowym silnikiem w II kwartale 2020.

Z punktu widzenia osoby, która chce kupić dustera z LPG zresztą nie jest ważne, czy a czy b czy c - ważne, ze mało prawdoodobne jest to, że LPG będzie bardzo szybko dostępny i że wypada podzwonić po salonach i sprawdzić , czy coś co czeka na klienta nie jest tym, co nam pasuje.


(konkretnie Włochy i sandero - TCe90 TYLKO z GPL
https://www.dacia.it/gamm...9%2FA3c)[/list]
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-10, 10:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-10, 12:28   

Na razie do końca roku ma zostać tylko 1.6 SCe z LPG (bez LPG będzie wycofany). Na początku 2020 roku ma być 1.0 TCe z LPG, który zapewne zastąpi 1.6 SCe LPG, ale... jeszcze nic na 100%.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 192
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-10, 13:29   

Belphegor napisał/a:
Na razie do końca roku ma zostać tylko 1.6 SCe z LPG (bez LPG będzie wycofany). Na początku 2020 roku ma być 1.0 TCe z LPG, który zapewne zastąpi 1.6 SCe LPG, ale... jeszcze nic na 100%.


Dziś byłem w salonie na alejach w w-wie i robiłem reserche w tej kwestii więc silnik 1.0 tce ma być z lpg w styczniu do składania zamówień, ale ma on mieć 100 kM i uwaga wtrysk bezpośredni to ja jestem ogromnie ciekawy ile taka nie/wątpliwa przyjemność będzie kosztowała no na pewno nie 2.5k
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-10, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
dusiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Krakow
  Wysłany: 2019-06-11, 01:02   

Ekologia - nieco mylnie pojęta.. Ciekawe czy te ruchy producentów są aby wymusić szybsze przejście na elektryki..
Już widzę, jak uturbione 1.0 robią bezawaryjnie 300 kkm..


Tu pojawiło się coś bardziej oficjalnego: https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/koniec-wolnossacych-suv-ow-dacii-duster-dostanie-1-0-tce/
https://www.francuskie.pl/dacia-duster-1-0-turbo/
Ostatnio zmieniony przez dusiek 2019-06-11, 01:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
dusiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 01:04   

Wątek w temacie braku fabrycznego LPG w DD:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17840
 
dusiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 01:09   

DrOzda napisał/a:
Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.


0.9 TCe i 1.0 TCe to 2 różne silniki! Ten mniejszy ma wtrysk pośredni, a drugi bezpośredni.
Przy wtrysku bezpośrednim korzyści ekonomiczno-technologiczne z posiadania LPG zbliżają się do zera. Ewentualnie pozostaje kwestia ekologii.. Pozyjemy, zobaczymy..
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 192
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-11, 05:45   

dusiek napisał/a:
Ekologia - nieco mylnie pojęta.. Ciekawe czy te ruchy producentów są aby wymusić szybsze przejście na elektryki..
Już widzę, jak uturbione 1.0 robią bezawaryjnie 300 kkm..


Tu pojawiło się coś bardziej oficjalnego: https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/koniec-wolnossacych-suv-ow-dacii-duster-dostanie-1-0-tce/
https://www.francuskie.pl/dacia-duster-1-0-turbo/


Też mam takie wrażenie, ale ostateczny strzał nastąpi jak podniosą opłaty lub podatki za spalinowe i to się nie będzie po prostu spinało i te wszystkie audi A-6 /500+ ewentualnie WieśVagen/500+ pójdą ponownie i ostatecznie na śmietnik
 
Phoenix 


Marka: Duster
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 12
Skąd: polska
Wysłany: 2019-06-11, 07:59   

Nie ma już w sprzedaży wersji z fabrycznym gazem ani silników 1.6. Weszły nowe normy spalinowe i teraz będą już tylko Tce
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 712
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 08:17   

To na dzień dobry ceny Dacii mocno pójdą w górę.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-11, 15:30   

dusiek napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.


0.9 TCe i 1.0 TCe to 2 różne silniki! Ten mniejszy ma wtrysk pośredni, a drugi bezpośredni.
Przy wtrysku bezpośrednim korzyści ekonomiczno-technologiczne z posiadania LPG zbliżają się do zera. Ewentualnie pozostaje kwestia ekologii.. Pozyjemy, zobaczymy..


https://group.renault.com/actualites/blog-renault/salon-de-geneve-2019-un-nouveau-moteur-tce-100-pour-souligner-la-polyvalence-de-nouvelle-clio/

Po francusku, zatem kto nie zna ten translator niech włączy.
W szczególności warte przeczytania jest:
Enfin, le moteur TCe 100 sera également proposé en version bicarburation GPL pour des économies d’usages maximales et des rejets polluants limités. Grâce à ses deux réservoirs, elle offre une grande autonomie à Nouvelle Clio.

czyli (w streszczeniu)
silnik TCe100 będzie proponowany(m) w wersji z LPG dla ekonomiki i zmniejszenia zanieczyszczeń.

Ponadto:
le double calage variable hydraulique de la distribution à l’admission

czyli rozrząd hydrauliczny (czy chodzi o regulację hydrauliczną zaworów czy coś innego hydraulicznego?)

Ponadto:
https://www.planeterenaul...ur-clio-5-h5dt/

twierdzi, że
Equipé d'un turbo, il sera dôté d'une injection indirecte et sera légèrement plus puissant, notamment en gagnant 10ch. pour la version de base
czyli w skrócie -
będzie wyposażony w wtrysk pośredni...


Ale co tam francuscy dziennikarze ineternetowi ze stron samochodowcyh moga wiedzieć o tym, co robi reanult....[/list]
 
johnny_zuberek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI 75KM
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-11, 16:03   

Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-11, 16:15   

johnny_zuberek napisał/a:
Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?


Pytanie podstawowe - czy jest jeszcze w sprzedaży?
Co do wyboru dokker/lodgy - na ostatnim pikniku z moja Panią wsiedliśmy do kilku daciek. Ponieaż teraz mamy starego scenica, przy zakupie zastanawialiśmy się czy lodgy (duże, sceniko podobne co do wielkości ) czy sandero (tańsze, bardziej ekonomiczne). Wygrała ekonomia acz gdybyśmy wsiedli do dokkera , którego w ogóle nie braliśmy pod uwagę... to kto wie...

Po ostatnim pikniku jednoznacznie doszliśmy do jednego wniosku - dokker jest zdecydowanie lepszy od lodgy jeśli chodzi o poczucie przestrzeni. W skrócie - chcesz auta dla 6,7 osób - lodgy. Masz 5 osób - i nie marudzą, że w drzwiach nie wszystko obite plastikiem - dokker.
Co do zagazowania 1.6 ..... Lepiej przejechać 50 000 na gazie i zrezygnować niż kupic auto od razu na benzynę. Czyli jesli wahasz się między lodgy benzynową i dokkerem w LPG - to oczywiście LPG. Byc może oszczędności będą mniejsze niż powinny, ale będą. Chyba, że wybierasz czy lodgy w dieslu czy dokker LPG.

Dodam, że przed zamówieniem auta odwiedziłem 3 salony i w każdym pytałem o doświadczenie w obsłudze gazu. Zapewniam, ze w każdym salonie dostawałem zupełnie inne odpowiedzi i to istotnie wskazujace na to, czy gaz traktowany jest tam jako zło konieczne (gaz do zapalniczek, ale skoro firma wymaga, to jeden gazownik jest) czy załoga ma podobne podejście do tematu LPG jak ja ( dopóki renault nie zabronił, sami wstawialiśmy gaz i mamy 3 doświadczonych gazowników). W tym drugim to nawet o 1.6 bym się nie bał...
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 780
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 17:05   

Wycofują lpg bo są jakieś problemy z normami najnowszymi.
Ostatnie auto acz też już się kończy to Corsa E 1.4 z lpg. Silnik w pełni do tego przystosowany łącznie z hydraulicznymi zaworami, wzmocnioną głowicą. Wiem że to nie Duster i też nie reklamuję ale jak ktoś chce jeździć tanio to chyba ostatnia chwila. U mnie realne spalanie w dużym mieście i na autostradzie 130 non stop na tempomacie to ok 9.5 gazu czyli kosztowo to jakieś 4.5 litry pb, taniej chyba się nie da :-D

Są tacy zawodnicy to nawet 7.5 gazu mają w tym aucie ale wg mnie to mało realne przy normalnej jeździe.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-06-11, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-11, 19:41   

mojo napisał/a:
Wycofują lpg bo są jakieś problemy z normami najnowszymi.
Ostatnie auto acz też już się kończy to Corsa E 1.4 z lpg. Silnik w pełni do tego przystosowany łącznie z hydraulicznymi zaworami, wzmocnioną głowicą. Wiem że to nie Duster i też nie reklamuję ale jak ktoś chce jeździć tanio to chyba ostatnia chwila. U mnie realne spalanie w dużym mieście i na autostradzie 130 non stop na tempomacie to ok 9.5 gazu czyli kosztowo to jakieś 4.5 litry pb, taniej chyba się nie da :-D

Są tacy zawodnicy to nawet 7.5 gazu mają w tym aucie ale wg mnie to mało realne przy normalnej jeździe.

Wycofują nie LPG ale 1.6SCe oraz 0.9TCe.

Taniej się da. W weekend zrobiłem 800km scenic 2002rok 2litry poj. spalanie z dystrybutora średnio ok 9l LPG. Inna rzecz że tak do 110-120 prędkość. I mam nadzieję że sandero będzie palić mniej. Benzyny na jeździe próbnej spalił 9 litrów na 163km czyli gazu powinien max 12 co dać powinno ok. 7.5 na 100 .Zobaczymy. Jak będzie palił tyle co stary scenic to zadowolony nie będę...Od 17 lat mam auta na gaz i 9.5 w trasie to absolutnie nieakceptowalne spalanie
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-11, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 594
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-11, 19:58   

Ja zauważyłem jedno, że pojemności około 1,8-2l w gazie palą w trasie mniej niż małe litraże. Także nie nastawiałbym się na super wynik, ale też pewnie poniżej 9l będzie :)
 
johnny_zuberek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI 75KM
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-12, 11:07   

pikodat napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:
Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?


Pytanie podstawowe - czy jest jeszcze w sprzedaży?
Co do wyboru dokker/lodgy - na ostatnim pikniku z moja Panią wsiedliśmy do kilku daciek. Ponieaż teraz mamy starego scenica, przy zakupie zastanawialiśmy się czy lodgy (duże, sceniko podobne co do wielkości ) czy sandero (tańsze, bardziej ekonomiczne). Wygrała ekonomia acz gdybyśmy wsiedli do dokkera , którego w ogóle nie braliśmy pod uwagę... to kto wie...

Po ostatnim pikniku jednoznacznie doszliśmy do jednego wniosku - dokker jest zdecydowanie lepszy od lodgy jeśli chodzi o poczucie przestrzeni. W skrócie - chcesz auta dla 6,7 osób - lodgy. Masz 5 osób - i nie marudzą, że w drzwiach nie wszystko obite plastikiem - dokker.
Co do zagazowania 1.6 ..... Lepiej przejechać 50 000 na gazie i zrezygnować niż kupic auto od razu na benzynę. Czyli jesli wahasz się między lodgy benzynową i dokkerem w LPG - to oczywiście LPG. Byc może oszczędności będą mniejsze niż powinny, ale będą. Chyba, że wybierasz czy lodgy w dieslu czy dokker LPG.

Dodam, że przed zamówieniem auta odwiedziłem 3 salony i w każdym pytałem o doświadczenie w obsłudze gazu. Zapewniam, ze w każdym salonie dostawałem zupełnie inne odpowiedzi i to istotnie wskazujace na to, czy gaz traktowany jest tam jako zło konieczne (gaz do zapalniczek, ale skoro firma wymaga, to jeden gazownik jest) czy załoga ma podobne podejście do tematu LPG jak ja ( dopóki renault nie zabronił, sami wstawialiśmy gaz i mamy 3 doświadczonych gazowników). W tym drugim to nawet o 1.6 bym się nie bał...


Dzięki. U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.

Wygląda więc na to, że "skazany" jestem na porównanie 1 do 1 benzynowego Dokkera i Lodzi. Za tym drugim w moim/naszym przypadku przemawia wersja 7-osobowa (wprawdzie "podstawowa komórka rodzinna" składa się z 5 osób, ale kiedy mamy gości, to z naszej wiochy moglibyśmy się w takim wypadku gdzieś wybrać jednym, zamiast dwoma autami) i minimalnie (bodaj 4 cm) większa szerokość w drugim rzędzie (przy fotelikach rzecz nie do przecenienia). Za Dokkerem minimalnie mniejsze spalanie i długość pojazdu (choć w przypadku zakupu czujników parkowania to nie będzie aż taki problem).

EDIT: Dodam, że zajrzałem (wcześniej nie patrzyłem na mniejsze modele) na stronę Dacii, na podstrony Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??
Ostatnio zmieniony przez johnny_zuberek 2019-06-12, 11:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 198
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-06-12, 14:01   

johnny_zuberek napisał/a:
EDIT: Dodam, że zajrzałem (wcześniej nie patrzyłem na mniejsze modele) na stronę Dacii, na podstrony Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Dzieje się tak np. z tego powodu że każdy silnik w innej budzie a nawet w tej samej ale z innym wyposażeniem lub skrzynią biegów nie jest w stanie spełnić określonych norm spalin.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 163
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-06-12, 14:17   

Black Dusty napisał/a:
Dzieje się tak np. z tego powodu że każdy silnik w innej budzie a nawet w tej samej ale z innym wyposażeniem lub skrzynią biegów nie jest w stanie spełnić określonych norm spalin.


Dokładnie - to szaleństwo pseudoekologizmu w praktyce wygląda tak, że producenci sztucznie odchudzają swoje samochody, nie oferując mniej ekologicznych silników w przypadku bogatszych wersji wyposażenia, gdy wiąże się to z dodatkowymi kilogramami, które powodowałyby przekroczenie norm CO2.

Jakby komuś naprawdę zależało na ekologii, to zobowiązałby firmy motoryzacyjne do sadzenia lasów zamiast tej zabawy z teoretycznym obniżaniem emisji CO2.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-12, 14:33   

johnny_zuberek napisał/a:
U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90
z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Hmmm... na Śląsk daleko nie masz a tam kilka salonów jest.... Zadzwoń. Jak akurat mają to kilka godzin i jest to co trzeba...

Chorzów (OPEN):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1

Ciechanów (daleko, LAUREATE):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1


Jeśli chodzi o modele z LPG i bez to jest jakaś łamigłówka bo to róznie jest na różnych rynkach. Jak z ciekawości wchodziłem na strony dacii w róznych krajach, to potrafi być tak, że bodajże we Francji jest TYLKO wersja bez LPG a we Włoszech TYLKO z LPG.

Na przykład LPG dla wersji typu stepway/techroad jest tylko w Sandero I wątpię, by chodziło tylko o kwestie homologacji.
Aha,
https://www.dacia.it/gamm...c%2FBACKi%2FA3o
we Włoszech logan MCV z GPL jest dostępny
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-12, 14:55, w całości zmieniany 5 razy  
 
johnny_zuberek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI 75KM
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-12, 15:59   

pikodat napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:
U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90
z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Hmmm... na Śląsk daleko nie masz a tam kilka salonów jest.... Zadzwoń. Jak akurat mają to kilka godzin i jest to co trzeba...

Chorzów (OPEN):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1

Ciechanów (daleko, LAUREATE):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1


Jeśli chodzi o modele z LPG i bez to jest jakaś łamigłówka bo to róznie jest na różnych rynkach. Jak z ciekawości wchodziłem na strony dacii w róznych krajach, to potrafi być tak, że bodajże we Francji jest TYLKO wersja bez LPG a we Włoszech TYLKO z LPG.

Na przykład LPG dla wersji typu stepway/techroad jest tylko w Sandero I wątpię, by chodziło tylko o kwestie homologacji.
Aha,
https://www.dacia.it/gamm...c%2FBACKi%2FA3o
we Włoszech logan MCV z GPL jest dostępny


Dzięki, ale zamarzył się nam przynajmniej stepway - a zakładam, że w te ostatnie sztuki LPG dostępne od ręki nikt nie będzie wkładał ekstra opcji, bo jak ja się nie zdecyduję, to pięciu innych chętnie weźmie ;) No i oboje (zwłaszcza żona) jesteśmy raczej antyfanami białych karoserii, a te zdają się przeważać (jeśli nie stanowić lwią część) :)

Co do samej idei odchodzenia od LPG w nowych autach - to wytłumaczył mi to gość z krakowskiego Marimexu (salon Opla). Auta muszą robić normę Euro 6.2, zgoda, ale z punktu widzenia bzdurnych przepisów nie ma znaczenia, że niskoemisyjne LPG będzie głównym paliwem - auto z instalacją LPG to wciąż benzyniak, więc normę liczą dla benzyny. Każdy kilogram masy (instalacja to pewnie jakieś 40-50 kg ekstra) jest dodatkowym czynnikiem podnoszącym emisję. Bez sensu, ale z koniem raczej żaden koncern kopał się nie będzie. Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-12, 16:38   

johnny_zuberek napisał/a:

Co do samej idei odchodzenia od LPG w nowych autach - to wytłumaczył mi to gość z krakowskiego Marimexu (salon Opla). Auta muszą robić normę Euro 6.2, zgoda, ale z punktu widzenia bzdurnych przepisów nie ma znaczenia, że niskoemisyjne LPG będzie głównym paliwem - auto z instalacją LPG to wciąż benzyniak, więc normę liczą dla benzyny. Każdy kilogram masy (instalacja to pewnie jakieś 40-50 kg ekstra) jest dodatkowym czynnikiem podnoszącym emisję. Bez sensu, ale z koniem raczej żaden koncern kopał się nie będzie. Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/

6d temp czy jakoś tak:)
Tak, liczenie spalania jako spalania dla benzyny jest idiotycznie durne. Jeśli ktos stworzy silniki, kóry pochłania CO2 i wydala wodę, alkohol i tlen ale do przejechania pierwszych 100 m musi spalać ropę jak czołg - to dla tych 100 m odrzucą możliwość homologacji. PODOBNO te nowe WLTP trochę poprawiło tą sytuację (tak ktoś ze mna w polemikę wchodził) ale... nawet na przeglądzie rejestracyjnym od lipca będą badać spaliny na obu źródłach zasilania. Czyli nawet homologowany nie przejdzie przeglądu (jeśli z tymi nowymi metodami homologacji to prawda).
LPG było do niedawna i w Lodgy i w dusterze. I bedzie w 1.0 TCe. Czyli te rezerwy są jakieś. A przynajmniej renault pracuje nad tym, by choć jeden silnik mieć takze pod LPG.

PS. Białego rzeczywiście (prawie) nikt nie lubi. Nawet ja. Ale jak sobie uświadomiłem , że zamiast ładnego błekitu za te same pieniądze moge miec biały ale z kamerą cofania.... i jak sobie uświadomiłem, że przecież auto służy do jazdy - czyli do spędzania czasu w nim a nie na oglądaniu go.... i ze kasę lepiej wydać, by mi było wygodniej parkowac niż by inni koloru zazdrościli... to nawet swoją Panią przekonałem. Częsciowo też tym, że jej koleżanka stwierdziła, że na niebieskim zacieki brudu po jeździe po deszczu najbardziej widać a na białym mniej przeszkadzają.
A jak w weekend jechaliśmy w upał to doszedłem do wniosku, że ten biały dający o kilka stopni mniejsze nagrzanie to dobry wybór na słoneczne dni wypraw...
Ale - z koniem kopać się nie należy. U mnie w pracy wszyscy mówią : biały , to jak niepomalowany. Trudno, nie bedę przez balkon patrzył na swoje autko. Jak najszybciej wsiąść i jechać bo oglądać nie ma czego:) Nie zawsze to co logiczne jest tez dające przyjemność...
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-12, 16:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
johnny_zuberek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI 75KM
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-12, 18:44   

pikodat napisał/a:
[
PS. Białego rzeczywiście (prawie) nikt nie lubi. Nawet ja. Ale jak sobie uświadomiłem , że zamiast ładnego błekitu za te same pieniądze moge miec biały ale z kamerą cofania.... i jak sobie uświadomiłem, że przecież auto służy do jazdy - czyli do spędzania czasu w nim a nie na oglądaniu go.... i ze kasę lepiej wydać, by mi było wygodniej parkowac niż by inni koloru zazdrościli... to nawet swoją Panią przekonałem. Częsciowo też tym, że jej koleżanka stwierdziła, że na niebieskim zacieki brudu po jeździe po deszczu najbardziej widać a na białym mniej przeszkadzają.
A jak w weekend jechaliśmy w upał to doszedłem do wniosku, że ten biały dający o kilka stopni mniejsze nagrzanie to dobry wybór na słoneczne dni wypraw...
Ale - z koniem kopać się nie należy. U mnie w pracy wszyscy mówią : biały , to jak niepomalowany. Trudno, nie bedę przez balkon patrzył na swoje autko. Jak najszybciej wsiąść i jechać bo oglądać nie ma czego:) Nie zawsze to co logiczne jest tez dające przyjemność...


Tym porównaniem kolor kontra kamera cofania dałeś mi do myślenia 😀 a i fizyka jest nieubłagana i biały nagrzewa się najmniej. Problem chyba tylko w tym, że Stepway nie jest dostępny (?) w białym kolorze.

Wyceniając Dokkery w różnych wersjach, znalazłem parę różnic między najwyższymi wersjami:
Stepway i Techroad koła 16" a Laureate 15"

Stepway i Techroad mają (Laureate nie ma):
stoliki lotnicze z tyłu dla dzieci
dodatkowy schowek siatkowy po stronie pasażera
lusterko do obserwacji dzieci
szyby z filterm uv
lusterko wsteczne z opcją dzień/noc i antyoślepieniem
isofixy na bocznych tylnych siedzeniach
sygnalizację niezapięcia pasów
pełne zagłówki z tyłu

Techroad ma (Laureate i Stepway nie mają):
usługi TMC (do końca nie wiem, ile to warte)
replikacja obrazu smartfona na ekran nawigacji
system kontroli trakcji
wspomaganie ruszania pod górkę

Z tego, co widzę w konfiguratorach, tych braków w niższych wersjach nie da się dobrać ekstra, a takie drobiazgi jak te tylne szyby z filtrem czy lusterko, w które nocą jakiś baran z za wysoko ustawionym światłem nie będzie świecił, fajnie byłoby mieć 😀
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-12, 19:32   

johnny_zuberek napisał/a:

replikacja obrazu smartfona na ekran nawigacji

wspomaganie ruszania pod górkę

Z tego, co widzę w konfiguratorach, tych braków w niższych wersjach nie da się dobrać ekstra, a takie drobiazgi jak te tylne szyby z filtrem czy lusterko, w które nocą jakiś baran z za wysoko ustawionym światłem nie będzie świecił, fajnie byłoby mieć 😀


Ja kupuję sandero techroad białe:)
Katowice:
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4 ale chyba bez czujników czyli i bez kamey - trzeba zadzwonić zapytac czy czujniki i kamerę domontują - albo na forum znaleźć kogoś , kto doda

To daleko od Ciebie, ale jak komuś zależy...., taka jak moja (z tym, że moja tańsza bo klima manualna)


a
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4 rejestrują na upoważnienie od klienta. W skrajnym wypadku mówisz, by zarejestrowali na siebie i odkupujesz zarejestrowane z przebiegiem 7 km:) i możesz odjechać legalnie do domu

blisko ale czarna za to z automatyczna klimą.
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4

daleko... trzeba byłoby zaufać, że kurierem przyśłą papiery do rejestracji i stracić dzień
https://www.otomoto.pl/of...html#715cf53ad1


a co do replikacji smartfona, to media nav z 2019 roku podobno we wszystkich daciach to ma (android auto)


krótko mówiąc - znajdź kogoś,kto zamontuje czujniki i kamerę i coś w stylu medianav i kupuj tę w Katowicach. W jednym wątku wycenili to na max 1500 zł (kamera+czujniki +coś, co zastąpi medianav) - albo negocjuj z tymi z Wielkopolski by jednym wyjazdem załatwić sprawę (papiery kurierem po wpłacie solidnej zaliczki, wydanie po dowiezieniu reszty)
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-12, 19:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 161
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-06-12, 20:27   

johnny_zuberek napisał/a:
[Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Nadal jest tylko ze stocku.
johnny_zuberek napisał/a:
Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/

np duster 1,6 sce + lpg w pażdzierniku 2018 spełniał normę euro 6 d temp :!: ale... przepisy się zmieniły/zaostrzyły.
I nadal obowiązuje norma euro 6 c do końca sierpnia.

Przyznam,że duster 1,0tce 100KM jest dla mnie zaskoczeniem bo liczyłem na silnik 1,3 100KM który był naturalnym krokiem. Świadczy to o tym ,że reno będzie miał problem z emisja co2 dla koncernu a to oznacza kolejne zmiany w ofercie silnikowej i albo koniec niektórych modeli dacii albo dacie hybrydowe i/lub elektryczne.
Tak naprawdę to nic nie wiadomo o ofercie silnikowej bo są jakieś tylko szczątkowe przecieki - trzeba czekać do września bo wtedy przepisy zamykają sprzedaż starych silników. Na obecną chwilę nic nie wiadomo jakie silniki będą w sandero/loganie. Myślę, że początkowo będą dostępne powszechnie diesle i silnik 1,3tce. A co do reszty benzyn to się zobaczy. Bo clio 5 na obecną chwilę daje jedynie 1,0 TCE i 1,3 TCE a nowy topowy model koncernu w segmencie b. Coś czuję, że po 1 września bedzie sporo zamieszania na rynku, również wśród innych producentów.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-12, 20:34   

straszna_maruda napisał/a:
A co do reszty benzyn to się zobaczy. Bo clio 5 na obecną chwilę daje jedynie 1,0 TCE i 1,3 TCE a nowy topowy model koncernu w segmencie b. Coś czuję, że po 1 września bedzie sporo zamieszania na rynku, również wśród innych producentów.

Na ile oceniasz prawdopodobieństwo, że sandero i logan dostaną większe silniki niż clio?
Bo 1.0 będzie najmniejszy - 0.9 wychodzi z produkcji a wszystkie inne benzyny koncernu są większe. Krótko mówiąc - ostro będę zdziwiony, jeśli 1.0 nie będzie w loganie i sandero a będzie w clio

Aha, była wypowiedź kogoś z zarządu renault, że w 2020 ma się pojawić hybryda sandero
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-12, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne