Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-27, 08:26 Klima słabo chłodzi
Jak zrobiło się ciepło zauważyłem, że klima w moim DD słabo chłodzi. W tamtym roku czułem z klimy lodowate powietrze, teraz lekki chłodek. Byłem w ASO - zmierzyli temperaturę przy parowniku - stwierdzili że jest poniżej 10 stopni, więc klima ok. Nie chcieli sprawdzać szczelności ani ilości czynnika klimy. Nie wiem, czy mam im zaufać, czy jechać do niezależnego warsztatu?
Podepnę się pod temat.
Moja Lodgy rok 2019 kompresor klimatyzacji włącza się i wyłącza co około 5 sekund.Tryb Eko wyłączony,rurki chłodne,powiedzmy ,że nawiew ustawiony optymalnie(powiedzmy bo w tym samochodzie to prawie niemożliwe opcja).
Z nawiewów leci chłodne powietrze ale nie czuć jakiś fajerwerków,przy szybszej jeździe powiedzmy,że ujdzie w tłoku.
Nie słychać szumienia w desce rozdzielczej,ale dziwi mnie to rozłączanie kompresora klimatyzacji czy inni posiadacze Lodgy z nowym czynnikiem r1234yf też zaobserwowali takie zachowanie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-04-27, 09:56
Zawsze w pierwsze ciepłe dni miałem (teraz też mam) wrażenie, że klima nie chłodzi tak dobrze jak w poprzednim sezonie (więc robiłem serwis), ale założyłem sobie termometr w nawiewy i po temperaturach wygląda na to, że u mnie to tylko złudzenie jest (ewentualnie przepływy mniejsze są, bo filtr kabinowy stary)
Dzisiaj po pięciu latach pojechałem do serwisu klimy, doładowali czynnika chłodzącego (było prawie 50% brak) i zrobili ozonowanie. Jestem zadowolony klima dalej fajnie chłodzi oczywiście na miarę produktu Daci.
Witam. Posiadam Sandero 1.0 Sce i mam podobne odczucie co do pracy klimatyzacji . Samochód jest z grudnia 2018 i to pewnie wina nowego czynnika ze nie wieje lodem z nawiewów . I też mam odczucie jakby klima rozłączała sie co chwile.
To żadna wina czynnika, to czyste oszczędności produkcyjne.
Szyby: cienkie (hałas i zero izolacji cieplnej - to, co klima schłodzi, od razu jest niweczone przez żar wpadający przez okna).
Drzwi: brak wygłuszeń, przez co także brak izolacji cieplnej.
Dach: goła blacha, znowu brak izolacji cieplnej.
Ściana grodziowa: słabe wygłuszenie, tj. hałas i... - tak, zgadza się - brak izolacji.
Do tego małe parowniki, czyli słabo wydajne chłodzenie, i dodatkowo instrukcja sprawdzania klimy wg noty technicznej renault, w której brakuje chyba tylko punktu: lej wężem na chłodnicę wodę o temperaturze nieprzekraczającej 5 st. Celsjusza, aby wspomóc działanie klimy.
Gdy wejdziecie do kompendium tu, na forum, i przeczytacie tę notę techniczną, to sami zobaczycie, jakie temperatury ze środkowych kratek przy warunkach są akceptowalne.
Dwa dni temu byłem na ozonowaniu lodgy. Nowy czynnik już. Ciśnienia dobre, nawet ciut za wysokie, klimę zaozonowali i zaczęło się jej sprawdzanie. Okazało się, że 10 minutach pracy na biegu jałowym temperatura na 4. biegu wentylatora przy temp. zewn. 30 st. C (auto stało w słońcu) wynosi 11 st. C. Stanowczo za mało, żeby w cyklu miejskim schłodzić wnętrze z przodu, a co dopiero mówić o pasażerach z tyłu, czy - nie daj Bóg - w 3. rzędzie (nie, nawiewy pod siedzeniami nie pomagają, bo zgodnie z notą techniczą, kierunek nawiewu był w całości na twarz). Na domiar złego owe 11 st. nota techniczna w pełni dopuszcza, więc w ASO powiedzą Ci, że wszystko działa.
Koniec końców wiem już, że w lodgy z klimą będzie wielkie nic. Albo odkręcisz wentylator na 3. lub 4. bieg, albo będziesz się pocił. Oszczędności marki odbijają się tu czkawką, bo kupujesz auto z klimą, która nie spełnia swojego zadania.
Warto dodać, że na rynek indyjski lodgy idzie z dodatkowymi nawiewami na podsufitce - może to jest rozwiązanie, tylko podejrzewam, że nie znajdzie się taki, co będzie chciał to przerobić na model indyjski w Polsce.
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2019-04-27, 13:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-27, 15:00
Po Waszych postach postanowiłem, że będę obserwował. Mam przedłużoną do 5 lat gwarancję. Jak będzie gorzej , to będę domagał się naprawy gwarancyjnej. Filtr klimy wymieniony. W ASO zrobione czyszczenie klimy. po którym nie poczułem żadnego nowego zapachu.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-04-27, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Też potwierdzam, że jak na razie w pierwszy bardziej gorący dzień klima bez szału ale temperatury na wylocie z kratek wentylacyjnych jeszcze nie mierzyłem. Żeby było chłodniej to 3 bieg musi być włączony ale wtedy trochę głośno jest.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-28, 06:47
Wczoraj poszperałem trochę w necie. Przy wydajnej klimie temperatura przy kratkach nawiewu powinna wynosić między 4 a 7 stopni. Już zamówiłem termometr i zmierzę u siebie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-28, 10:34
Dracid napisał/a:
W DD2 tak - automatyczna.
I masz z nią jakieś problemy? Pytam, bo u mnie chłodzi jak szalona i w normalne ciepłe dni 21 stopni na automacie w zupełności wystarczy. Jak wali słońce przez szyby no to trzeba skręcić do 20 stopni i tyle.
Chyba, że jadę w krótkim rękawie, to wtedy na 22, bo niżej to już zimno.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Problem w tym, że niektórzy to by chcieli żeby z kratek waliło im szronem. Nie kumają zasady klimatyzacji, która mówi o tym, że temperatura wewnątrz auta powinna być niższa o trzy stopnie niż na zewnątrz.
Automat lepiej chłodzi bo wieje bezpośrednio na ludzi przy zamkniętym obiegu na 30 min a w ręcznej ludzie ustawiają na szyby jeszcze obieg otwarty i narzekanie że słabo chłodzi...
Czytam te posty i mi się włos jeży. Czy wy w ogóle wiecie jak używać klimatyzacji? W aucie ma nie być 10 stopni! W aucie ma być kilka stopni mniej niż na zewnątrz. Przy 30 stopniowym upale, w samochodzie nie powinno być mniej niż 22 stopnie. Co specyfikacja Renault zapewnia.
Cytat:
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
Takie temperatury wystarczają w zupełności do schłodzenia samochodu, gdyż są to temperatury dla wyłączonej recyrkulacji!
W dodatku, klimy nie włącza się przy obiegu otwartym! Schłodzenie powinno się robić na obiegu zamkniętym, dopiero po schłodzeniu można wyłączyć recyrkulację. Ja mam Logana z tego roku. Z nowym czynnikiem. Więc wedle informacji z neta powinna być makabra i w ogóle zbędny bajer. A co mam? Komfort termiczny w aucie mam. Tylko że wiem jak używać klimatyzacji.
Te wszystkie informacje o 4 stopniach z kratek są prawdziwe, ale dla aut sprzed 20 lat. Wtedy faktycznie z kratek to prawie sople wisiały. Układy klimatyzacji były niewspółmiernie duże to samochodu. Do starej Alfy mojego kolegi wchodziło prawie kilogram czynnika R12. Chłodziło tak, że puszka piwa przewożona w schowku zachodziła szronem. Pytanie tylko. Po co? Po pierwsze koszty ekologiczne uwolnienia takiej ilości czynnika są duże. Po drugie to jest samochód a nie lodówka. Czy klimatyzację w domu czy biurze też robicie tak, aby leciało z niej powietrze o temperaturze 4 stopni? Mają być 22 stopnie trzymane niezależnie od temperatury na zewnątrz i tyle.
Wraz z cenami czynników i karami za ich uwolnienie, producenci przyszli po rozum do głowy i projektują układy klimatyzacji adekwatne do potrzeb.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-04-28, 20:14, w całości zmieniany 2 razy
Czytam te posty i mi się włos jeży. Czy wy w ogóle wiecie jak używać klimatyzacji? W aucie ma nie być 10 stopni! W aucie ma być kilka stopni mniej niż na zewnątrz. Przy 30 stopniowym upale, w samochodzie nie powinno być mniej niż 22 stopnie. Co specyfikacja Renault zapewnia.
Cytat:
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
Jak też czytam i nie wierzę w to, co piszesz. Nikt nie chce, żeby w aucie było 10 stopni (nie wiem, skąd to wziąłeś), tylko żeby było właśnie 20 kilka przy upale na zewnątrz. W lodgy klima nie zapewnia choćbyś się ciął, chodził na kolanach i biczował. No może w odległości 40 cm od kratek czujesz, że nie jest 30 stopni, tylko 25, ale na tylnym siedzeniu masz szklarnię.
Nawet gdybym cechował się "nieumiejętnoścą korzystania z klimatyzacji", to już przetestowałem wszystkie możliwe kombinacje - żadna nie zapewnia komfortu.
10 stopni z kratek w lodgy przy 30-stopniowym upale nic nie daje, bo - tak jak pisałem - zbyt dużo ciepła dostaje się przez słabo zaprojektowane termicznie auto.
Wniosek z tego , ze tylko jak chce sie klime, to kupowac tylko ze starszymi autami, jak wspomniana wyzej przez kolega Alfa.
A nie wydawac kase niepotrzebnie na klime np w nowych daciach, jarajac sie ze bedzie chlodek w lecie . Szkoda kasy w takim przypadku.
Wniosek z tego , ze tylko jak chce sie klime, to kupowac tylko ze starszymi autami, jak wspomniana wyzej przez kolega Alfa.
A nie wydawac kase niepotrzebnie na klime np w nowych daciach, jarajac sie ze bedzie chlodek w lecie . Szkoda kasy w takim przypadku.
W sumie to do du** są te Dacie.
Na stos jak czarownice i spalić.
Po co w ogóle ktoś kupuje, po co ktoś produkuje takie samochody. Straszne. Chyba ten artykuł o wypunktowaniu dlaczego nie kupować Dacii był w 1000% prawdziwy.
Sorry za OffTopic, długo się hamowałem czytając ten wątek, ale już nie wytrzymałem
Tak, uwazam tez ze klima w Dacii jest slaba i nie ma co sie obruszac tylko wziac na klate. Kumpel ma 2 letniego Suzuki Vitare i tam klima chlodzi bardzo dobrze, ledwo ruszylismy z miejsca .
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-29, 08:13
Ja tylko porównuję u siebie. W tamtym roku, gdy było ciepło ustawiałem klimę na pierwszym biegu i to nie na maximum chłodzenia i w samochodzie czułem komfort. Teraz żeby poczuć ten komfort muszę ustawić nawiew co najmniej na drugi a nawet trzeci bieg a chłodzenie na maxa.
A u mnie w Dusterku II jest wszystko super.Testowałem ją zarówno w tamtym roku po zakupie jak i nawet też już w tym i nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Nie różni się też od tej, którą mamy w Hyundaiu i30 z 2015r. Nie wiem jak działa w Sandero, ale ta w Dusterze jest jak najbardziej ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum