Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Używana Logan MCV/kombi
Autor Wiadomość
latirro 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6 mpi
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 6
Skąd: suwałki
Wysłany: 2019-05-12, 17:19   Używana Logan MCV/kombi

Witajcie, pierwszy post na waszym forum, także zwracajcie mi uwagę gdyby coś było nie tak ;)

zanoszę się z zakupem używanej dacii logan mcv/kombi,bardzo zależy mi na otwieranym na boki bagażniku, będzie to moja firmówka i zarazem auto rodzinne, będą też trasy do Niemiec, około 1300km w jedną stronę. moim głównym wymaganiem jest klimatyzacja i zdrowa buda, im mniej elektryki tym lepiej. poradźcie proszę na co powinienem zwracać uwagę przy zakupie, mój budżet to 10-12tysięcy. wciąż nie mogę się zdecydować czy wybrać 1.5dci czy silnik 1,6 benzynowy + LPG. Instalacja LPG fabryczna czy dobra (jaka?) założona w ASO, poza ASO? czy może czystą benzynę i samemu wstawić gaz? mam na miejscu autoryzowany serwis STAGa. od jakiego rocznika najlepiej zacząć szukać? któreś roczniki mają lepsze/gorsze zabezpieczenie antykorozyjne, jakieś liftingi? na portalach aukcyjnych widzę Dacie Logan MCV oraz kombi i wyglądają tak samo czy jednak są jakieś różnice?
nie chcę wpakować kasy w skarbonkę z kręconym kilka razy licznikiem, chwilowo budżet jest jaki jest, z czasem jak rozwinę działalność wymienię na coś nowszego. dużo pytań naraz ale nie mam doświadczenia w kupowaniu, nie mam kogo zapytać więc pytam użytkowników:) pozdrawiam serdecznie
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-12, 18:42   

Silniki 1.6 lubią gaz, ale lubią też puszczać głowice przy większych przebiegach z gazem.
Diesle trwałe i raczej mało awaryjne.
Logan mcv i kombi to jest ten sam.
Lifting był w 2009 i szczerze dopiero wtedy pod względem stylistycznym auto się jakoś broni :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-12, 18:46   

I generacja oficjalnie nazywała się tylko "Dacia Logan", jedynie z dopiskiem kombi, ale znana była jako MCV - Multi-Convival Vehicle, bo występowała jako pełnoprawna 7-osobówka. Od sedana różniła się znacznie wydłużonym rozstawem osi i podniesionym dachem. Produkowana od 2007 do 2012, miała I lifting, w 2008 r.

Obecna II generacja (po 2012) to klasyczne kombi, bazujące na sedanie bez większych zmian konstrukcyjnych, poza przedłużonym dachem i zamianą pokrywy kufra bagażnika na klapę. MCV oznacza tym razem Maxi-Cargo Volume.


Możliwie zdrowa buda to podstawa - tunel środkowy, podłużnice, progi, słupki, wokół przedniej szyby, resztę da się ogarnąć. Drobna rdza czai się głównie pod rantami uszczelek - zwłaszcza wzdłuż dachu - na tylnych drzwiach - zwłaszcza wokół plastikowych listew - oraz u dołu wszystkich drzwi.

Antykorozyjnie nie było większych różnica i bardzo dużo zależy po prostu od danego egzemplarza.


Silnik benzynowy + gaz, dowolny, jeśli jakiś będzie to i tak trzeba będzie zacząć od gruntownego przeglądu - nie tylko instalacji, bo zwykle auto z perspektywą sprzedaży przestaje być dopieszczane.

1.6 miał 2 wersje: 8- zaworową (87/84 KM, przed/po jedynym liftingu, ze śrubkową regulacją luzu zaworowego) i 16 zaworową (105 KM, z hydraulicznymi popychaczami zaworów).

Zaletą fabrycznego LPG jest wzmocniona głowica, wadą - zablokowany komputer dostępny jedynie dla ASO, które jednak czasami i tak słabo sobie radzą z instalacjami.


Ogólna rada - koniecznie przejechać się danym egzemplarzem, bo niektórzy narzekają na gabaryty (np przez duży rozstaw osi tył ścina zakręty) czy pozycję za kierownicę.


A jako, że ostatnio przerabiałem temat używki (chociaż nie dacii), to podpowiem parę rzeczy, na które rzadko zwraca się uwagę, a które niezależnie od marki w codziennym użytkowaniu bywają bardziej upierdliwe, niż jakieś poważne problemy mechaniczne, oraz mogą być trudne do usunięcia:

- sprawdzić liczbę kluczyków, działanie zamków, stacyjki, wlewu paliwa, klamek, zawiasów, maski, drzwi;

- sprawdzić działanie pasów bezpieczeństwa i ich zapinek, regulacji foteli i składania kanapy;

- sprawdzić działanie przełączników, przycisków, pokręteł wentylacji i ogrzewania, regulację lusterek, sterowanie szyb, mechanizm wycieraczek i spryskiwacza, wentylator chłodnicy;

- sprawdzić wszystkie lampy pod kątem możliwości wymiany żarówek, bo chociaż w daciach jest to ogólnie dość proste, to połamane zaczepy i wtyczki mogą to skomplikować.
 
latirro 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6 mpi
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 6
Skąd: suwałki
Wysłany: 2019-05-12, 21:59   

a jak sprawują się silniki 1.4? któreś silniki są z rozrządem bezkolizyjnym? jak sprawuje się 1.4 na autostradzie? przyspieszanie i spalanie przy prędkości powiedzmy 120-130km/h? pod maską na coś konkretnego zwrócić uwagę? praca silnika, przy braku regulacji zaworów silnik będzie głośniejszy, słabszy, nierówna praca? macie jakieś wycieki? jeśli tak to gdzie szukać? z gabarytami nie mam problemów, dwa lata tłukłem chryslera voyagera i myślę że był ciut większy a na pewno szerszy:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-12, 23:12   

1,4 to jest dokładnie to samo co 1,6 8v, tylko z mniejszą pojemnością i słabsze - więc na autostradzie będzie jeszcze wolniej, głośniej, żarłoczniej i bardziej mułowato, niż z większym bratem (który też demonem nie jest, ale już przynajmniej wystarcza).


Brak regulacji w zasadzie we wszystkich silnikach bez względu na markę objawia się tak samo - trudności z zapalaniem, niestabilne obroty, drgania, problemy ze spalaniem i spalinami.


Podobnie z wyciekami - newralgiczne są wszystkie uszczelki i połączenia, zarówno w samym silniku, jak i w osprzęcie.

Renówkowe silniki nie mają z tym jakichś specjalnych problemów, jedynie 1,6 16v czasami miewa niegroźne zapocenie przy śrubach na samym szczycie silnika.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-05-13, 17:52   

Ooo! To warto sobie zachować. Dzięki :)
laisar napisał/a:
I generacja nazywała się tylko "Dacia Logan", jedynie z dopiskiem kombi, ale znana była jako MCV - Multi-Convival Vehicle, bo występowała jako pełnoprawna 7-osobówka. Od sedana różniła się znacznie wydłużonym rozstawem osi i podniesionym dachem. Produkowana od 2007 do 2012, miała I lifting, w 2008 r.

Obecna II generacja (po 2012) to klasyczne kombi, bazujące na sedanie bez większych zmian konstrukcyjnych, poza przedłużonym dachem i zamianą pokrywy kufra bagażnika na klapę. MCV oznacza tym razem Maxi-Cargo Volume.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne