Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy
Autor Wiadomość
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-14, 21:27   DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy

Witam Was bardzo serdecznie,
1. Zastanawiam się nad Dacią Dokker do firmy eventowej, foto jak i auto rodzinne na wypady nad morze, może trochę do innych krajów Europy :).
Samochód przede wszystkim ma jeździć i być bezawaryjny + ekonomiczny ( zdarzają się wyjazdy nad morze)
Przestrzeń bagażowa bije wszystkie samochody na łopatki :) jak się zdemontuje kanapę chyba, że się mylę?
2. Jedynie przeraża mnie spalanie bo ten silnik nie jest oszczędny. Instalacja LPG fabryczna? słyszałem, że jest założona jakaś blokada? Jak jest problem z instalacją to nie umieją tego wyregulować? co byście polecili? W sumie salon sobie życzy za instalację 3500 zł.
Uwagi mile widziane :)
3. Diesel byłby najoszczędniejszy ale jak coś się zepsuje to kaplica.
Najważniejsza funkcjonalność niezawodność.
4. Myślę o wersji laurette czujniki parkowania + jeszcze kamera dla mnie to must have :)

Proszę o dyskusję i konsktruktywną krytykę :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-14, 21:34   

Przede wszystkim się pośpiesz bo nowego do produkcji już nie zamówisz z tym silnikiem
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 93
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-05-14, 21:58   

Skoro diesel zbyt skomplikowany a w LPG częste regulacje to może jako złoty środek brać benzyniaka.
W pracy mamy 4,5 letniego benzyniaka (chyba 1,6 mpi) z przebiegiem 70 tys. km.
Nieco porysowany i z wybitym sworzniem wahacza ale mechanicznie wszystko sprawne.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1236
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-14, 22:00   

1.5 dci psuje się na tym forum mniej od 1.6 h4m
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-14, 22:15   

Benzyniak 1.6? WIdzę, że ten silnik nie lubi LPG to czemu go montują? Tylko przy dużych trasach te spalanie spore wyjdzie. LPG nie polecacie?
A czemu już nie będzie można zamówić? Coś nowego wchodzi lepszego?
Chodzi mi o jak największą przestrzeń bagażową ile dokker ma 2m długości ma?
Chyba że lodgy?
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-14, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-14, 23:00   

Diesel w pierwszych latach na pewno nie będzie się psuł częściej niż reszta samochodów. Tyle ze większa dopłata, może tce niedługo będzie :-D .
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 07:17   

Czyli radzicie poczekac na inny silnik niż brać 1,6 +lpg?
Jak to jest przy lpg tez jezdząc eko odcina zaplon - przy hamowaniu silnikiem? Czy na gazie trzeba krecić samochód ile wlezie ?
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 08:24   

I i chyba II generacja podawały gaz mimo zdjęcia nogi z gazu.
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 08:31   

Radzicie poczekac na inny silnik niż brać 1,6 +lpg?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 08:47   

Nie wiadomo, jeśli zastąpią go 1.3 Tce to przy bezpośrednim wtrysku instalacja jest bez sensu.
Natomiast jeśli 1.0 Tce to sądzę że będzie to lepsza jednostka pod LPG.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1236
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-15, 09:12   

Nie wiem co to za firma ale jeżeli dziaduje koszty na pojeździe które i tak odliczy od podatku to niezła.
Przecież takim 1.5 dci można komfortowo przejechać bez tankowania 700-1000 km a 1.6 z lpg max 300. Na autostradzie nawet i 260 (czyli trzeba tankować co 240 bo stacja jest co 25 km) Końcowy efekt jest taki że jadąc 160 (vmax) dojeżdża się później od gościa co ma 100 km/h na tempomacie
W trasie koszty paliwowe będę porównywalne. Sama podróż takim 1.6 powyżej 120 do przyjemnych nie należy z powodu zbyt małej mocy nawet tempomat pod górkę nie wyrabia.
Dla ścisłości 1.5 dci jest w ofercie daci od 2008r a H4M 2015
Do k4m lpg pojawiło się po 2 latach od wprowadzenia dustera , do H4M po roku więc do silnika którego jeszcze nigdzie nie ma raczej sobie poczekacie.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 498
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-15, 09:48   

Fruxo napisał/a:
Nie wiem co to za firma ale jeżeli dziaduje koszty na pojeździe które i tak odliczy od podatku to niezła.

Od DOCHODU. Ma to wpływ na podatek ale odlicza się od dochodu i zmniejszenie podatku zalezy od tego jak jestes opodatkowany. Czyli jednak sporo kosztów idzie z kieszeni właściciela. Przez sporo rozumiem kilkadziesiąt >50.

I tu jestem mentalnie bliżej do tego mądrego faceta z Radomia, co mając kilkanaście taksówek - toyot hybrydowych - wszystkie zagazował, bo mu wyszło , że bodajże w póltora roku koszt mu się zwraca a potem ma zysk.

"Dziadowanie" kosztów często nie jest dziadowaniem a oznaką rozsądku. Często - nie znaczy zawsze. Jak robisz dziennie 1000 km to autonomia może być istotna, bo zapewne jeździsz autostradami. Jak 200 - to nawet raz dziennie tankowanie nie jest potęznym kosztem czasu.
[/list]
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-15, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 12:13   

Dywagacje dotyczące co to za firma zachowaj dla swoich znajomych :mrgreen:
Co do diesla nie jestem przekonany po prostu.
LPG z tego względu, że jest to jazda mieszana dużo po mieście. A jak jeżdżę to nie przekraczam 120 km/h
Na gazie 260 km ? serio :shock:
Może brać 1.6 bez gazu a gaz zamontować później?
Temat założyłem aby pomóc w wyborze i doradzić a nie "chamskie" i uszczypliwe komentarze.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-15, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-15, 12:23   

obek napisał/a:
Na gazie 260 km ?
spokojna jazda na trasach wojewódzkich to spalanie ~8l LPG, n autostrada to już spalanie 10 LPG (przy prędkości ~120kmh). A więc na zbiorniku fabrycznym ja robię po mieście i na autostradzie około 300km.

Ponoć do fabrycznego LPG są inne zawory itp (że niby silnik przystosowany do LPG)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 12:29   

1. Jak to wychodzi z serwisowaniem co 15 tys trzeba wyregulować zawory za ok 350 zł? + coś jeszcze?
2. Nie można zamontować większego zbiornika ? Nie wiecie?
3. Po wyczerpaniu gazu przejdzie na benzynę czy trzeba zjechać i zatankować gaz?
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-15, 12:48   

1 - nie wiem, nie robiłem i nie zamierzam robić.
2. można większy we własnym zakresie, ale fabryczny gaz ma 30L.
3. jak braknie LPG sam się przełączy na PB, jak zatankuje LPG to po uruchomieniu silnika automatycznie przełączy się ponownie na LPG.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-05-15, 12:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 12:56   

@tAboon nie serwisujesz LPG?
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-15, 13:26   

obek, serwisuje LPG, ale nie zawory :) Nie znalazłem żadnej dokumentacji producenta wskazującej na zasadność i konieczność kontroli luzów zaworowych.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 13:34   

1.6 Sce jest o tyle słaby że do regulacji luzów zaworowych trzeba zdemontować rozrząd i wałki do wymiany szklanek. No ale nie słyszałem żeby często była taka konieczność.
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 13:47   

Super dzięki. A jaki koszt serwisu LPG macie?
Jak można przy zakupie dostać rabat od Dacii lub jakieś gratisy podzielcie się swoimi opiniami przy zakupie.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-15, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-15, 14:27   

Co 15kkm to reguluje się zawory w 1,6MPI. W 1,6 Sce tak naprawdę jeszcze chyba nikt nie wie co ile trzeba ale jest to związane z wyminą szklanek i to jest właśnie prawie największy koszt regulacji.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-15, 14:55   

obek napisał/a:
Jak można przy zakupie dostać rabat od Dacii lub jakieś gratisy podzielcie się swoimi opiniami przy zakupie.
chętnie pomożemy, ale wykaż się też chęciami i staraniami i poczytaj forum. Te wszystkie tematy już były.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 15:03   

Super przejrzę dziękuję i przepraszam :)
Możecie mi powiedzieć czy w DOKKER można wykręcić siedzenia by mieć więcej przestrzeni? Próbował ktoś?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-15, 15:16   

Da się, one nie są przyspawane. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 16:52   

Poczytałem o LPG i spore problemy są z instalacją fabryczną :) Tak więc chyba stanie na silniku 1.6 bez instalacji bo jak auto ma odwiedzać serwis cały czas to nie mam na to czasu.
Po zakupie nowego Dokkera Aso może założyć sam instalację czy wtedy traci się gwarancję jak to wygląda?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne