Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-05-15, 15:11
Martwe pole w lusterkach zewnętrznych Dacii
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-23, 11:15   Martwe pole w lusterkach zewnętrznych Dacii

Zastanawiam sie, czy ja ja je źle ustawiam, czy może ktoś ma podobny kłopot. Dwa razy miałem już bardzo niebezpieczną sytuacje na drodze. Przygotowując sie do manewru wyprzedzania patrzę, czy z naprzeciwka nie jadą samochody, obserwuję samochód, który chcę wyprzedzić, patrzę w lusterko wsteczne, lusterko zewnętrzne po lewej stronie, nawet w bok, by uniknąć ewentualnego zderzenia z poruszającym sie poboczem pieszym, czy rowerzystą.

W pierwszym przypadku wyprzedam, a tutaj obok mojej Dacii poboczem jedzie Volvo 760? 850?. Ja w środku pomiędzy dwoma samochodami, lekko zwalniam, by kierowca Volvo zmieścił się na drodze. Dobry kierowca, nie spanikował, stale przyspieszał. Panika to najgorszy doradca, reakcje są wtedy nieprzewidywalne. W drugim wyprzedzam, a z tyłu ktoś rozpaczliwie trąbi. Trudno, przyspieszam, wracam z powrotem na swój pas. Obok mnie przemyka, też częściowo poboczem Skoda Octavia.

Ja obydwu samochodów w ogóle nie widziałem na drodze! Jak to możliwe?
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-23, 11:21   

Po pierwsze to ja mam ustawione tak, że tylko trochę widać bok mojej daćki, ze względu na brak "lamanego lusterka", które likwiduje martwe pole. Po drugie nie brakuje wariatów na naszych drogach w Volvach czy skodach którym zawsze się spieszą.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2009-11-23, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-23, 11:32   

A ja ustawiam lusterka boczne tak, aby w ogóle nie widzieć tyłu swojego auta.
Te lusterka nie służą do oglądania swojego auta :)

Wtedy nie ma praktycznie w ogóle martwego pola.
_________________

 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-23, 11:43   

Zawsze możesz dla pewności dodatkowo ruszyć głową aby zmniejszyć martwe pole w lusterku.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-23, 12:13   

Ustawienie lusterek to podstawa, szyję też ma się po to, żeby głowa się obracała (;

Natomiast "łamane" - asferyczne - wkłady do lusterek Dacii są dostępne, kiedyś widziałem jakieś np na Allegro.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-23, 12:27   

Z tym, że ian zaznaczył, że spogląda jednak przez ramię.

Marek1603 napisał/a:
Po drugie nie brakuje wariatów na naszych drogach w Volvach czy skodach którym zawsze się spieszą.


I tu bym raczej obstawiał tą wersję.

Niektórzy kierowcy jadący za mną rozpoczynają wyprzedzanie (niejednokrotnie bez sygnalizowania manewru) nie bacząc na to, że swój zamiar sygnalizowałem o wiele wcześniej. :evil:
_________________
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-11-23, 13:15   

Ahoj!
Ja mam w Lagunie martwę strefę - już nie widzę w górnym, a jeszcze nie widzę w bocznym.
Już zostałem raz czy dwa obtrabiony, bo sie komuś ładowałem w bok.
Rozwiązanie to albo:
- "łamane lusterko"
albo
- bardzo "szerokie" ustawienie bocznego, tak aby nie było widac kufra.

Borys
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-23, 16:31   

Witam jestem nowym kierowcą i mam problem z martwą strefą po prawej stronie
po lewej jest luz bo jest lusterko łamane więc wszystko widzę a po prawej stronie właśnie nie :)) właśnie zastanawia mnie dlaczego w Megane nie dali po prawej stronie łamanego a po lewej (od strony kierowcy) tak

chyba zaoszczędzę parę groszy i dokupię takie lusterko przyklejane czy może odradzacie ??
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-23, 16:41   

Bo mamy ruch prawostronny i w lusterko po stronie pasażera rzadziej się spogląda , oczywiście teoretycznie a dwa kasa kasa i jeszcze raz kasa.

Jeśli ci nie przeszkadza wygląd takiego lusterka to można w coś takiego zainwestować, ale wymiana wkładu na asferyczny to chyba lepszy pomysł a kosztowo nie wiem czy nawet nie tańszy.

Ja w MCV mam płaskie lustra i też mam martwe pole ale już się przyzwyczaiłem że dwa razy trzeba sprawdzić , poruszać trochę głową i wszystko widać
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-23, 16:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-11-24, 11:03   

Dobre jest małe naklejane lusterko jest pod innym katam i widac martwy punkt miałem takie w cc do sandero też mam zamiar kupić bo w daci nawet lewe nie jest wyposażone w martwe pole.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 17:19   

W formule NASCAR kierowcy mają wewnętrzne lusterko podzielone na trzy części. Myślałem nad podobnym rozwiązaniem tzn. przykleić małe lusterka do obserwacji martwych stref.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-02, 17:09   

Polecam obejrzenie , szczeglnie koncowych 30 sekund ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=e6KX1vJRUNI
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-12-02, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-26, 12:01   

jackthenight napisał/a:
A ja ustawiam lusterka boczne tak, aby w ogóle nie widzieć tyłu swojego auta.
Te lusterka nie służą do oglądania swojego auta :)


A do parkowania można przecież je przestawić tak, aby było widać tył auta. Ja tak robie inne ustawienia do jazdy, a inne do parkowania w ciasnych miejscach.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 11:35   

Andrzej napisał/a:
jackthenight napisał/a:
A ja ustawiam lusterka boczne tak, aby w ogóle nie widzieć tyłu swojego auta.
Te lusterka nie służą do oglądania swojego auta :)


A do parkowania można przecież je przestawić tak, aby było widać tył auta. Ja tak robie inne ustawienia do jazdy, a inne do parkowania w ciasnych miejscach.


Hmm, niezbyt jest to wygodne, zwłaszcza jeżdżąc dużo w mieście - gdy często trzeba cofać/parkować w ciasnych miejscach.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 12:28   

mrówa@

witaj :-)
przybywa nam w Klubie "białogłowych"... :lol:
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 12:43   

TD Pedro napisał/a:
mrówa@

witaj :-)
przybywa nam w Klubie "białogłowych"... :lol:


Cześć i czołem. Przybywa, przybywa - "białogłowe" niekoniecznie blondynki ;P
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-09, 13:51   

ian napisał/a:

Ja obydwu samochodów w ogóle nie widziałem na drodze! Jak to możliwe?

Dlatego właśnie nazywa się to "martwa strefa". Mnie na kursie uczyli, że poza spojrzeniem w lusterko trzeba obrucić głowę i rzucić okiem czy nic tam nie ma. Takie powinno być normalne zachowanie.

Marek1603 napisał/a:

Po drugie nie brakuje wariatów na naszych drogach w Volvach czy skodach którym zawsze się spieszą.

No jasne, najlepiej zwalić swój brak umiejętności i roztargnienie na innych. Co z tego, że się komuś śpieszy? można mu zajechać drogę?

Beckie napisał/a:

Niektórzy kierowcy jadący za mną rozpoczynają wyprzedzanie (niejednokrotnie bez sygnalizowania manewru) nie bacząc na to, że swój zamiar sygnalizowałem o wiele wcześniej

O wiele wcześniej? tzn ile wcześniej. Sprawne rozpoczęcie manewru wyprzedzania to sekunda. Jest miejsce->migacz->lusterko->rzut okiem w martwą strefę->wyprzedzanie. Jeżeli można było wyprzedzać to dlaczego od razu po sygnalizowaniu tego nie zrobiłeś?
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-02-09, 14:24   

jacusb napisał/a:
Jest miejsce->migacz->lusterko->rzut okiem w martwą strefę->wyprzedzanie
Sygnalizujemy już zamiar wykonania manewru, a nie dopiero sam manewr. Jak już skręcasz, to bez kierunkowskazu wiadomo, że skręcasz.Tak samo z wyprzedzniem. Po to go włączamy wcześniej, by inni użytkownicy drogi widzieli, że chcemy też wyprzedzić wolniej jadacy pojazd.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2011-02-09, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-09, 14:27   

Dlatego właśnie napisałem, że jak jest miejsce, to potem migacz a potem rozglądanie itp. Ja mogę mieć zamiar wyprzedzenia samochodu przez 10 min ale nie ma miejsca. To co powinienem przez 10min migać? Poza tym sygnalizuje się bezpośrednio przed wykonaniem manewru.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 14:27   

jacusb napisał/a:
ian napisał/a:

Ja obydwu samochodów w ogóle nie widziałem na drodze! Jak to możliwe?

Dlatego właśnie nazywa się to "martwa strefa". Mnie na kursie uczyli, że poza spojrzeniem w lusterko trzeba obrucić głowę i rzucić okiem czy nic tam nie ma. Takie powinno być normalne zachowanie.

Marek1603 napisał/a:

Po drugie nie brakuje wariatów na naszych drogach w Volvach czy skodach którym zawsze się spieszą.

No jasne, najlepiej zwalić swój brak umiejętności i roztargnienie na innych. Co z tego, że się komuś śpieszy? można mu zajechać drogę?

Beckie napisał/a:

Niektórzy kierowcy jadący za mną rozpoczynają wyprzedzanie (niejednokrotnie bez sygnalizowania manewru) nie bacząc na to, że swój zamiar sygnalizowałem o wiele wcześniej

O wiele wcześniej? tzn ile wcześniej. Sprawne rozpoczęcie manewru wyprzedzania to sekunda. Jest miejsce->migacz->lusterko->rzut okiem w martwą strefę->wyprzedzanie. Jeżeli można było wyprzedzać to dlaczego od razu po sygnalizowaniu tego nie zrobiłeś?


teorie, teorie i jeszcze raz teorie... nie ma jednej recepty... każdy przypadek jest inny, zależny od: prędkości, indywidualnego refleksu, dynamiki wykonywania manewrów, bieżącej sytuacji na drodze, warunków pogodowych, aktualnego stanu psychofizycznego kierowcy itd... - każdy musi sobie sam wypracować sposób/metodę - a najważniejsze są: zdolność przewidywania sytuacji, czytelność swojej jazdy (odpowiednio wcześniejsze włączanie kierunkowskazów, rozpoczęcie manewru) a ponad wszystko rozwaga... :-)
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-09, 14:34   

TD Pedro napisał/a:
nie ma jednej recepty

Jednak w tym przypadku chyba jest. Połączenie spojrzenia w lusterka i ruch głowy/zerknięcie w martwą strefę wystarczą, żeby poprawnie wykonać manewr wyprzedzania. Pomijam oczywiście pewne minimalne umijejętności i rozwagę za kierownicą z czym się zgadzam.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 15:54   

jacusb napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
nie ma jednej recepty

Jednak w tym przypadku chyba jest. Połączenie spojrzenia w lusterka i ruch głowy/zerknięcie w martwą strefę wystarczą, żeby poprawnie wykonać manewr wyprzedzania. Pomijam oczywiście pewne minimalne umijejętności i rozwagę za kierownicą z czym się zgadzam.


negujesz :-( po to by po chwili przyznać mi rację :?: :lol: pozostanę jednak przy swoim; nie ma jednej recepty...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-09, 15:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-09, 16:59   

Neguję jedno a zgadzam się z czym innym. Chyba jasno to wyraziłem. Neguję - brak jednej recepty moim zdaniem jest uniwersalny sposób na to, żeby bezpiecznie rozpocząć wyprzedzanie, poza spojrzeniem w lusterka trzeba się obejrzeć za siebie. Zgadzam się z tym, że rozwaga za kirwonicą jest ważna.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-09, 17:40   

jacubs@

teraz to już nie wiem o co chodzi...

ja odniosłem się nie tyle do "martwego pola w lusterkach..." co do manewru wyprzedzania/omijania w ogóle, i wg mnie bezpieczny cały manewr to nie tylko to co napisałeś, cyt.: "Sprawne rozpoczęcie manewru wyprzedzania to sekunda. Jest miejsce->migacz->lusterko->rzut okiem w martwą strefę->wyprzedzanie." - koniec cytatu, i dalej tak uważam...

.... nie oczekuję dalszej polemiki i wyjaśnień - niech każdy pozostanie przy swoim...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 09:52   

Odkurzając stary temat polecam te małe okrągłe asferyczne lusterka, pokazane na filmiku. Mam takie i likwidują martwą strefę całkowicie. Dodatkowo przy parkowaniu znakomicie widać jak daleko mamy od samochodu obok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne