Wysłany: 2019-06-05, 08:53 Zakup Dustera I 4x4 w wersji SL Open
Cześć, mam okazję kupić od znajomego Dustera 2016 1.6 4x4 w wersji SL Open + klima, brązowy. Samochód jest jeszcze na gwarancji do Września 2019 i ma symboliczny przebieg 16 tys km bo był 4 samochodem w domu. Chce za niego 39 tys. Warto? Jakie istotne braki ma ta wersja?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 09:08
W zasadzie podstawowe rzeczy ma - klimatyzacja, radio, elektryczne szyby z przodu. Z braków - elektryczne lusterka (plus, że wtedy są podgrzewane), navi (jeśli potrzebujesz), elektryczne szyby z tyłu, czujniki cofania, kamera itp.
Reszta to kolorystyka wnętrza, przeszycia, chromy, inny kolor relingów itp.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Właśnie Dustera kupuje tylko ze względu na 4x4 bo obecnie mam starszą terenówkę która cały czas się sypie a że nie potrzebuje reduktora aż tak bardzo bo samochód potrzebny mi do turystyki 4x4 to Duster wydał mi się najlepszą opcją. Da się dołożyć ten system nawigacji media nav lub inne radio z navi? I czy Duster z tych lat mają płytę pod podłogą lub da się taką kupić w ASO i założyć?
"Pod podłogą" to żaden duster nie ma - jeśli masz na myśli coś chroniącego tunel środkowy / wał.
Jest fabryczna płyta pod silnikiem i skrzynią biegów - w 4x4 powinna być stalowa.
Powinna być także mała podłużna osłona przewodów paliwowych i hamulcowych - właśnie pod podłogą.
Można także dokupić różne osłony akcesoryjne, oryginalne i producentów niezależnych - pod silnik, grubszą, w tym z prawdziwą płytą ślizgową, dłuższą pod skrzynię biegów, czy pod tylny most.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 09:40
Media Nav dołożysz bez problemu. Tu na forum jest kilku prawdziwych specjalistów od tego sprzętu i w dobrej cenie sprzedadzą Ci taki sprzęt.
Co do płyty, to powinny mieć osłonę pod silnikiem. Natomiast, jeśli chcesz mieć osłonę skrzyni rozdzielczej, baku paliwa itp. to z tego co wiem można taką zamówić w ASO, albo pewnie gdzieś w necie.
Do tego co opisujesz to Duster 4x4 będzie bardzo dobrym wyborem. Dość proste auto, dobry napęd, awarii mało albo brak i łatwa dostępność części.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
"Pod podłogą" to żaden duster nie ma - jeśli masz na myśli coś chroniącego tunel środkowy / wał.
Jest fabryczna płyta pod silnikiem i skrzynią biegów - w 4x4 powinna być stalowa.
Powinna być także mała podłużna osłona przewodów paliwowych i hamulcowych - właśnie pod podłogą.
Można także dokupić różne osłony akcesoryjne, oryginalne i producentów niezależnych - pod silnik, grubszą, w tym z prawdziwą płytą ślizgową, dłuższą pod skrzynię biegów, czy pod tylny most.
Dzięki za kompleksowe info. Na innym forum wprowadzono mnie w błąd, że on ma płytę stalową pod całym spodem. To co jest - pod silnikiem i skrzynią mi wystarczy - potrzebuje auta do turystyki 4x4 na kierunkach wschodnich Ukraina, Gruzja, Armenia i jako auta na codzień.
Media Nav dołożysz bez problemu. Tu na forum jest kilku prawdziwych specjalistów od tego sprzętu i w dobrej cenie sprzedadzą Ci taki sprzęt.
Co do płyty, to powinny mieć osłonę pod silnikiem. Natomiast, jeśli chcesz mieć osłonę skrzyni rozdzielczej, baku paliwa itp. to z tego co wiem można taką zamówić w ASO, albo pewnie gdzieś w necie.
Do tego co opisujesz to Duster 4x4 będzie bardzo dobrym wyborem. Dość proste auto, dobry napęd, awarii mało albo brak i łatwa dostępność części.
Dokładnie, do turystyki 4x4 powiedzmy w wersji soft ten samochód się nadaje idealnie. Niepotrzebnie uległem pierdolingowi wielkich offroaderów i władowałem się w stare 4x4, mogłem odrazu pójść w Dustera. Dwa lata temu pół Gruzji obleciałem Jeepem xj i tylko raz musiałem 4x4 zapiąć - kluczem był prześwit:)
A jeszcze zapytam przy okazji - jak jest z tym silnikiem 1.6sce? rzeczywiście każdy ma problem z tym wywalaniem kontrolek i falowaniem obrotów? Czy to jakieś serie/roczniki/wersję były? Mój wujek ma sce i takich atrakcji nie ma.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 10:53
Cyrki z 1.6 SCe zaczęły się w nowym Dusterze, gdy trzeba było go przygotować do nowych norm emisji spalin. A, że silnik m swoje lata, to się zaczęło... Ale spokojnie, to tylko elektronika, a nie mechanika. Poza tym nie dotyczy każdego Dustera z tym silnikiem i kolejne nakładki softów są coraz skuteczniejsze.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ja się właśnie zastanawiam czy brać rok starszego Laureat z silnikiem Renault i przebiegiem 64 tys czy młodszego Open z silnikiem Nissana ale śmiesznym przebiegiem i na gwarancji. Ehh.
Media Nav dołożysz bez problemu. Tu na forum jest kilku prawdziwych specjalistów od tego sprzętu i w dobrej cenie sprzedadzą Ci taki sprzęt.
Co do płyty, to powinny mieć osłonę pod silnikiem. Natomiast, jeśli chcesz mieć osłonę skrzyni rozdzielczej, baku paliwa itp. to z tego co wiem można taką zamówić w ASO, albo pewnie gdzieś w necie.
Do tego co opisujesz to Duster 4x4 będzie bardzo dobrym wyborem. Dość proste auto, dobry napęd, awarii mało albo brak i łatwa dostępność części.
Możesz podać mi kto jest tym specjalistą od Medianav?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-06-06, 16:20
kvojt napisał/a:
Ja się właśnie zastanawiam czy brać rok starszego Laureat z silnikiem Renault i przebiegiem 64 tys czy młodszego Open z silnikiem Nissana ale śmiesznym przebiegiem i na gwarancji. Ehh.
oba silnik są dobre, francuski jest praktycznie fabrycznie przygotowany do współpracy z LPG, z którym się bardzo dobrze dogaduje, za to ogólnie nieco więcej pali. Jeśli nie myślisz o gazie, można brać ten od nissana, to trwała i sprawdzona w różnych modelach tego koncernu jednostka na łańcuchu rozrządu. Japoński będzie deko bardziej dynamiczny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-06-06, 16:22, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum