Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Laureate TCe 90
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-05, 19:32   

arczi_88 napisał/a:
Jaki jest sens przy wyborze koloru kierowanie się tym, jak się nagrzewa buda latem? Dziewczyna i tak myśli nad Laureate z klimą w standardzie.

10 minut

Chodzi m.in. o te 10 minut. Jak ma się pracę 13 minut jazdy autem (lub 40 minut autobusem/rowerem) to 10 minut z 13 to całkiem sporo.
Po drugie ..hmmm...niektózy są dziwni i nie lubią klimy. Albo nie lubią czekać. Albo wolą wsiąść o te 10 stopni chłodniejszego wnętrza.

Na upartego można napisać - jaki jest sens w ogóle wybierać jakikolwiek kolor? Idziesz do auta, wsiadasz - i koloru nie widzisz. Zdecydowanie mniej czasu widzę kolor swojego auta niż trwa ochładzanie auta nagrzanego (czy to białego czy ciemnego). Co prawda biały nie bylby moim kolorem pierwszego wyboru, ale 1800 płacić tylko za to, by innym patrzyło się przyjemnie na moje auto, gdy jadę? Kolor, jeśli ma inne walory niż łechtanie naszej próżności to : trwałość lakieru (jeśli jest różnica między lakierami różnych kolorów), widoczność w żłych warunkach, nagrzewanie i tracenie ciepła, łatwość odnalezienia na parkingu (dla tych, któym zdarza się zapomnieć gdzie postawili). Zapewne 95- 99 % czasu i tak SWOJE auto oglądamy od środka ... A jak kupujemy dacię, to znaczy, żę na drewnianej desce rozdzielczej i złotych gałkach raczej nam nie zależy..
No chyba, że ktoś pół nocy patrzy na swoje auto na parkingu/w garażu. To co innego.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-05, 19:41   

Nysia napisał/a:

EBmazur napisał/a:
na postoju po dłuższej lub "intensywnej " jeździe - zalecane jest pozostawienie silnika na wolnych obrotach przez dłuższą chwilę .
Ile mniej więcej to jest [np. w minutach] ta "dłuższe chwila"?

Nie musi być na postoju. Według zdecydowanej więszości osób na ten temat się wypowiadających wystarczy ostatnie kilkaset metrów jechać na niskich obrotach. Nie musi być to luz. Chodzi o to, by jeszcze było smarowanie (i chłodzenie turbiny) a już jej moc (zatem i wydzielanie ciepła ) było zdecydowanie poniżej stanów górnych. Czyli zachowanie typu : Ostatnie 500 m przed parkingiem na osiedlu./przy pracy/przy sklepie 30 km/h na niskich obrotach wydaje się być wystarczające (1 minuta)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1615
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-06-05, 20:39   

straszna_maruda napisał/a:

biały - temp blachy 47 C a wnetrza 35 C, srebrny - temp blachy 62 C a wnętrza 44 C, czarny - temp blachy 71 C a wnetrza 57 C ; granat - temp blachy 84 C a wnętrza 60 C. Czyli różnica pomiędzy białym a granatowym to 25C dla wnętrza.


Yhm, mogę tu wpisać swoje byle jakie cyferki w będą równie wiarygodne ale niech będzie na Twoje. Z tak przedstawionymi danymi ciężko coś dyskutować i już się chowam do swojej piwnicy hah xDD
_________________

 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 353
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-06-05, 21:15   

Nysia napisał/a:


Mam jeszcze takie pytanie do osób, które jeździły Dacią Sandero 0.9 TCe 90:
Jaką prędkością da się realnie jechać na dłuższej trasie?

Kierownik salonu marki KIA mówił, że Picanto jechał 150 km/h (katalogowo maksymalna prędkość to ponad 170 km/h), że pewnie można by było szybciej, może do 160 km/h, zależy jak kto jeździ, ale to małe auto i przy dużych prędkościach może je zwiewać z pasa ruchu.



Otóż, 150km/h jest najwyższą realną prędkością stałą dla tego auta. Radio jest głośno, ale znośnie jest. przy tej prędkości dalej mieścimy się w 8l/100km. Nie da się tym autem spalić więcej benzyny niż 8l/100km.

Sandero Stepway jest dużo bardziej praktyczny na co dzień od zwykłego Sandero, ale też ładniej wygląda. Dopłata jest jednak spora.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-06-05, 21:22   

Z czym chcesz dyskutować? Z tym, że jak auto stoi kilka godzin na słońcu to jest bardzo nagrzane? Że proces chłodzenia wnętrza po tym to jest kwestia 20 minut a nie 10? Że jak jedziesz na zakupy po sklepach to masz ciągle nagrzane wnętrze bo prawie nie daje się schłodzić a automat może spowodować przeziębienie? Że postawiłem na 10 godzin na pełnym słońcu moje auto i obok niego białe auto z szarym ( nie czarnym wnętrzem) to kolega otworzył drzwi wywietrzył i po 2 minutach mógł jechać a ja wietrzyłem 6 minut i jechałem z otwartym oknem bo klima czasami oznacza anginę?
Z pomiarami, że auta o ciemniejszych kolorach bardziej się nagrzewają niż jaśniejsze?
Owszem zimą ciemniejsze auto łapie więcej słońca i szybciej się odladza/odśnierza ale w obecnym klimacie zbyt ciemne auta są zabójczo gorące a ciemne wnętrze parzy.
 
EBmazur 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 223
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-06-06, 06:00   

pikodat napisał/a:
Nysia napisał/a:

EBmazur napisał/a:
na postoju po dłuższej lub "intensywnej " jeździe - zalecane jest pozostawienie silnika na wolnych obrotach przez dłuższą chwilę .
Ile mniej więcej to jest [np. w minutach] ta "dłuższe chwila"?

Nie musi być na postoju. Według zdecydowanej więszości osób na ten temat się wypowiadających wystarczy ostatnie kilkaset metrów jechać na niskich obrotach. Nie musi być to luz. Chodzi o to, by jeszcze było smarowanie (i chłodzenie turbiny) a już jej moc (zatem i wydzielanie ciepła ) było zdecydowanie poniżej stanów górnych. Czyli zachowanie typu : Ostatnie 500 m przed parkingiem na osiedlu./przy pracy/przy sklepie 30 km/h na niskich obrotach wydaje się być wystarczające (1 minuta)
Wiesz o tym , że za chwilę się zatrzymasz i zwalniasz do 30 dajmy na to w dużym ruchu miejskim ( mój dojazd do pracy kończy się na obwodnicy miasta z prędkością dopuszczalną 70 km/h ) . Ci z tyłu na pewno będą bardzo szczęśliwi , że ich spowalniasz . Po prostu nie trzymajmy się sztywno pewnych zasad - po prostu przy nagrzanym silniku trzeba dać turbinie czas na "odpoczynek , u mnie to około 30 sekund .
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 08:49   

arczi_88 napisał/a:
straszna_maruda napisał/a:

biały - temp blachy 47 C a wnetrza 35 C, srebrny - temp blachy 62 C a wnętrza 44 C, czarny - temp blachy 71 C a wnetrza 57 C ; granat - temp blachy 84 C a wnętrza 60 C. Czyli różnica pomiędzy białym a granatowym to 25C dla wnętrza.


Yhm, mogę tu wpisać swoje byle jakie cyferki w będą równie wiarygodne ale niech będzie na Twoje. Z tak przedstawionymi danymi ciężko coś dyskutować i już się chowam do swojej piwnicy hah xDD


https://moto.wp.pl/gorace-i-zimne-samochody-6062071057720449g
Sprzed wielu lat mierzenie temperatury.....

Cyferki mozna wpisywac jakieś - co nie znaczy, że z praw fizyki wynika, że biały się najmniej nagrzeje a ciemny najbardziej. Te cyferki akurat o tyle budzą moje zdziwienie, bo czarny powinien być bardziej nagrzany niż granat - ale jesli czarny to jakiś metalik, to istotnie niby czarny a trochę światła odbija.

Gdzieś widziałem watek, w którym ktoś mierzył temperaturę w dwóch autach i ta różnica była mniejsza, rzędu 7-12 stopni. Zależy to będzie jednak i od nasłonecznienia i od wiatru i od tego czy auto zabrudzone - natomiast białe zawsze będzie najmniej nagrzane (oczywiście sa odcienie lakirów białych, ale daćka akurat ma biały taki bardzo biały a nie kremowy).

A czy to ważne?
http://www.daciaklub.pl/f...1787609#1787609
poczytaj co tam ludzie piszą o nagrzanych daćkach. Dla wielu temperatura w aucie zostawionego na słońcu ma istotne znaczenie. I jeśli to jest nawet tylko 7 stopni, to dla tych osób będzie to AŻ 7 stopni.

Inna sprawa, że jest to istotne tylko przez 2-4 miesiące w roku.

Aha, polecam w tym, cytowanym przeze mnie, wątku wypowiedź osoby, która o skutkach zdrowotnych pisała uzywania klima na maxa. To, że Ty nie masz takich objawów nie oznacza, że inni nie mają. Moja kobieta STRASZNIE nie lubi jeździć ze swoim bratem. On zasze ma klimę włączoną i po 15 minutach jazdy w jego aucie już zaczyna mieć bóle głowy od zimnego , upierdliwego wiatru. A potem wyjście na upał.... Kilkadziesiąt procent populacji zapłaci za to zdrowotnie. I nie branie tego pod uwagę __przy__ __wożeniu__ pasażerów to egoizm. No ale wolnoć Tomku w swoim auto-domku.


https://www.researchgate...._parked_vehicle

Nawet takie badania robili... włącznie z badanie nagrzewania w zależności od kierunku postawienia auta... Po kliknięciu LOAD MORE pojawiają się wykresy temperatur w białym i czarnym. Badania robili przez 5 dni. W skrócie - dach w białym do 10-12 stopni chłodniejszy, kabina chłodniejsza o kilka stopni (np. zamiast 57 w czarnym - 50 w białym). Nawet badali wpływ otwarcia okna - okazuje się, że otwarte na 2.5 cm okno niewiele daje (2-3 stopnie mniej) zaś otwarte na 5 cm okno daje nawet 10 stopni mniej.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-06, 09:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 09:03   

EBmazur napisał/a:
Wiesz o tym , że za chwilę się zatrzymasz i zwalniasz do 30 dajmy na to w dużym ruchu miejskim ( mój dojazd do pracy kończy się na obwodnicy miasta z prędkością dopuszczalną 70 km/h ) . Ci z tyłu na pewno będą bardzo szczęśliwi , że ich spowalniasz . Po prostu nie trzymajmy się sztywno pewnych zasad - po prostu przy nagrzanym silniku trzeba dać turbinie czas na "odpoczynek , u mnie to około 30 sekund .

Tak, mogą być takie układy, że parking jest tuż przy takiej trasie. Ja na przykład do domu mogę jechać albo głowną droga i 100m do domu albo nieco wcześniej wjechać na osiedle i 400 m po drogach z dwoma leżącymi policjantami. Przy silniku turbo zapewne będe wybierał ten drugi wariant - o tego typu zachowaniach myślałem. Nie o tym, że jadąc autostradą 500 m przed MOP zwolnię do 30 km/h (to chyba byłoby zresztą wykroczenie) - acz już na pasie do skretu, jesli nic za mną nie będzie, to mogę jechać bez gazu na niskich obrotach wysokiego biegu. Bo obroty są ważne a nie prędkość tak naprawdę. Tu, jak ktoś za mną skręca na MOP, niech sobie na mnie klnie, że będzie o 10 sekund później na parkingu przy McDonald.

Zatem - o ile zgadzam się, że niekiedy nie da się znaleźć tych 500 m na spokojną jazdę, to jest to mniejszość wypadków. Ale w wielu wypadkach wystarczy chwilkę pomysleć, by taki odcinek znaleźć. Choćby , w parkingach wielopoziomowych, wybierając inny poziom niz poziom wjazdu (kilkadziesiąt sekund niskich obrotów).

Ale w ostateczności to wyłaczy się silnik tak jak piszesz - po 30 sekundach. W OSTATECZNOŚCI, bo często mozna tego uniknąć.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 09:30   

Dodam z doświadczenia że każdy silnik jaki miąłem od 30 lat nawet w maluchu dobrze traktowany po uruchomieniu tzn spokojna jazda odwdzięczył się bezawaryjnością. Natomiast w autach turbinowych to to co je wykańcza to agresywna jazda i parking lub garaż i posesja z automatycznymi bramami. Dlaczego? A dlatego że gasimy od razu auto i nie dajemy szans na schłodzenie turbiny a konkretnie jej łożyska, tworzą się mikroluzy i problem gotowy. Moja sąsiadka otwiera bramy zanim sie pojawi pod posesją i wjeżdza z piskiem opon do garazu i w sumie zmienia auta bardzo często :mrgreen:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1615
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-06-06, 11:39   

Ludzie zlitujcie się. Napisałem gdzieś, że coś się nagrzewa mniej lub bardziej? No nie widzę. Chodziło mi o jakieś z kosmosu wzięte liczby, niepoparte niczym, ani linkiem ani opisem choć skąd je ma, czy on mierzył czy ch#$ wi kto i ja to mam przyjąć jako pewnik? Bo tak? Pozdro.
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2019-06-06, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 29
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-06, 17:28   

Chyba o Dacia mogę zapomnieć. Dacia Sandero Laureate TCe 90 już nie ma żadnego dostępnego. Jest jeszcze Dacia Sandero Stepway Laureate TCe 90 Niebieski Azurite z nawigacją z rozszerzoną mapą i kołem zapasowym dojazdowym, albo Renault Clio Limited TCe 75 Czerwony Flamme z mapą, pakietem Klimat Plus 2 i kołem zapasowym, ale to już drożej, więc chyba muszę się porozglądać za czymś innym.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 754
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-06, 17:48   

gawel napisał/a:
Dodam z doświadczenia że każdy silnik jaki miąłem od 30 lat nawet w maluchu dobrze traktowany po uruchomieniu tzn spokojna jazda odwdzięczył się bezawaryjnością. Natomiast w autach turbinowych to to co je wykańcza to agresywna jazda i parking lub garaż i posesja z automatycznymi bramami. Dlaczego? A dlatego że gasimy od razu auto i nie dajemy szans na schłodzenie turbiny a konkretnie jej łożyska, tworzą się mikroluzy i problem gotowy. Moja sąsiadka otwiera bramy zanim sie pojawi pod posesją i wjeżdza z piskiem opon do garazu i w sumie zmienia auta bardzo często :mrgreen:


To jest tylko turbina. Przy dużym katowaniu wytrzyma 180 tysięcy, a przy normalnej jeździe 300 tysięcy bez wymiany. Regeneracja to koszt około 1000zł. Jak dla mnie to koszt niezbyty duży w stosunku do przebytych kilometrów.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1274
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-06, 18:05   

turbina zużywa się od złego smarowania lub jej braku
można ją rozwalić przy 300 tyś jak i 10 , przy poprawnej eksploatacji przeżyje silnik
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 18:16   

Nysia napisał/a:
Chyba o Dacia mogę zapomnieć. Dacia Sandero Laureate TCe 90 już nie ma żadnego dostępnego. Jest jeszcze Dacia Sandero Stepway Laureate TCe 90 Niebieski Azurite z nawigacją z rozszerzoną mapą i kołem zapasowym dojazdowym, albo Renault Clio Limited TCe 75 Czerwony Flamme z mapą, pakietem Klimat Plus 2 i kołem zapasowym, ale to już drożej, więc chyba muszę się porozglądać za czymś innym.


Ile drożej ten stepway? Swoją drogą niebieski azurit w stepwayu wygląda tak pięknie, że mało brakowało a bym się na ten kolor skusił.

Po drugie podzwoń po innych salonach. Każdy salon może mieć nieco inny zestaw dostępnych aut.

Z Warszawy masz nie tak daleko do Płocka, Siedlec i Radomia.

Jak nie jeździsz bardzo dynamicznie to
https://www.otomoto.pl/of...html#550ff065d8
Nie biały, tańszy, elektryczne lusterka.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-06, 18:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:09   

Nysia napisał/a:
Chyba o Dacia mogę zapomnieć. Dacia Sandero Laureate TCe 90 już nie ma żadnego dostępnego. Jest jeszcze Dacia Sandero Stepway Laureate TCe 90 Niebieski Azurite z nawigacją z rozszerzoną mapą i kołem zapasowym dojazdowym, albo Renault Clio Limited TCe 75 Czerwony Flamme z mapą, pakietem Klimat Plus 2 i kołem zapasowym, ale to już drożej, więc chyba muszę się porozglądać za czymś innym.


Jak pisałem paręnaście postów wcześniej że jest sprzedaż ze składu i nie ma wyboru a nawet już dostępności niekiedy, to radośnie szczebiotałaś o rzeczach mało istotnych . Rób tak dalej a będziesz jeździć pupą po nieheblowanej desce. Dla mnie dodatkowym podstawowym czynnikiem było lpg i w sumie to alternatywą dla daci sandero lpg byłaby corsa 1,4 lpg ale to jest 10 tys różnicy w cenie. Ja odpadam, dlatego może jestem tak zdecydowany.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-06, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:17   

pikodat napisał/a:
Nysia napisał/a:
Chyba o Dacia mogę zapomnieć. Dacia Sandero Laureate TCe 90 już nie ma żadnego dostępnego. Jest jeszcze Dacia Sandero Stepway Laureate TCe 90 Niebieski Azurite z nawigacją z rozszerzoną mapą i kołem zapasowym dojazdowym, albo Renault Clio Limited TCe 75 Czerwony Flamme z mapą, pakietem Klimat Plus 2 i kołem zapasowym, ale to już drożej, więc chyba muszę się porozglądać za czymś innym.


Ile drożej ten stepway? Swoją drogą niebieski azurit w stepwayu wygląda tak pięknie, że mało brakowało a bym się na ten kolor skusił.

Po drugie podzwoń po innych salonach. Każdy salon może mieć nieco inny zestaw dostępnych aut.

Z Warszawy masz nie tak daleko do Płocka, Siedlec i Radomia.

Jak nie jeździsz bardzo dynamicznie to
https://www.otomoto.pl/of...html#550ff065d8
Nie biały, tańszy, elektryczne lusterka.
Stepway jest droższy o 5 tysiecy ja dostałem czujki parkowania w cenie i dywaniki czyli oloło 1 tysiąc upustu (za same czujki tyle chcieli w warszawie) planowałem dacię open z klimą +lpg+czujki parkowania kolor biały 30 maja w Warszawie nie było NIC , w Siedlcach jeden biały do 1 czerwca miał być dostepny jakby klient rezygnował i w końcu 31 maja o 17,30 udało mi sie zamówić właśnie w PŁOCKU białe sandero ale stepway laureat z lpg za 49100 z dostawą koniec czerwca i zjechał z taśmy 29 maja jest już wyprodukowany i to była ostatnia sztuka. Natomiast produkcja jest tylko do końca lipca już zamówionych aut. Następnie produkcja będzie wznowiona w 2020 roku zamówienia można składać od marca 2020. Nowe silniki z DPF bez gazu raczej jeden z nich 1,0 TCE.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-06, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:20   

toka93 napisał/a:
gawel napisał/a:
Dodam z doświadczenia że każdy silnik jaki miąłem od 30 lat nawet w maluchu dobrze traktowany po uruchomieniu tzn spokojna jazda odwdzięczył się bezawaryjnością. Natomiast w autach turbinowych to to co je wykańcza to agresywna jazda i parking lub garaż i posesja z automatycznymi bramami. Dlaczego? A dlatego że gasimy od razu auto i nie dajemy szans na schłodzenie turbiny a konkretnie jej łożyska, tworzą się mikroluzy i problem gotowy. Moja sąsiadka otwiera bramy zanim sie pojawi pod posesją i wjeżdza z piskiem opon do garazu i w sumie zmienia auta bardzo często :mrgreen:


To jest tylko turbina. Przy dużym katowaniu wytrzyma 180 tysięcy, a przy normalnej jeździe 300 tysięcy bez wymiany. Regeneracja to koszt około 1000zł. Jak dla mnie to koszt niezbyty duży w stosunku do przebytych kilometrów.


Pełna zgoda
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 19:38   

gawel napisał/a:
Natomiast produkcja jest tylko do końca lipca już zamówionych aut. Następnie produkcja będzie wznowiona w 2020 roku zamówienia można składać od marca 2020. Nowe silniki z DPF bez gazu raczej jeden z nich 1,0 TCE.


Naprawdę sądzisz że pół roku będzie bez produkcji? Myślę ze ruszy ona we wrześniu i najpóźniej wtedy będzie można zamawiać nowe wersje silnikowe. Konkretnie 1.0 TCe.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-06, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:43   

pikodat napisał/a:
gawel napisał/a:
Natomiast produkcja jest tylko do końca lipca już zamówionych aut. Następnie produkcja będzie wznowiona w 2020 roku zamówienia można składać od marca 2020. Nowe silniki z DPF bez gazu raczej jeden z nich 1,0 TCE.


Naprawdę sądzisz że pół roku będzie bez produkcji? Myślę ze prdukcja ruszy we wrześniu i najpóźniej wtedy będzie można zamawiać nowe wersje silnikowe. Konkretnie 1.0 TCe.


Może ktoś mnie okłamał? Nie sądzę wstrzymanie produkcji ma sens bo koncern renault zanotował około 5% spadek sprzedaży, Dacia blisko 20% wzrost w tym samym czasie. No cóż to jest magia CCC :-) , jednak przetrzymanie klientów kilka miesięcy pozwoli utrzymać lub zwiększyc popyt przy nowych wyższych cenach. Tym bardziej że renówki też ładnie poszły w górę np zwykła wersja z metalikiem 1,3 tce 100 km 74 tys. Jak dla mnie to jest drogo
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 754
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-06, 19:43   

Wydaje mi się, że już w lipcu można będzie zamówić :)
Żaden producent sobie nie pozwoli wstrzymać sprzedaży na rok, bo straty będą liczone w miliardach euro.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:44   

toka93 napisał/a:
Wydaje mi się, że już w lipcu można będzie zamówić :)
Żaden producent sobie nie pozwoli wstrzymać sprzedaży na rok, bo straty będą liczone w miliardach euro.


A to wydaje mi się jest czymś poparte? Bo ja po prostu zamawiając samochód się z tym spotkałem a raczej odbiłem od ściany. Poza tym jest też przerwa urlopowa /produkcyjna to nie bardzo wiem jak z tymi zamówieniami
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-06, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 754
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-06, 19:50   

A co Ci mieli powiedzieć? Nie kupuj Pan, za miesiąc będą nowe silniki.
Zresztą sam sprzedawca i salon nie musi być dostatecznie poinformowany, bo ma się tylko dostosować do polityki firmy, a nie ją przekształcać. Zapewniam Cię, że maksymalnie do końca lipca ruszy możliwość zamówienia nowych silników, lub powrót starych 0,9. Czasami są przerwy w dostawach i fabryki toną w zamówieniach i wycofuje się je z sprzedaży na określonych rynkach zbytu.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 258
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-06, 19:53   

toka93 napisał/a:
A co Ci mieli powiedzieć? Nie kupuj Pan, za miesiąc będą nowe silniki.
Zresztą sam sprzedawca i salon nie musi być dostatecznie poinformowany, bo ma się tylko dostosować do polityki firmy, a nie ją przekształcać. Zapewniam Cię, że maksymalnie do końca lipca ruszy możliwość zamówienia nowych silników, lub powrót starych 0,9. Czasami są przerwy w dostawach i fabryki toną w zamówieniach i wycofuje się je z sprzedaży na określonych rynkach zbytu.


To akurat też fakt że na dobry łat dilerzy nic nie wiedzą mogą z tobą rozmawiać i wszystko ci obiecać wychodzisz , zamykają laptop , ida na siku wracają , zerkają do systemu i to już jest nieaktualne bo oferta sie szybko zmienia i cały plan w pis du :cry:

Co do silnika to mi powiedzieli że jeżeli chcę LPG to albo biore teraz alby raczej nigdy bo 0,9 tce nie będzie już dostepny.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-06, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 19:59   

gawel napisał/a:
jednak przetrzymanie klientów kilka miesięcy pozwoli utrzymać lub zwiększyc popyt przy nowych wyższych cenach. Tym bardziej że renówki też ładnie poszły w górę np zwykła wersja z metalikiem 1,3 tce 100 km 74 tys. Jak dla mnie to jest drogo

Tak to możę być z BMW czy Rolls Roycem. Typ klienta, który nic innego nie kupi. W wypadku dacii klient albo sobie kupi używkę za te same pieniądze albo , jak nasza koleżanka, poważnie przemyśłi przejście do innej marki. Dacia nie jest marką auta, na które się czeka pół roku. Tak to można stracić rynek. Wznoszący się. 5% kupi renaulta, 10 % poczeka, 85% wybierze zakup czegoś innego. A strata wizerunku marki, która dynamicznie się rozwija stracona na być może zawsze. Może na dustera trochę ludzi poczeka, bo róznica w cenie w porónaniu do innych SUVów przepastna. Ale sandero? Jest różnica. I dlatego ludzie kupują. Ale czekać nie będą.
A kto zyska? Kia? Suzuki? Opel? Skoda?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 551
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-06-06, 20:03   

gawel napisał/a:


Co do silnika to mi powiedzieli że jeżeli chcę LPG to albo biore teraz alby raczej nigdy bo 0,9 tce nie będzie już dostepny.


To akurat jest o tyle prawda, że istotnie, silnik z LPG może być w 2020 dopiero. LPG nie jest priorytetem, można znaleźć wypowiedzi członków zarządu, że LPG jest w zakresie zainteresowań - czyli nie zniknie, ale tu akurat pól roku czy rok bez wersji LPG rynek przeboleje. Napaleniec zainstaluje sobie sam tracąc kawałek gwarancji, inni poczekają a jak odejdą to będzie to część klientów. W PL zdaje się około 30 % aut było z LPG - ale są rynki, gdzie LPG w ogóle nie ma w ofercie. Z punktu widzenia handlowca - albo ten klient kupi teraz, albo nigdy , bo roku czekać nie będzie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne