Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
MCV: 5 na 7? (TAK!)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-17, 13:40   MCV: 5 na 7? (TAK!)

I tak chciałem o tym napisać, więc skoro już zacząłem, to będę kontynuował - http://www.daciaklub.pl/f...hp?p=9450#9450:

laisar napisał/a:
do dziś głęboko się zastanawiam, czy "rezygnacja" z wersji 7-os. to nie był jednak błąd i trochę żałuję - pierwszy raz w życiu (; - że sprzedawca choć trochę nie usiłował nas na nią namawiać...

...dlatego już jakiś czas temu z czystej ciekawości (; zacząłem sprawdzać możliwość tytułowej przeróbki.

Oficjalnie jej oczywiście nie ma, ale nie jest to powód, żeby się zaraz zniechęcać (;

Rzecz jasna, najpierw należało ustalić, jakie są faktycznie różnice między tymi wersjami - przede wszystkich konstrukcyjne, a potem także wyposażeniowe.

Pierwsze są najważniejsze za to niezbyt widoczne, bo właściwie sprowadzają się do pytania, czy istnieją odpowiednie otwory montażowe, a te ze swej natury są dość dokładnie poukrywane pod różnymi okładzinami. Udało mi się jednak najpierw zajrzeć do podręcznika serwisowego - hiszpańskojęzycznego (: bo polskiego uwzględniającego MCV-kę nie znalazłem - a potem skonfrontować znalezione tam informacje z własnym samochodem oraz egzemplarzem 7-os. w salonie.

Efekt: pozytywny! Jak właściwie można by zresztą przypuszczać po jednej z głównych filozofii marki - ujednolicić w różnych wersjach wszystko co się da - wszystkie otwory są we właściwych miejscach, jedynie zaślepione plastikowymi zatyczkami.

Konkretnie są to otwory na:
- uchwyty podłogowe kanapy trzeciego rzędu (dwa przednie po bokach i jeden środkowy z tyłu),
- mocowania pasów bezpieczeństwa (w podłodze koło nadkola, na słupku tylnym i w ścianie okna),
- zawiasy i klamki uchylnej tylnej szyby (po dwa na przednich krawędziach i po jednym na tylnej).

Jak widać - nie jest tego aż tak znowu wiele.

Niestety, inaczej jednak ma się sprawa z wyposażeniem - tu różnic jest w sumie dość sporo.

Najistotniejsze, a zarazem najbardziej widoczne są:
- kanapa,
- pasy bezpieczeństwa,
- uchylne okna.

Do tego dochodzą inne, mniejsze lub większe, drobiazgi:
- podłokietniki (pod oknami),
- uchwyty (nad oknami),
- lampka (sufit),
- inny materiał na tyłach oparć kanapy drugiego rzędu,
- nawiew wentylacji (przy podłodze na środku),
- pojemniki-schowki na podłodze (przed tylnymi nadkolami),
- plastikowy ochraniacz wykładziny (podłoga między 2. a 3. rzędem).

Jak wspomniałem, oficjalnie nie ma możliwości montażu wszystkich tych brakujących lub zmienionych elementów, chociaż... są one wszystkie dostępne - tyle, że oczywiście jako części zamienne. Wiąże z tym się niestety jedna, ale za to właściwie dyskwalifikująca cały pomysł cecha - horrendalnie wysokie ceny ): Nie licząc robocizny, kosztorys osiąga sumę prawie 7000zł! A przypominam, że kwota, jaką trzeba dopłacić do wersji 7-os. wybierając nowy samochód to 1600zł (Ambiance) lub 1800zł (Laureate).

(Przy okazji wychodzi, jakie jest przebicie - nawet uwzględniając magazynowanie i transport - na częściach zamiennych w porównaniu z ich faktycznym, fabrycznym kosztem).

A co do robocizny, to wbrew pozorom nie byłaby ona jakoś nadzwyczajnie kosztowna (zwłaszcza w porównaniu z materiałami) - nie ma możliwości jej dokładnego wyliczenia, ale szacunkowa wyniosła ok. 1500zł w ASO i 1/3 tej kwoty w warsztacie nieautoryzowanym (choć z referencjami (; ).

Kolejna "drobniuteńka" <; sprawa to gwarancja...

Jak zapewne łatwo się domyślić, fabryczna natychmiast znika na wszystkie zmienione elementy - pozostaje jedynie gwarancja na same części oraz wykonaną usługę. Można się też chyba właściwie spodziewać prób czynienia dodatkowych problemów, jeśli naprawy gwarancyjnej wymagałoby coś w okolicach zmienianych elementów - ale moim zdaniem jest to w razie potrzeby do przewalczenia.

Ostatnią kwestią tej całej zabawy (; jest aspekt prawny - i tu dla odmiany wszystko jest łatwe i proste.

Po zmianie liczby miejsc w samochodzie warsztat dokonujący przebudowy wystawia odpowiednie dokumenty homologacyjne (+ok.200zł), na ich podstawie należy dokonać zwykłego badania technicznego (100zł), a po jego pozytywnym rezultacie udać się do wydziału komunikacji celem aktualizacji dowodu rejestracyjnego (poniżej 100zł).

Wszystko razem tworzy nieco zniechęcające wrażenie, prawda? <; Zwłaszcza te 8-9 tys. zł...

Jest jednak pewien cień nadziei - są to oczywiście odpowiednie części używane, które wcześniej czy później zaczną się w końcu pojawiać. Wtedy, zwłaszcza dla samochodów w okresie pogwarancyjnym, koszt przeróbki - zbliżający się do różnicy cen między wersjami nowych autach - stanie się dużo bardziej akceptowalny.

Dodatkowo, można by się też pokusić o użycie np nieoryginalnej kanapy - dwa niezależne fotele trzeciego rzędu znacząco zwiększyły by funkcjonalność MCV-ki dzięki większej konfigurowalności wnętrza.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-06-09, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
alekpoz 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate Arctica
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Poznan
Wysłany: 2008-08-29, 15:44   

dopiero teraz przeczytałem ten post .. i tak mi się rzuciło w oczy, że do kosztów części trzeba by było dołożyć jeszcze nową kanapę drugiego rzędu... z uchylnym operciem, innaczej wchodzić się chyba nie da?
Ale pomysł ok, kalkulacja całkiem całkiem logiczna. Natomiast co do rejestracji - czy nie ma problemu z homologacją? Tzn czy ten model (MCV) ma homologację na 7 bez względu na wersję czy też są dwie różne - oddzielne na 5 i na 7 osób.
_________________
Laureate Arctica 1.4 + LPG 197 kkm
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-29, 19:28   

A kiedy wrzucisz pomysł jak przerobić dacię na wodolot? ;)
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-29, 21:33   

jan ostrzyca napisał/a:
A kiedy wrzucisz pomysł jak przerobić dacię na wodolot? ;)

Janie, on przerabia Dacię na skrzyżowanie Frankensteina, Drakuli i statku kosmicznego z climatroniksonem i radiem produkcji RURABOMBERA :lol: :lol: :lol:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-30, 07:58   

Mamert napisał/a:
Janie, on przerabia Dacię na skrzyżowanie Frankensteina, Drakuli i statku kosmicznego z climatroniksonem i radiem produkcji RURABOMBERA :lol: :lol: :lol:


Dwa pytania:
1) Czy climatroniks pozwala zmiejszyć objawy klimakterium u starszych pasażerek?
2) Czy RURABOMBER jest może krewnym znanego polskiego piłkarza BARUBARA?

(2008-08.30, godz.17.06)
P.S. Wycofuję pytanie nr 2 bo wyguglałem, że RURABOMBER nazywał się Theodor Kaczynsky, więc związek z BARUBAREM jest, ale nieco inny podejrzewałem na początku...

P.S. nr 2
Wycofuję z P.S. nr 1 bo Theodor'a Kaczynsky'ego nazywano "unabomber"

P.S. nr 3
w związku z powyższym wracam jednak do pytania nr 2

P.S. nr 4
Czy za czasów prezydentury Kaczyńskiego w Wawie, a właściwie w czasie jego kampanii na prezia Polski, nie działał w Wawie facet zwany w taboidach GEJOBOMBER?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-02, 21:36   

alekpoz napisał/a:
Tzn czy ten model (MCV) ma homologację na 7 bez względu na wersję czy też są dwie różne - oddzielne na 5 i na 7 osób.
O ile wiem homolologacje są różne, więc sprawa nie jest taka prosta.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-02, 23:56   

Cytat:
trzeba by było dołożyć jeszcze nową kanapę drugiego rzędu... z uchylnym operciem, innaczej wchodzić się chyba nie da?

Kanapa jest taka sama jak w wersji 5-os. - w niej też prawe siedzenie jest po prostu składane (w 7-os. nie ma jakiegoś innego patentu na "uchylanie").

Cytat:
Natomiast co do rejestracji - czy nie ma problemu z homologacją?

Przecież napisałem: żadnych problemów z wyjątkiem wydatku ok. 400zł...

Cytat:
jak przerobić dacię na wodolot?

Nie mam takich planów, bo Wisła jest ostatnio kiepsko spławna d;

...Ale jakby ktoś miał zapotrzebowanie, to nie jest to aż taka filozofia jakby się mogło wydawać (#

Cytat:
przerabia Dacię na skrzyżowanie [...]

A wcale że nie! d:

Cytat:
climatroniksonem i radiem produkcji RURABOMBERA

Odpowiedzi w odpowiednich wątkach: klimatronik i radio <:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2009-02-18, 15:57   TAK!

Jak już niektórzy rewolucyjnie czujni i szerlokowsko bystrzy koledzy wydedukowali, dokonałem we własnym aucie rozważanej na początku tego tematu przebudowy (:

Zgodnie z przewidywaniami, od strony technicznej okazało się to naprawę bardzo proste, a nawet dodatkowo wzmogło moje pozytywne uczucia dla całości projektu i konstrukcji Logana w ogólności, a MCV-ki w szczególności. W sumie bardzo się dziwię i żałuję, że Dacia sama nie oferuje takiej przeróbki - moim zdaniem nic nie ryzykuje, a traci okazję na zysk.

Od strony prawnej również nie pojawiło się nic zaskakującego, więc od dwóch dni auto jeździ - znowu - na tymczasowym dowodzie rejestracyjnym, w którym jest już jednak najważniejsza zmiana: w pozycji S.1 pojawiła się cyfra "7" [:


A wszystko wyniknęło tak naprawdę z tego, że cień mojej nadziei zmaterializował się szybciej niż sądziłem i zaczęły się już pojawiać części używane...

Początkowo, zamierzając ograniczyć wydatki, szukałem tak naprawdę tylko niewielkiego zestawu części do wymiany: pasów, wymaganych (jak mi się wtedy wydawało) przez nie okładzin tylnych słupków, mocowań podłogowych i... skrajnych foteli tylnej kanapy z Megane Scenica. Przy okazji zamierzałem bowiem poprawić funkcjonalny niedostatek oryginalnego rozwiązania Logana, jakim jest kanapa w jednym kawałku.

Nieśpiesznie wysyłałem kolejne zapytania, aż znienacka otrzymałem więcej niż kompletną ofertę w bardzo atrakcyjnej cenie: 1500 zł. Przedyskutowaliśmy więc z małżonką finanse i rzuciliśmy się na głębokie wody.

W efekcie, w kwocie nieznacznie przewyższającej różnicę cen między fabrycznymi wersjami 5- i 7-osobowymi - uwzględniając robociznę z odpowiednimi dokumentami (400zł), badania techniczne (82zł) i wymianę dokumentów (72zł) - dostałem pełne wyposażenie trzeciego rzędu oraz dodatkowo półkę podsufitową i podłogowe kanały wentylacyjne. Zwiększyło to oczywiście również wymagany zakres prac, a w związku z nim - spowodowało jednak pewne niespodzianki przestoje, wynikłe jednak wyłącznie z powodów, można by rzec: organizacyjnych.


Główna część prac demontażowych odbyła się w znalezionej już jakiś czas temu pobliskiej firmie, zajmującej się adaptacjami pojazdów i posiadającej odpowiednie do tego uprawnienia.

Najpierw, po zdjęciu plastikowych okładzin słupków C i D, została wycięta lewa szyba bagażnika. Kiedy jednak przyszło do zamontowania wersji uchylnej, okazało się, że co prawda faktycznie wszystkie niezbędne otwory znajdują się już w karoserii, ale brakuje w nich niestety czegoś o nazwie "nakrętki", szt. 10.

Szybki wyjazd do ASO skończył się niestety połowicznym sukcesem - takowy element był dostępny jedynie na zamówienie: cena 8zł/szt., czas oczekiwania ok. 7 dni na dostawę z Francji... Zamówiłem i zaliczkowałem, ale mimo wrodzonego optymizmu byłem pełen złych przeczuć, bo na poprzednie zamówienie - bębenek zamka - czekałem prawie 6 tygodni. I jak się poniewczasie okazało: nie był to niestety odosobniony przypadek, ale - wedle wypowiedzi różnych warsztatów i mechaników niezależnych - podobno stała przypadłość serwisowania "renówek" i w sumie największa wada tej marki.

Wróciłem potem do garażu firmy przebudowującej na tymczasowe przymocowanie pechowego okna (po uprzednim założeniu wciskanej na brzeg otworu uszczelki) i przystosowanie auta do ponownego użytku w oczekiwaniu aż dotrą nakręteczki. Pełni prac w tym dniu dopełniło jeszcze przykręcenie mocowań podłogowych oraz wymiana tylnej wykładziny podłogowej.

Postanowiłem jednak nie tracić nadaremnie czasu i w wolnej chwili zdemontowałem boczne wykładziny bagażnika na nadkolach. Wyciąłem także w podsufitce nad tylnymi bocznymi drzwiami pierwszą dziurę do zamontowania wspornika półki podsufitowej. Dzięki obu tym czynnościom objawił się kolejny brak: tym razem chodziło o trzy rodzaje plastikowych zaślepek-nakrętek (choć lepszą nazwą byłyby po prostu "kołki"), w które wchodzą wkręty mocujące wsporniki (2 szt.), samą półkę (4 szt.) oraz podłokietniki trzeciego rzędu (12 szt).

Kontakt z tym razem innym ASO okazał się także zupełnie inny w skutkach do poprzedniego: realizacja zamówienia trwała 1 dzień. Obyło się też bez podwójnej podróży do serwisu, ponieważ zamówienie zostało przyjęte emailowo - ale być może tylko dlatego, że części okazały się dość tanie: pierwsze kosztowały 0,40gr/szt. (i dały się wykorzystać także jako zamienniki trzeciego rodzaju), a drugie (szczęśliwie te potrzebne w mniejszej liczbie) jedyne 2,80zł.

Następnego dnia odebrałem więc jedno zamówienie, a przez kolejne dwa dniach po wcześniejszym nie było ani widu, ani słychu...

W końcu dotarło i to - o dziwo <; - prawie idealnie zgodnie z planem: po 8 dniach. Co prawda mimo obietnic o zawiadomieniu jak tylko części dotrą musiałem sam zadzwonić, ale najważniejsze, że dostałem to, co potrzebowałem. Dzięki temu - i bardzo przyjaznej postawie współpracującej przy przebudowie firmy - jeszcze tego samego popołudnia została wycięta druga szyba, w oba otwory okienne bagażnika trafiły fachowo przymocowane uchylne szklane tafle, a na swoich miejscach znalazły się także pasy trzeciego rzędu. Na tym też zakończyliśmy kooperację z firmą przeróbkową, ponieważ montaż okładzin wewnętrznych postanowiłem przeprowadzić już sam.

Nastąpiło to po kolejnych dwóch dniach: przykręciłem podłokietniki, założyłem boczne wykładziny bagażnika, przymocowałem drugą, plastikową, część podłokietników i okładziny słupków, a następnie dokręciłem po dwa brakujące mocowania pasów bezpieczeństwa. Potem zamontowałem półkę podsufitową, a na koniec poświęciłem jeszcze chwilę na plastikowe schowki koło nadkoli i elementy mocujące podnośnik z akcesoriami.

Niestety, po raz trzeci - ale na szczęście ostatni - wyszedł "w praniu" kolejny brak: owszem, znowu plastikowe zaślepki-nakrętki-kołki (((: Tym razem sprawa dotyczy... rączek-uchwytów podsufitowych. W ASO - jak zwykle na zamówienie <: (chociaż podobno gdzieś jest parę sztuk), ale liczę, że może firmie, od której kupiłem części, uda się je wydłubać z używańca... I tak czekam jeszcze na kilka drobiazgów od nich, więc może uda się to wszystko jakoś razem załatwić, a auto właściwie jest już gotowe.


Czego nie wymieniłem? Dwóch rzeczy - skrzyni biegów i sprężyn tylnego zawieszenia. Przyczyny są chyba dość oczywiste - nie chciałem grzebać przy żadnych "poważnych" sprawach, także ze względu na gwarancję, ceny (zwłaszcza skrzyni...) oraz tak naprawdę brak potrzeby (zwłaszcza w przypadku sprężyn). Z osiągów samochodu jestem zadowolony nawet podczas ciągnięcia przyczepy, więc raczej okazjonalnie używane siedem miejsc nie będzie miało dla mnie znaczenia, a oryginalne sprężyny i tak mają wytrzymywać podobnej wagi "martwe" ładunki w bagażniku. Chociaż gdy przyjedzie czas na ich wymianę pewnie postaram się zamontować inną wersję. (A może nie, jeśli tymczasem się doszkolę i okaże się to jednak zbędne... (: ).


Z ciekawostek: okazało się, że diagnosta na stacji kontroli również jest posiadaczem 5-osobowej MCV-ki i był bardzo zainteresowany szczegółami przebudowy...


Ja osobiście mogę polecić taką przeróbkę - jak widać nie jest to ani przesadnie drogie (a ceny części i tak będą zapewne sukcesywnie spadać), ani skomplikowane (do zrobienia samemu, jeśli tylko ktoś umie posługiwać się śrubokrętem).


Jeśli ktoś chciałby obniżyć maksymalnie czas i koszty, to zawsze można się nieco ograniczyć - naprawdę niezbędne są wyłącznie pasy, mocowania podłogowe i kanapa. Bez najmniejszego kłopotu da się je wpasować w samochód nawet bez wymiany żadnych innych części - wystarczy wyciąć trzy dziury w wykładzinie podłogowej (na mocowanie podłogowe), oraz po dwie w plastikowych okładzinach tylnych słupków (na pasy). W sumie: poniżej 1 godziny pracy i - oszacowałbym - poniżej 1000 zł (w zależności od kosztu części, bo stałe wydatki techniczno-prawne to poniżej 400 zł).


Moja, pionierska (^; przebudowa zabrała w sumie ok. 12 godzin faktycznej pracy - ale ponad połowę z tego pochłonęły same uchylne okna, a ćwiartkę tzw. praca koncepcyjna, przyjąłbym więc, że da się to swobodnie zrobić w zwykłą 8-godzinną "szychtę" (;

Koszt sumaryczny wyniósł natomiast 2200 zł, choć tak naprawdę należałoby odliczyć półkę podsufitową - 250 zł jako opcja w ASO i dwa razy więcej w ramach "części zamiennych", więc chyba ok. 100-150 zł jako elementy używane - oraz kanały wentylacyjne - w ASO 550 zł jako części zamienne, czyli ok. 200-250 zł w ramach używanych (wciąż też czekające na zabudowę, ale to już inna bajka...). Myślę więc, że jako właściwy koszt samego, ale kompletnego trzeciego rzędu można by przyjąć 2000 zł.


Uaktualnienie: 20.02.2009
Primo: Ponieważ automatyczne tłumaczenie "nieco" przekłamuje, podmieniając tylko oznaczenie waluty bez faktycznego przeliczania wartości kwot, więc specjalnie dla zagranicznych gości podaję: koszt całkowity wyniósł około 400€ (300 za same części).

Natomiast gdyby ktoś uznał za warte przeróbki jedynie tylne uchylne okna, to koszt potrzebnych części w ASO wynosi ok. 1500 złotych (300€) - i oczywiście jakiś ułamek tego (1/3?) w przypadku części używanych. Aczkolwiek średnio utalentowana do prac manualnych osoba powinno sobie chyba bez problemu poradzić z przerobieniem po prostu części oryginalnych.

Secundo: Mimo, że przeróbka jest dość prosta (aczkolwiek pojawiły się pewne nowe informację, które jeszcze sprawdzę), to oczywiście, jeśli tylko ma się taką możliwość, najlepiej od razu kupić wersję 7-miejscową.


Uaktualnienie: 06.03.2009
Wszelkie wątpliwości zostały rozwiane - przeróbka jest możliwa, nawet oficjalnie (:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=27891#27891


Uaktualnienie: 19.03.2009
Zmianę "pojemności osobowej" samochodu należy również zgłosić ubezpieczycielowi - np w moim przypadku wiązało się to ze sporządzeniem aneksu do polisy pakietowej (od dilera) celem objęcia ubezpieczeniem NNW kompletu pasażerów. Koszt: 0 zł; czas: 5 min.

(A czy przeróbka wpłynęła jeszcze na wartość auta zostanę poinformowany, gdy agent dokładnie to sprawdzi).



PS
Mimo szczerego zamiaru nie udało mi się z różnych powodów udokumentować procesu przebudowy fotograficznie, ale tak naprawdę nie jest to też do niczego potrzebne (oprócz pochwalenia się (; ) - każdy może sobie przecież zajrzeć do własnego auta, bo wszystko jest właściwie na wierzchu albo bardzo łatwo dostępne po odkręceniu 2-3 wkrętów i odpięciu spinek bądź zatrzasków.

Na koniec więc jedynie mała galeria prawie ostatecznych efektów:

IMG_0277.jpg
Plik ściągnięto 20441 raz(y) 242,85 KB

IMG_0288.jpg
Plik ściągnięto 20442 raz(y) 225,5 KB

IMG_0289.jpg
Plik ściągnięto 20442 raz(y) 225,71 KB

IMG_0287.jpg
Plik ściągnięto 20441 raz(y) 230,43 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-19, 12:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-02-18, 16:33   

No ciekawa sprawa... Nie przypuszczalem, ze nasze urzedasy zalegalizuja cos takiego, z kolei kosztow spodziewalem sie mniejszych (albo wiekszej doplaty). Mowicie, ze w salonie doplata do wersji 7-os. to 1500 zl ? Nie wiem jak w ogole mozna sie nad czyms takim zastanawiac.. :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 16:45   

Różnica cennikowa między wersjami 5- a 7-osobową to 2000 zł - i faktycznie wydaje się, że nie ma się nad czym zastanawiać. Czasem jednak - jak w moim przypadku - naprawdę już się nie ma tej dodatkowej kwoty... Tym bardziej więc nie wydaje mi się, żeby porównywalny koszt późniejszej instalacji był jakiś tragicznie wysoki. Ale oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia (;

Co do legalizacji - nigdy nie miałem obaw, bo nie takie wynalazki jeżdżą po świecie, a to de facto prawie fabryczna przeróbka [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-18, 18:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-18, 17:46   

No to pogratulować!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 18:04   

A dziękować, dziękować [:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-02-18, 18:16   

No,no jesteśmy pod dużym wrażeniem działań Kolegi!!! Gratulacje :-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
Ostatnio zmieniony przez Pablo78 2009-02-18, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-18, 21:45   

Laisar, gratuluje, oprócz pomysłu masz wielką smykałkę do majsterkowania a to najważniejsze :mrgreen:
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 22:21   

WOW!
Podziwiam, że się chciało! I potrafiło!

A da się tak z Sandero? :mrgreen:
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 22:23   

No proszę ! Jak się tylko chce, to i efekty są konkretne. Jestem pod wrażeniem :shock: .
Laisar, przyznaj się, Ty prawą ręką przykręcasz śrubki, a lewą w tym czasie piszesz na forum i moderujesz ???

Jeśli mogę coś doradzić, to pasy można spiąć za pomocą takiej nakładki na pasy dla dzieci, nie będziesz musiał podkładać pod uchwyty do okien żeby nie zahaczały o roletę.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-18, 22:32   

Laisar, gratuluje uporu. Choc (jak juz sam sie przekonalem) rozlozenie i zlozenie wnetrza nie jest jakos specjalnie wymagajace. Ot prosta konstrukcja tym bardziej zacheca do dzialania na wlasna reke. :)

Nova napisał/a:
A da się tak z Sandero? :mrgreen:

Na pewno sie da, tylko trzeba by tyl od MCV'ki przespawac ;-) :mrgreen:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-02-18, 22:42   

KaS602 napisał/a:
A da się tak z Sandero?

Na pewno sie da, tylko trzeba by tyl od MCV'ki przespawac


ale to jak laisar będzie miał ze 3 godzinki... :mrgreen: :mrgreen: ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 00:01   

Bardzo dziękuję za wszystkie gratulacje i wyrazy podziwu, ale bez przesady - być może za mało to podkreśliłem w relacji, ale to NAPRAWDĘ NAPRAWDĘ jest wszystko bardzo proste [:


Cytat:
da się tak z Sandero?

Obawiam się, że bez Bardzo Poważnych Kroków (jak już wspomniano) to raczej nie...

...ale zawsze można po prostu kupić MCV-kę i się pobawić (;


Cytat:
przyznaj się, Ty prawą ręką przykręcasz śrubki, a lewą w tym czasie piszesz na forum i moderujesz ???

Absolutnie zaprzeczam ((((:

Cytat:
pasy można spiąć za pomocą takiej nakładki na pasy dla dzieci, nie będziesz musiał podkładać pod uchwyty do okien żeby nie zahaczały o roletę.

Dzięki, oczywiście widziałem ten patent, ale... uwielbiam prostotę (((: a po obejrzeniu sytuacji nie wydaje mi się, żeby używanie do tego celu właśnie klamek miało spowodować jakieś negatywne skutki, więc na razie nie planuję zmian.

A może i zahaczania - to było w celach badawczych, ale póki co bardzo rzadko w ogóle używałem tej całej rolety, więc chyba niewielkie są szanse, żebym zaczął to robić teraz częściej... A już na pewno - nie zanim nie zrobię dodatkowe otwory na nią, żeby mieściła się razem z kanapą trzeciego rzędu (;

* * *

Perfidnie wykorzystam jeszcze okazję i zareklamuję się (; - po tym wszystkim zostało mi oczywiście trochę części, więc gdyby był ktoś chętny, to proszę zajrzeć do działu GIEŁDA/Sprzedam.
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 20:52   

Kurcze - szkoda, że z Sandero tak się nie da...
A już myślałam, że to taka większa wersja Rinspeed iChange - ten duży bagażnik mnie zmylił :mrgreen:
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-20, 11:47   

No bez przesady - nie należy zbytnio naciągać właściwości użytkowych danego rozwiązania technicznego, tylko po prostu wybrać inne [:

* * *

W wyniku pewnych nieścisłości i pytań, jakie się pojawiły po lekturze postu o samej przeróbce, został on uaktualniony.
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 20:45   

To może i opis warto sobie już uaktualnić (z Laureate 5 os. na Laureate 7 os.)?
Żeby zgodne z rzeczywistością było... :roll:
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 20:49   

O rzesz... faktycznie - nie ma to jednak jak kobiecy zmysł praktyczny i spostrzegawczość (: Dzięki! Zrobione [:
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-22, 00:53   

Czytam sobie stronkę Ger-a http://www.dacialoganmcv.nl/?p=2710 i ... deja vu.
Już gdzieś kiedyś ..... no głowę bym dał....

Sprawdziłeś może jak to jest z tym "de balk" ?
Jak widać jest zapotrzebowanie na holenderską (lub przynajmniej angielską) wersję Twojego posta :-)

Przy okazji - czy w nowym dowodzie rej. zmieniła się masa własna (rubryczka G) czy tylko ilość miejsc ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-22, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-22, 01:37   

(((:

Oj, przez chwilę to były wczoraj łącza rozgrzane, zdaje się...


Z belką jest tak, że jestem prawie (; pewien, że u mnie jest, a że w 7-osobowym też ją widziałem, więc uznałem, że jest we wszystkich wersjach (tzn. tak naprawdę nie zwróciłem na nią większej uwagi, po prostu obie wersje wyglądały tak samo) - ale jak będę miał chwilę, to podjadę na jakiś kanał / podnośnik i jeszcze raz się przyjrzę.

W każdym razie o ile w serwisówkach faktycznie jest ona opisana jako "wzmocnienie pod trzecim rzędem foteli", to chyba nigdzie nie jest jasno i wprost napisane, że miałaby występować wyłącznie w wersji 7-osobowej (aczkolwiek być może po prostu można to różnie interpretować..).

Natomiast tak czy owak, w razie potrzeby, istnieje możliwość jej montażu - procedura naprawcza przewiduje nawet w przypadku problemów ze zgrzewaniem/spawaniem przymocowanie jej za pomocą wkrętów.


W XXI w. wersje obcojęzyczne zapewnia Google Translator (; - choć jak widać, jak zawsze trzeba pilnować głupiutkich maszyn...


W tymczasowym dowodzie zmianie uległa wyłącznie liczba miejsc. Uaktualnienie: 02.03.2009 - W normalnym dowodzie też. TSD wagę dodatków oceniam na jakieś 25 kg, więc w sumie to faktycznie żadna różnica.


(Chciałem napisać właśnie dopiero jak sprawdzę sprawę, ale skoro pytasz... (: "Wiem, że nic nie wiem" (((: ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-06, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne