Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia - przejście z Pb na LPG
Autor Wiadomość
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 117
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-09-15, 20:48   Dacia - przejście z Pb na LPG

Przy jakim przebiegu przechodziliście na LPG?
 
szycha83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 15
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-09-15, 21:05   

Od pierwszych kilometrów...
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 290
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-09-15, 23:19   Re: Dacia - przejście z Pb na LPG

kacper86866 napisał/a:
Przy jakim przebiegu przechodziliście na LPG?


Po 1000 km
_________________

 
tomek73 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster/Scenic
Silnik: 1,6 SCe LPG/ 1,6 16V LPG
Rocznik: 2019 / 2003
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 36
Skąd: Wieliczka i okolice
Wysłany: 2019-09-16, 08:36   

Pierwszy 1000 km zrobiłem na Pb. Później LPG.
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 117
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-09-16, 11:32   

Właśnie u mnie wskakuje 1000km i zamierzam przejść na LPG.
Czyli podobnie jak w odpowiedziach.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 567
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-09-16, 11:48   

Tak niektóre ASO zalecają (1000km na PB potem można LPG), ale na jakiej podstawie to chyba nikt nie wie.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
jacek2407 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE LPG
Rocznik: Bobrek
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2019
Posty: 9
Skąd: Bobrek
Wysłany: 2019-09-16, 13:19   

Witam
Od pierwszego km.
Pozdrawiam Jacek
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-16, 13:45   

Przecież silnik uruchamia się na benzynie za każdym razem.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 130
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-09-16, 17:08   

127000 zaraz po zakupie
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 37
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-09-16, 19:37   

Od początku LPG.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-17, 07:25   

Jeden bak PB, czyli ok 500 km.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-17, 11:20   

Ludzie dajcie spokój z tym jeżdżeniem od początku na PB lub nie. To nie ma żadnego uzasadnienia, a przynajmniej wiedza mechaniczna nic o tym nie mówi.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
AndrewMD 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Wersja: Essential
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 41
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-09-17, 13:54   

Przejechałem bak czyli wyszło mi 630 i przeszedłem na gaz.
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 64
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-09-19, 13:16   

Instrukcja nic nie mówi żeby wpierw jeździć na benzynie. Ja po zakupie od razu jeździłem na LPG
 
manolek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 +LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-09-19, 22:43   

Ja też od razu na LPG. Teraz mam 10k km i w sumie zużyłem niecałe pół baku benzyny, zazwyczaj jak skończył się na trasie gaz i kilkanaście/dziesiąt km jechałem na na benzynie.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-20, 14:46   

Koncepcja jazdy przez pierwsze km na Pb może bierze się stąd że trzeba układ zasilania trochę dotrzeć bo innego sensu nie widzę.
Inna sprawa ma się z tym że jazda tylko na lpg będzie prowadzić do zastania wtrysków benzyny, szybszego zużycia pompy paliwa, która pracuje cały czas i jest m.in. smarowana benzyną, utratą parametrów paliwa przez starzenie Pb.
Sam mam lpg fabryczne i wiadomo wolę na tej opcji jeździć bo taniej :mrgreen: ale jednak co jakiś czas robię te 100 km na Pb żeby układ zasilania nie zapomniał jak się pracuję i paliwo nie zestarzało się.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 761
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-09-21, 20:21   

mojo,
co jaki czas tankujesz benzynę? U mnie wychodzi co 6-9 miesięcy (od zapalenia się "księgowego" i leję do pierwszego odbicia) więc nie o zestarzenie się benzyny to się nie obawiam. Jeśli instalacja nie ma opcji wyłączania pompy paliwa (a sporo nie ma jeszcze) to pompa w końcu pierdnie bo zostaną zjedzone komutatory (są umieszczone na takim talerzu nabitym na oś pompy inaczej niż w większych silnikach elektrycznych) jak przy normalnym przebiegu na benzynie. Wtryski benzynowe nie zdążą się zastać bo każde odpalenie silnika jest na benzynie (przynajmniej w Daćkach).
Można śmigać od razy na LPG bo i tak sterownik LPG ciągnie mapy wtrysków ze sterownika silnika.
_________________
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-22, 20:36   

piotr. z napisał/a:
mojo,
co jaki czas tankujesz benzynę? U mnie wychodzi co 6-9 miesięcy (od zapalenia się "księgowego" i leję do pierwszego odbicia) więc nie o zestarzenie się benzyny to się nie obawiam. Jeśli instalacja nie ma opcji wyłączania pompy paliwa (a sporo nie ma jeszcze) to pompa w końcu pierdnie bo zostaną zjedzone komutatory (są umieszczone na takim talerzu nabitym na oś pompy inaczej niż w większych silnikach elektrycznych) jak przy normalnym przebiegu na benzynie. Wtryski benzynowe nie zdążą się zastać bo każde odpalenie silnika jest na benzynie (przynajmniej w Daćkach).
Można śmigać od razy na LPG bo i tak sterownik LPG ciągnie mapy wtrysków ze sterownika silnika.


No do tej pory nie za często tankowałem. Ze 3 zbiorniki na 20 tys km. Pogadałem ostatnio z gościem z ASO i on mi radził żeby jednak co jakiś czas zrobić ok 100 km na Pb. Jego argumenty to odkładanie syfów, utrata właściwości m.in. smarnych dla pompy, przy małej ilości paliwa w zbiorniku, które jest obracane to samo ciągle zbytnie nagrzewanie pompy. Chyba wszystkie dostępne auto z fabrycznym mają pompę paliwa cały czas pracującą. Można jakieś wyłączniki stosować ale opinie w necie co do tego rozwiązania są różne. Postanowiłęm że co 4-5 tankowań LPG zrobię te 100 km na Pb. To moje pierwsze auto w gazie więc "guru" nie jestem ale chce aby posłużyło bez problemu jak najdłużej :-)
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 37
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-09-22, 22:08   

Uważam, że jazda na LPG od pierwszych km nie powinna zaszkodzić.
Ja bardziej skupiłem się na tym, żeby nie przeciążać nowego silnika.
Przez pierwsze 1000-1200 km starałem się nie przekraczać 3000obr/min.
Nie jeżdzę też na bardzo niskich obrotach bo to również obciąża mocno silnik.
Ogólnie to do około 3000km zwracałem uwagę na obroty.
Teraz jeżdzę normalnie a raczej lubię wkręcić silnik na większe obroty.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-23, 00:11   

mojo napisał/a:
Można jakieś wyłączniki stosować ale opinie w necie co do tego rozwiązania są różne

Sprawa jest bardzo prosta: przy jeżdżeniu na benzynie pompa pracuje cały czas i w ogromnej większości przypadków wystarcza na te 200-300 tys. km. Czyli wyłączanie jej przy gazie "dla oszczędności zużycia elektromechanicznego" jest właściwie zbędne. (A dla oszczędności energii elektrycznej - pomijalne).

Jest tylko jeden warunek: poziom benzyny w baku powinno się utrzymywać powyżej połowy, żeby pompa była zanurzona i dzięki temu odpowiednio chłodzona.

Natomiast jeżdżenie na gazie z minimalną ilością paliwa w baku rzeczywiście może skrócić żywotność ciągle działającej pompy.


Z drugiej strony, wyłączanie pompy po przełączeniu na zasilanie gazem w zasadzie nie grozi niczym więcej, niż możliwością awarii przekaźnika sterującego tą funkcją oraz nieco dłuższym czasem przełączania się z powrotem na benzynę, z powodu konieczności uzyskania odpowiedniego jej ciśnienia w przewodach paliwowych.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-23, 14:54   

laisar napisał/a:

Jest tylko jeden warunek: poziom benzyny w baku powinno się utrzymywać powyżej połowy, żeby pompa była zanurzona i dzięki temu odpowiednio chłodzona.


No właśnie ostatnio spotykam się z takimi uwagami. W MX5/Spiderze zbiornik ma 45 litrów a już przy 35 litrach zapala się rezerwa i jazda do momentu gdy wskaźnik schodzi na zero i psychicznie już masz pełne gacie daje wlanie ok 38 litrów - cała dyskusja wokoło tego była i argument o pompie przede wszystkim.
Reasumując: czy lpg ma coś do tego czy po prostu przy pompach elektrycznych w zbiorniku jakie obecnie są stosowane nie powinno się przy 1/4 tankować już?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-23, 16:07   

laisar napisał/a:
przy jeżdżeniu na benzynie pompa pracuje cały czas i w ogromnej większości przypadków wystarcza na te 200-300 tys.

Mi w Loganie padła po 180 tys., nie przywiązywałem większej wagi ile jest w zbiorniku, jak zapaliła się rezerwa tankowałem ok 20-30 litrów, starczało to na 2-3 miesiące. Oczywiście Logan z LPG.
Lodgy jest mniej łapczywa na PB, bo ma sensowniej rozwiązane przełączanie gazu, jest takie smart, czyli jak jest ciepło, to się wcześniej przełącza, jak jest zimno to później.
Zatankowana do pełna Lodgy zimą zużyła bak w 3,5 miesiąca, latem 6 miesięcy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-23, 16:57   

mojo napisał/a:
W MX5/Spiderze zbiornik ma 45 litrów a już przy 35 litrach zapala się rezerwa

No to raczej nie jest to prawidłowy objaw, nie?

mojo napisał/a:
powinno się przy 1/4 tankować już?

Tak.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 761
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-09-23, 20:00   

laisar napisał/a:

Z drugiej strony, wyłączanie pompy po przełączeniu na zasilanie gazem w zasadzie nie grozi niczym więcej, niż możliwością awarii przekaźnika sterującego tą funkcją oraz nieco dłuższym czasem przełączania się z powrotem na benzynę, z powodu konieczności uzyskania odpowiedniego jej ciśnienia w przewodach paliwowych.

Miałem odcięcie na przekaźniku w poprzedniej bryce i nie było żadnych zwłok przy przełączaniu na benzynę; jeśli takowe występują to może być informacja o nietrzymającym zaworku zwrotnym w układzie paliwowym. Ale w drakuli nie chce mi się na razie tego zakładać. Przebieg nieubłaganie zbliża się do 160 tys. km... :-)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-23, 23:20   

piotr. z napisał/a:
nie było żadnych zwłok przy przełączaniu na benzynę

Nawet gdyby była, to nie sądzę, żeby zauważalna dla kierowcy - przecież to działa tak, że faktyczne przełączenie następuje dopiero po osiągnięciu właściwego ciśnienia, a kto zwróci uwagę na to, czy to trwa 0,5 sek, czy 0,75, czy 1,0, skoro proces jest płynny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne