Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster II Techroad waltera_g
Autor Wiadomość
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-14, 19:46   Duster II Techroad waltera_g

Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad :-)

Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.

20190608_141927 (Large).jpg
Duster w myjni_3
Plik ściągnięto 28 raz(y) 167,57 KB

20190608_141906 (Large).jpg
Duster w myjni_2
Plik ściągnięto 19 raz(y) 174,89 KB

20190608_141901 (Large).jpg
Duster w myjni
Plik ściągnięto 26 raz(y) 163,56 KB

20190601_000722 (Large).jpg
Duster w garazu_3
Plik ściągnięto 36 raz(y) 189,1 KB

20190601_000709 (Large).jpg
Duster w garazu_2
Plik ściągnięto 23 raz(y) 150,48 KB

20190601_000643 (Large).jpg
Duster w garazu
Plik ściągnięto 9 raz(y) 115,76 KB

20190524_124243 (Large).jpg
Duster na placu_4
Plik ściągnięto 34 raz(y) 203,78 KB

20190524_124233 (Large).jpg
Duster na placu_3
Plik ściągnięto 28 raz(y) 171,21 KB

20190524_124225 (Large).jpg
Duster na placu_2
Plik ściągnięto 17 raz(y) 189,34 KB

20190524_124218 (Large).jpg
Duster na placu
Plik ściągnięto 21 raz(y) 239,11 KB

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-14, 19:55   

Ładny, identyko jak mój tylko ten ma czarne lusterka :-D

Widzę, że nie dają napisu 4wd na te obudowy bocznych kierunkowskazów tylko na tylną klapę. Ciekawe.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-15, 09:02   

Obywatel MK napisał/a:
Widzę, że nie dają napisu 4wd na te obudowy bocznych kierunkowskazów tylko na tylną klapę. Ciekawe.


Bo z boku jest napis Techroad, więc żeby inni kierowcy wciąż nie mieli wątpliwości z czym mają do czynienia, to 4WD jest na tylnej klapie.

Autko piękne.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-16, 21:05   

Belphegor napisał/a:

Autko piękne.


Dzięki - kolorystyka oraz pakiety zewnętrzne takie same jak w moim poprzednim Dusterze.

Różnica pomiędzy Dusterem I a II jest ogromna, zawieszenie, układ kierowniczy - to zupełnie inna bajka.
Poprzedni to 2WD, teraz wybrałem 4WD i jestem zaskoczony 6-biegową skrzynią. Silnik mam ten sam, ale wydaje mi się, że dzięki tej skrzyni auto jest elastyczniejsze.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-16, 21:43   Re: Duster II Techroad waltera_g

walter_g napisał/a:
Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad :-)

Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.


Hmmm.... powłoka ceramiczna nakłądana była w myjni???
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-17, 09:00   

walter_g napisał/a:
Różnica pomiędzy Dusterem I a II jest ogromna, zawieszenie, układ kierowniczy - to zupełnie inna bajka.


No popatrz, a są tacy co mówią, że Duster II to w zasadzie taki większy facelifting i nic poza tym. Ja tam nie wiem, nie jeździłem "jedynką".
_________________
Browar domowy Mariampol
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-06-17, 09:56   

Wydaje mi się, że każdy, kto wcześniej użytkował DD1 i przesiadł się na DD2 będzie to auto komplementował bo z tej perspektywy naprawdę jest za co. To rzeczywiście całkiem inny samochód, choć zdaję sobie sprawę, że jest też wielu malkontentów, którzy z tym zdaniem będą polemizować.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-17, 13:16   

układ kierowniczy - zgoda - a co się zmieniło w zawieszeniu? Nie pytam złośliwie tylko po prostu nie widzę różnic...
Też się dziwię...czyli jestem malkontentem bo mam bezpośrednie porównanie. Mam prywatnie DD1 z 2017 a w firmie mam DD2 z 2019 - świeży temat. Poza ładniejszym wnętrzem nie czuję różnic. Oczywiście na plus usztywniający się - progresywny układ kierowniczy i lepsze siedzenia. Poza tym - wyciszenie, osiągi, tłumienie drgań - zawieszenie; sama jazda-do złudzenia podobne. Dokładnie to samo dotyczy precyzji lewarka zmiany biegów. Chyba że ostatnie wersje 2017 były już eksperymentem do wprowadzenia dd2...tego nie wiem. Ja i moi znajomi nie widzimy aż takiej przepaści pomiędzy DD1 z 2017 roku a DD2
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-06-17, 13:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 13:34   

A w układzie kierowniczym co się poprawilo ??
Naprade jestem ciekaw …?
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-17, 13:47   

układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
układ kierowniczy DD2 - silnik elektryczny wspomagania kierownicy. Całość ma właściwości progresji wspomagania - usztywnia układ podczas wyższych prędkości a wzmacnia siłę wspomagania przy jeździe parkingowej. Dobra rzecz - poprawia prowadzenie na wprost przy wyższych prędkościach. Z minusów tego typu rozwiązań - większe ryzyko awarii (chociaż nie zawsze); mniej odczuwamy niewyważone czy krzywe koła-chociaż dla wielu to plus.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 13:56   

Dzieki za info ; )

A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-17, 14:03   

corrado napisał/a:
A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?


Pewnie nawet te elementy mogłyby być lepsze (belka skrętna nierówna belce skrętnej, wahacz nierówny wahaczowi) -- lepsze jest zatem nieco inne pytanie: czy części zawieszenia z jedynki podchodzą do dwójki?
Ostatnio zmieniony przez defunk 2019-06-17, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-06-17, 14:04   

Jacenty85 napisał/a:
układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
taka była w DD1 2x4. W DD1 4x4 wspomaganie było w 100% hydrauliczne klasyczną pompą, jak za starych, dobrych czasów. I było wręcz idealne, nie za mocne,nie gumowe, dające dobry kontakt z kołami. I co komu przeszkadzało, że je wywalili? Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne. A jedyny mankament, to fakt, że zużywa ileś tami promili paliwa więcej, bo pompa napędzana jest od sinika.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-17, 14:14   

Dar1962 napisał/a:
A jedyny mankament, to fakt, że zużywa ileś tami promili paliwa więcej, bo pompa napędzana jest od sinika.

No i masz odpowiedź. W dobie walki o każdy gram paliwa i emisj CO2 a w kontekście tego uzyskania na auto homologacji taka różnica ma znaczenie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-17, 14:57   

No ja bym poprawił znoszenie na zewnątrz zakrętu na wybojach. Jednak jak się wejdzie za szybko w zakręt to koła tracą kontakt z podłożem.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 15:40   

Dar1962 napisał/a:
Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne

No nie...

Tańsze to było dawno temu, jak elektryczne się dopiero pojawiło, a hydrauliczne zdążyło się już zamortyzować.

Prostsze też jest elektryczne - jeden silnik elektryczny montowany na kolumnie kierowniczej kontra pompa hydrauliczna, przewody, chłodnica, zawory, zbiornik wyrównawczy...

A solidność nie zależy od rodzaju wspomagania - obie konstrukcje można zrobić porządnie albo byle jak.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-18, 12:13   

Przyznam szczerze - też bardzo lubiłem wspomaganie hydrauliczne- klasyczne-z pompą napędzaną od silnika. Bardzo dobrze sprawdzało się w Golfach 4. Dawało poczucie stabilności a jednocześnie wyczucia. Auto prowadziło się sztywno. Z kolei Skoda Fabia/Vw Polo/Seat Cordoba z tych samych lat co Golf 4 (około 2001 r) miały już wspomagania elektrohydrauliczne i moim zdaniem nie było już tak fajnej trakcji. Układ był dość mocno wspomagany, każda nierówność drogi przy wysokiej prędkości przenosiła się na kierownicę powodując jazdę mało stabilną. Kupuje DD1 obawiałem się, że będzie podobnie ale na szczęście konstruktorzy dobrze dobrali siłę wspomagania. Moim zdaniem DD1 4x2 na wspomaganiu elektrohydraulicznym to dobre rozwiązanie.
Co DD2 ten układ działa dość fajnie. Fajnie się usztywnia ale ...jest SPORO TAŃSZY w produkcji niż klasyczne rozwiązania. Na chłopski rozum łatwiej wyprodukować tani silnik elektryczny niż precyzyjną i szczelną pompę wspomagania. Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-18, 12:38   

Ja po przesiadce sie na takie wspomaganie jak w nowym Dusterze juz nie mam ochoty wracac do porzednich rozwiazan. Co wiecej - auto kupione z mysla o uzytkowaniu 5-6 lat (100-120 tys km) wiec chyba nie bedzie mnie interesowalo czy ta rozwiazanie trwale czy nie ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-18, 14:11   

no cóż...nie od parady mówi się, że wspomaganie w pełni hydrauliczne jest uważane za znawców tematu za najlepsze dlatego , że daje najlepsze wyczucie drogi...do tej pory jest używane w sporcie samochodowym. Kierowcy rajdowi nawet nie chcą słuchać o wspomaganiu elektrycznym...pewnie zaraz by się przegrzało... Co nie ujmuje faktu, że do codziennej normalnej jazdy elektryczne progresywne jest bardzo przyjemne.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-18, 17:21   

W Dusterze I zastanawiało mnie jedna rzecz - w momencie kręcenia kierownicą przygasały mi przednie światła. Czy to mogło być spowodowane tym, że pompa wymagała chwilowo większej dawki prądu?
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-18, 17:22   Re: Duster II Techroad waltera_g

pikodat napisał/a:
Hmmm.... powłoka ceramiczna nakłądana była w myjni???


Myjni ręcznej, czy rozwiałem wątpliwości? :-)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-18, 17:49   

Jacenty85 napisał/a:
Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.

Na tyle aut w gamie Fiata tylko punto II miało problem ze wspomaganiem, gdzie silnik wymieniało się w 20min i zamykało w kwocie 100zł. Miałem stilo z wspomaganiem elektrycznym i city i dla mnie to było świetne, w Daci pojękiwanie tej pompy elektrohydraulicznej doprowadza mnie do niezłego zdenerwowania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 21:10   

walter_g napisał/a:
w momencie kręcenia kierownicą przygasały mi przednie światła. Czy to mogło być spowodowane tym, że pompa wymagała chwilowo większej dawki prądu?

Tak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4261
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 08:45   

W D1 jeszcze było tak, że po skręcie na maxa, pompa brzęczała..
D1 przy aktualnym przebiegu D2 już sprzedałem, a D2 cały czas mnie cieszy.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-19, 19:14   

Nawiązując do zawieszenia.
Może to ze względu na 4x4, ale odczuwam, że zawieszenie jest sztywniejsze, Duster II dużo lepiej trzyma się w zakrętach, szczególnie na trasach i serpentynach.

Przesiadając się z powrotem do Dustera I denerwuje mnie strasznie luz na kierownicy oraz bujanie w zakrętach.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2019-06-19, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne