Odkopuje temat. Jakie wycieraczki (chodzi o rozmiar) na przód do Dacia Sandero I bez żadnego kombinowania. Chodzi o to aby założyć i mieć problem z głowy ;) .
Druga sprawa to wycieraczka tylna, jaki ma rozmiar bo w książce nie ma informacji na temat wycieraczek.
Popatrz nad Twój post napisany przez kicię. A z tylną? Jaki problem podejść i zmierzyć?... Tak z robiłem w moim ale nie pamiętam za cholerę ile ma cm i przy kolejnej wymianie znowu będę musiał zmierzyć.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-07, 22:59
Chyba jeszcze nikt na to nie zwrócił uwagi na tym forum (przez szukajkę nic nie znalazłem, jeśli sie mylę, to mnie poprawcie), że nie wszystkie Dacie Duster mają fabrycznie "niefortunne" wycieraczki 2x500mm. U mnie w DD 2015 jest fabrycznie 600mm (L) i 450mm (P). Ale IMO to nie jest tylko tego typu sprawa, że założyli dłuższe pióra wycieraczek...
Parę tygodni temu robiłem przymiarki do założenia u mnie od strony pasażera pióra 510mm (konkretnie Motgum, bo akurat takie miałem pod ręką w garażu) i niestety nie dało rady - wchodzi już na tę plastikową nakładkę przy dolnym rogu szyby. Musiałbym podnieść ramię kilka cm na wieloklinie, a tego zdecydowanie nie chcę, wręcz przeciwnie, prędzej wolałbym nieco opuścić, żeby zbliżyć do poziomu wycieraczki po stronie kierowcy (lewa jest wyraźnie niżej). Jak patrzyłem na ulicy na kilku DD ph1, to im z (najprawdopodobniej) 500mm zostaje jeszcze spory kawałek miejsca (kilka cm) do prawego brzegu szyby, a skoro ja nie moge w normalny sposób wcisnąć 510mm, to nie ma cudów, coś musiało zostać zmienione. Raczej musi to być kwestia róznej długości ramion (od strony pasażera lub obu). No teoretycznie mogłoby być jeszcze zmienione miejsce mocowania ramienia/ramion (wieloklin/y w innym miejscu), ale to wymagałoby zmian w blasze podszybia, być może też w mechnizmie wycieraczek, więc dużo prostsza wydaje się zmiana długości ramienia.
Przy okazji pomierzyłem wtedy też długości obu ramion wycieraczek, ale niestety gdzieś zapodział mi się karteluszek, na którym je sobie zanotowałem. Powtórzę więc pomiar w ciągu najbliższych kilku dni, wtedy będzie można porównać .
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-10-07, 23:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-09, 22:57
Również tylną wycieraczkę zmieniono - ja mam fabrycznie długości 350mm, natomiast w ph1 było 300mm.
Nie wiem, kiedy dokładnie wprowadzono zmiany w wycieraczkach (przednie i tylna), czy np. wraz z pojawieniem się DD ph2, czy może później. Może jakoś wspólnymi siłami uda się to ustalić ?
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-11, 18:59
Żeby wszystko było w jednym miejscu, podaję poniżej w komplecie długości piór oraz ramion wycieraczek przednich, a także długość piora i ramienia tylnej. Wszystko pomierzone na Dacii Duster prod. 06.2015.
przód: (L)ewa - pióro 600mm, ramię ok. 51,5cm || (P)rawa - pióro 450mm, ramię ok. 56cm
tył: pióro 350mm, ramię ok. 29cm
.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-11, 20:13
piku napisał/a:
Ja mam Dustera ph1, rocznik 2012 i tylna wycieraczka ma pióro dł. 350 mm.
Jeśli fabrycznie miałeś/masz 350mm, to by znaczyło, że długość wycieraczki tylnej zmienili z 300 na 350mm już w trakcie produkcji ph1, a nie np. wraz z wprwadzeniem ph2.
I o taką wymianę informacji i dyskusję mi właśnie chodziło .
Ja mam DD z 2010, ale nie wiem jaka jest tylna wycieraczka. Zmierzę ale nie dzisiaj, bo jest 0 st C i pada śnieg jak głupi.
Jeżeli mam krótszą to po zimie spróbuję ją wymienić na dłuższą. Można gdzieś dostać taką "wkomponowaną" w ramię, ale bez ramienia? Znalazłem do DD 300mm, ale jest do MCV 350mm. To ta sama wycieraczka? Przydałaby się też informacja, czy ramię się nie zmieniło.
Wycieraczka tył MCV
Dzięki
Zatem to jest wycieraczka do MCV. Pozostaje zmierzyć posiadaną obecnie, ale z tego co kojarzę, to zostawia spory margines, więc prawie na pewno mam 300mm.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-10-12, 11:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-19, 06:55
radzę założyć Bosch, mogą być tańsze ramkowe (lepiej przylegają do szyby w górnej części) lub nieco droższe, bezramkowe Aerotwin. Te ostatnie są bardzo trwałe. W Polo żony jeżdżą chyba już dwa lata
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-19, 13:31
Dziwne, u mnie Bosch Aerotwin wycierają już drugi sezon, bo zapomniałem wymienić. Chyba zostawię na jesień, zobaczymy co się stanie. To już trzeci albo czwarty komplet (w przeciągu pięciu lat) i jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem się z wycieraczek światowej firmy Motgum, które rozleciały mi się na mrozie. :>
Ja na tą chwilę mam jeszcze oryginalne Valeo ale po zimie zapewne wymienię na niedrogie firmy ALCA (niemieckie - do kupienia w marketach). Od 3 lat tylko ich używam zmieniając regularnie co 7-10 miesięcy.
Prawda jest taka że każda wycieraczka traci swoją jakość i zdolność wycierania z czasem - szczególnie po zimie. Więc po co płacić 50 PLN i więcej? Wolę wymienić nawet 2 razy do roku w razie potrzeby tańsze niż dać zarobić koncernom za taki sam kawałek gumy.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2015-10-19, 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-19, 18:54
bebe napisał/a:
u mnie Bosch Aerotwin wycierają już drugi sezon
jw - to bardzo solidny model, jeśli się ich nie katuje używając zamiast skrobaczki, wytrzymują 2 lata i więcej - cena kompletu nieco ponad 100 zł
zupełnie budżetową (ale wcale nie taką złą - solidne ramki często ze spojlerem, grafitowane gumki) alternatywą są ramkowe "Alca" których komplet na przód kosztuje 16-20 zł. Wytrzymają na pewno do wiosny. 2-3 komplety na cały rok
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-19, 18:58, w całości zmieniany 4 razy
ja wycieraczki zmieniam co 4-6 miesięcy w zaleznosci... a kupuje w biedronce czy innym markecie do max 15zł za szt... droższych się nie oplaca przetestowałm i szkoda wydawac kasy.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-19, 20:08
właśnie dziś tytułem eksperymentu nabyłem w Biedronce dwa "bumerangi" 52,5 cm made in? (pewnie Państwo Środka) w cenie po 9 PLN za szt
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-19, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Kupuje się najtańsze bo wszystko zależy jak się trafi .
Czasem bosch trzyma się 2 lata a czasem 2 miesiące .
To zwykła loteria ostatnio kupowałem wycieraczki do 2 aut , w jednym po 3 tygodniach do wyrzucenia w drugim chodzą już kilka miesięcy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum