Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana "gruszki" w turbosprezarce 1.5dCi
Autor Wiadomość
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-07-03, 11:18   wymiana "gruszki" w turbosprezarce 1.5dCi

Czesc,

Ostatnio z mojego starszego Dustera zaczelo cos mocno "swiszczesc/zasysac" podczas przyspieszania, mocno slyszalne w kabinie auta. Bylem u mechanika obok siebie i po dokladniejszym sprawdzeniu stwierdzil ze to "gruszka" czyli jakis zawor na turbosprezarce, auto ma okolo 71 tys. przebiegu i mechanik stwierdzil ze jakas uszczelka w tzw. gruszce jest sparciala czy cos tam, bo jak dotknal reka i docisnal od razu problem ustepowal. Niestety powiedzial mi takze ze nie bedzie w stanie tego wymienic bo podobno do takiej operacji potrzebne jest ustawienie tego elementu na nowo jakims sprzetem.

Czy ktos z was moze przechodzil operacje wymiany tego elementu? Jechac z tym do ASO (chcialbym tego raczej uniknac)? Czy szukac gdzies w okolicy? (Pila,Bydgoszcz), moze ktos kogos ogarnietego polecic?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-03, 11:35   Re: wymiana "gruszki" w turbosprezarce 1.5dCi

alhaz napisał/a:
Czesc,

Ostatnio z mojego starszego Dustera zaczelo cos mocno "swiszczesc/zasysac" podczas przyspieszania, mocno slyszalne w kabinie auta. Bylem u mechanika obok siebie i po dokladniejszym sprawdzeniu stwierdzil ze to "gruszka" czyli jakis zawor na turbosprezarce, auto ma okolo 71 tys. przebiegu i mechanik stwierdzil ze jakas uszczelka w tzw. gruszce jest sparciala czy cos tam, bo jak dotknal reka i docisnal od razu problem ustepowal. Niestety powiedzial mi takze ze nie bedzie w stanie tego wymienic bo podobno do takiej operacji potrzebne jest ustawienie tego elementu na nowo jakims sprzetem.

Czy ktos z was moze przechodzil operacje wymiany tego elementu? Jechac z tym do ASO (chcialbym tego raczej uniknac)? Czy szukac gdzies w okolicy? (Pila,Bydgoszcz), moze ktos kogos ogarnietego polecic?


Jeśli jeszcze na gwarancji przedłużonej 5 letniej - to ASO, powinno się łapać jako naprawa gwarancyjna. Jak nie... a stwierdzenie, że ASO chcesz uniknąć wszak padło... to chyba wujek google i kierować sie opiniami w googlach (wiem, moga być fałszywe) i np.
http://www.marex.pila.pl/
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-07-03, 11:46   Re: wymiana "gruszki" w turbosprezarce 1.5dCi

pikodat napisał/a:
alhaz napisał/a:
Czesc,

Ostatnio z mojego starszego Dustera zaczelo cos mocno "swiszczesc/zasysac" podczas przyspieszania, mocno slyszalne w kabinie auta. Bylem u mechanika obok siebie i po dokladniejszym sprawdzeniu stwierdzil ze to "gruszka" czyli jakis zawor na turbosprezarce, auto ma okolo 71 tys. przebiegu i mechanik stwierdzil ze jakas uszczelka w tzw. gruszce jest sparciala czy cos tam, bo jak dotknal reka i docisnal od razu problem ustepowal. Niestety powiedzial mi takze ze nie bedzie w stanie tego wymienic bo podobno do takiej operacji potrzebne jest ustawienie tego elementu na nowo jakims sprzetem.

Czy ktos z was moze przechodzil operacje wymiany tego elementu? Jechac z tym do ASO (chcialbym tego raczej uniknac)? Czy szukac gdzies w okolicy? (Pila,Bydgoszcz), moze ktos kogos ogarnietego polecic?


Jeśli jeszcze na gwarancji przedłużonej 5 letniej - to ASO, powinno się łapać jako naprawa gwarancyjna. Jak nie... a stwierdzenie, że ASO chcesz uniknąć wszak padło... to chyba wujek google i kierować sie opiniami w googlach (wiem, moga być fałszywe) i np.
http://www.marex.pila.pl/


Niestety, auto juz po gwarancji, tylko standardowa mial. Dzieki za link :)
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2019-07-03, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2019-07-03, 20:48   

W Ostrowcu pod Wałczem jest dobry mechanik od pomp i turbo w dizelkach, i jeszcze w Dobrzycy k/Piły
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-07-04, 06:18   

Jesli ktos dalej zainteresowany, to obdzwonilem polecane warsztaty i diagnoza byla taka, zeby wykrecic cala turbine i od razu przy wymianie gruszki dac do sprawdzenia czy nie trzeba regenerowac, co przy 71tys przebiegu wydaje mi sie troche dziwne, ale co poradzic... Eh az strach pomyslec ile to bedzie kosztowac :/
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-04, 13:19   

znam ten temat dość dobrze, tez miałem zruszona gruszke, choć u mnie jest jako boostcontoller a nie VNT czyli zmienna geometria, ale tez rzekomo żeby ustawić czy to kierowniczki w zminnej geometrii czy boostcontroller jak fabryka , to robi się po wyjeciu turba.
Można tez metoda prob i bledow przy badaniu przez obd2 ale nikt tak nie chce z warsztatow robic bo to wymaga jazd itd.


Ja natomiast z poprzedniej regeneracji turba w poprzednim dieslu mam zle wspomnienia po regenracji chodzila gorzej niz przed , nie umieli mi tez ustawic zmiennej geometrii . Ale auto wkrotce uleglo powaznemu wypadkowi i tamten problem znikl.

Przy 71tys na pewno nie trzeba regenerować. Chyba ze ktoś nie zmienial oleju albo butowal na zimnym silniku i gasil od razu po "butowaniu".
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-07-04, 15:12   

corrado napisał/a:


Przy 71tys na pewno nie trzeba regenerować. Chyba ze ktoś nie zmienial oleju albo butowal na zimnym silniku i gasil od razu po "butowaniu".


Olej zmienialem co 10tys, butowac mi sie nie zdarzalo. No nie powiedzieli ze do regeneracji tylko zeby sprawdzic czy wszystko ok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne