Hak napewno kupisz taniej - aso w mojej okolicy mowily o 1100-1200 - a poza aso to pewnie z 500-600.
O sposob trzeci tez bym sie az tak nie bal - masa rowerow spoczywa glownie na zderzaku - reszta linek tylko ja stabilizuje.
Ja ogolnie probowalem wszystkiego i jestem fanem hakow - kupujesz jeden bagaznik na zawsze, przenosisz go pozniej bez problemu miedzy autami - wjedziesz na parking podziemny czy prom - imho bez porownania z pozostalymi opcjami - a ze kosztuje - no coz - rower tez ;)
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-17, 23:09
krzyska jeśli Ci hak do niczego innego nie będzie służył tylko do zainstalowania rowerków kilka razy w roku to zakup bez sensu.Bierz bagażnik na relingi.Tak od 3 lat wożę 3 rowerki w SGVII i nie mam z tym najmniejszego problemu(całość:auto +rowery ma wysokość ok 3m)Stabilne to jest do V-130km/h(na więcej przepisy nie pozwalają ale znam kola co suvem się zagalopował i pomknął na autobanie 160km/h i nie zdmuchnęło ich )Zamontowanie takiego bagażnika na dach zrób w miejscu słupków w aucie między przednimi a tylnymi drzwiami(przód bagażnika)a drugie miejsce to na słupku za tylnymi drzwiami,wtedy w dwie sprawne osoby wrzucisz rowery na dach.Po wrzuceniu roweru na górę druga osoba wskakuje na koło(tylne) i przytrzymuje rower a Ty zapinasz w uchwyt stojąc na ziemi,także obywa się to bez żadnych drabinek,stołków,itd...Ma to swoje zalety,dostęp do bagażnika nieograniczony,nie inwestujesz w hak,dodatkowe lampy,bo rowery będą przysłaniać tylne światła,Policja się nie doczepi.Spalanie Pb/ON nie jest tragiczne tak przewożąc rowerki przy V:70-120km/h.Postaw na szwedzkiego THULE(bagażnik)uchwyty tylko z zamkiem tak między 180-200pln za uchwyt coś sensownego znajdziesz.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-17, 23:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-18, 00:05 Re: rowery na samochodzie
krzyska napisał/a:
3. Uchwyt rowerowy na tylną klapę bagażnika.
Interesowałem się takim uchwytem przy poprzednim samochodzie i jego zakup odradził mi... sprzedawca tych uchwytów (między innymi). Stwierdził, że to rozwiązanie jest dobre na niemieckie autostrady, ale na polskich drogach skończy się uszkodzeniami karoserii. Ile w tym prawdy, a ile chęci wciśnięcia mi tańszego bagażnika dachowego - nie wiem. :)
Co do bagażnika dachowego - są jeszcze rozwiązania z opuszczanym ramieniem trzymającym rower, dzięki czemu nie trzeba go wstawiać na rynnę na belkach, tylko wczepić w opuszczone ramię, a potem ono ramię wraz z rowerem wędruje (napędzane zapewne przez dobre wróżki :) na dach. Nie widziałem tego z bliska i pewnie kosztuje to gazylion złotych luidorów, ale obczaj, może nie będzie tak źle.
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2011-04-11, 12:26
Witam (bo to mój pierwszy post :) ). W niedzielę przymierzałem bagażnik na tylną klapę thule, który kupiłem do poprzedniego samochodu (rzeczywiście jest ryzyko otarć, ale co za wygoda, zapinanie bagażnika i zdejmowanie, składnie - kilka minut) ale jest mały problem - w dusterze szczelina o którą zahacza się górne haki bagażnika (ta między klapą a dachem) jest strasznie wąska i haki tam zwyczajnie nie wchodzą! Więc i mnie pozostaje chyba kupienie dachowca. Kusi mnie, co prawda, lekkie nagięcie tych haczyków ale czy będą wtedy wystarczająco trzymać? No i do bagażnika na klapę warto zastanowić się nad listwą z dodatkowymi światłami. A jak listwa to i trzeba mieć gdzieś gniazdo do przyłączenia.... Tak, że bajka to nie jest!
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2011-04-12, 08:54
witam, witam.
Dodam tylko, że po krótkich wysiłkach (kombinerki to rzeczywiście narzędzie uniwersalne) udało mi się zapiąć bagażnik rowerowy na klapę Ciapy. Pozostałe uwagi pozostają aktualne: nie da się uniknąć zarysowań (mnie to nie przeszkadza), trzeba wyposażyć się w listwę oświetleniową i gniazdo do jej podłączenia - w pop. aucie miałem takie złącze pod podłogą w bagażniku na dłuższym elastycznym kablu (generalnie koszt groszowy) - w razie potrzeby wyciągałem i po sprawie. Rowery z tyłu samochodu ładuje się wygodniej, mam też (być może nieuzasadnione) poczucie bezpieczeństwa - w por. do przewożenia rowerów na bagażniku dachowym (z tyłu je jednak jakoś widzę i kontroluję, a u góry mam wrażenie, że zaraz się obluzują, spadną, albo o coś nimi zawadzę
Ostatnio zmieniony przez miandas 2011-04-12, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
nie da się uniknąć zarysowań (mnie to nie przeszkadza)
Obawiam się niestety, że daćka może mieć nico inne zdanie - zasadniczo to nie są złe auta, ale akurat zabezpieczenie antykorozyjne jest raczej z tych delikatnych i głębiej porysowane elementy dość szybko rudzieją...
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2011-04-12, 09:47
o zdjęciach pomyślę, szczególnie jak dokonam ostatecznych przystosowań.
Jeśli chodzi o uszkodzenia a korozja - masz rację, jednak z długiej praktyki wiem, że owe uszkodzenia lakieru mają charakter otarć, są związane z "pracą" elementów dotykających blachy i z racji tego nie są głębokie. Choć - oczywiście - masz rację - pod rozwagę.
Poniżej moje rozwiązanie przewozu rowerów na haku czyli, platforma InterPACK na 3 rowery. W zeszłym roku dałem za nią 430 zł, ale dopiero w tym roku zdołałem przetestować na dłuższej trasie - jestem zadowolony.
Zalety - cena, prostota montażu, stabilność ułożenia rowerów (każdy stoi w swojej rynience) oraz brak kontaktu z pojazdem
Wady - ciężar, uciążliwe dodatkowe mocowanie rowerów paskami, no i oczywiście zablokowane drzwi
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-01, 20:21 Moje Thule
Kilka miesięcy temu zakupiłem sobie taki bajerek a dokładnie Firmy Thule EUROWAY 923 powiem tak drogo ale warto. Miesci sie 3 rowerki, umożliwia odchylenie bagażnika w celu lepszego dostępu do przestrzeni bagażowej.
Więcej zdjeć zapraszam na moją strone:
Moja strona na autocentrum
019.jpg Pojemny na 3 rowerki, lekki, kompaktowy.
Plik ściągnięto 459 raz(y) 87,56 KB
003.jpg Odchylanie bagażnika pozwala dostać się do przestrzeni bagażowej
fajny ale rzeczywiście drogi (za markę się płaci ) ale znalazłem coś znacznie tańszego a również funkcjonalne...,
np. http://allegro.pl/wloski-...1569794466.html
- może kogoś zainteresuje... (wakacje za pasem)...
@Lmoska: A to już jest maksymalne odchylenie? Bo jeżeli tak, to ogólnie oba może i niezłe, ale... raczej nie do Dacii /: Przy skrzydełkowych drzwiach odchylanie musiałoby być chyba praktycznie aż do poziomu...
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-02, 19:07
laisar napisał/a:
@Lmoska: A to już jest maksymalne odchylenie? Bo jeżeli tak, to ogólnie oba może i niezłe, ale... raczej nie do Dacii /: Przy skrzydełkowych drzwiach odchylanie musiałoby być chyba praktycznie aż do poziomu...
Tak to jest maksymalne jedno z największych odchyleń w rozsadnej cenie. Scenic ma sporą klapę i dziwnie wyprofilowaną więc nie wszystkie bagażniczki sie odchylają . Jest jeszcze jeden model firmy ATERA STRADA jeszcze bardziej się odchyla tylko, ze kosztuje pare stówek więcej od THULE :)
No rzeczywiście nieźle - 1900 zł... Ale wygląda na to, że przynajmniej jest za co zapłacić:
- nie tylko się odchyla, ale i przesuwa do tyłu, więc nawet w MCV-ce powinno zdać egzamin [:
(Chociaż ja jeszcze poszukam - wydaje mi się, że modele oferowane "do vanów" po umocowaniu na jednym skrzydle drzwi MCV-ki też powinny zadziałać. Tylko muszę jeszcze sprawdzić jak z wytrzymałością samych zawiasów...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-02, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-03, 18:20
Właśnie, że jestem pewien, bo codziennie do mnie do pracy przyjeżdża czarne MCV z przyczepką i drzwi się tam otwierają bez problemu.
Może kwestia przyczepy / haka.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum