Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup DUSTERA - jaki silnik
Autor Wiadomość
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 07:42   Zakup DUSTERA - jaki silnik

Witam.

Byłem oglądać auto i bardzo przypadło mi do gustu, jednak pozostaje kwestia silnika.
Przede wszystkim musi być oszczędnie. Na pierwszy plan idzie DIESEL, ale czy jakiś z silników benzynowych nadaje się do LPG?
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 149
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-11, 08:25   

Z racji tego ze jezdzilem dwa dni Meganka 1.3 Tce 140 KM a prywatnie posiadam 1.5 dCi 110 KM to sie wypowiem.
Meganka w benzynie zrobilem 50 km po miescie i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszlo 11 litrow (z dystrybutora), wiec chyba nikt mnie nie namowi na taki silnik. W dieslu przy spokojnej jezdzie mam srednio 7,5 (po miescie). Na pewno Tce fajnie sie zbiera, lepiej niz dCi, ale spalanie to porazka jak dla mnie. Biorac pod uwage ze 1.3 jest stosunkowo nowym silnikiem a 1.5 dCi wieloletnia, sprawdzona konstrukcja to uwazam, ze kolejny plus na korzysc dCi.
Zaznaczam, ze to mocno subiektywna opinia ;)

EDIT:
Zapomnialem jeszcze wspomniec, ze nowe silniki Tce blizsze sa konstrukcji dCi jesli chodzi o stopien skomplikowania (turbo, filtr czastek, itp.), niz te wolnossace 1.6, ktory chyba juz wycofali badz sa w trakcie (zamiast niego 1.0 Tce ma byc w ofercie).
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
Ostatnio zmieniony przez gogol 2019-07-11, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 08:30   

gogol napisał/a:
Z racji tego ze jezdzilem dwa dni Meganka 1.3 Tce
Meganka w benzynie zrobilem 50 km po miescie i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszlo 11 litrow


Nie byłbym w stanie tego przełknąć :(
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 149
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-11, 09:01   

pencammm2 napisał/a:
gogol napisał/a:
Z racji tego ze jezdzilem dwa dni Meganka 1.3 Tce
Meganka w benzynie zrobilem 50 km po miescie i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszlo 11 litrow


Nie byłbym w stanie tego przełknąć :(


ja tez nie ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-11, 09:32   

gogol napisał/a:
Zaznaczam, ze to mocno subiektywna opinia...

Może być bardzo subiektywna. Do silnika typu TCe trzeba się przyzwyczaić. Gdy uczyłem się jeździć z silnikiem TCe0,9 spalanie w mieście stało na poziomie 8,6 l/100km. Dopiero po zgraniu się z samochodem i po kilkudziesięciu tys. km okazało się, że realnie wynosi 6-6,2 l /100km na tych samych miejskich trasach. A więc po takiej 50km przejażdżce zawyżyłbym opinię o spalaniu o 2,5 litra...
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 149
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-11, 09:35   

Dymek napisał/a:
Dopiero po zgraniu się z samochodem i po kilkudziesięciu tys. km okazało się, że realnie wynosi 6-6,2 l /100km


Troche duzo to kilkadziesiat tysiecy km ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-11, 09:51   

gogol napisał/a:
Troche duzo to kilkadziesiat tysiecy km ;)

Tak. Dopiero po roku i po ok. 20 tys km mogę ocenić faktyczne spalanie w tym silniku. Dlatego na wszelkie opinie np. dziennikarzy, na temat spalania podczas tygodniowego testu różnych samochodów traktuję z dużym przymrużeniem oka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-07-11, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 522
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-11, 10:06   

Cytat:
Może być bardzo subiektywna. Do silnika typu TCe trzeba się przyzwyczaić. Gdy uczyłem się jeździć z silnikiem TCe0,9 spalanie w mieście stało na poziomie 8,6 l/100km. Dopiero po zgraniu się z samochodem i po kilkudziesięciu tys. km okazało się, że realnie wynosi 6-6,2 l /100km na tych samych miejskich trasach. A więc po takiej 50km przejażdżce zawyżyłbym opinię o spalaniu o 2,5 litra...


Moje pierwsze doświadczenia z 0.9 TCe. Uwaga - BARDZO SPOKOJNA JAZDA
Pierwszy 1000 km postanowiłem jeździć na samej benzynie, zatem spalanie dotyczy wyłacznie benzyny, tankuję częsciej niż wymagane (jeszcze nie spaliłem 50 l w sumie):

Trasa 280 km + 90 km miasto - średnie spalanie z dystrybutora 4,72
Wobec faktu, że przy 143 km w mieście spalanie było 7,15 wychodzi , że spalanie w trasie rzędu 4,5 PRZY EKSTREMALNIE SPOKOJNEJ jeździe.

Przy mniej spokojnej (powiedzmy, cały czas zgodnie z przepisami) na 134 km w trasie wyszło spalanie 4,89.

Wszystko wg dystrybutora.

Ergo - nie tylko silnik decyduje o spalaniu, ale i wielkosc pojazdu (sandero chyba mniejsze od clio) oraz, prawdopodobnie jako decydujacy czynnik - STYL jazdy ma w wypadku TCe ogromne znaczenie dla spalania.

PS. łączne średnie spalanie po 815 km od kupna (precyzyjniej - od pierwszego tankowania do pełna w stacji 2 km za dilerem) 4,99
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-11, 10:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 10:11   

Mamy w pracy 1.3 TCe w każdym wariancie mocy i w każdym modelu, w jakim on jest oferowany. I w mojej ocenie sprawa wygląda tak:

1.3 TCe super reaguje na gaz, ładnie wyrywa do przodu, ale przyspiesza liniowo, czyli jak już wyrwie spod nogi to jakoś nie zwiększa przyspieszenia mimo wciskania gazu coraz mocniej. Dlatego jest to świetny silnik do jazdy po mieście (częste zmiany pasa), jak i na drogi krajowe, gdzie często się wyprzedza. Na autostrady od biedy też, ale aerodynamika Dustera każe zapomnieć o przyzwoitym spalaniu w takich warunkach. ;-)

1.5 dCi ma minimalnie większą zwłokę w rozpędzeniu się turbiny, ale jak to diesel wyrywa potem ładnie tyle, że zakres użytecznych obrotów jest mniejszy, niż w TCe. Silnik raczej na dłuższe trasy, ale w mieście też się sprawdzi, choć nie jest to silnik tylko do miasta. On lubi sobie pojeździć. Przy jeździe w korku potem przez kilka minut nie ma ochoty przyspieszać. ;-) Problemów z DPF nie zauważyłem, a zrobiłem już prawie 22.000 km.


Co do spalania, to... różnie. W trasie Grand Scenic 1.3 TCe 160 KM z załadowanym bagażnikiem, dwiema dorosłymi osobami i dwiema połówkami na pokładzie spalił mi jakieś 8-8,5 l./100 km. Na ekspresówkach go nie oszczędzałem, a na drogach krajowych jazda normalna, trochę wyprzedzania, bez szaleństw.
W mieście przy dynamicznej jeździe można zejść poniżej 10 litrów. Bo, żeby jeździć dynamicznie 1.3 TCe nie trzeba go pałować. ;-)

A z drugiej strony mój 1.5 dCi z EDC po mieście pali w granicach 6,5-6,8 l./100 km. Jada dość dynamiczna. Jak tylko zaliczę trochę spokojnej jazdy obwodnicą to spalanie średnie z dystrybutora spada do 6,1. Albo i niżej.

No i tak jak napisali koledzy - stopień skomplikowania silników TCe spokojnie dobił już do dCi. Kończą się już "stare, dobre silniki benzynowe". ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 10:36   

A jak silniki benzynowe radzą sobie z LPG?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 569
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-11, 11:15   

Teraz w zasadzie kończą się silniki z LPG, trzeba czekać na nowe z nową normą spalania. Ale do tej pory niewielu narzekało.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 11:29   

pencammm2 napisał/a:
A jak silniki benzynowe radzą sobie z LPG?


Na razie 1.6 SCe, a w przyszłości 1.0 TCe.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 11:45   

Belphegor napisał/a:
pencammm2 napisał/a:
A jak silniki benzynowe radzą sobie z LPG?


Na razie 1.6 SCe, a w przyszłości 1.0 TCe.


rozumiem, ze jest to silnik Sce 115 według konfiguracji Dacii DusteR??
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 11:48   

Dokładnie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 11:52   

Belphegor napisał/a:
Dokładnie.


W najbogatszej wersji jest o wiele tańszy, więc w sumie warto przemyśleć zakup tego. Przeczekanie gwarancji i instalacja dobrej instalacji gazowej.

Tym bardziej, że raczej u mnie przebiegi nie będą duże bo do pracy wole jeździć motorkiem 125 cm
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 11:55   

pencammm2 napisał/a:
do pracy wole jeździć motorkiem 125 cm


We Wrocławiu, jak i w Warszawie to najlepsza opcja. ;-)

pencammm2 napisał/a:
Przeczekanie gwarancji i instalacja dobrej instalacji gazowej.


Nie wiem, czy znajdziesz gdzieś jeszcze 1.6 SCe bez LPG. Po wakacjach już nie będzie tego silnika bez LPG.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pencammm2 
Zielony listek


Marka: BRAK
Model: BRAK
Silnik: Brak
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-11, 12:03   

Belphegor napisał/a:
pencammm2 napisał/a:
do pracy wole jeździć motorkiem 125 cm


We Wrocławiu, jak i w Warszawie to najlepsza opcja. ;-)

pencammm2 napisał/a:
Przeczekanie gwarancji i instalacja dobrej instalacji gazowej.


Nie wiem, czy znajdziesz gdzieś jeszcze 1.6 SCe bez LPG. Po wakacjach już nie będzie tego silnika bez LPG.


Z tego co patrze po konfiguratorze to nie ma w tym silniku LPG ale tutaj szkoda, że jest 5 biegowo. No nic będę musiał chłodno to przeanalizować:)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 12:40   

Na razie nie ma, bo jakieś zmiany, zmiany, zmiany emisji i innych bzdur. No i jak to w Dacii zapowiadają coś, potem odwlekają to w czasie, potem jest w konfiguratorze, potem nie można zamówić, potem wycofują, potem przywracają... :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
gardi1 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 130KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Wrz 2018
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-07-11, 12:58   

po 900km, spalanie mam w 1.3 130km na poziomie 6,9...wiem, że jeszcze to może spaść po dotarciu (jazda mieszana)
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 522
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-11, 12:59   

pencammm2 napisał/a:


Z tego co patrze po konfiguratorze to nie ma w tym silniku LPG ale tutaj szkoda, że jest 5 biegowo. No nic będę musiał chłodno to przeanalizować:)


https://www.otomoto.pl/os...try%5D=0&page=2

Na Śląsku (Górnym) jeszcze trochę mają z LPG od ręki.
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Wersja: [Inna]
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 337
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-11, 13:55   

gogol napisał/a:
Meganka w benzynie zrobilem 50 km po miescie i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszlo 11 litrow (z dystrybutora)


Pewnie dostałeś auto, którym ktoś zrobił kilkadziesiąt km a wskaźnik jeszcze nie spadł i nie dotankował. Dorobiłeś swoje 50 km i stąd spalanie 11 l ;)
_________________

 
zatoiczi 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 61
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 2019-07-11, 14:23   

Do kolegów którzy piszą o spalaniu w 0.9 tce. Gdybym tego auta nie posiadał to może bym w te wasze bajki uwierzył. Jeszcze ktoś uwierzy w te wasze bajeczki i kupi na tej podstawie auto.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-11, 14:41   

pikodat napisał/a:
że spalanie w trasie rzędu 4,5 PRZY EKSTREMALNIE SPOKOJNEJ jeździe.


Przykład powyżej. W Capturze 0.9 TCe przy spokojnej jeździe po drogach krajowych miałem 4,7 l./100 km. To nie muszą być bajeczki, tylko odpowiednie warunki i technika jazdy.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 522
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-11, 15:56   

Belphegor napisał/a:
pikodat napisał/a:
że spalanie w trasie rzędu 4,5 PRZY EKSTREMALNIE SPOKOJNEJ jeździe.


Przykład powyżej. W Capturze 0.9 TCe przy spokojnej jeździe po drogach krajowych miałem 4,7 l./100 km. To nie muszą być bajeczki, tylko odpowiednie warunki i technika jazdy.


Dodam, że ekstremalnie spokojna jazda to obroty silnika od około 1800 do około 2000 i jazda na tempomacie. A w terenie zabudowanym 5x km/h i podobne obroty na 4 biegu.
Niedziela, trasa Lublin - Kodeń - Kostomłoty i z powrotem
Daje to prędkość 7x km/h na 5 biegu.
Gdy jechałem koło 9x (trasa S i nie wypada jechać wolniej od ciężarówek) spalanie było powyżej 4,9 (taka wyszła średnia, szacuję, że mogło być 5,3)

Po prostu docieram auto i jeżdżę maksymalnie spokojnie. Już chyba bardziej spokojnie się nie da, bo przy niższych obrotach niż jakieś 1700 silnik wyrażnie nie ma ochoty jechać.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-11, 16:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
karmnik 


Marka: dacia
Model: logan mcv 2
Silnik: 0.9 tce
Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-12, 09:18   

pikodat napisał/a:
Belphegor napisał/a:
pikodat napisał/a:
że spalanie w trasie rzędu 4,5 PRZY EKSTREMALNIE SPOKOJNEJ jeździe.


Przykład powyżej. W Capturze 0.9 TCe przy spokojnej jeździe po drogach krajowych miałem 4,7 l./100 km. To nie muszą być bajeczki, tylko odpowiednie warunki i technika jazdy.


Dodam, że ekstremalnie spokojna jazda to obroty silnika od około 1800 do około 2000 i jazda na tempomacie. A w terenie zabudowanym 5x km/h i podobne obroty na 4 biegu.
Niedziela, trasa Lublin - Kodeń - Kostomłoty i z powrotem
Daje to prędkość 7x km/h na 5 biegu.
Gdy jechałem koło 9x (trasa S i nie wypada jechać wolniej od ciężarówek) spalanie było powyżej 4,9 (taka wyszła średnia, szacuję, że mogło być 5,3)

Po prostu docieram auto i jeżdżę maksymalnie spokojnie. Już chyba bardziej spokojnie się nie da, bo przy niższych obrotach niż jakieś 1700 silnik wyrażnie nie ma ochoty jechać.


Kiedyś do testów przejechałem poza miastem po wyzerowaniu licznika 120 km nie przekraczając 90 km na godzinę. I spokojnie operując przyśpieszeniem. Wyszło 4.6l/100km z licznika.
Nie patrze w tej chwili jak jest cieplej na to jak jeżdzę, miasto i trasy poza raz na tydzień dłuższe, licznik nie zerowany od jakichś 8 tyś kilometrów i na ten moment spalanie pokazuje 7.2l/100km, w zimie z tego co pamiętam było około 8.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne