Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dylemat w zakupie Dacii Duster
Autor Wiadomość
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-01-01, 18:54   Dylemat w zakupie Dacii Duster

Witam
Przyszedł w końcu czas na zmianę samochodu. Wybór padł na Dustera. Jednak mam problem czy lepszy będzie diesel czy benzyna. Dziennie pokonuję około 110 km dojeżdżając do pracy, przy czym połowa tej trasy to autostrada. Myślałem nad dieslem ale sprzedawca zasugerował mi wersję z silnikiem 1.3 Tce 130 KM. W dieslu oprócz tankowania oleju napędowego trzeba pamiętać o Adblue. Nigdzie nie mogę sprawdzić jego zużycia. Proszę o pomoc w wyborze.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1811
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 20:05   

Wejdź na stronę Autocentrum tam wybierz sobie silnik który Ciebie interesuje i będziesz miał podane spalanie deklarowane przez producenta i tak na szybki taki Duster II z silnikiem Diesla 1.5 110km ma podane wartości od 4,1 do 4,8l/100km. Raczej nikt Tobie nie powie jaki silnik masz kupić, musisz wybrać pod siebie i tyle. Diesel na pewno będzie mniej Tobie palił zwłaszcza, że jak piszesz będziesz dziennie pokonywał odległość łącznie około 250km
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-01-01, 20:17   

Dane danymi, ale mnie interesują opinie użytkowników. Tato ma Dustera z 2010 roku wersję 1.5 dci 110 4x4 i u niego spalanie przy spokojnej jeździe wynosi około 6,5l do 7l na 100km.

Rożnica w cenie pomiędzy dieslem i Tce to około 7 tys zł i nie wiem po jakim czasie jest mi to w stanie się zrekompensować.
Ostatnio zmieniony przez RzLukas 2020-01-01, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2020-01-01, 20:26   

Ja mam Sandero 1,5 dCi 87KM - codziennie do pracy ok 50km. Jeżdżę już 9,5 roku (Sandero z 2010 roku) w życiu nie zamieniłbym tego silnika na benzynę. Z tym, że kiedy ja kupowałem były stare benzyniaki 1,6, które strasznie dużo paliły. Dziś są te TCE ponoć trwałe i oszczędniejsze. Ja ze swoim dCI przy przebiegu 168 tys. km nie miałem żadnych problemów. Diesel to zawsze lepszy moment obrotowy - to daje kopa i wpływa też na bezpieczeństwo np. przy wyprzedzaniu.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-01, 21:09   

krakry1 napisał/a:
Diesel to zawsze lepszy moment obrotowy

Jeśli porównujesz z wolnossącą benzyną to się zgadza ale w przypadku benzynowych jednostek doładowanych już nie do końca. W przypadku Dustera z silnikiem benzynowym 1,3 uzyskano moment obrotowy bardzo zbliżony do tego co oferuje silnik wysokoprężny 1,5 i automatycznie ten argument można pominąć. Nadal nieco niższe jest spalanie w przypadku diesla.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1811
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 21:25   

Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 169
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-01, 21:32   

Chyba nie do końca, ktoś ostatnio wrzucał fb wykresy z hamowni i tam 130 i 150 kM, wypadały lepiej niż diesel.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-01, 22:01   

Kolego tylko diesel.
To stara, sprawdzona konstrukcja.
Ja miałem 2 Dacia z dCi. Pierwsza kula się po mieście i ma 140000 bez problemów z motorem.
Drugą sprzedałem, bo zamarzył mi sie Van. Kupiłem też z dieslem. Robię często i gęsto po 0 kilometrów, bo oboje chodzimy piechotą do roboty, a mimo to wybieram Diesle.

O zużycie Ad Blue się nie martw: Ja w Citroenie Grand Spacetourerze mam 2 litry 160 koni. Wlewanie tego specyfiku przewiduje się raz na rok!!!, na przeglądzie. Fakt, że mam duży zbiornik, bo 17 litrów. W Mercedesie Atego mam 25...
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-01-01, 22:15   

dudu$ napisał/a:
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)


Ale czy tą różnicę w cenie zrekompensuje mi spalanie. Czytałem różne opinie o spalaniu.
W silniku dCI waha się ono około w granicach 6-6,5 litra + na Adblu (ponoć na 1000 km około 18 litrów)
W silniku Tce z kolei niektórzy piszą że udaję się im zejść poniżej 7 litrów ( realnie około 7,5 )
Obecnie posiadam Kię CEED SW 1.6 crdi 90km i w niej realnie z dystrybutora wychodzi mi spalanie w granicach 6 litrów

Tak jak wspominałem byłem do diesla przekonany ale w głowie mi sprzedawca zamieszał i dlatego próbuję poznać opinie posiadaczy samochodów z tymi silnikami dlatego proszę o wyrozumiałość.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1811
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 23:06   

RzLukas napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)


Ale czy tą różnicę w cenie zrekompensuje mi spalanie. Czytałem różne opinie o spalaniu.
W silniku dCI waha się ono około w granicach 6-6,5 litra + na Adblu (ponoć na 1000 km około 18 litrów)
W silniku Tce z kolei niektórzy piszą że udaję się im zejść poniżej 7 litrów ( realnie około 7,5 )
Obecnie posiadam Kię CEED SW 1.6 crdi 90km i w niej realnie z dystrybutora wychodzi mi spalanie w granicach 6 litrów

Tak jak wspominałem byłem do diesla przekonany ale w głowie mi sprzedawca zamieszał i dlatego próbuję poznać opinie posiadaczy samochodów z tymi silnikami dlatego proszę o wyrozumiałość.


Wiesz wszystko zależy od tego z jakimi prędkościami będziesz się poruszał, czy będziesz stosował ECO driving itp. Im szybciej jedziesz tym więcej paliwa spalisz proste. Ja w każdej Dacii jaką jechałem osiągnąłem spalanie mniejsze niż deklarował producent i to zarówno w mieście jak i w trasie. Gdy jeździłem Nowym Dusterem II teściowej z motorem 1.6 Sce w mieście osiągnąłem spalanie równe 8l pewnie gdybym jechał nim w trasę i poruszał się moim stylem jazdy czyli utrzymując prędkość 90km/h zszedłbym spalaniem spokojnie do 6l na 100km jak nie mniej. Miałem Lodgy 1.6 SCe i w trasie w 2 osoby nie raz osiągnąłem spalanie poniżej 5,5l ( rekord 5,1l) gdzie producent chyba nawet o takich wartościach nie wspomina jak i inni forumowicze również. Spalanie zależy od wielu czynników, fajnie gdybyś mógł wypożyczyć sobie na jeden tydzień diesla a na kolejny Tce. Wtedy mógłbyś sprawdzić realnie ile dane auto spala przy Twoim stylu jazdy i będziesz mógł obliczyć czy i po ewentualnie jakim czasie różnica w cenie zakupu Diesla zostanie zamazana. Jak nie ma takiej możliwości to w ciemno bym przyjął, ze Diesel przy takim samym stylu jazdy spali 1,5l mniej na 100km i w jego przypadku będzie to 4,3l/100km a benzyna spali te 5,8l/100km. Kalkulując na każde 100km oszczędzisz około 7,5zł, na 1000km 75zł a na 10000km 750zł czyli po 10000tyś km wychodzisz na zero
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-01-02, 00:28   

dudu$ napisał/a:
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika

To jest mocno papierowe i niesprawiedliwe porównanie, benzyna ma większy zakres obrotów. Przykładowo jak mam teraz dCi 85KM i TCe 115KM, to ten pierwszy ma niby 10Nm momentu więcej, tyle że na TCe można na drugim biegu rozpędzić się do 100kmh, w tym czasie diesel dostaje zawału :-)
Druga sprawa - korzystanie z maksymalnego momentu i butowanie samochodu poniżej 2000obr. to z mojego punktu widzenia dość ryzykowna forma oszczędności :-)
Trzecia sprawa - jak się adblue skończy w trasie, to o ile mi wiadomo samochód staje na amen i pozostaje dolewka... jeśli nie laweta :-)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2020-01-02, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-01-02, 03:17   

Po 1.
Kolega steiner posiada DDII 1.5dci oraz 1.3tce i mając bezpośrednie porównanie uważa, że benzyna jest zauważalnie dynamiczniejsza.

Po 2.
1.3tce niemal na pewno ma dwumasę.

Po 3.
1333cm to 1.3. Amen.

Po 4.
Nie wierzę w zużycie adblue 18 litrów na 1.000km. Komuś się chyba przecinki poprzestawiały. Niektóre samochody mają zbiorniki po ok. 25 litrów i ma to starczać od przeglądu do przeglądu czyli minimum na 15.000km.

Po 5.
Dostałem na 1 dzień Megankę z 1.3tce i jeździło się tym fenomenalnie. Jednakowoż jest to kompletnie nowa jednostka i asekuracyjnie poszedłbym w sprawdzone dci (o ile nie planujesz pozbycia się auta tuż przed zakończeniem się gwarancji, bo wtedy wsio ryba czy silnik okaże się awaryjny czy nie...).

Po 6.
Skoro robisz takie przebiegi, to poza ciężkim dojazdem bezpośrednio pod dom, bądź konkretną specyfiką pracy, kompletnie nie rozumiem dlaczego suv, a nie kompakt. Trochę z przypadku (wypadku) przesiadłem się na niższy i żwawszy samochód kompaktowy, a spalanie spadło mi o 1,5 litra. Przy czym kupując kilkanaście miesięcy wcześniej Dustera celowałem w przebiegi 16-18kkm na spółę z moją kobitą. Tradycyjnie musiało mi się coś w życiu poprzestawiać i teraz samemu będę robił po 20-25kkm, spędzając większość czasu na ekspresówkach (a nie wokół komina, jak dotychczas). Zapowiada się zaoszczędzenie jakiś 300-400 litrów paliwa rocznie.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 712
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-01-02, 09:06   

wsiąść w oba auta na jeździe próbnej, pojechać tak jak ja na lepszą drogę i pojeździć np wyprzedając po 2 tiry bez redukowania biegów ;)
Bardzo szybko rozmyśliłem się nad 90KM dci w dusterze i wziąłem 110KM.
 
marwojc 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2020
Wersja: Celebration 7 os.
Dołączył: 21 Gru 2019
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 09:38   Re: Dylemat w zakupie Dacii Duster

RzLukas napisał/a:
Witam
Przyszedł w końcu czas na zmianę samochodu. Wybór padł na Dustera. Jednak mam problem czy lepszy będzie diesel czy benzyna. Dziennie pokonuję około 110 km dojeżdżając do pracy, przy czym połowa tej trasy to autostrada. Myślałem nad dieslem ale sprzedawca zasugerował mi wersję z silnikiem 1.3 Tce 130 KM. W dieslu oprócz tankowania oleju napędowego trzeba pamiętać o Adblue. Nigdzie nie mogę sprawdzić jego zużycia. Proszę o pomoc w wyborze.


To zależy głównie od tego ile kilometrów zamierzasz tym autem przejechać. Jeśli 50-100kkm, to bierz benzynę. Jeśli więcej, bierz diesla.

1.3 TCe to nowa konstrukcja, potrzeba co najmniej kilku lat aby stwierdzić jaką będzie miała trwałość. A 1.5 dCi to sprawdzona konstrukcja i powinna być trwała.

Ja też stoję przed wyborem auta i raczej zdecyduję się na 1.5 dCi. Gdyby była w sprzedaży benzyna 1.6, to wtedy chyba raczej wziąłbym benzynę. Ale 1.3 TCe nie.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-02, 09:57   

marwojc napisał/a:
1.3 TCe to nowa konstrukcja, potrzeba co najmniej kilku lat aby stwierdzić jaką będzie miała trwałość.
Ale to nie jest nowy silnik. Ten silnik już kilka lat jeździe po drogach od Renault po Mercedesa.

Edit:

kilka, czyli jakieś 2-3 lata :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2020-01-02, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
marwojc 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2020
Wersja: Celebration 7 os.
Dołączył: 21 Gru 2019
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 10:17   

tAboon napisał/a:
marwojc napisał/a:
1.3 TCe to nowa konstrukcja, potrzeba co najmniej kilku lat aby stwierdzić jaką będzie miała trwałość.
Ale to nie jest nowy silnik. Ten silnik już kilka lat jeździe po drogach od Renault po Mercedesa.

Edit:

kilka, czyli jakieś 2-3 lata :)


Jakie 3 lata? Auta z tym silnikiem zaczęły się pojawiać dopiero w 2018 roku.
 
steiner 



Marka: Dacia
Model: Duster II / Duster II / Dokker Van SCe
Silnik: 1.5 dCi / 1.3 Tce / 1.6 Sce
Rocznik: 2018/2019/2018
Wersja: Essential
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2018
Posty: 199
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-02, 10:48   

GRL napisał/a:
Po 1.
Kolega steiner posiada DDII 1.5dci oraz 1.3tce i mając bezpośrednie porównanie uważa, że benzyna jest zauważalnie dynamiczniejsza.


potwierdzam raz jeszcze, co prawda DDII 1.5dci jest 4x4 a 1.3tce 4x2 (wiec trochę lżejszy) ale różnica w dynamice jest duża - w moim odczuciu większa nawet niż przy przesiadce z 1.6MPI 105 na 1.5 dci 115. 1.3 po prostu wyrywa się do przodu, przy przyspieszaniu czuć wciskanie w fotel - czego nie da się odczuć przy 1.5dci. A jeśli chodzi o średnie spalanie - na ta chwile - przy jeździe dynamicznej, ale typowo miejskiej i podmiejskiej w 1.3 nie przekracza 7.2 litra a w 1.5 7.5 litra na 100 km (codziennie praktycznie te same trasy sa pokonywane obydwoma samochodami) - wiec powiedziałbym, że w mieście 1.3 będzie mniej palił nawet, jak ktoś nie chce jeździć eko. Natomiast w trasie nie mam porownania jeszcze - możne ten 1.3 na autostradzie przy pełnym obciążeniu nie wypadałby już tak oszczędnie i dynamicznie - natomiast 1.5dci jeździliśmy na wakacje - zapakowany na full, jazda bardzo przyjemna po autostradzie i w górach - a spalanie średnie - jakies 5.6 l ...
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-02, 11:15   

marwojc napisał/a:
tAboon napisał/a:
marwojc napisał/a:
1.3 TCe to nowa konstrukcja, potrzeba co najmniej kilku lat aby stwierdzić jaką będzie miała trwałość.
Ale to nie jest nowy silnik. Ten silnik już kilka lat jeździe po drogach od Renault po Mercedesa.

Edit:

kilka, czyli jakieś 2-3 lata :)


Jakie 3 lata? Auta z tym silnikiem zaczęły się pojawiać dopiero w 2018 roku.


Zaprojektowany i testowany w 2017, od 2018 na rynku.
https://www.autofakty.pl/...maksymalizujac/

Będziesz się czepiał, 3? Czep się jeszcze 2, bo przecież to niespełna 2 lata. Masakra.

Silniki te jeżdżą po drogach i nie słychać aby jakoś ktoś narzekał. No chyba, że mamy czekać tak jak z dCi 5-10 lat aby wydać pozytywną opinię.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1811
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-02, 11:55   

No i to chyba będzie najbardziej subiektywna opinia :-D
 
marwojc 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2020
Wersja: Celebration 7 os.
Dołączył: 21 Gru 2019
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 12:02   

tAboon napisał/a:

Zaprojektowany i testowany w 2017, od 2018 na rynku.
https://www.autofakty.pl/...maksymalizujac/

Będziesz się czepiał, 3? Czep się jeszcze 2, bo przecież to niespełna 2 lata. Masakra.

Silniki te jeżdżą po drogach i nie słychać aby jakoś ktoś narzekał. No chyba, że mamy czekać tak jak z dCi 5-10 lat aby wydać pozytywną opinię.


Czyli silnik jest półtora roku na rynku. Jak dla mnie to za krótko aby hurraoptymistycznie stwierdzić, że będzie trwały. Gdyby to było faktycznie 3 lata, kupiłbym go.

Ja (i wiele innych osób, które kupują auto na lata) nie chcę być betatesterem i królikiem doświadczalnym. Złe doświadczenia z 1.2 TCe nakazują wykazać ostrożność.

Jeśli jednak ktoś autem chce przejeździć 5 lat (do końca gwarancji) a potem sprzedać i kupić nowy, to niech bierze ten silnik.
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-01-02, 21:53   

Wybór padł na Dustera z uwagi na fakt że auto mi się podoba. Pierwszą wersję, jaką posiada mój tato bardzo sobie chwali. Przez 10 lat użytkowania nie miał żadnych awarii oprócz manetki z klaksonem ( twarde przewody które często trzeba lutować bo się przerywają). Auto ma mi posłużyć kilka lat i mam świadomość że nie jest to wyścigówka a samochód do spokojnej jazdy.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-02, 21:57   

RzLukas napisał/a:
ponoć na 1000 km około 18 litrów


Czytałeś mój post (wyżej od Twojego)? Po kiego grzyba wypruwam sobie flaki pisząc, a Ty nawet nie przeczytasz i powielasz takie bzdury????
Ciężarówką robię 4000 km i zalewam 20 litrów
Ktoś już pisał to co ja: Przy domowej eksploatacji wlewa się Ad Blue, na corocznym przeglądzie!!!

Marmach napisał/a:
Trzecia sprawa - jak się adblue skończy w trasie, to o ile mi wiadomo samochód staje na amen i pozostaje dolewka... jeśli nie laweta


Jak trzeba być "rozgarniętym", aby tak zrobić?
W Cytrynie alarm załącza się kiedy zostaje Ad Blue na 2400 km. Myślę, że chyba znajdziecie gdzieś po drodze stacje benzynową, aby za 20 zł kupić 10litrów???

Co do eksperymentów z nowymi silnikami: Boleśnie przekonała się o tym grupa właścicieli samochodów z grupy PSA. Kupili sobie eko benzyny, które popsuły się po 4 latach, czyli po około 60000 km. Poczytajcie sobie o paskach w 1,2 puretech.
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-01-02, 22:02   

Ikarusiarz oczywiście że czytałem, ale spotkałem się z taka informacją gdzieś indziej i nikt tak dokładnie nie wiedział jak jest z tym Adblu
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-02, 23:05   

Ikarusiarz napisał/a:
Ciężarówką robię 4000 km i zalewam 20 litrów
Ja to mam zawsze pod górkę :evil: . Też jeżdżę Mercedesem, ale na zbiorniku (ok. 100 l) nie zrobiłem nigdy więcej jak 6500 km :oops: :-) :-) :-)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2020-01-02, 23:22   

Hiszpan_JS napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:
Ciężarówką robię 4000 km i zalewam 20 litrów
Ja to mam zawsze pod górkę :evil: . Też jeżdżę Mercedesem, ale na zbiorniku (ok. 100 l) nie zrobiłem nigdy więcej jak 6500 km :oops: :-) :-) :-)


Bo Ikarusiarz sika do baku... :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne