Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-06-15, 18:39
Lodówka samochodowa
Autor Wiadomość
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-12, 16:22   Lodówka samochodowa

Witam ja mam takie pytanie jak w temacie,czy opłaca się kupować i jaką.Moim priorytetem jest schładzanie np. piwa będąc pod namiotem,zda to egzamin czy nie?Pzdr.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-12, 17:41   

Pytanie ile tego piwa i czy aku to wytrzyma? :lol:
Jak taka lodówka będzie chłodzić np. przez tydzień bez przerwy a Ty nie będziesz w stanie przejechać się autem to może być problem.

edycja:
Licząc na szybko: lodówka o mocy 50W (dla przykładu taka) rozładuje baterię w jakieś 15 godzin.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-12, 17:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-12, 20:03   

Beckie napisał/a:
rozładuje baterię w jakieś 15 godzin.

"No ale przecież" można taką lodówkę "podłączyć" do "sieci" przez stosowne "ustrojstwo".
Chyba, że to tak naprawdę pod namiotem a prąd jest w najbliżej miejscowości oddalonej o 50 kilosów.

A teraz pomyślałem , że ewentualnie można by "zaadoptować" miejscowego elektrycznego pastucha do napędzania lodówki.... :-P
Bo piwo i to schłodzone: "ważną rzeczą jest!" :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Potworny 2010-06-12, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-12, 21:34   

Jak najbardziej pod namiotem i posiadam tylko boster z baterią 7Ah,dlatego się zastanawiam bo czytałem i że takie lodówki to tylko z nazwy nazywają się lodówką,dlatego moje pytanie.A uwielbiam schłodzone piwo zwłaszcza jak zarzucę wędkę. :lol: :lol: :lol:
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-06-12, 21:45   

Ja do tego używam lodówki gazowo - elektrycznej.

Szczególnie na rybkach.

A wieczorkiem światełko z agregatu
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-13, 14:20   

Jeżeli istnieje możliwość zmrożenia wkładów, to o wiele lepiej spisuje się zwykła lodówka na wkłady od elektrycznej (korzystałem z obu wariantów - pierwszy zdecydowanie lepszy).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-13, 17:45   

Mi też wydaje się to lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo jest jeszcze dostęp do zimnej wody w jeziorze (na odpowiedniej głębokości poniżej 10°C nawet podczas upałów ;-) ). Można wlać ją do lodówki.
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-06-14, 05:34   

Po pierwsze większość oferowanych "lodówek samochodowych" na rynku to są tak w rzeczywistości chłodziarki i działają na zasadzie odbiory ciepła z radiatora przez przepływające powietrze i o tym trzeba pamiętać. Tak jak w chłodnicy samochodowej. prawdziwe lodówki samochodowe nie kosztują 200 - 300PLNów tylko znacznie więcej. Ja zawsze używam dodatkowo wkładów wcześniej zamrożonych, dopiro potem ją włączam aby chłodziła dalej. Jak kolega stwierdził wcześniej do piwa zdecydowanie poleca wodę z jeziora. Daje lepszy efekt no i jest EKO.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-06-14, 07:36   

Czytałem kiedyś test takich "lodówek" za 200-300 zł w jakiejś gazecie. W zależności od modelu pozwalały uzyskać temperaturę 10 do 15 stopni niższą niż temperatura otoczenia.

Jak trafisz na taką gorszą i jest 30 stopni to ochłodzi do 20. Kiepska inwestycja.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-06-14, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-14, 11:49   

Beckie napisał/a:
(na odpowiedniej głębokości poniżej 10°C nawet

Oj tak to prawda :lol: To rozwiązanie jest o niebo lepsze niż akumulator-lodówka.
"Rozwiązanie lodówkowe" jest lepsze dla przypadków gdy jest sieć 230v oraz gdy trzeba schłodzić produkty dla dzieci w czasie podróży i na miejscu (te nie zamykane w słoiczku, butelce itp.).
Najtańsze lodówy pracują na w oparciu o układ (ogniwo) Peltiera a wiec nie ma co spodziewać się cudów po lodówie (staranność wykonania). Jedno jest pewne: prąd to ten układ bardzo lubi...... rozładowanie akumulatora na postoju "murowane"……
_________________

 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-06-15, 18:35   

Ja mam taką lodówkę 12/230 V kupioną za około 150 zł w Auchan. Jestem z niej zadowolony. Ona nie mrozi, ale schładza ok. 20 stopni poniżej temperatury otoczenia. Wiadomo, że laten nie wyjmie się z niej napoju zmrożonego, ale gdy poleży w niej przez jakieś 1,5 godziny jest fajnie schłodzony. Wiozłem w tej lodówce biały ser z Bułgarii do Warszawy latem przy ok. 30-40 stopniach ciepła na zewnątrz przez dwa dni i dojechał, nie zepsuł się, a gdy go wyjmowałem w domu to był zimny.
Lodówka ma funkcję grzania, ale ja jej nie używałem.
Biorę ją też zimą gdy jadę na narty - czasami na kwaterach nie ma lodówek ( rzadko, ale się zdarza ) i wtedy przechowuję w niej wędliny, masło, mleko. Nigdy mi się nic nie zepsuło.
Biorąc pod uwagę cenę uważam, że był to dobry zakup. Moim zdaniem jest lepsza od tych lodówek na wkłady, bo nie zawsze jest możliwość zamrożenia wkładów.
Nieraz zostawiałem samochód z włączoną lodówką na kilka godzin i nigdy nie rozładowała mi akumulatora.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-16, 20:53   

Konrad, możesz ustalić moc swojej lodówki?
_________________
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-06-17, 07:21   

Zimno 45-65W, ciepło 40-55 W.
Objętość 25 l.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Ostatnio zmieniony przez Konrad 2010-06-17, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-17, 07:26   

Tzn, że pobór prądu wynosi ok. 3,75A (jeśli się nie mylę - fizyka dla mnie to odległa przeszłość). Więc żeby rozładować baterię 60Ah potrzeba 16 godzin. Twoja lodówka pracowała kiedyś tak długo bez uruchamiania silnika w międzyczasie?
_________________
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-06-17, 07:29   

Aż tak długo to nie, gdyż zabierałem ją z samochodu. Najdłużej była włączona bez uruchamiania samochodu przez kilka godzin ( ok. 8-10 ) i nie było żadnych problemów.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-08-14, 09:31   Klimatyzowana lodówka

To następny (po spaniu w Dusterze) szalony pomysł ;). Do czego nadają się lodówki samochodowe to chyba każdy wie, działają bardziej jako termos niż lodówka. Po letnich wojażach miałem już dosyć ciepłego piwa i roztopionego masła i wpadłem na pomysł, że na przyszły sezon przerobię trochę lodówkę samochodową by faktycznie chłodziła. Będzie to tylko rozwiązanie na wyprawy nie na co dzień. Chcę usunąć wiatraczek i inne elektryczne bebechy z lodówki i połączyć ją giętką rurą z okrągłym wylotem nawiewu powietrza po środku. Lodówka będzie za siedzeniem pasażera. Wiem, że nie będzie to najlepiej wyglądało, ale jak pisałem to tylko na letnie wyprawy w cieplejsze kraje (w przyszłym roku na wiosnę wybieram się do Albanii). Pozostaje tylko problem z czego zaadoptować giętką rurę (podobną do tych w odkurzaczach) i jak w miarę wygodny sposób podpinać to pod okrągły nawiew. Jak się to uda zrobić, to wtedy klima na maxa, wolne nawiewy zamknięte i piwo powinno się schłodzić ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-14, 09:54   

Bo turystyczne lodówki mają ogniwo peltiera możesz dołączyć jeszcze pare takich ogniw zwiekszając efekt "mrożenia" a co do twojego pomysłu to nawet dobry tylko jeśli będziesz wtłaczał powietrze do lodówki będzie wytwarzać się ciśnienie jak w kompresorze bedziesz musiał zrobić ujście także powietrza
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-14, 10:16   

To lepiej zrób wylot powietrza z nawiewu samochodowego do wlotu powietrza w zewnętrznym wentylatorku od ogniwa peltiera. Bo takie ogniwo chłodzi kilka stopni poniżej temperatury otoczenia. A jak temp otoczenia będzie niska to i w lodówce będzie jeszcze chłodniej.
BTW lepiej rozebrać lodówkę i zrobić lepszą izolację cieplną. U mnie lodówka ze zwykłymi mrożonymi wkładami trzyma temperaturę niższą niż otoczenie przez 24h. W upale po 30 stopni na zewnątrz.
Ale właśnie zauważyłem, że sama lodówka ma zewnętrzną powierzchnię zimną czyli izolacja jest słaba.
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-08-14, 11:58   

No tak, tylko te wkłady trzeba gdzieś zmrozić, co w warunkach biwakowych jest nie realne. Co do konstrukcji to oczywiście będą też otwory by powietrze miało gdzie uchodzić. Co do skuteczności ogniwa peltiera nie mam najlepszego zdania więc go wyp... bo szkoda prądu na to g....
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-14, 12:03   

IraS napisał/a:
Co do skuteczności ogniwa peltiera nie mam najlepszego zdania więc go wyp... bo szkoda prądu na to g....


Słuszna racja takie ogniwo wytwarza więcej ciepła niż zimna i jest nienażarte prądowo :mrgreen:

A jak byś przerobił nieco schowek ??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
  Wysłany: 2012-08-14, 12:49   

Lukas87 napisał/a:
A jak byś przerobił nieco schowek ??


he he moje spożycie piwa na wyprawach przewyższa możliwości objętościowe schowka ;)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-14, 17:16   

IraS napisał/a:
he he moje spożycie piwa na wyprawach przewyższa możliwości objętościowe schowka

- tego nie da się niezauważyć oglądając Twoje zdjęcia z wypraw...
- odnośnie do skuteczności ogniwa peltiera to zdarzają się też konstrukcje udane...
- posiadam jeszcze lodówkę/chłodziarkę prod. ZSRR w której udawało się uzyskać temperatury wewnątrz minus 2 st C (!), być może to sprawa odpowiednio dobranych parametrów, ta o której piszę ma poj. 9 litrów, wewnątrz dwie szersze scianki i spód wykonane są z z jednolitej blachy aluminiowej a moc "agregatu 45 W/50 W (dwa zakresy), niestety pokrywa nie wytrzymała próby czasu i intensywnego użytkowania i ulgła rozszczelnieniu :-P , fajną sprawą jest to, że do wnętrza nie napływa żadne powietrze z zewnątrz a "pobieranie/oddawanie temperatury następouje poprzez schłodzone ścianki aluminiowe, dzięki czemu we wnętrzu było zdecydowanie bardziej sucho niż w chłodziarce którą użytkuję obecnie a w której moc "agregatu" również wynosi 45 W ale dla pojemności 24 litry... z pokrywy z ogniwem kapie woda a temperatura minimalna po dłuuuuuugim chłodzeniu to nie mniej, niż 7 st. C (oczywiście w zależności od stopnia wypełnienia i temperatury zewnętrznej)...
- Twój pomysł jest ciekawy... sugeruję uwzględnić jakaś izolację rurki bo będzie się rosić ... :-)
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2012-08-14, 20:08   

Przed przystąpieniem do działania sugeruję najpierw by zmierzyć jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z nawiewów w upalny dzień po powiedzmy 30min ciągłej pracy klimy. Musiało by mieć z 10 stopni żeby zapewnić przyzwoite chłodzenie.
Z doświadczenia powiem, że na wyjazdach korzystam z lodówki turystycznej 12V/230V firmy Severin. Nieotwierana lodówka zapełniona w ok. 80% wychładza się od ok. 25C do ok. 10C dobre kilka godzin (ok. 6-8). Dobrze schłodzona zawartość (np. po całej nocy pracy na kempingu 230V), przy umiarkowanym otwieraniu utrzyma chłodne piwo kolejne 10 godzin. Nie mając możliwości skorzystania z 230V w praktyce jedno i drugie rozwiązanie będzie wymagało pracy silnika (do klimy lub do ładowania akumulatora i zasilania 12V). Zastanawiam się czy nie wyjdzie na jedno kupienie nieco lepszej lodówki turystycznej z ogniwem Peltiera, ewentualne ulepszenie izolacji termicznej, co przerabianie lodówki na "zasilanie" powietrzem z klimatyzacji.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-15, 06:57   

A co byś powiedział na takie coś http://allegro.pl/lodowka...2546130450.html i do tego przetwornica?? Przy takiej lodówce to Ci piwo już zamarznie :mrgreen: 80W pobór prądu z sieci przy przetwornicy liczmy 8-9A wiadomo agregat nie chodzi cały czas tylko cyklicznie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-08-15, 07:21   

Dosyć ciekawa propozycja, ale przy takiej cenie to wolał bym poznać jakieś opinie na temat tego urządzenia zanim kupię.

Trochę martwię się też o prąd, którego dużo potrzebuje na wyprawach, bo wszystko zasilane jest z akumulatora, który musi zasilać 2 gpsy, ładować conajmniej 2 komórki, dwa laptopy, akumulatory do aparatów. Do tego chodzi klima, która też sporo ciągnie, jak podepnę jeszcze przetwornice 220v to może być problem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne