Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciśnienie paliwa 1.6 MPI
Autor Wiadomość
PrezesB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: K4M
Rocznik: 2009
Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: WAW
Wysłany: 2019-07-17, 16:46   Ciśnienie paliwa 1.6 MPI

Cześć!
Chciałem sie powitać i zapytać.
Jakie jest/powinno być ciśnienie na listwie w dusterze 1.6 MPI euro 5?

Mówie jaki jest problem:
Silnik pracuje na fabrycznej pompie z regulatorem w niej.

Problem jest na innej pompie:
Wyrzucona pompa na zewnątrz, tj. aftermaktet przelew i dołozony do niej regulator z fabrycznego koszyka. Z regulatora na wyjściu ledwo bzdzi. Wymieniony regulator na drugi. To samo.
Przekładka na fabryczną pompę z regulatorem wbudowanym silnik pali, wszystko cacy.
Na pompie zewnętrznej nawet nie pali.

Skąd pomysł na zasilanie zewnętrzną pompą?
Silnik jest wyjęty z auta, będą na nim przeprowadzene badania paliw alternatywnych. Fabryczna pompa eliminuje prosty montaż układu pomiaru zużycia paliwa.

Czy założenie listwy np. z Meg z regulatorem na niej pomoże?
Jakie jest wymagane ciśnienie na listwie w Dusterze?
Meg ma miec niby 210kPa +-20.

Pozdrawiam i nie zjedzcie za nowicjusza na forum. Silnik jest bardzo rozwojowy, jest na niego trochę planów będę się dzielił wynikami jesli będziecie chcieli.

aaaa.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 81,05 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-17, 17:07   

PrezesB napisał/a:
dusterze 1.6 MPI

"Takie zwierzę nie istnieje" - duster ma silnik 1.6 16V, czyli wg nomenklatury Renault K4M.

1.6 MPi to silnik 1.6 8V, czyli K7M.


Ale to tylko w kwestii formalnej, albowiem dla obu silników właściwe ciśnienie to 3,5 ± 0,2 bara.
 
PrezesB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: K4M
Rocznik: 2009
Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: WAW
Wysłany: 2019-07-18, 08:15   

Dzięki. Tak to K4M. Kupiony razem z całym dusterem, bo miał mało przebiegu ;)

Laisar, czy w takim przypadku jest szansa, że K4M przez całe życie mial takie ciśnienie?
Np. w Meg 1? tam regulator jest na listwie, wrzuciłbym listwę z Meg i miał spokój.

Pozdro!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-18, 10:03   

K4M występował w 2 odmianach i jeżeli megane I ma regulator na listwie wtryskowej to układ zasilania jest z przewodem powrotnym do baku, a wtedy ciśnienie wynosi 3,0 ± 0,2 bara.
 
PrezesB 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: K4M
Rocznik: 2009
Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: WAW
Wysłany: 2019-07-18, 10:26   

Tu i tak nie ma ani zbiornika, ani pompy fabrycznej.
Odpada od meg, bo ciśnienie za małe.
Kupiłem właśnie zewnętrzny ustawialny regulator.
Dzięki!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-18, 10:36   

PrezesB napisał/a:
będą na nim przeprowadzene badania paliw alternatywnych

Fabrycznie były LPG i etanol, to co zostaje - CNG i H2?

Politechnika czy jakaś niezależna firma?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne