Wysłany: 2019-07-30, 20:35 LPG do auta na gwarancji
Mam autko 4 mc 1,6 i chcialbym założyć instalacje Lpg bez utraty gwarancji. I tu jest problem we Wrocławiu salon odmawia infochat również. Jakie sa wasze doswiadczenia? Ewentualnie jaki serwis montuje.
nie wiem jak jest teraz ale mnie w 2011 roku instalację założyli w ASO tam gdzie kupiłem DD i do tej pory jeżdżę Zero problemów a ju 82 tyś stuknęło. Zakładałem jak miałem 1500 km
Ale chyba mam ten silnik idealny dla LPG
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-07-30, 20:41, w całości zmieniany 2 razy
Mi powiedzieli w ASO, że teraz już importer zabrania im montażu LPG w serwisie. Jedyna możliwość jest taka, że zakładają instalację bi do tego można sobie wykupić ubezpieczenie na silnik. I wydaje mi się, że wtedy wrzucają tam Staga bo u nich na stronce znalazłem taką opcję. Sam jestem na etapie szukania instalacji do nowego auta na gwarancji.
Montaż instalacji BRC np. w firmie Czakram, też daje możliwość wykupu tego ubezpieczenia na kwotę 10 lub 20 tys.zł . Cena jest uzależniona od okresu i limitu kilometrów. Ubezpieczenie silnika np. na 10 tyś.zł na okres 36-miesięcy to koszt 610 zł.
Kolego Viking81, popytaj w Katowicach u Pietrzaka. Czytałem niedawno tu na forum, że jednemu koledze tam właśnie zamontowali instalację do nowego Dustera, którego u nich wybierał. Gwarancja jest dalej respektowana przez ten salon, ale potem trzeba serwisować auto tylko u nich. Ty masz tam niedaleko, więc jak by to było dalej aktualne, to miałbyś niedaleko do serwisu.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-07-31, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam swojego Dokkera właśnie od Pietrzaka, tyle , że odbierałem w Świętochłowicach i właśnie tam mi sprzedawca mówił, że jest taka możliwość założenia LPG z wykupieniem ubezpieczenia na silnik. Za to jak zadzwoniłem do serwisu w Katowicach to pracownik powiedział, że się z tego wycofują bo to nieopłacalne przy silnikach gdzie są tzw. szklanki, bo koszty regulacji duże itd...Na koniec rozmowy dodał tylko, że te sprawy to i tak z kierownikiem ,ale narazie jest na urlopie...Ma być na początku sierpnia więc może wtedy dowiem się czegoś więcej. Narazie rozeznałem temat wśród innych warsztatów... każdy mówi coś innego 😉
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-31, 13:58
Polecam ten dokument, z którego dowiemy się dlaczego do samochodów z Euro 6 nie zainstalujemy przez 5 lat gazu od daty produkcji i do przebiegu 160.000 km.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex:32007R0715
Albo instalacja fabryczna, albo żadna, inaczej idzie się do pierdla bez ponownej homologacji...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-26, 09:50
Mamert napisał/a:
Polecam ten dokument, z którego dowiemy się dlaczego do samochodów z Euro 6 nie zainstalujemy przez 5 lat gazu od daty produkcji i do przebiegu 160.000 km.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex:32007R0715
Albo instalacja fabryczna, albo żadna, inaczej idzie się do pierdla bez ponownej homologacji...
To jest rozporządzenie dotyczące obowiązków producentów w zakresie homologacji.
A co ma producent do modyfikacji samochodu przez nabywcę po jego sprzedaży ? Importer sprowadził samochód bez LPG i na taki pojazd wystawił świadectwo homologacji producenta. Od tego momentu producent nie odpowiada za zmiany w pojeździe w tym za instalację zasilania innym paliwem. Legalizacja instalacji LPG odbywa się na podstawie badania w SKP gdzie diagnosta sprawdza poprawność montażu i homologację instalacji i zbiornika.
Rozwazam montaz do nowego auta Stag qbox plus oraz Brc sequent 32. Co zamontowaliscie instalacje oraz czy braliście dodatkowe ubezpieczenie? Jak sie sprawuje?
Jesli sie uda prosze krotko moze sie uda zebrac wszysko w jedną całość.
Patrząc na ilość zakładów montujących BRC i staga to staga montuje dużo dużo więcej zakładów. Gdzieś czytałem że ponad połowa polskiego rynku to staga. Co za tym idzie w miarę łatwo znaleźć osobę która zna się na tym co robi.
Osobę od BRC która zna się na tym co robi jest bardzo ciężko znaleźć. Sam miałem kiedyś astrę z instalacją BRC, auto szarpało-skakalo jak żaba. Pojechałem do czakramu w Tarnowie. Diagnoza- nie stwierdzono usterki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum