Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-09-21, 22:24
Wymiana sprzęgła ?
Autor Wiadomość
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-11-13, 16:12   

Przy 293 000 km przebiegu skończyło się sprzęgło. Niby się człowiek spodziewał ale nigdy nie ma odpowiedniego momentu na unieruchomienie auta.
Sprzęgło wymieniłem samodzielnie metodą bez demontażu skrzyni.
Bez kanału i bez podnośnika... Nie polecam. Chyba że suchy i ciepły garaż z ogrzewaniem podłogowym.
Warto postarać się wykręcić śruby bez szkód bo oryginały są dość drogie a dopasowanie tańszych może zająć dużo czasu - sprzedawcy rzadko podają wymiary np. długości gwintu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-13, 17:47   

Dobra robota, kawał cięzkiej roboty , ja parę lat temu poległem i oddałem do warsztatu .
Z ciekawości, wyciągałeś półosie obie i wypinałeś ze zwrotnicy ? skrzynie odciągnąłęś tylko w stronę lewej podłużnicy i wymieniłeś sprzegło przez "szparę" czy zrzuciłeś całą skrzynię ?
 
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-11-13, 18:09   

Po obu stronach: odkręciłem nakrętki piast, mocowanie podstawy amortyzatora (3 śruby musialem ciąć bo łby nakrętek były już osmykane), przegub drążka, zacisk hamulca. Półosie wyjąłem z piast które odchylilem ku dołowi. Po lewej jeszcze taki pionowy drązek na przedłużeniu skrzyni trzeba położyć.
Silnik podwiesilem na pasie podobnie jak na filmiku. Po odkreceniu tych wszystkich wsporników i odchyleniu skrzyni musialem ją lekko unieść i podłożyć klapkę między skrzynię a sanki bo takie ucho nie pozwalało odsunąć ją na tyle ile potrzeba.
Przy okazji ukręciłem jeszcze środkową śrubę dolnego podparcia skrzyni i musiałem ją rozwiercić a później otwór nagwintować.
Gdybym miał wyjmować skrzynię to bym musiał najpierw reanimować Polówkę bo 2 tygodnie popołudniami mogło by nie wystarczyć.
Ostatnio zmieniony przez RamboGC 2023-11-13, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-13, 19:23   

Aha, czyli udało się bez spuszczania oleju do skrzyni i wyciągania z niej półosi. To ucho to zapewne pokrywa czarna mechanizmu 5tego biegu . Spoko, że Ci się udało samemu. Długo Ci ta operacja wymiany wogóle zajęła ? Oczywiście nie licząć cięcia śrub obrobionych i gwintowania podpory skrzyni .
 
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-11-13, 20:13   

corrado napisał/a:
Aha, czyli udało się bez spuszczania oleju do skrzyni i wyciągania z niej półosi.


Z uwagi na kompletny brak doświadczenia w tego typu naprawach kupiłem zawczasu olej i na początku akcji zlałem stary. Kiedy już wyjąłem półosie od strony kół doszedłem do wniosku, że nie ma potrzeby ich demontażu od strony skrzyni. Tak więc olej w skrzyni wymieniony.

corrado napisał/a:
To ucho to zapewne pokrywa czarna mechanizmu 5tego biegu .

Z tej strony przeszkadzał taki drążek łączący wahacz albo sanki z karoserią.
A to ucho było po stronie mechanizmu różnicowego.

corrado napisał/a:
Spoko, że Ci się udało samemu. Długo Ci ta operacja wymiany wogóle zajęła ? Oczywiście nie licząć cięcia śrub obrobionych i gwintowania podpory skrzyni .


Szczerze mówiąc to nawet nie miałem siły się cieszyć udaną operacją.
Jakby zliczyć te wszystkie wieczory po pracy przeleżane pod autem to ze 4 dniówki by lekko wyszły.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-14, 12:27   

Szacun , ja się poddałem w połowie mniej więcej roboty tą samą techniką mniej więcej jak Ty . Za dużo dłubania i szurania plecami i głową po posadzce :mrgreen: Zwłaszcza zimą / jesienią to robota beznadziejna bez kanału/podnośnika.
 
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-11-14, 20:26   

corrado, szczerze dziękuję za dobre słowo. :)
Aż się boję co będzie następne bo mam takiego pierdolca, że każde zakończone sukcesem wyzwanie daje mi taką satysfakcję, że każda kolejna akcja jest bardziej karkołomna od poprzedniej.
_________________
VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-11-14, 21:33   

To lepiej nie wybieraj się w góry :!: Ale jak już wejdziesz na Everest, to możesz spróbować ponownie: zimą, boso i tyłem :!: :idea: :idea: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne